Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieniä asioita ystävissäsi, jotka järkyttävät/hämmentävät sinua

Vierailija
09.05.2017 |

Mitkä pienet asiat ystävässäsi järkyttävät/hämmentävät sinua? Pureskeleeko ystäväsi avoimesti varpaankynsiään? Hukkaako hän lainaamasi tavarat? Selittääkö hän samat asiat sataan kertaan? Kerätään kokemuksia tänne. Yläpeukku = ärsyttäisi minuakin, alapeukku = ei ärsyttäisi minua. Ap aloittaa.

Opiskeluajoilta tuttu ystäväni tuli ensimmäistä kertaa vuosiin käymään luonani ja viipyi pari päivää. Yllätyin siitä, miten ystäväni odotti passaamista eikä laittanut tikkuakaan ristiin vaikka pyysin osallistumaan esimerkiksi yhteisten astioiden tiskaamiseen jne. Jos itse olen vieraana jossain, kysyn kyllä voinko jotenkin auttaa esim. aamupalan laitossa tms. Kun pyysin apua ruoanlaiton kanssa ja pyysin ystävääni ruotimaan kypsän uunilohen (josta sitten valmistaisin kastiketta), hän meni vakavaksi ja sanoi, ettei ole koskaan ruotinut uunilohta. Järkytyin, sillä ainakin mulle kypsän kalan ruotiminen (siis ihan sellaisen jo pitkälle käsitellyn) on aika perustaito...(varsinkin kun ystäväni on lähemmäs kolmekymppinen).

Kommentit (312)

Vierailija
301/312 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi ystävää jotka eivät koskaan lähde. Olen joskus sortunut jopa siihen että pyydän viestillä jotain soittamaan minulle että täytyy lähteä jonnekin. Molemmat heistä vain istuvat ja istuvat. Juttua riittää loputtomasti. Toinen jää lähes aina yöksi, mikä on ok, mutta lähtee seuraavana päivänä vasta 16 maissa pois.. Toinen ei onneksi jää yöksi mutta haluaa silti istua sen 8h putkeen. Olen liian kiltti ja tuntuu tökeröltä sanoa suoraan että sun täytyy nyt lähteä kotiin. Näen heitä aina muualla kuin kotonani jos vain mahdollista, jotta voin häipyä itse kun huvittaa. Aivan ihania tyyppejä kumpikin. En vain jaksaisi nähdä aina kerralla noin kauaa yhtään ketään, ei aika riitä!

Ärsyttäisi muakin, ja ärsyttää sekin, että jäädään pienemmässäkin mittakaavassa liian pitkään. Esim illanvietosta poistutaan vasta kahdelta yöllä...ööö...voiskohan sitä ajatella, että isäntäväki kenties haluaisi nukkumaan. Hyville ystäville tosin voisi varmasti sanoa, että sulle sopii tavata, mutta haluat sitten klo xx tehdä muuta tai mennä nukkumaan? Itsekin olen huono tässä, mutta onneksi näitä tilanteita on harvoin. 

Toinen tapaus, mikä ärsyttää on, kun joku on sanonut jo etukäteen että tulee kylään, mutta hänen täytyy sitten jo klo xx lähteä pois. Mutta ilmoittaakin tullessaan, että ei tarvikaan lähteä vaan voikin viipyä pari tuntia pidempään. Ei siinä muuten mitään, mutta jos on jo miettinyt päivän/illan ohjelman sen mukaan että vierailu tosiaan kestää sen lyhyen ajan.

Ärsyttää ennen kaikkea noissa se, ettei ajatella tuossa jotenkin muita. Ei tule mieleen, että onkohan tämä ok. 

Vierailija
302/312 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti tuosta juoman tarjoamisesta, lähtökohtaisesti jos haluaa tarjota, niin se ei tarkoita velkasuhdetta. Eräs omakin ystävä haluaa monesti tarjota, kieltäydyn tästä yleensä, mutta silti haluaa tarjota. Entä jos toisella ei ole vaikka varaa tarjota takaisin, silloin on kyllä kohtuutonta pyytää tarjoamiaan juomiaan takaisin. Reilu ystävä tarjoaa takaisin, tätä mieltä olen, mutta ei kaikissa tapauksissa. Hyväksikäyttää ei saa ketään joka tarjoaa, se on törkeätä ja väärin - pummailla juomaa siis. Törkeää on asiasta huomautelukin jos on tiedossa, että toisella ei ole varaa, eli tarjoaminen ei oikeuta huomauttelua.

Tästä tuli mieleen entisen kaverini tapa suunnilleen pakottaa joku autonsa kyytiin työpaikalta kotiinpäin, kun hän ei jaksa hetkeäkään itsekseen ajella. Sitten jossain vaiheessa aina jupisi muille työkavereille kuinka se ja se pummaa aina kyydin. Kaikki kylläkin tiesivät että mistään pummaamisesta ei ollut kyse, kun itsekin olivat joutuneet(tai melkein joutuneet) pakolla kyytiin istumaan. Kyseinen kaveri ei varmaan hetkeä muutenkaan ollut ihan yksin, ainakin lemmikit oli seurana jos ei joku kaveri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/312 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on tosi puhtaan luomuruuan puolestapuhuja, käyttää luontaistuotteita niiden puhtauden ja luonnollisuuden vuoksi. Ja vetää askin röökiä päivässä.

Vierailija
304/312 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan luota ystävään, joka kertoilee asioitani ja mielipiteitäni eteenpäin ja kertoo minulle myös, mitä mieltä kanssajuoruilija oli minusta/asioistani/mielipiteistäni. Useamman kerran jäänyt kiinni tästä. Ei taida tajuta, millaisia johtopäätöksiä näistä voi vetää.

