Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako kahvinkeittimeen laittaa paljon rahaa? Ajattelin ostaa tuon Electroluxin 30€:n keittimen

Vierailija
08.05.2017 |

Kuulemma jossain testissä voittanu ja saanu muutenkin hyviä arvosanoja. Mietin myös Moccamasteria, kun sitä kauheasti kehutaan. Rahaa olisi ostaa, ei siitä ole kiinni, mutta mietin onko kahvinkeitin sellainen asia, johon kannattaa paljon laittaa rahaa? Itselle tärkeää, että saa hyvää, kuumaa kahvia. Tietenkin laatua mietin myös. Voikohan tuollainen halpa keitin olla laadukas ja kestävä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeitin on aika yksinkertainen laite; halvallakin saa ihan hyvän. Itselläni oli OBH Nordican 130 euroa maksanut keitin (ihan ulkonäön takia ostin), joka hajosi vajaan vuoden käytön jälkeen (takuu kyllä korvasi). Ihan yhtä hyvää kahvia saa kolmen kympin keittimellä.

Vierailija
2/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta se jos siltä tuntuu.

Ihan kelvollisia ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Moccamasterin voittanutta.

Itse ostin sen lisäksi Cupsolo-kahvikoneen erikoiskahveja varten. Se on korvaamaton, kun haluaa tarjota vieraille jotain erityistä.

Vierailija
4/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään pressopannulla, ja meidän makuun on hyvää eikä taatusti kallis keitin :) En tiedä toimiiko jos haluaa tosi kuumaa kahvia, kyllähän tohonkin kiehuvaa vettä kaadetaan mutta jäähtyy kuitenkin kohtuu nopeasti kun ei ole levyä alla lämmittämässä.

Vierailija
5/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä se kallis keitin ostetaan sitten kun siihen on rahaa, vitun talousnero.

Vierailija
6/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma jossain testissä voittanu ja saanu muutenkin hyviä arvosanoja. Mietin myös Moccamasteria, kun sitä kauheasti kehutaan. Rahaa olisi ostaa, ei siitä ole kiinni, mutta mietin onko kahvinkeitin sellainen asia, johon kannattaa paljon laittaa rahaa? Itselle tärkeää, että saa hyvää, kuumaa kahvia. Tietenkin laatua mietin myös. Voikohan tuollainen halpa keitin olla laadukas ja kestävä?

Ap, oletko lukenut Kuluttajalehden testejä, koskien kahvinkeittimiä. Kallis ei ole sen parempi kuin halpa malli. Moccamaster ei ole parempi kuin peruskeitin. Testit kertovat totuuden, tuo Moccamasterin paremmuus ja kestävyys on myytti.

Vierailija
7/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta se vaan, jos haluat hyvää kahvia. Jos haluat statusta, jolla voit kehuskella täällä palstoilla, keittimen tulee naksaa 100-300 euroa. Kahvi ei ole parempaa.

Vierailija
8/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole kaupan halvin, vaan ehkä toisiksi halvin, ja hyvin on toiminut. 

Ainoa mutta halvoissa kahvinkeittimissä on, että ne joko yli- tai alikuumentavat vettä jolloin kahvista ei tule hyvää. Mutta makuasia - jos oot ihminen joka juo jotain juhlamokkaa/saludoa/kultakatriinaa kuitenkin, niin ei siitä hyvää kahvia saisi millään toosalla. 

Vierailija
9/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat hyvää kahvia ja raha ei ole este, niin hankit marketistista parhaimman rahalla saatavan keittimen. tietenkin kannattaa lukea arvosteluja erilaisista keittimistä.

Vierailija
10/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin 50 euron keittimen ja aivan oudon merkin itselleni. Hain ajastimella varustettua keitintä ja netissä sattui silmiin Russell Hobbs kahvin keitin. No tilasin ja nyt vuoden se on keitelly hyvää, tasalaatuista ja kuumaa kahvia. Erikoisuutena se piippaa kun kahvi on valunut pannuun ja se suodattimeen tuleva vesi tulee putkesta laajalle alueelle kahvinpurujen päälle, eikä vain keskelle puruja.  3 vuoden takuu keittimellä.

Vierailija
11/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat halvemman. Itse en ymmärrä ollenkaan Moccamasterin hypetytä. Oma Philipsini on ollut mulla varmaan lähes 20 vuotta eikä mitään vikaa edelleenkään. Moccamaster on ruma ja liian iso, haluan ns. pystymallisen enkä sellaista isoa kuin moccamaster. Meillä töissä masterissa on kahdessa mallissa tippalukko mennyt rikki sekä pannusta se kansi murtunut. Keitetään 3 pannua päivässä... kaksi vuotta vanha keitin.

Vierailija
12/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi lainkaan rahaa kahvinkeittimeen.

Vierailija
13/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laittanut vain kahvia ja vettä.

Vierailija
14/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökillä markka-aikana ostettu keitin, ainakin 35v vanha ja edelleen tulee ihan yhtä hyvät kahvit kuin kotona olevalla 40€ keittimellä.

Vierailija
15/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Moccamaster. Eipä ole tarvinnut nyt 9 vuoteen kahvinkeitinkaupassa käydä... ja laskenta jatkuu. Toisin oli niiden halpisten kanssa, vuoden tai jopa 2 kestivät.

Vierailija
16/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajastin keittimessä ehdoton juttu, on kahvit valmiina aamulla kun herää ja vaikkapa kun tulee takas kotia.

Vierailija
17/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on se Electolux. Etsin pitkään kahvinkeitintä, miccamasteria en halunnut ja muut oli rumia.

Intuitiolla tiesin, että tuo on hyvä. Ostettuani sen törmäsin tuohon testiin.

Olen tykännyt. Mullakaan ei rahasta ollut kiinni, en vaan tykkää Moccamastereista.

Vierailija
18/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittimeen en ole koskaan oppinut, vaikka omaa taloutta on pyöritetty kohta 25 vuotta. Minä keitän pannukahvit ikään kuin oikaisten - purut pannuun, vedenkeittimellä vesi miltei kiehuvaksi ja kaadan purujen päälle. Reilu sekoitus lusikalla ja parin minuutin odotus, niin on kahvit valmiina.

Vierailija
19/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Halpiksella keittää usein paremmat kahvit kuin Moccamasterilla. Minulla on ollut jopa vaikeuksia halpojen keittimien kanssa kun vaan kestävät ja kestävät, enkä periaatteesta heitä pois konetta ennen kuin on rikki. Puhtaana kannattaa tietysti pitää, oli sitten halpa tai kallis.

Vierailija
20/34 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamasterissa ei pidä tippalukko uutenakaan. Uusi suodatin osa vaihdettiin ja sama homma tip tip valuu lorona levylle. Aina niitä hiivatin tippoja tulee, vaikka luulee että nyt on kaikki valunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän