Onko täällä enää yhtään äitejä, vai pelkkiä mt- potilaita?
Missä voi keskustella äitien kanssa? Täällä jutut ihan skitsoja.
Kommentit (76)
Me kaikki mahdumme suomeen. Vai onko avaajan mielestä mt-potilaat jotenkin ei toivottuja ja huonompia (alempiarvoisia?) kansalaisia.
Harva kai vapaaehtoisesti hulluksi alkaa. Hulluus on vähän niinkuin mikä tahansa ihmisen ominaisuus tai vamma, tai ihonväri, jolle harvemmin itse mahtaa mitään vaikka haluaisikin sitä muuttaa syystä tai toisesta.
Tottakai täällä äitien pitää vauvojen kanssa olla ap n mielestä keskustelemassakin koska täällä on myös anaalijuttuja ja pedofiilejä. Ap haluaa olla hyvässä seurassa!
Vierailija kirjoitti:
Miten kaikilla mt-potilailla kuitenkin pitää aina olla se lapsi? Tätä en ole koskaan tajunnut.
Niin, eihän millään voi sairastua lapseen saannin jälkeen, eihän?!
Vierailija kirjoitti:
Äidit keskustelee salaisissa pienehköissä fb ryhmissä. Hyvästä syystä salaisissa. Ei muuten takuulla löydy yhtään tyyppiä, joka mielummin pelastaa naapurin koiran tulipalosta ennen kun oman lapsensa.
Naapurin koiran? Eiköhän noissa vertailla yleensä oma koira vs. tuntematon lapsi (joista toinen on siis oma rakas perheenjäsen ja toinen, kuten jo totesin, tuikituntematon).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kaikilla mt-potilailla kuitenkin pitää aina olla se lapsi? Tätä en ole koskaan tajunnut.
Niin, eihän millään voi sairastua lapseen saannin jälkeen, eihän?!
No harvemmin ja varsinkin kun puhutaan näistä parikymppisistä latvakakkosista niin herää kysymys että ovatko joutuneet peräti hyväksikäytetyksi?
Vierailija kirjoitti:
Äidit keskustelee salaisissa pienehköissä fb ryhmissä. Hyvästä syystä salaisissa. Ei muuten takuulla löydy yhtään tyyppiä, joka mielummin pelastaa naapurin koiran tulipalosta ennen kun oman lapsensa.
Mä voisin nakata oman koiranikin tulipaloon jos vaihtoehtona on se tai lapseni... ja älä ny käsitä väärin, koira on hyvin rakas, menisin palavaan taloon perästä pelastamaan sen, mutta ei ole edes harkinnanalaista pelastanko lapsen vai eläimen.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelen itse näissä suljetuissa ryhmissä niitä äitijuttuja ja täällä provoilen, että pelastan sen koiran. Rakastan sitä äitien reaktiota oman pään pyhästä totuudesta, jota levitetaan kuten evankeliumia.
t. äiti ja mt-potilas
Täällä äiti, ja kyllä minä kaipaisin keskustelua nimenomaan äitiydestä ja siihen liittyvistä haasteista. Ei täällä tee mieli enää nykyään aloittaa ketjua, kun siihen tulee heti lapsettomia tai miehiä haukkumaan syystä tai toisesta. Oli kyseessä vaikka miehen osallistuminen, suku, sormiruokailu, päiväunet, niin hakemalla haetaan syytä haukkua keskustelun aloittanutta äitiä. Tai sellainen empatia aloitusta kohtaan usein puuttuu, ja se harmittaa. Vauva.infossa tykkäsin joskus keskustella, mutta siellä on niin vähän keskustelua.
Ja minäkin olen aloittanut tällä palstalla käynnin lapsettomana, mutta se tapa miten täällä puhutaan on muuttunut valtavasti. Minä kyllä ymmärrän, ettei tämä ole pelkästään vauva-aiheinen palsta, tämä on keskustelufoorumi, mutta siinä mielessä tämä on muuttunut ettei enää voi jutella edes ketjussa äitiydestä ilman että joku haluaa haukkua sinut vain koska olet äiti. Epäilen että palsta on muuttunut nimenomaan sen vuoksi, kun yksinäiset, aggressiiviset, miehet ovat löytäneet tämän (anteeksi stereotypiasta vaan), ja se on ikään kuin muuttanut koko keskustelukulttuurin. Kyllä täällä on lapsettomat ennenkin käyneet, mutta silti oli tilaa keskustelulle vanhemmuudesta - siinä missä kaikelle muullekin keskustelulle.
Jos joku tietää hyvän keskustelufoorumin, niin vinkatkaa toki minullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin nakata oman koiranikin tulipaloon jos vaihtoehtona on se tai lapseni... ja älä ny käsitä väärin, koira on hyvin rakas, menisin palavaan taloon perästä pelastamaan sen, mutta ei ole edes harkinnanalaista pelastanko lapsen vai eläimen.
Tässä on oikein oivallinen esimerkki miksi keskustelen mielummin mt-potilaan, kuin äitien kanssa. :D
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet saanut päähäsi, että tämä olisi äitien palsta? Äitiysasioista jos haluat jutella, niillehän on omat alueensa. Ja tosiaan aika outoa jos ajattelet, että ei-äiti on automaattisesti mt-potilas. Äitihullujahan täällä riittää.
T: Äiti itsekin, mutta äitiys ei ole itselleni uskonto
No niin no, tämä on VAUVA foorumi... vaikkakin aihe vapaa...
Mut enemmän mua kiinnostaa millainen on äitiys uskontona?
Tuo mielisairaaksi haukkuminen on lapsellista ja typerää. Sitä tehdään kun ei muuta argumenttia löydy.
Vierailija kirjoitti:
Täällä äiti, ja kyllä minä kaipaisin keskustelua nimenomaan äitiydestä ja siihen liittyvistä haasteista. Ei täällä tee mieli enää nykyään aloittaa ketjua, kun siihen tulee heti lapsettomia tai miehiä haukkumaan syystä tai toisesta. Oli kyseessä vaikka miehen osallistuminen, suku, sormiruokailu, päiväunet, niin hakemalla haetaan syytä haukkua keskustelun aloittanutta äitiä. Tai sellainen empatia aloitusta kohtaan usein puuttuu, ja se harmittaa. Vauva.infossa tykkäsin joskus keskustella, mutta siellä on niin vähän keskustelua.
Ja minäkin olen aloittanut tällä palstalla käynnin lapsettomana, mutta se tapa miten täällä puhutaan on muuttunut valtavasti. Minä kyllä ymmärrän, ettei tämä ole pelkästään vauva-aiheinen palsta, tämä on keskustelufoorumi, mutta siinä mielessä tämä on muuttunut ettei enää voi jutella edes ketjussa äitiydestä ilman että joku haluaa haukkua sinut vain koska olet äiti. Epäilen että palsta on muuttunut nimenomaan sen vuoksi, kun yksinäiset, aggressiiviset, miehet ovat löytäneet tämän (anteeksi stereotypiasta vaan), ja se on ikään kuin muuttanut koko keskustelukulttuurin. Kyllä täällä on lapsettomat ennenkin käyneet, mutta silti oli tilaa keskustelulle vanhemmuudesta - siinä missä kaikelle muullekin keskustelulle.
Jos joku tietää hyvän keskustelufoorumin, niin vinkatkaa toki minullekin.
Älkää vinkatko, kiitos.
Eipä ole kovin asiallista käytöstä sekään, että rinnastetaan mt-potilaat eli OIKEASTI SAIRAAT IHMISET palstaprovoajiin ja ihan tuiki tavallisiin idiootteihin. Persoonallisuushäiriöisiä nämä tapaukset ehkä ovat, mutta eivät mielisairaita.
Vierailija kirjoitti:
Niin, eikö näissä keskusteluissa ole tuo joku perhe ja arki- alue? Jos haluaa perhe-elämän ja äitiyden kannalta keskustella?
Vaatii kirjautumisen ja siksi on aika hiljaista keskustelu. Ei sekään tunnu kovin mukavalta, että viestejä tulee tyyliin kerran viikossa johonkin aiheeseen.
Minun mielestä olisi vaan paljon helpompaa, jos ihmiset muistaisivat että näiden näppäimistöjen takana on ihan oikeita ihmisiä, ja vastaisivat sellaisiin keskusteluihin, jotka itse oikeasti jollain tapaa kiinnostavat tai koskettavat. Ihan sama onko lapseton vai lapsellinen siis, mutta mielestäni on aika hölmöä mennä jankuttamaan vauva-aiheiseen ketjuun, kuinka itse ei ikinä tee lapsia koska vauva-arki on peestä. Näin kärjistettynä siis.
Ja en usko että palstan ongelmat johtuvat mielenterveysongelmista, vaan siitä että tällä hetkellä on ehkä internetissä vallalla keskustelukulttuuri, jossa on unohdettu täysin että me olemme kaikki ihan oikeita ihmisiä. Ei kukaan mt-potilaskaan tällaisia asioita kasvotusten kenellekään jankuttaisi, mitä täällä terveet ihmiset toisilleen jankuttavat.
Et tunnista itsestäsi käytöstöstä, josta syytät muita? Onhan tämä toki oikein oivallinen tapa nostaa sitä omaa egoaan ja kompensoida omia vikojaan haukkumalla muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Non noh. Kyse oli omasta rakkaasta perheenjäsenestä ja lemmikistä ja naapurin lapsesta. Virallisen kouluopetuksen mukaan molemmat on evoluution kehittämiä elukoita, joten kai se se rakkain eläin varmaan monen mielestä tulisi ensin pelastaa. Mikä se kenellekin sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Tuo mielisairaaksi haukkuminen on lapsellista ja typerää. Sitä tehdään kun ei muuta argumenttia löydy.
Sitä tekevät natsi -mielisairaat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on oikein oivallinen esimerkki miksi keskustelen mielummin mt-potilaan, kuin äitien kanssa. :D
Ai miksi? Koska arvostan lapsen, tuntemattomankin, elämää enemmän kuin eläimen (eli väistä tiellä jänistä ja aja mieluimmin lapsen päälle)? Kuitenkin koen, että koirani on perheeni jäsen ja riskeeraan itseni hänen vuokseen?
Koitas ny provota laadukkaammin, sä et yhtään ees ärsytä, lievästi vasta huvitat...
Vierailija kirjoitti:
Jäi kyllä aloitus vähän vajaaksi, kun ei mainittu white trashiä.