Vierailija
305/312 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni paljastui Jehovantodistajaksi. Ikinä ei siitä kyllä puhuta.

Vierailija
306/312 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eninen ystäväni on nyt niin "asiantuntija", niiiiiin "asiantuntija". Eihän  sitä asennetta  kestänyt kukaan. 

Joistain pikku vaivoistani kerroin joskus hänelle, ja muista ongelmista ,niin kaikki  hänen kommentit mulle oli kuin jonkun virallisen tahon lausuntoja. Niin kuin joku täysin tuntematon puhuisi,  muutenkin  hänen omat kuulumiset oli pelkää mainosta. Oisin ihan ystävysten keskustelua kaivannut, en sinun pätemistä tai asiantuntijuutta aiheesta jossa et ole asiantuntija. Voi.....!!!

No se ystävyys loppui siihen.

Neiti (avorouva) Turhantärkeä! Ollaan nyt niin olevinaan, niin olevinnan hienoa. Entinen ystävä sai jäädä kun hienosto rouva pääsi piireihin kai.

Vierailija
307/312 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan luota ystävään, joka kertoilee asioitani ja mielipiteitäni eteenpäin ja kertoo minulle myös, mitä mieltä kanssajuoruilija oli minusta/asioistani/mielipiteistäni. Useamman kerran jäänyt kiinni tästä. Ei taida tajuta, millaisia johtopäätöksiä näistä voi vetää.

Sen johtopäätöksen ainakin, ettei kannattaisi kertoa omista asioistaan tuollaiselle nilkille mitään........tai sitten syöttää sille ihan pokkana pajunköyttä ihan vain siksi, että se jää kiinni :)

Vierailija
308/312 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa ystävänsä hänen jatkuva myöhässä olo. Ei pieni myöhästely minua niin haittaa, mutta kyllähän se ärsyttää jos toinen ehdottaa tulevansa kahville tuossa klo 17.00 aikaan, tulee sitten vaikkapa puoli yhdeksän ja ilmoittaa ettei ehdi kun hörppästä kahvit (eli vierailu jää 15min mittaiseksi).. turhauttavinta siinä on että sitten itse ei viitsi aloittaa mitään tai suunnitella muuta kun olettaa sen toisen tulevan. myös hänen jatkuva puhelimen räplääminen, siis txt eri miehille tai pitkät puhelut joskus ottaa pattiin. Koska ei kuuntele mitä sanon ja sattaa vaan hymähtää jotain vastaukseksi. Sitten kuuntelen kyllä hänen asiansa alusta loppuun.

Sitten toinen, ns ystäväpariskunta. Eli nähdään porukalla tai sitten me naiset ja Miehet tekemisissä keskenään. Vähän näkeminen harventunut, mutta kyllästyttää ihmettelyt kun ei käydä heillä, kun itse eivät ole aktiivisia yhteydenpidossa. Asutaan alle 1km päässä toisistamme ja kertaakaan eivät ole käyneet meillä vaikka kutsuttu. Ja tämä nainen ei ole kun kerran kaksi pyytäny itse minua kahville, joten pakostikin yhteydenpito vähenee koska itse en ole mikään roikkuja. En jaksa olla ainut aktiivinen osapuoli ja kuunnella ihmettelyä kun minua tai meitä ei näy.

Vierailija
309/312 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni täytyy aina pistää paremmaksi, oli asia mikä tahansa vaatteista ihmishenkiin. Kun läheinen mummoni kuoli, ystäväni kertoi siihen päälle heti kaikki hänen suvussaan kuolleet puolitutut ja voivotteli itseään. Keskustelu kääntyy aina häneen. Sama henkilö saattaa myös ilmaantua paikalle seuraavalla kerralla täysin samoissa vaatteissa, joissa on minut viimeksi nähnyt :) Hän utelee kyllä vaatteiden merkit tarkkaan, muttei koskaan mainitse niistä myöhemmin mitään, vaikka seisoisimme vierekkäin kokonaan samassa asussa :D Onko vaikeaa sanoa "hei onpa hieno asu, minäkin ostan tuollaisen!"Olemme yli 30v...

Kertokaa, mikä tämä ihmistyyppi on ?

Vierailija
310/312 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tinttipää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ettei pestä käsiä wc-käynnin jälkeen. Yööök...

Itse en pese aina käsiä. Minulla on todella herkkä iho käsissä niin jatkuva kosteus rikkoo ne ruville asti :( Käsirasvaa toki löytyy, mutta ei mitään hyviä. Kaikki on tahmasia ja kuivuu hitaasti.

Ja jotkut vain ovat piittaamattomia asian suhteen. Eivät välitä muista näköjään, ottaen huomioon että suurin osa ihmisistä pitää sitä ällöttävänä.

Vierailija
311/312 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini ostelee puhelimia, tietokoneita, televisioita ja muuta elektroniikkaa jatkuvasti ja sitten valittaa kun aina on rahat loppu. Ja minua haukkuu rikkaaksi porvariksi kun useiden kuukausien säästämisen jälkeen lähden muutaman päivän lomareissulle keski-eurooppaan :D

Vierailija
312/312 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava puhuu aina päälle, kesken minkä tahansa jutun tai asian mitä olen puhumassa. Ihan kauhean raivostuttavaa, eikä ymmärrä, kun en sitten enää muista mitä olin puhumassa. Jatka nyt vaan sitä sun juttua, se sanoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme