Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieniä asioita ystävissäsi, jotka järkyttävät/hämmentävät sinua

Vierailija
09.05.2017 |

Mitkä pienet asiat ystävässäsi järkyttävät/hämmentävät sinua? Pureskeleeko ystäväsi avoimesti varpaankynsiään? Hukkaako hän lainaamasi tavarat? Selittääkö hän samat asiat sataan kertaan? Kerätään kokemuksia tänne. Yläpeukku = ärsyttäisi minuakin, alapeukku = ei ärsyttäisi minua. Ap aloittaa.

Opiskeluajoilta tuttu ystäväni tuli ensimmäistä kertaa vuosiin käymään luonani ja viipyi pari päivää. Yllätyin siitä, miten ystäväni odotti passaamista eikä laittanut tikkuakaan ristiin vaikka pyysin osallistumaan esimerkiksi yhteisten astioiden tiskaamiseen jne. Jos itse olen vieraana jossain, kysyn kyllä voinko jotenkin auttaa esim. aamupalan laitossa tms. Kun pyysin apua ruoanlaiton kanssa ja pyysin ystävääni ruotimaan kypsän uunilohen (josta sitten valmistaisin kastiketta), hän meni vakavaksi ja sanoi, ettei ole koskaan ruotinut uunilohta. Järkytyin, sillä ainakin mulle kypsän kalan ruotiminen (siis ihan sellaisen jo pitkälle käsitellyn) on aika perustaito...(varsinkin kun ystäväni on lähemmäs kolmekymppinen).

Kommentit (312)

Vierailija
201/312 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v laittaa venyttely kuvia FB:hen, ja mutruhuulikuvia, jatkuvasti. Juuri tyyliin "menossa sinne" "tulossä täältä" " uusi koti" "loma alkoi" "loma loppui". Ja sitten hän kirjoittaa usein miten häntä on kehuttu kauniiksi. Ihan naapuritkin saattavat purskahtaa itkuun ja sano että " ihanaa kun olet noin kaunis"  :D Opettaja ammatiltaan, on kohdannut myös pahoja puheita työyhteisössä, epäili että johtuu kateudesta.  

Vierailija
202/312 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu lepäävän vaan aina liikkeessä, kalenteri aikataulutettu ja öisinkin käsittääkseni puuhailee jotain :o Olen sanonut että lepää joskus mutta ei kuulemma ehdi.

Mulla on samantyylinen kaveri, jolla on aina hirveästi kaikkea itse haalittua puuhastelua. Joka tapaamiskerralla kalenteri kaivetaan jossain vaiheessa esiin ja sitä pläräillään niin, että kaikki ylös kirjatut menot näkyvät. Ja sitten valitetaan kun on kiire ja väsyttää ja terveys reistailee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/312 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ärsyttää kaverit, joiden kanssa sovitaan joku aika, milloin tavataan. Kun sitten olet oikeaan aikaan oikeassa paikassa, kaveri soittaa, että menee vielä hetki. Siinäpä sitten odottelet, joka kerta sama juttu.

Vierailija
204/312 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kaverini onnistuvat aina tuhlaamaan kaikki rahansa. Itse kun olen säästeliäs, niin tämä on aika vaikea ymmärtää miten sellaisetkin, joilla jää palkasta verojen ja pakollisten menojen jälkeenkin käteen vielä yli 1500€ tai jopa yli 2000€ saa rahansa aina kulumaan. 

Vierailija
205/312 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen yleinen välinpitämättömyys kaiken suhteen. Ulkonäkönsä, siisteyden, käytöstapojen, lasten ja miehensä suhteen.

Vierailija
206/312 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^jatkan vielä, että toinen kaveri laittoi facebookiin kuvan vastasyntyneestä vauvasta, siten että vauvan rannekkeessa näkyi sosiaaliturvatunnus. Voihan olla että mitään ei olisi tapahtunut, mutta identiteettivarkaudet ovat niin nykypäivää että katsoin parhaaksi kertoa hänelle että joku voi käyttää sotua väärin, ja hän sitten poistikin kuvan. Mutta vähän ihmetyttää, että hän edes laittoi tuollaisen kuvan. Tietysti synnytyksen jälkeen uupuneena ei ehkä ajattelukyky ole aina parhaimmillaan, en tiedä kun ei ole kokemusta.

Oliko rannekkeessa siis äidin henkilötunnus (ent.sosiaaliturvatunnus)? Vauvan tunnus saadaan vasta parin viikon kuluttua synnytyksestä. Synnytyssairaala ilmoittaa synnytyksestä maistraatille, joka lähettää tunnuksen kotiin.

Vauva saa salissa pysyvän henkilötunnuksen. Lapselle ei laiteta äidin hetua, haloo!

Lapseni (s. 2010) hetu tuli parin viikon kuluttua synnytyksestä. S.osastolla oli nimelläni varustettu ranneke.

Vierailija
207/312 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva minun stailaamiseni! Jos lähdetään yhdessä shoppailemaan,vaatekaupassa en muuta ehdikään,kuin arvioimaan vaatteita,joita kiikuttaa eteeni: "Katsos tätä, eiks tää ookkin hyvännäköinen.Sopis sulle. Sun kannattais pukeutua enemmän näin.."

Tyyli on sitä"riitta-väisänen" -lookia,jota hän itse harrastaa. Ihan kiva,että yrittää auttaa, mutta ko tyyli ei vaan ole mun juttu.

Vierailija
208/312 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioi minua ja ideoitani. Eikä joko huomaa sitä itse tai ajattele sen olevan ärsyttävää. Vähän ajan kuluttua kertoo haluavansa samaa asiaa tai väittää halunneensa jo pitkään.

Vierailija
209/312 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kaverini mielestä on ihan ok varastaa tuntemattomilta ihmisiltä esim. pyöriä tai muuta arvokasta. Tutuilta hän ei omien sanojensa mukaan varasta, mutta mistäs sitä tietää..

Vierailija
210/312 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää miestään jo vuosien ajan, kohteet vain vaihtuvat. Tuntuu niin valheelliselta ja salaiselta hänen elämänsä, että olemme totaalisen vieraantuneet. Harmi, koska hän on ihmisenä miellyttävä.

Vierailija
211/312 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetissä te jaksatte tuollaisia "kavereita" o.O Huh, en vaan tajua...

Vierailija
212/312 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaskaa ruokaa. Hotelliaamiaisella otti kaksi kananmunaa ja kummassakaan ei ollut sopiva keittoaste, vaikka munat oli samasta korista ja keittoaste ilmoitettu. Eiku munat roskiin. Itseltäni meni ruokahalu .Teki mieli kysyä, että teetkö noin myös lastesi seurassa.

Vierailija
213/312 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sana. Taaperoimetys.

Vierailija
214/312 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaskaa ruokaa. Hotelliaamiaisella otti kaksi kananmunaa ja kummassakaan ei ollut sopiva keittoaste, vaikka munat oli samasta korista ja keittoaste ilmoitettu. Eiku munat roskiin. Itseltäni meni ruokahalu .Teki mieli kysyä, että teetkö noin myös lastesi seurassa.

mikä perseenreikä. tuskin on kotona just oikein tehtyjä munia. joillakin menee rooli päähän, kun ollaan hotellissa tai ravintolassa.

Vierailija
215/312 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, miten paljon moni ryyppää. (Ollaan noin 40-vuotiaita ja usealla kohtuu pieniä lapsia.) Miten paljon osa juhlii siis käy yhä baarissa. Miten paljon osa tarvii "omaa aikaa", muksut pitää saada pois jaloista. Miten jotku ihan siistejä mutta eivät selvästi pese tarpeeksi usein vaatteitaan, esim. ikävä haju ulkotakissa. Miten pihejä osa on. Miten osa roikkuu koko ajan miehessään eikä mitään voida tehdä erikseen. Miten kiinni osa on äidissään. Miten osa katsoo että äiti ja iskä yhä kustantavat heille ison osan kaikesta. Miten junttimaisia miehiä monella on vailla sosiaalisia taitoja. Miten vähän osa viettää aikaa omien lastensa kanssa. Miten lähes aina tai aina jos lähdetään matkalle, lapset jätetään kotiin.

Vierailija
216/312 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämä jo tullut tänne kun en yhdeltä istumalta jaksanut lukea kuin puoleenväliin asti ketjua, mutta omasta facebookistani löytyy kaksi ärsyttävää vihjailijaa.

"aah jotain ihanaa on tulossa en voi vielä kertoa" -no kiva!

"kyl sen taas näkee, miten on maailma täynnä kusipäitä, koskee yhtä tiettyä ihmistä en voi kertoo enempää" -no liikaa tietoa jo tämäkin.... huoh.

"nyt potkii maailma päähän..." -älä ihmeessä kerro enempää...

jne..

Kertokaa rakkaat vihjailijat, miksi?

Toi on niin ärsyttävää. Itsellänikin pari näitä kryptisten viestien postailijaa kavereissa. En vahingossakaan tykkää noista päivityksistä tai kysele mikä on.

Vierailija
217/312 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kysyy kaveria etukäteen jonnekin niin aina vastaus on "katsotaan." Vähän kivempi vastaus olisi esim.  " en vielä tiedä mutta käykö jos ilmoitan vaikka x päivänä viimeistään."

Mutta aina se "katsotaan." Sitten saa löysäässä hirressa odotella, että mahtaako toinen tällä kertaa tulla vai ei. Kerran kun kyllästyin jahkailuun ja päätin, että otan mieluummin oman siskoni leffaseuraksi kun vapaaliputkin oli. Muuten ei tullut mitään ilmoitusta häneltä mutta sitten, kun hän kuuli että olenkin toisen kanssa menossa niin suuttui kuinka hän olisi tullut ja petin hänet.

Tykkään tosi paljon käydä keikoilla ja usein pyydän ystäväni mukaan.

Vastaa aina pitää katsoa jne.

Yhden ainoan kerran lupasi lähteä, kävin hakemassa meille liput ja sitten pari h ennen keikan alkua sanoi ettei lähdekään .

Eikä ollut maksanut lippua.

Annoin tilinron ja summan, eikä maksanut.

Itse myin lipun paikanpäällä ja jäin pari euroa tappiolle, ihan ok.

Tämän jälkeen en pariin vuoteen kysynyt seuraksi keikoille mutta laitoin fb.hen kuvia. Lähes aina kirjoitti mikset kysynyt, olisin lähtenyt mukaan ja vastasin aina viimeisten ohareittesi jälkeen ei tullut mieleenkään.

Jossain vaiheessa sitten otti yhteyttä ja kirjoitti jos annan kuitin ja alkuperäisen lipun, voi maksaaa. Vastasin vain minulla ei ole tapana säästellä vuosia moisia.

Mutta yhden kerran sitten kysyi olenko menossa xx keikalle , vastasin olen ja lähti mukaan.

Meillä on todella hauskaa yhdessä, mutta en enää hae ikinä hänelle lippua, en koskaan luota lähteekö vai ei,

Laitan viestin xx esiintyy yy.bb päivänä paikassa tt, olen menossa, tuletko mukaan.

Vastaa aina pitää katsoa jne. Vastaan minä menen ainakin, jos päätät tulla mukaan, ilmoita kun olet ostanut lipun.

Ihan ok tämä.

Vierailija
218/312 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^jatkan vielä, että toinen kaveri laittoi facebookiin kuvan vastasyntyneestä vauvasta, siten että vauvan rannekkeessa näkyi sosiaaliturvatunnus. Voihan olla että mitään ei olisi tapahtunut, mutta identiteettivarkaudet ovat niin nykypäivää että katsoin parhaaksi kertoa hänelle että joku voi käyttää sotua väärin, ja hän sitten poistikin kuvan. Mutta vähän ihmetyttää, että hän edes laittoi tuollaisen kuvan. Tietysti synnytyksen jälkeen uupuneena ei ehkä ajattelukyky ole aina parhaimmillaan, en tiedä kun ei ole kokemusta.

Oliko rannekkeessa siis äidin henkilötunnus (ent.sosiaaliturvatunnus)? Vauvan tunnus saadaan vasta parin viikon kuluttua synnytyksestä. Synnytyssairaala ilmoittaa synnytyksestä maistraatille, joka lähettää tunnuksen kotiin.

Vauva saa salissa pysyvän henkilötunnuksen. Lapselle ei laiteta äidin hetua, haloo!

Lapselle laitetaan yhteen rannekkeeseen äidin hetu ja toiseen lapsen oma väliaikainen, jossa loppuosa on tyyliä "999H". Lapsen oma lopullinen tulee muutaman päivän kuluessa. T: labran täti

Ettei mene OT:ksi kokonaan, niin minua hämmentävät kaverit, jotka valittavat samoista asioista vuodesta toiseen, mutta eivät tee asioille mitään. Minä sitten kuuntelen samat huolet kerta toisensa jälkeen, mutta neuvoni menevät kuuroille korville. Tuntuu, että valittaminen on tärkeämpää kuin toimiva arki tai onnellinen elämä.

Vierailija
219/312 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut myös pari oharin tekijää elämässäni, aina vingutaan että tahdotaan mukaan keikalle, kaupungille, matkalle yms. mutta sitten viime hetkellä perutaan tai vetkutellaan maksamista josko vielä jotain parempaa ilmaantuisi. Eräs kaveri halusi välttämättä lähteä mukaani toiseen kaupunkiin mutta aikomani päivä ei käynyt joten pyysi että kävisikö vasta seuraava vkloppu. No pitkin hampain suostuin vaikka se tarkoitti että näyttely jonka olisin halunnut nähdä päättyy ennen sitä. Pari päivää ennen lähtöä kaveri pokkana alkoi selittämään että lähtee viikonloppuna Tuijan ja lasten kanssa kylpyläreissulle. Puhelimessani hänen nimessään on ohari-etuliite :D

Sama tyyli tuntuu olevan naisilla aika yleistä, kateutta siitä että tuo on menossa jonnekin ja se yritetään tärvellä keinolla millä hyvänsä alitajuisesti tai tietoisesti. Enää en siirrä menojani kenenkään takia, jos haluaa mukaani niin juoskoon perässä.

Vierailija
220/312 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten helvetissä te jaksatte tuollaisia "kavereita" o.O Huh, en vaan tajua...

Kukaan ei ole täydellinen, ja joitakin negatiivisia puolia on vain jaksettava, jos haluaa pitää ystäviä. Minulla on ollut useita ystäviä, joihinkin olen katkonut välit näiden ärsyttävien liiallisten puolien vuoksi, ja toiset ovat sitten "siedettäviä" vikoineenkin. Ja joka tapauksessa varmasti itsessänikin on puolia, jotka ärsyttävät eri ystäviäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi