Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tällainen koiraperhevierailu tällä kertaa; rakki kerjäsi koko ajan pöydän alla, kun söimme.

Vierailija
09.05.2017 |

Meillä oli yökylässä perhe, jolla on siis koira. Asia on ihan ok, sillä pidämme eläimistä eikä kukaan ole allerginen. Koira oli vain todella huonosti kasvatettu. Joka ikinen kerta, kun kävimme pöytään, niin koira luikahti pöydän alle kerjäämään, vaikka oli saanut jo oman ruoan. Sanoin tuttavaperheelle, että pitäisikö koira siirtää pois, sillä tuo kuolaaminen ja läähättäminen häiritsee ruokailua. Ei kuulemma tarvinnut, sillä aina se kerjää heillä kotonakin. Sanoin sitten suorana, että laittakaa se vaikka kylppäriin, mutta minä en halua kerjäävää koiraa, kun ruokailen. Ottivat nokkiinsa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä on ihanaa kun on shortsit jalassa ja koira laittaa kuonon söpösti polven päälle ja alkaa kuolaamaan.. Kuola valuu pitkin jalkaa :D

Minkä kesä kastelee, sen se myös kuivaa.

Pöydän alla oleva koira häiritsee? Sehän on pöydän alla, ei vieressä, ei pöydällä. 

Vierailija
22/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Meidän koira on joskus pöydän alla, ei tosin kuolaa. Eipä se meitä haittaa. Jos jotakuta muuta haittaa niin eihän kenenkään ole pakko kyläillä meillä.

Ap:n muksut varmaan sotkevat kovasti ruokapöydässä. Meidän koira ei edes viitsi tulla pöydän alle jos siinä on vain siististi syöviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Meidän koira on joskus pöydän alla, ei tosin kuolaa. Eipä se meitä haittaa. Jos jotakuta muuta haittaa niin eihän kenenkään ole pakko kyläillä meillä.

Ap:n muksut varmaan sotkevat kovasti ruokapöydässä. Meidän koira ei edes viitsi tulla pöydän alle jos siinä on vain siististi syöviä.

Kyllä teini-ikäiset osaavat jo siististi syödä. Teidän ei koira ei viitsi, tämän perheen koira viitsi.

ap

Vierailija
24/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa koiran omistajahistoria on idiootteja. Antaa koiran hypätä vasten ja sotkea täysin tuntemattoman ihmisen vaatteet. Osa täällä koiran kerjäämistä puolustavat ovat ihan samanlaisia ajattelemattomia ihmisiä.

Vierailija
25/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa koiran omistajahistoria on idiootteja.

Täh?

Vierailija
26/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää koira ruokapöydän alla. Siitä lentää karvaa ja hilsettä ja varmaan kirppujakin ilmaan ja sitä kautta pöydällä oleviin ruokiin. Koira pihalle, kun ihmiset syö, olkoon oma tai vierailija.

Vierailija
27/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä on vieraita tai itse olemme kylässä koira mukanamme, niin koira menee köllöttämään pöydän alle kahvittelun/ruokailun ajaksi. Se tahtoo olla ihmisten keskellä, noutaja kun on.

Kotona ollessamme koiraa ei kiinnosta, jos olemme syömässä pöydän ääressä. Se menee pöydän alle pitkälleen vain jos on ns. perheen ulkopuolisia koolla pöydän ääressä. Ja silloinkin vain makaa hiljaa. Kerjäämisestä ei ole kyse.

Vierailija
28/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en koskaan kyläile koirien kanssa. Juuri siksi, että käyttäytyi koira miten tahansa, aina siitä löytyy huomauttamista niillä, joilla ei itsellä ole koiria.

Olen huomannut, että myös meillä kyläilevät ihmiset ovat rajautuneet niihin jotka tykkäävät koirista. Eikä se haittaa yhtään, että näin on.

Sama juttu meillä. Kun meillä kyläilee ihmisiä, koira on aina olohuoneen suuren ruokapäydän alla. Se on sen "turvapaikka". Jos asia jotakin häiritsee, meille ei ole mikään pakko tulla. 

Vierailija
29/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin ärsyttää koira ruokapöydän alla. Siitä lentää karvaa ja hilsettä ja varmaan kirppujakin ilmaan ja sitä kautta pöydällä oleviin ruokiin. Koira pihalle, kun ihmiset syö, olkoon oma tai vierailija.

Niinpä! Nämä koirasta sinne tänne sinkoilevat kirput ovat hirvittävä ja yleinen ongelma, josta vaietaan!! :´( 

Vierailija
30/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa koiran omistajahistoria on idiootteja. Antaa koiran hypätä vasten ja sotkea täysin tuntemattoman ihmisen vaatteet. Osa täällä koiran kerjäämistä puolustavat ovat ihan samanlaisia ajattelemattomia ihmisiä.

Niin tai sitten ajattelevat pidemmälle kuin sinä. Minulla on koira ja myös monilla tutuillani on. Minä en silti yritä puuttua heidän koiransa koulutukseen,koska asia ei minulle kuulu enkä ole niin kontrollinhaluinen ihminen. On tärkeää tunnistaa omat ja muiden ihmisten rajat. Heidän koiransa ei ole minun koirani. Olen monistakin kasvatuksellisista asioista eri mieltä, se on normaalia.

Jos kaverini koira esim.tulee kylään ja hyppää sohvalle, komennan koiran kyllä pois sohvalta. Useimmat koirat tämän ymmärtävät ja uskovat,vaikka kotonaan saisivat olla sohvalla. Tuollaisessa tilanteessa kun koira on pöydän alla, ei ole oikein sulkea koiraa vieraassa paikassa yksin huoneeseen ellei koiraa ole tähän totutettu ja koulutettu. Koirahan luonnollisesti hätääntyy ja ahdistuu. Jos koira on tottunut olemaan pöydän alla, olkoot siellä. Sen verran pitäisi voida sopeutua kun asiasta ei ole varsinaista haittaa kellekään. Eri asia jos koira yrittää varastaa pöydältä tms.silloin toki voi kieltää.

Vierailija
31/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta tuttavapiiristä ovat karsiutuneet ne, jotka eivät pidä koirista eikä se harmita yhtään. En edes halua olla tekemisissä sellaisten kanssa, jotka kuvittelevat, että koirista lentelee kirppuja ruokiin ja ympäriinsä muutenkin, tai että kaikilta koirilta valuu kuola. Tai jotka käyttävät sanaa "rakki" koirasta (muuten kuin vitsinä).

Mutta onneksi minulla on varaa valita tuttavapiirini. Samaa suosittelen ap:lle.

Vierailija
32/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma tai vieras koira kerjää syödessäsi niin ota haukankatse suoraan sen silmiin, nosta ylähuultasi ja murise sille. Koira ymmärtää että olet valmis puolustamaan ruokaasi ja valitsee toisen uhrin. Minulta eivät kerjää omat eikä vieraat koirat, eivät halua edes olla keittiössä silloin kun syön. Eivät myöskään laita mitään ruumiinosaansa minkään oman ruumiinosani päälle ja lähtevät sohvalta kun näkevät että olen menossa siihen istumaan.  Koira ei ole perheenjäsen ja kohtalainen lemmikkikin vain jos se pidetään kurissa.

Vierailija
33/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oma tai vieras koira kerjää syödessäsi niin ota haukankatse suoraan sen silmiin, nosta ylähuultasi ja murise sille. Koira ymmärtää että olet valmis puolustamaan ruokaasi ja valitsee toisen uhrin. Minulta eivät kerjää omat eikä vieraat koirat, eivät halua edes olla keittiössä silloin kun syön. Eivät myöskään laita mitään ruumiinosaansa minkään oman ruumiinosani päälle ja lähtevät sohvalta kun näkevät että olen menossa siihen istumaan.  Koira ei ole perheenjäsen ja kohtalainen lemmikkikin vain jos se pidetään kurissa.

Meillä myös emäntä ymmärtää, että tuollaista vierasta ei kutsuta toista kertaa ja valitsee jonkun toisen kutsuttavan :D 

Vierailija
34/34 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on chihu. Se on aina pöydän alla kun syödään. Ihan hiljaa eikä se kuolaa. Kirppuja sillä ei ole, ja vaikka olis niin aika kamikazekirppuja saa olla jos ne täyspuupöydän läpi hyppää paahtopaistiin.

Joku vieras tuosta joskus tokaissut että miksi saa olla pöydän alla. Miksi ei saisi. Meillä koira saa olla myös sohvilla ja nukkuu sängyssä meidän peiton alla.

Jokainen tavallaan, itse en kyllä edes tajua mitä iloa on koirasta, jos se meininki on sitä että koira on perheen oma pikku tinasotilas, jonka pitää istua kodinhoitohuoneessa puolet elämästään ettei häiritse. Joillekkin se koira on vaan simputuksen kohde, olen huomannut.