Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

niiin paha olla..

alkoholistintytär
07.05.2017 |

Moikka,..On ihan pakko tulla avautumaan tälle palstalle kun ei kavereita ole kelle puhuu..Eli siis olen 18 vuotias nuori nainen ja olen pienen ikäni katsellut äitini juomista ja tappelua..isää ei koskaan ole ollut en edes tunne häntä. Olen pienestä pitäen katsellut kun äiti saa turpaan ja sitä satutetaan..Äitillä on ollu tosi väkivaltanen ukko aikasemmin nyt hän on ihan eri miehen kanssa, mutta itse en vieläkään monen vuoden jälkeen ole pystyny unohtaa tätä..Oon ollut osastolla lukuisten itsemurhayritysten ja masennuksen vuoks..En ole koskaan onnistunu solmimaan mitään kaverisuhteita ja olen aina ollut koulukiusattu ala-asteesta amikseen..Nyt en vaan enää millää jaksais tätä samaa paskaa. Olen ihan tyhjän päällä..asun isovanhempien kanssa mutta hekin ovat alkoholisteja..Mutta en jaksa kun koko ajan pitää heille hakea alkosta lisää viinaa..olen niiin helvetin loppu...Anteeksi sekava teksti mutta sainpahan purettua päätäni...:(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla mitään opiskelupaikkaa? Suosittelen että menisit terkkarin juttelemaan.

Vierailija
2/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa muuttaisit omaan kotiin ja jättäisit nämä sukulaisesi oman onnensa nojaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tehnyt lasua ikinå?

Koeta vain pärjätä, sossu ainoa taho joka voi sua auttaa. HAE APUA!

Vierailija
4/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä huomenna ottaa selvää, mitä henkistä apua sinulle on tarjolla ja sosiaalitukea asuntoa varten.

Vierailija
5/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita asuntohakemus vireille jotta saat oman asunnon. Hae kelalta tuet, saat tarvittaessa myös muuttoapua. Tarvitset myös harrastuksia, opiskelupaikan jne. Ala ottaa oma tila omaan haltuusi :) Saat rakentaa elämäsi juuri niin kuin haluat ja olla juuri sellainen kuin haluat. Ottaa vähän aikaa mutta maksaa itsensä ajallaan takaisin. Lainaa kirjoja jotka käsittelevät sellaisia tilanteita joita sinulla on ollut ja saat hieman uutta näkökulmaa.

Kun pääset omaan asuntoon niin mennyt on mennyttä ja rakennat uutta tilalle. Ymmärrät mistä tulet ja mihin se vaikuttaa mutta silti voit jatkaa eteen päin. Älä kanna kivilastia ja synkkiä tapahtumia koko ajan mukanasi. Et voinut mitään, se oli niin ja sitä ei voi muuttaa ja nyt siitä eteen päin, uusia tuulia kohti!

Vierailija
6/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae itsellesi opiskelupaikka ja saat sitä kautta oman kodin, jossa saat olla rauhassa. Kaikkea hyvää sinulle jatkossa.

Vierailija
7/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt positiivisuutta kehiin! Sähän olet 18 ja se on tässä tapauksessa tosi hyvä asia. Saat kaikki yhteiskunnan tuet täysinä jos ja kun muutat omillesi. Olkoon se ratkaisu amiskan asuntola, opiskelija-asunto tai pieni yksiö. Tulet joka tapauksessa voimaan paremmin, kun et joudu olemaan alkoholistin kanssa. Ihan oikeasti tämä on se ratkaisu! Itse muutin 16-vuotiaana kotoa, joten sä tulet pärjäämään hyvin ja saat kyllä muut asiat hoidettua pikkuhiljaa kuntoon, kun pääset omillesi.

Vierailija
8/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä kuntasi sosiaalitoimistoon ja pyydä sieltä apua. Auttavat sinut oman elämän alkuun, pääset pois alkoholistisukusi luota. Olethan myös hakenut lääkäriltä apua pahaan oloon? Lääkitys ja keskusteluapu olisi myös sinulle ehdottoman tärkeää.

Katso esim. www.apua.info siellä on listattu tahoja joista voit pyytää apua. Ja itseasiassa voisit soittaa lähimpään turvakotiin jo heti nyt, uskoisin että voisit päästä sinne samantien. Rahaa et välttämättä tarvitse, he maksavat taksin tarvittaessa.

Vierailija
9/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa tosiaan aika sosiaalitoimesta. Kerro että haluat opiskella ja ottaa vastuun elämästäsi, mutta tarvitset alkuun apua.

Muistathan että tilanteesi ei ole sinun vikasi millään tavalla. Sinua on kohdeltu hyvin hyvin väärin. Sinä et ole vastuussa sukulaistesi, edes perheenjäsentesi elämän valinnoista. Olet vastuussa vain itsestäsi. On hyvin tärkeää että pidät itsesi kunnossa. Älä ota kantaaksesi äitiäsi tai isovanhempiasi.

Vierailija
10/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus rakas ystävä. Minäkin olen kovasti kärsinyt alkoholin takia. Minun kohdallani isä on alkoholisti.

En pysty sua auttamaan, mutta rukoilen vähäsen. Jeesus Kristus sinua ja perhettäsi auttakoon.

Vierailija
11/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovuta. Tärkeintä olisi nyt saada ulkopuolista APUA ja päästä muuttamaan omaan kotiin. Sinä olet tärkeä ja jos voisin, niin tulisin ja halaisin sinua ja vakuuttaisin että kaikki tulee vielä olemaan joskus hyvin! Nyt kuitenkin, on tärkeää että kerrot jollekin ulkopuoliselle, luotettavalle aikuiselle tilanteestasi ja haet apua.

Vierailija
12/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin itse poliiseille. Rankka elämä sinulla, pidä itsestäsi huoli ja hae jostain apua ja Kerro väkivallasta yms. Vie vaikka tuo teksti näytettäväksi. Asiat tulevat paranemaan kun saat oikeanlaista apua ja pääset traumatisoivasta ympäristöstä. Sinussa ei ole vikaa vaan koet nyt vaikeita aikoja. Välttele päihteitä niin tulet saamaan vielä hyvän ja aivan erilaisen elämän

Vierailija
13/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä ja vastauksista :) Ja lopetin kirjoittamisen eilen ku seinään..Mutta siis olen kylläkin miettinyt vakavasti omaan asuntoon muuttamista mutta  kun olen ottanut asian esille äidin ja isovanhempien kanssa niin heidän mielestä olen itsekäs paska kun ajattelen vain itseäni..sanoin kyllä että oon kattellu niiden ryyppäämistä ja tappelua viimeiset kymmenen vuotta ja että nyt ei nää vaan jaksa..Ja se on aina meillä ollut niin että minä olen syypää ja että he juovat minun takiani koska olen pelkkä riesa. Ja kun kerroin heille itsemurhayrityksistäni he tokaisivat vaan että olen itsekäs kun haluan lopettaa elämäni..Oon oikeesti vaan tosi lopussa..Ja opiskelin lähihoitajaksi, mutta jouduin keskeyttään itsemurhayritysten ja osastojakson takia..tuntuu että tästä paskasta on vain yksi ulospääsy....-ap

Vierailija
14/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sulle ap! Ei ole sinulla helppoa ollut kieltämättä..HALAUS & VOIMIA ♥

Vierailija
15/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullinenNuori kirjoitti:

Kiitos vinkeistä ja vastauksista :) Ja lopetin kirjoittamisen eilen ku seinään..Mutta siis olen kylläkin miettinyt vakavasti omaan asuntoon muuttamista mutta  kun olen ottanut asian esille äidin ja isovanhempien kanssa niin heidän mielestä olen itsekäs paska kun ajattelen vain itseäni..sanoin kyllä että oon kattellu niiden ryyppäämistä ja tappelua viimeiset kymmenen vuotta ja että nyt ei nää vaan jaksa..Ja se on aina meillä ollut niin että minä olen syypää ja että he juovat minun takiani koska olen pelkkä riesa. Ja kun kerroin heille itsemurhayrityksistäni he tokaisivat vaan että olen itsekäs kun haluan lopettaa elämäni..Oon oikeesti vaan tosi lopussa..Ja opiskelin lähihoitajaksi, mutta jouduin keskeyttään itsemurhayritysten ja osastojakson takia..tuntuu että tästä paskasta on vain yksi ulospääsy....-ap

Tarvitset apua ja omaa tilaa. Ensinnäkin päätä muuttaa pois heti kun pystyt. Selvitä sosiaalitoimiston kanssa minne pääsisit tai hae joku opiskelupaikka itsellesi. Tärkeintä olisi että pääset pois äkkiä vahingollisesta ympäristöstä ja pystyisit pitämään yllä jonkinlaista rutiinia.

Voit hyvin hakea johonkin vähänkuormittavaan työhön josta saat rahaa elämiseen. Esimerkkinä monet siivoushommat, pikaruokalat, lastenhoito jne. Erilaisia tukiasuntoja järjestetään nuorille myös yhteisasumismuodossa. Älä puhu etukäteen perheellesi mikäli he ovat noin hankalia, he yrittävät vain kääntää pääsi. Tärkeintä on Sinä ja Sinun selviytymisesi.

Kaikki järjestyy kyllä, muista se. Ja hoe itsellesi päivittäin että olet vastuussa vain omasta elämästäsi, et äitisi tai isovanhempiesi elämästä. Katso itseäsi peiliin ja anna syyllisyydentunteiden valua pois harteiltasi. 

Muuton jälkeen pidä huoli että sinulla on joku suunnitelma toimeentulosta, kuten työ tai opinnot + opintotuki. Hakeudu al-anonin toimintaan mukaan:

https://www.al-anon.fi/ryhmat

Al-anon antaa vertaistukea alkoholistien läheisille. Suosittelen että menet heidän toimintaan mukaan. Tulet saamaan hyvää vertaistukea sekä kontakteja ja apua tulevaisuuteen ihmisiltä jotka ymmärtävät helvetin mistä tulet.

Vierailija
16/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita  oman paikkakuntasi mielenterveystoimiston nuorisopuolelle.  Kun soitat sinne keskukseen niin siellä tietävät.  Saat ajan sinne ja sieltä järjestetään sinulle sosiaalitoimen kautta oma asunto jotta pääset eroon tuosta suvusta.   Sinulla täytyy olla oikeus ja mahdollisuus päästä heti pois tuolta muutoin et jaksa, se käy ilmi kirjoituksestasi.   Tai soita tosiaan turvakotiin paikkakunnallasi ja kerro tilanne ja että et tiedä mitä tekisit.  Siellä on ammattilaiset jotka järjestävät asioita.

Vierailija
17/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullinenNuori kirjoitti:

Kun olet ollut hoidossa ja muutoinkin niin ihmettelen miksi sinua ei ole autettu omaan asuntoon sosiaalitoimen avulla.  Olet ihan yhtä huonossa asemassa kuin turvapaikanhakijat joiden asiat hoidetaan. Sinua on autettava jaloillesi ehdottomasti että voit jatkaa lähihoitajaopintojasi ja pääset elämässä eteeenpäin.

Vierailija
18/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet arvokas ja ansaitset saada hyvän elämän itsellesi. Älä kuuntele äitisi ja isovanhempiesi jorinoita. Kaikkea hyvää sinulle Ap <3

Vierailija
19/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko täyttänyt tänä vuonna 18? Jos, niin käsittääkseni sinulla on edelleen myös oikeus lastensuojelun palveluihin. Vai onko nykyään vieläkin pitempään? Jos näin on, ota sinne yhteyttä. Muussa tapauksessa tosiaan sossuun.

Haluan varoittaa yhdestä asiasta: älä hyvänen aika lähde kenenkään miehen matkaan nyt vain päästäksesi pois kotoa. Siinä joutuu hyvin äkkiä ojasta allikkoon. Ensin oma elämä alkuun ja pahimmat sotkut järjestykseen, ja sitten vasta miesten kanssa touhuamista.

Ensin sossuun, jos et pääse enää lastensuojelun asiakkaaksi! Käsittääkseni kotikunnallasi pitäisi olla jokin sosiaalipäivystys. En ole ihan varma, mutta pidän mahdollisena, että sinulla olisi mahdollisuus aika pikaisiinkin toimenpiteisiin.

Lisäksi toivon, että pystyisit kovettamaan mielesi vanhempien syyllistyksiä vastaan. Tiedän, ettei se ole helppoa, mutta parhaiten autat heitä hankkiutumalla pois heidän asunnostaan. Aikanaan voit sitten miettiä, miten auttaa heitä. Muista kuitenkin, että alkoholia ei suotta toisinaan kutsuta Kuningas Alkoholiksi". Joskus mikään apu ei auta, riippuvuus on niin ankara.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi