Pehmeitä " lääkkeitä" kasvukipuihin?
Hei!
3-vuotiaalla kuopuksellamme on kasvukipuja usein säärissään. Joskus ne ovat todella kovia " kohtauksia" öisin. Lääkkeeseen olen turvautunut vain kerran, kun kipu jäyti sietämättömänä.
Tiedätkö homeopaattisen valmisteen tai esim. vitamiinin , hivenaineen tm. mikä auttaisi? Magnesium? B-vitamiini?
Kokemuksia?
p.s. Hierontaa ei lapsemme siedä tähän vaivaan. Lämpöä en ole kokeillut...
Kommentit (4)
Poika nukkuukin aina paljain jaloin.
Olen niillä " linjoilla" , että en anna vaivaan kuin vaivaan ja " helposti " lääkkeitä, MUTTA esim. turvaudun antibiootteihin ja särkylääkkeisiin kuitenkin tarvittaessa, eli käytännössä aika useinkin, kun lapsi on sairas.
Haen ehkä tällä kyselyllä apua ennaltaehkäisevästi, jos se vain olisi mahdollista, eli jos esim. löytyisi homeopaattinen valmiste, mikä " miedontaisi" kipua tai vähentäsi särkyöitä, tai lopettaisi pahat kivut. =)
Meillä myös hierotaan ja sitten laitan yhtä luontaistuotekaupan voidetta tai Ralaxantia. Magnesium voisi olla tähän vaivaan sopivaa, todellakin! Viimeinen keino on Pamol-F, jos nukkumisesta ei tule mitään rasvauksesta huolimatta. Meidän kolmesta lapsesta vaan yhdellä pakottaa jalkoja.
Meillä on vauva-ajoilta Ruskovillan hoitoalusta, pehmeä ja mukava villainen. Kun kasvukivut alkoivat, aloin nukuttaa lasta pahimpina ööinä ruskovillan kerraston villahousut jalassa, kiedoin yöllä kivun yllättäessä vielä jalat hoitoalustaan ja kerroin, että äidillä on tällainen lääkepeitto. Kevyesti hierontaa ja useimmiten lapsi nukahtaa pian. Joskus tosin tarvitaan myös särkylääkettä, joiden käyttöä kylläkin pyrin välttämään.
Lämpö, hieronta ja psyykkaus.
mitä meillä tarjotaan 4-vuotiaan kasvukipuihin on villasukka;) Ja lisäksi Pandolia. Ja joskus myös hierontaa...
Miksi et haluaisi antaa särkylääkkeitä? Ymmärrän sen kyllä toisaalta, en minäkään mielelläni lääkkeitä lapselleni syötä. Mutta pienen lapsen on vaikea yrittää rentoutua ja sietää kipua. Olen kuullut pariltakin lääkäriltä että lapsen kipua pitäisi lääkitä aika " herkästi" .