Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulisiko tällainen äitienpäivä kyseeseen teillä?

Vierailija
11.05.2017 |

Mies ja poika urheilukisoissa koko päivän (katsojina), minä ja tytär käymme varmaan koiran kanssa lenkillä ja oleilemme. Kun urheilufanit kotiutuvat, poika ja tytär ajavat yhdessä opiskelukaupunkiinsa takaisin. Ei mitään juhlimista minulle siis. Ihan tavallinen sunnuntai, jolloin opiskelevat nuoremme piipahtavat lapsuudenkodissaan. En voi sietää äitienpäiväpönötystä! Sen he toki tietävät :)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut yrittävät väittää, että samana iltapäivänä syömässä käyminen äidin luona, kahvilla "piipahtaminen" anoppilassa ja mummoloissa ja hautausmaalle kukkien vieminen isoisoäitien haudoille olisi jotenkin ihan "vain" siellä käymistä, lasten retuuttamista neljässä kyläpaikassa yhden päivän aikana, vieläpä yhden iltapäivän aikana??!

Vierailija
22/38 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies peltotöissä noin 17 tuntia/vrk (koska luvattu vihdoinkin vähän lämpöisempää), yksi lapsi armeijassa, toinen opiskelemassa Keski-Euroopassa ja kolmas urheilukisoissa. Minä kaikessa rauhassa rapsutan pihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoloissa joudutaan kestitsemään vieraita. Sekö se äitienpäivä onkin, että mummot laitetaan tarjoamaan lounaat ja kahvit vierailleen? :D

Vierailija
24/38 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinipoika on aina tehnyt aamupalaa, kortin ja lahjan. Viimevuonna oli ihan huippulahja, sain erilaisia lahjakortteja esim. Nurmikon leikkaus, ikkunan pesua, saunan pesu❤ ... Tänä vuonna tiedän että on ostanut jotain kun saa nyt ekaa kertaa opintotukea. Sitten menemme äidilleni. Yleensä illemmalla tehty jotain hyvää ruokaa ja kateltu leffoja tai tehty pihatöitä, mut nyt on vielä lumi maassa. Hyvää äitienpäivää kaikille!

Vierailija
25/38 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pönötys? Mitä se on?

Meillä on niin isän- kuin äitienpäivinäkin juhlittu isovanhemmat jo lauantaisin. Joten aina on se itse juhlapäivä varattu omien lasten vanhemmille. Jos se sitten on pönötystä, että saa aamupalaan sänkyyn, niin olkoon sitä.

Tänä vuonna lähdemme kolmen lapsemme kanssa erilliselle lounasristeilylle saaristoon. Onneksi ovat luvanneet ihanaa ilmaa =)

Vierailija
26/38 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pönötys? Mitä se on?

Meillä on niin isän- kuin äitienpäivinäkin juhlittu isovanhemmat jo lauantaisin. Joten aina on se itse juhlapäivä varattu omien lasten vanhemmille. Jos se sitten on pönötystä, että saa aamupalaan sänkyyn, niin olkoon sitä.

Tänä vuonna lähdemme kolmen lapsemme kanssa erilliselle lounasristeilylle saaristoon. Onneksi ovat luvanneet ihanaa ilmaa =)

Kyllä tässä ketjussa on ihan riittävästi kuvailtu sitä pönötystä eri kyläpaikkojen vähillä suhaten, joten lue vaikka niistä, jos et tiedä. Se että teillä ei ole niin, ei tarkoita, että monilla menee äitienpäivä muita äitejä juhliessa.... vasta isoäiti-iässä voi vain olla kotonaan.

Vierailija
27/38 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinipoika on aina tehnyt aamupalaa, kortin ja lahjan. Viimevuonna oli ihan huippulahja, sain erilaisia lahjakortteja esim. Nurmikon leikkaus, ikkunan pesua, saunan pesu❤ ... Tänä vuonna tiedän että on ostanut jotain kun saa nyt ekaa kertaa opintotukea. Sitten menemme äidilleni. Yleensä illemmalla tehty jotain hyvää ruokaa ja kateltu leffoja tai tehty pihatöitä, mut nyt on vielä lumi maassa. Hyvää äitienpäivää kaikille!

Entä jos mummosi, anoppisi ja miehesi isoäiti olisivat myös elossa? Jättäisittekö menemättä?

Vierailija
28/38 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos mummosi, anoppisi ja miehesi isoäiti olisivat myös elossa? Jättäisittekö menemättä?

Ex anoppi on elossa ja poika käy siellä ja isomummonsa luona jo lauantaina. Kun oma mummoni vielä eli haettiin hänet aina äidilleni.

Vierailija
29/38 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo enää yhtään mummoa elossa joten mummolaan en voi mennä, omia lapsia ei vielä ole ja oman äitini äitienpäivää/syntymäpäivää vietämme viikonloppuna ravintolassa sisaruksieni kanssa ja äitini kanssa.

Vierailija
30/38 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pönötys? Mitä se on?

Kyllä tässä ketjussa on ihan riittävästi kuvailtu sitä pönötystä eri kyläpaikkojen vähillä suhaten, joten lue vaikka niistä, jos et tiedä. Se että teillä ei ole niin, ei tarkoita, että monilla menee äitienpäivä muita äitejä juhliessa.... vasta isoäiti-iässä voi vain olla kotonaan.

No mutta miksi itkeä, kun on ihan tasan oma valinta? Niin, enkä tiennyt että ketju pitää lukea, jotta siihen voi vastata.

Vierailija
31/38 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies menee lasten kanssa anoppilaan, johon minua ei kutsuta. Olen yksin kotona ja syön edellisen päivän jämiä. Celebrate! Anopin äitiys on aina mennyt edelleni, minkäs sille mahtaa.

Ja tottakai täytyy marttyyrinä kotona murjottaa. Jos meillä tilanne olisi tuo, olisin ostanut kotiin lemppariherkkujani ja pullon hyvää skumppaa. Ja nämä herkut syönyt sohvalla katsoen jotain hyvää elokuvaa/sarjaa.

Missä on sanottu, että murjottaa?

Vierailija
32/38 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten toisessa viestissäni sanoin, minusta on vähän sääli, että nuorten äitien uusi perinnepäivä tuoreina päivänsankareina meneekin omaa äitiään, mummoaan, miehen äitiä ja mummoa juhliessa. Tietenkin, jos kovin mielellään sen tekevät, niin sittenhän asiassa ei ole mitään ongelmaa tietenkään. Itse en halua itseäni enää juhlittavan, koska sain jo 15 vuotta viettää aikanaan äitienpäivää pienten lasteni kanssa, vaan haluan antaa tyttärelleni ja minälle etusijan ja heille hemmottelupäivän, elleivät he joudu sitten juoksemaan äitiensä ja anoppiensa kahvikutsuilla :)

Ap

Vierailija
33/38 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini, anoppi, sekä mummut on kuolleet jo aikoja sitten, joten heitä muistan tuonne yläkertaan ajatuksissani.

Lapset ja lapsenlapset tulevat sunnuntaina kahville ja  mansikkakakulle.

Kakkuni ajattelin tehdä valmiiksi jo lauantaina, niin ehdimme miehen kanssa pyhänä tehdä vähän pihahommia ennen lasten saapumista ja paistaa grillissä kevään ensimmäiset pihvit äitienpäivän kunniaksi.

Vierailija
34/38 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän syntymäpäiväsankari vieraita kutsuessaan laittaa tarjottavat itse, mutta mua jotenkin tökkii ajatus, että äiti joutuisi laittamaan ruuat ja kakut äitienpäivänä aikuisille lapsilleen, jotka tulevat sitten valmiiseen pöytään äitään juhlimaan.

Vierailija
35/38 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mukavalta! Minäkään meinaan lähteä kahdestaan esikoisen kanssa johonkin kun mies jää vauvan kanssa kotiin.

Vierailija
36/38 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummoloissa joudutaan kestitsemään vieraita. Sekö se äitienpäivä onkin, että mummot laitetaan tarjoamaan lounaat ja kahvit vierailleen? :D

Minusta olisi ihana viedän anoppi ja omat vanhemmat ravintolaan syömään, siellä juteltaisiin ja syötäisiin pitkän kaavan mukaan. Mutta ei. Anoppi ei ravintolaruokaa syö ja omien vanhempien mielestä se on täysin turhaa tuhlausta.

Anoppi on siis jo ilmoittanut, että "tottakai te tulette syömään" ja tietenkin mies on myöntynyt. Siellä puolikuntoinen vanhus huhkii pienessä ja kuumassa keittiössä, kertoo sitten ruokailun ajan kun kolottaa sieltä ja täältä ja lopuksi minä tiskaan käsin vähintään kuuden hengen ruokailu- ja kahviastiat pienessä ja kuumassa keittiössä. Ei ihan sellainen äitienpäivä mitä haluaisin.

Vierailija
37/38 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä kuulostaa ihan kivalta, sinun päivähän se on! Minä haluan tuollaisen normaalin yhdessäolon lisäksi vielä kahvin ja kakkupalan sänkyyn, ja miehelle huolehdin saman isänpäivänä.

Alusta asti minulle on ollut tärkeää myös se, että isänpäivää ja äitienpäivää ei jaeta mummojen ja pappojen kanssa. Silloin ei ajella ympäriinsä kahvilla, vaan tämä ja mummojen&pappojen kortit hoidetaan aiemmin. Äitienpäivät ja isänpäivät on oman perheen juhlia meillä, ja se meille suotakoon. Oma äitinikin, niin kuin miehenkin, on kyllä saanut vietää jo monet äitienpäivät rauhassa nauttien. Nyt on minun vuoroni.

Vierailija
38/38 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset jo nuoria aikuisia, kaksi kolmesta asuu omillaan. Menemme porukalla syömään ulos, äitini tulee ainoana elossa olevana isovanhempana mukaan. Näin on tehty muutamia vuosia niin äitien- kuin isänpäivinä. Saan ihan tarpeekseni tehdä ruokaa, joten nautin suunnattomasti, kun pääsen valmiiseen pöytään. Miehen äidin haudalla käydään jo lauantaina.