Tällainen koiraperhevierailu tällä kertaa; rakki kerjäsi koko ajan pöydän alla, kun söimme.
Meillä oli yökylässä perhe, jolla on siis koira. Asia on ihan ok, sillä pidämme eläimistä eikä kukaan ole allerginen. Koira oli vain todella huonosti kasvatettu. Joka ikinen kerta, kun kävimme pöytään, niin koira luikahti pöydän alle kerjäämään, vaikka oli saanut jo oman ruoan. Sanoin tuttavaperheelle, että pitäisikö koira siirtää pois, sillä tuo kuolaaminen ja läähättäminen häiritsee ruokailua. Ei kuulemma tarvinnut, sillä aina se kerjää heillä kotonakin. Sanoin sitten suorana, että laittakaa se vaikka kylppäriin, mutta minä en halua kerjäävää koiraa, kun ruokailen. Ottivat nokkiinsa.
Kommentit (34)
Helpompi olisi ollut siirtää sinut kylppäriin ruokailun ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Suuret on murheet. Aatella, 364 päivää vuodessa vain saat syödä ilman karvaista koiraa pöydän alla. Nyt on vuosi pilalla. Älä enää kutsu heitä ikinä kylään.
Täytyy kyllä käydä keskustelua, että kannattaako heidän ottaa enää koiraansa mukaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Helpompi olisi ollut siirtää sinut kylppäriin ruokailun ajaksi.
Siinä vaiheessa, kun alan kuolata pöydän alla, niin minut saat siirtää vaikka mielisairaalaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Oliko senkin nimi nicopetteri?
Ei ollut. Otsikko oli hyvä.
ap
Osalla koiraperheistä on tuulitunneli korvien välissä.
Omilla koirilla ei ole mitään asiaa ruokailutiloihin, kun ihmiset syö. Ne osaavat pysyä poissa, oltiin kylässä missä vaan.
Silti musta tuntuu, että jengi ottaa tuon syömisen pikkasen liian tosissaan. Se on vakava tilanne monelle suomalaiselle, olen huomannut tältä palstalta.
ei mua olis vieraan koiran kerjääminen häirinnyt. Tai ehkä mä olisin siirtänyt hänet itse sitten muualle.
Eipä kaikesta tarvitse tehdä ongelmaa. Toki saa tehdä, mutta itse siitä kärsit. Itseäni eivät koirat pöydän alla häiritse. Toki olisi kohteliasta selvittää, mikä on isäntäperheen luona ok, jos koiransa tuo kylään. Toisten mielestä koira ei missään nimessä saa mennä esim. sohvalle, toisille se on ok. Ei koira ole huonosti kasvatettu, jos se menee sohvalle, jos se on siinä perheessä sallittua. Omistajan tulee kuitenkin kunnioittaa perhettä, jonka luona on vierailulla ja mennä heidän säännöillään.
Voi kun ihmiset vielä tajuaisivat, paljonko se heidän sotkeva, huutava ja kuolaava lapensa ärsyttää kanssaruokailijoita.
t. koiranomistaja
Ei pidä kutsua vieraita koirineen jos ei itse ole koiraihmisiä. Ilmoita että koira ei voi tulla mukaan. Kaikille helpointa.
Terv. Koiranomistaja
Vierailija kirjoitti:
Voi kun ihmiset vielä tajuaisivat, paljonko se heidän sotkeva, huutava ja kuolaava lapensa ärsyttää kanssaruokailijoita.
t. koiranomistaja
Näinpä juuri. Itselläni on sekä lapsia että koiria ja eniten tosiaan ärsyttävät sotkevat ja ahneet lapsivieraat. Yritän sietää ajatellen että sellainen on heidän kotonaan sallittua käytöstä. Samaa suosittelen niille joita koiravieraan käytös ärsyttää, kuten ap:lle.
Kesällä on ihanaa kun on shortsit jalassa ja koira laittaa kuonon söpösti polven päälle ja alkaa kuolaamaan.. Kuola valuu pitkin jalkaa :D
Vierailija kirjoitti:
Osalla koiraperheistä on tuulitunneli korvien välissä.
Miksihän noissa kunnallisissa sossukasarmeissa asuu niin paljon koiranomistajia?
Itse en koskaan kyläile koirien kanssa. Juuri siksi, että käyttäytyi koira miten tahansa, aina siitä löytyy huomauttamista niillä, joilla ei itsellä ole koiria.
Olen huomannut, että myös meillä kyläilevät ihmiset ovat rajautuneet niihin jotka tykkäävät koirista. Eikä se haittaa yhtään, että näin on.
Vierailija kirjoitti:
t. koiranomistaja
Aikuisen koiran pitää osata pysyä poissa kuolaamasta ruokapöydän alta. Pennulta vielä ymmärtäisin tuollaisen käytöksen, tosin olettaisin, että omistaja korjaa käytöstä välittömästi. Ihan samalla lailla lapsia kasvatetaan. Tosin, moni aikuinen sotkee, huutaa ja kuolaa kännipäissään.
ap
Tuollaisessa tilanteessa voi ja pitää olla välittämättä siitä koirasta. Mitä sitten jos koira on pöydän alla? Omituisia hermoheikkoja olette.
Kohtuutonta vaatia, että heidän tulisi sulkea koiransa vieraassa paikassa suljettuun pieneen tilaan ruokailun ajaksi,mihin koira ei ole lainkaan tottunut.
Mä ymmärrän että se kerjääminen on tosi ärsyttävää joskus. Kaverilla on koira, joka vinkuu kovaan ääneen ja nousee kahdelle jalalle tuolia vasten saadakseen jotain. Mua se ärsyttää ku yrittää ite syödä rauhassa. Kaverin mielestä se on vaan söpöä..
Jälleen tätä lukiessa ihmetyttää että monet luulevat kaikkien koirien kuolaavan. Sehän ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. koiranomistaja
Aikuisen koiran pitää osata pysyä poissa kuolaamasta ruokapöydän alta. Pennulta vielä ymmärtäisin tuollaisen käytöksen, tosin olettaisin, että omistaja korjaa käytöstä välittömästi. Ihan samalla lailla lapsia kasvatetaan. Tosin, moni aikuinen sotkee, huutaa ja kuolaa kännipäissään.
ap
Sinun mielestäsi siis. Voit opettaa koirasi miten lystäät, mutta kyseessä ei nyt ollut sinun koirasi. Koira ei hetkessä opi vaan vaatii kuukausien toiston, ihan turhaa käyttää tuota vierailua opettamistilanteena.
Suuret on murheet. Aatella, 364 päivää vuodessa vain saat syödä ilman karvaista koiraa pöydän alla. Nyt on vuosi pilalla. Älä enää kutsu heitä ikinä kylään.