Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut naiset "kilahtavat" oluesta?

Vierailija
08.05.2017 |

En tarkoita nyt humalaan itsensä juomista, vaan esim. yhden tai kahden tuopin ottamista kotona tai baarissa. Tämä on aina hämmentänyt itseäni, että mikä tässä on taustalla. Aluksi suhteessa tosin suhtaudutaan ihan normaalisti tähänkin asiaan, mutta jossain vaiheessa se muuttuu. Aihetta ei ole, koska edelleenkään mistään humalaan asti juomisesta ei ole kysymys. Saahan autollakin ajaa vielä yhden jälkeen, mutta useilla (huom. ei kaikilla) naisilla olut/siideri/alkoholi toisen juomana ihan yhtenäkin annoksena nostaa esiin jonkun irrationaalisen niskojen nakkelun, jota en ole pystynyt ymmärtämään. Humalaanhan tuosta nimenomaan ei kukaan tule, joten päihtyminen ei voi olla syy.

Tämä alkoholiannoksen juoja siis voi olla myös vaikka tuntematon mies terassilla, niin arvotelu ja räyhääminen saattaa "laueta".
Kokemuksia ja mietteitä asiasta. Tuntuu että en voi olla ainut joka tämän on huomannut.

Toivoisin että keskustelu ei ainakaan aivan heti lähtisi sille linjalle kuinka ap on juoppo, ja varmasti aihetta on kiukuttelulle. Tämä ei ole henkilökohtainen ongelmani, vaikka omassakin elämässä olen pistänyt asian merkille. Yksikään puolisoistani ei ole koskaan ollut myöskään alkoholistiperheestä, joten mitkään traumatkaan eivät ole syynä. Silti tehokas tapa ulkona ollessa saada silmien pyörittelyä ja tuhahtelua on tilata olut esim. soodan/limsan sijasta.

Miksi näin?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska Suomessa ei olutta (lue viinaa) kukaan juo muuten kuin humaltuakseen. Koko ajatus 'otetaan yksi olut' on ihan absurdi. Näin ollen olen tai viinilasin juonti on aina ryyppäämistä tai väistämättä johtaa siihen.

Kunnon suomalainen vetää persekännit viikonloppuna ja sitten ei koske eds pitkällä tikulla viinaan ennen seuraavaa viikonloppua.

En ole ilmeisesti kunnon suomalainen koska juon oluen melkein joka päivä mutta mutta kännejä en ole juonut vuosiin.

Vierailija
22/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni on tuollainen oluenjuoja. Ei minua häiritse se olut tai kaksi. Se, milloin minä vedän kilarit on tämä: mies sanoo menevänsä "yhdelle" ja tulee kotiin kahden tunnin päästä.

Lupaukset pitää pitää.

N48

Kahden tunnin päästä? Onko mies silloin tillintallin vai miten?

Jos minä lähtisin tapaamaan kavereita yhdessä, niin tuo kaksi tuntia kuulostaa aika normaalista ajalta. About 45 minuuttia matkoihin ja reilu tunti pubissa. Siinä ajassa huultaheittäessä menee se yksi, korkeintaan kaksi. 

Vai käykö mies yksinään oluella samassa korttelissa olevasssa baarissa? Silloin siihen ei kahta tuntia saa menemään, mutta ainakin itse joisin sen yhden silloin ihan sovinnolla kotona. On aika paljon halvempaakin. 

Mies tulee yleensä kotiin autolla. Työkavereiden kanssa on työmatkan varrella.

Pointti onkin kokemuksessa: mies on näiden vuosien aikana pari kertaa tullut kotiin tillin tallin, vaikka piti käydä vain yhdellä. Ei tarvitse montaa kertaa mokata. Luottamus on herkkä asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljankittaajat nyt vaan ovat vastenmielistä sakkia. Suhteen alussa antaa aika paljon anteeksi kun on vastarakastunut, mutta alkuhuuman mentyä ohi aukeaa silmät kumppanin negatiivisille puolille ihan uudella tavalla.

Vierailija
24/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen mies joutui jättämään tuon "pari kaljaa" pois kokonaan, sillä huomasi ITSE ettei se vaan mennyt niin.  Pari oli aina jotain 6-15 väliltä, mutta toki aina sopivasti, eikä koskaan liikaa.

Kun hän jätti kaljan pois kokonaan, hän huomasi miten oli ollut sen orjana vuosikymmenet. Hyvä. Nyt on raitis luotettava mies rinnalla, ja yksi olut on oikeasti vain yksi ;) 

Tietysti itse en viitsinyt lähtteä kilahtelemaan mistään määrästä. Sanoin vain kylmän viileästi että uskon että hänelle löytyy paremmin hänelle sopiva nainen kuin minä. Ja että koen että itselleni sopii ennemminkin sellainen mies joka ei ota alkoholia ollenkaan.

Mies alkoi tästä ITSE kilahtelemaan, että kun ei saa edes kaljaa ottaa! Sanoin että hän saa tehdä ihan kuin itse haluaa, että en häntä voi pakottaa mihinkään, enkä missään nimessä haluakaan, vaan haluan että mies on onnellinen ja löytää itselleen puolison jolle sopii ja jonka kanssa voi olla onnellinen. Mutta että samalla tavoin hänkään ei voi minua pakottaa olemaan kaljoittelevan miehen kanssa, että minäkin saan olla onnellinen sellaisessa suhteessa joka minulle sopii.  Yritti vielä muutaman kerran vedota siihen kaavaan, että alkaa marmatus kaljanjuonnista, ja että yhtän ei saa hauskaa pitää. Torppasin nuo kuitenkin heti, ja muistutin että kukaan muu ei marmata hänen kaljanjuomisestaan kuin hän itse :D Minä olen koko ajan sanonut että se on ihan fine, ja jokaisella on vain yksi elämä, ja se kannatta ehdottomasti viettää niin kuin itse haluaa. Niin vain loppui. Ensiin marmatus, ja sitten kaljan kiskonta.

En ole koskaan nähnyt aloittajan kuvailemaa tilannetta jossa oikeasti se yksi tai kaksi silloin tällöin aiheuttaisi myrskyn, joten otan kantaa tähän mitä luulen aloittajan tarkoittavan, mutta itse hän ei sitä vain näe ;)

Vierailija
25/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli koska nainen on ottanut itselleen kaljalla läträävän luuserin niin sitten tuomitaan nekin joille oluet ovat harrastus.

No sano nyt, kuka sinut on tuominnut. Eihän tässä nyt ole tuomittu kuin ne omat läträävät kumppanit. Väistämättä tulee mieleen, että nämä jotka muka jatkuvasti tuomitaan, vaikka eivät ota kuin sen yhden oluen, eivät vain huomaa tai halua huomata sitä oikeaa ongelmaa, vaan takerrutaan tuohon "mutta kun kyse on vain yhdestä oluesta". Eli voisit nyt vähän valottaa, millaisissa tilanteissa ja kenen taholta sinut on tuomittu.

Vierailija
26/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on se, kokemus enemmän, että olut on vain syy mitätöidä miehen menemiset. Vaimo kutsuu kaikkia kaveritapaamisia oluella käymisenä ja selittää milloin olen missäkin kavereiden kanssa oluella. 

Kun ikää alkaa olla se 40 kymmentä, niin ollaan jo kavereiden kanssa siirrytty yhä enemmän siihen, että nähdään pelaamalla tennistä, käymällä lenkillä tai sitten syömässä. Joskus hommaan saattaa sisältyä se olut tai viinilasi, mutta usein ei sitäkään. Siitä huolimatta kyseessä on aina vain osoitus miesten kännäämisestä, kun miehet nyt eivät tee mitään muuta yhdessä. 

Toisin on naisten laita - he käyvät ooperassa, ostoksilla Tallinnassa jne. - Tällöin alkoholia saa nauttia ja se on sivistynyttä. 

Vierailija
27/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua muuten jotenkin ihmetyttää, miten oluet ovat harrastus, jos se tarkoittaa pelkästään sitä, että silloin tällöin ostetaan erilainen olut ja sitten juodaan se yksi pullo. Voinko sanoa, että minä harrastan keksejä ja sipsejä, kun tykkään maistella eri makuja?

Vierailija
28/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli koska nainen on ottanut itselleen kaljalla läträävän luuserin niin sitten tuomitaan nekin joille oluet ovat harrastus.

Mun mies joi vain viikonloppuisin, mitä pidetään vielä ihan normaalina. Siis joka viikonloppu, koska raskas työviikko piti nollata. Siinä nollauksen jälkitunnelmissa meni aina sunnuntai-iltaan saakka, joten mitään suunnitelmia tai lupauksia ei pidetty eikä perhe-elämästä ollut juuri tietoa.

Me olimme yhdessä kuusi vuotta, otin lopulta lapsen kainaloon ja lähdin, kun ex oli 26. Nyt hän on täyttämässä 40, ja harrastukset näkyvät kasvoista. Nykyisen vaimon kanssa ne ovat kuitenkin yhteisiä, joten kilahteluongelmaa ei liene enää.

Vierailija
29/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on se, kokemus enemmän, että olut on vain syy mitätöidä miehen menemiset. Vaimo kutsuu kaikkia kaveritapaamisia oluella käymisenä ja selittää milloin olen missäkin kavereiden kanssa oluella. 

Kun ikää alkaa olla se 40 kymmentä, niin ollaan jo kavereiden kanssa siirrytty yhä enemmän siihen, että nähdään pelaamalla tennistä, käymällä lenkillä tai sitten syömässä. Joskus hommaan saattaa sisältyä se olut tai viinilasi, mutta usein ei sitäkään. Siitä huolimatta kyseessä on aina vain osoitus miesten kännäämisestä, kun miehet nyt eivät tee mitään muuta yhdessä. 

Toisin on naisten laita - he käyvät ooperassa, ostoksilla Tallinnassa jne. - Tällöin alkoholia saa nauttia ja se on sivistynyttä. 

Eli jos vaimosi sanoo sinun käyneen oluella, hänkö tarkoittaa sitä, että sinä vedit kännit? Vaimon sanomana se kuulostaa pahalta, mutta oikeasti toteutettuna se ei ole ollenkaan paha, niinkö? Miksi vaimo ei saisi sanoa, että kävitte oluella, jos kerran siellä kävitte? Tai vaikka ette olisi käyneetkään, miksi se olisi loukkaavaa, jos yksi olut on kuitenkin vain ihan jees?

Vierailija
30/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sellainen joka päiväinen tissuttelu on kauheaa ja varsinkin jos se on jo alkuiltapäivästä  tai pahiten jo aamusta. Olut ei ole mitenkään välttämätöntä ja monesti jossain terassilla istuminen on aika tympeää, varsinkin kun omasta mielestä klo 11 tai 16 on outo aika juoda alkoholipitoisia juomia. Yksi asia on istua joskus iltaa kavereiden kanssa, mutta sellainen mennään kauppakeskukseen klo 14 ja sitten pitää saada vain ja ainoastaan olutta on  ärsyttävää. Lähdetään etelään ja ainoa mitä ajatellaan kun astutaan jo lentokoneeseen on se kalja ja miettitään vaan jotain terassia. Tullaan kotiin ja röhnötetään siinä sohvalla niiden tuoppien kanssa. Tuntuu kun toiselle millään muulla ei ole merkitystä kun sillä kaljan hörppimisellä ja kuinka se on olevinaan niin ihanaa ja tärkeää ja toisille jopa jokapäiväistä.

Luulen, että miehiäkin alkaisi ärsyttä kun naisen elämä pyörisi suklaapatukoiden ympärillä ja aina mietitään oisko toi kiva kauppa ostaa suklaata ja aina kun toinen hengittäisi sieltä suusta tulisi suklaan haju. Vaikka ei ole edes mitenkään "kännissä" Lentokoneessa heti vaan suklaapatukat loman alkamisen kunniaksi jne.  Ja maha vaan alkaisi kasvaa vähitellen ja ainoastaan oltaisiin tyytyväisiä kun suklaapatukka olisi kädessä ja jos joku ehdottaa muuta niin se ei koskaan kelpaisi, koska kyseessä ei ole nälkä vaan tarve saada sitä suklaata.

Kaksi tuoppia on juuri sellainen määrä, että toinen menee sellaiseen pieneen pöhnään ja ne typerät jutut alkavat. Itse varmaan kuvittelevat ettei kukaan huomaa, mutta sellaista joka päiväistä tissuttelua ja pöhnässä olemista ei kestää muut kun toinen tissuttelija.

Nämä "sinun" naisesi ovat kestäneet alussa, koska ovat olleet ihastuneita. Sitten veekäyrä alkaa nousta ja ohittaa tunteessa ihastuksen ja he jättävät sinut. Jonka jälkeen he sanovat etteivät enää huoli tissuttelevaa miestä ja ovat mielummin yksin. 

Luulen, että tuhahtelu on juuri sitä ettei sitä kaljaa juoda janoon vaan ihan vaan sen vaikutuksen ja joskus harvoin maun takia. Koska eihän näille tissuttelijoille alkoholiton olut kelpaa. Joten sitten sitä pitäisi katsoa kun mies haluaa olla aina vaikutuksen alla.

Itse sanon aina kaikille ystäville/naisille, että yksi suurimmista elämänlaatuun vaikuttavista asioista on juuri puoliso. Jos ei kestä toisen tupakoimista, kaljoittelemista tai muuta vastaavaa on parempi olla yksin. Muuten on aina sellasien pienen ärsytyksen alla ja se stressaa pidemmän päälle ja heikentää sitä omaa elämänlaatua. Jos noita inhoaa alussa , niin ajanmyötä se tunne vaan pahenee.

Tissutteleva mies on todella harvan toive. Nämä miehet jäävät lopulta ilman naista jossain vaiheessa, mutta en usko, että haittaa. Onhan heillä heidän rakas tuoppinsa jota voivat hiveillä ja joka jaksaa kuunnella heitä.

Vierailija
31/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua muuten jotenkin ihmetyttää, miten oluet ovat harrastus, jos se tarkoittaa pelkästään sitä, että silloin tällöin ostetaan erilainen olut ja sitten juodaan se yksi pullo. Voinko sanoa, että minä harrastan keksejä ja sipsejä, kun tykkään maistella eri makuja?

Siinä tapauksessa minä olen teeharrastaja.

Eiköhän se olut harrastuksena ole vain tekosyy sille että on pakko saada edes se yksi kalja. Kuulostaa hienommalta ja hyväksyttävältä selitellä itselleen ja muille että tämä on tämmöinen harrastus minulla.

Vierailija
32/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ärsyttävää jos toisella on jatkuvasti tarve turruttaa oloaan edes sillä yhdellä...

Vierailija
33/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olutharrastukseen liittyy usein muutakin kuin sen oluen juominen. Alan kirjallisuus on runsasta ja sangen korkeatasoista. Oluiden käyttö ruoan kanssa ja sen valmistuksessa. Erilaisten olutlasien hankinta, matkustelut, olutpäiväkirjojen pitäminen jne.

Vierailija
34/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä ketjussa ei nyt kukaan kerro niistä tilanteista, joissa se (oikeasti) yksi kalja tuomitaan? Aloituksesta sai sen käsityksen, että niitä tilanteita on ihan jatkuvasti.

Vierailija
35/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin joskus miehen kanssa, joka joi lähes joka ilta muutaman oluen (ja viikonloput reippaasti). Ja kyllähän siinä oli vähän sellainen asetelma et mies vajosi omaan maailmaan, jossa oli olut ja mies, ja josta luonnollisesti minä jäin ulkopuolelle. Vaikka ei näkyvästi kännissä ollutkaan. Ehkä muuttui sellaiseksi pehmoiseksi länkyttäjäksi, vähän silmät lasittuneena.

Ehkä se että mies valitsi ilta toisensa jälkeen omaan maailmaan vajoamisen, eli sitä kautta ja haki fiilikset sieltä, todellisen yhdessäolon sijaan. Minä sitten sain vain kemian aiheuttamaa, keinotekoista lämpöä, jos sain. Huono kuvio parisuhdetta ajatellen kaiken kaikkiaan.

Toinen mikä siinä häiritsi oli se, että se kaljapullo oli kuin tuttipullo, kun mies ei vaan pärjännyt ilman.

Vierailija
36/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa käy hyvin selville kuinka tyhmiä naiset ovat.

Vierailija
37/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olutharrastukseen liittyy usein muutakin kuin sen oluen juominen. Alan kirjallisuus on runsasta ja sangen korkeatasoista. Oluiden käyttö ruoan kanssa ja sen valmistuksessa. Erilaisten olutlasien hankinta, matkustelut, olutpäiväkirjojen pitäminen jne.

Niin niin. Sitähän juuri sanoinkin, että en ymmärrä näitä "harrastajia", joilla se harrastus rajoittuu vain niihin maisteluihin. Näitä maistelijoita kun tuntuu olevan aika paljon, mutta kenenkään en ole kuullut tekevän noita muita juttuja.

Vierailija
38/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se olut harrastuksena ole vain tekosyy sille että on pakko saada edes se yksi kalja. Kuulostaa hienommalta ja hyväksyttävältä selitellä itselleen ja muille että tämä on tämmöinen harrastus minulla.

Niinpä. Minäkin siis voin sanoa harrastavani vaatteita, vaikka todellisuudessa asia on niin että olen ostoriippuvainen, ilman mitään kaunistelua.

Vierailija
39/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on makuaisti ja nautin oluista, viskeistä, konjakeista ja viineistä. Juon näitä kaikkia maun vuoksi. On huvittavaa että ihmiset jotka voivat juoda jotain Upcidereitä eivät tätä ymmärrä.

Vierailija
40/88 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa käy hyvin selville kuinka tyhmiä naiset ovat.

Niinpä. Vain tyhmät perustelevat kantansa ja ajattelevat asioita laajemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan