Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Useita miehiä yhtä aikaa tapailevat naiset: miten olette ottaneet asian puheeksi treffeillä? Muitakin vinkkejä otetaan vastaan..

Vierailija
07.05.2017 |

Olin ennen sellainen yksi mies kerrallaan -tyylin edustaja, mutta olen todennut että eihän siitä nykymaailmassa mitään tule, kun muut tapailevat kuitenkin useita ihmisiä. Olen siis itsekin alkanut tapailla useampia miehiä samanaikaisesti. Ongelmaksi on muodostunut ainakin laaja hajonta siinä, mitä miehet odottavat tapailulta. Jotkut haluaisivat jo ensi tapaamisella poistaa Tinderin. Toki jos tuollainen tulee puheeksi, siihen on helppo kommentoida kertomalla että itse haluan rauhassa tutustua useampaan uuteen tuttavuuteen ja että kanssani ei pysty tästä syystä etenemään kovin nopeasti.

Mutta entä kun mies ei ota lainkaan asiaa puheeksi vaan näyttää vain yksinkertaisesti olettavan olevansa ainoa tapailukumppanini? Mikä olisi sopivan pehmeä tapa rikkoa tämä illuusio? Miten te muut olette toimineet? Oletatteko vain, että nykyään kaikkien pitäisi tajuta ihmisten tapailevan monia samaan aikaan, vai pidättekö tärkeänä keskustella asiasta jotta molemmilla on kokonaiskuva tilanteesta?

Tämä monien tapailu mahdollistaisi varmaan myös sen, että tapaisi myös epäkiinnostavalta tuntuvaa miestä useammin kuin kerran - se kun ei tässä mallissa ole pois muiden tapailusta. Oletteko itse toimineet näin ja koetteko sen kannattavaksi? Itse olen ollut tosi jyrkkä aikaisemmin ja laittanut jutun poikki heti jos sukat eivät ensitapaamisella pyöri jaloissa molemmin puolin, mutta nykyiseen deittikulttuuriin tällainen ei ehkä sovi parhaalla mahdollisella tavalla.

Jos mies ehdottaa treffien päätteeksi uutta tapaamista mutta itse et ole varma, mitä vastaat? Itse osaan antaa pakit, ja jos olen varma että haluan nähdä uudelleen, senkään ilmaiseminen ei ole ongelma. Mutta jos olen epävarma? Pitääkö silloin vain päättää kyllä tai ei, ja jos päättää kyllä niin teeskennellä kiinnostuneempaa kuin on, ettei vie toiselta tuulta purjeista?

Lienee selvää että olen aika pihalla deittailusta. Johtuu siitä että aiemmat suhteeni ovat alkaneet niin vaivattomasti, että en ole joutunut koskaan pohtimaan tällaisia. Kaikki neuvot ja pohdinnat aiheesta ovat tervetulleita!

Kommentit (171)

Vierailija
61/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Tinderissä tai missään muualla netissä sellaisia naisia, jotka oikeesti haluais vakiintua, eikä vaan olla monen miehen pumpattavana?

ujo mies

Vierailija
62/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi sinkkuaikoina ajoittain noin, kun olin nettideittisivustolla. Silloin vastaan saattoi tulla samaan aikaan muutama kiinnostava tyyppi, joten tavattavahan ne oli, joskus useampaan kertaankin. Perustelin itselleni asian niin, että sinkkuna en todellakaan ole tilivelvollinen kenellekään, ja kerroin myös miehille, että en lupaa mitään. Tällä tarkoitin, että en lupaa parisuhdetta, en seksiä, en mitään uskollisuutta tapailuvaiheessa. Enkä odottanut sitä heiltäkään. Hyvin kaikki meni, ja kun löytyi se mies joka kolahti, vaihtui statuskin sinkusta seurustelevaksi ja deittailu jäi historiaan.

Kiitos kommentistasi!

Kolahtiko miehesi heti ekalla tapaamisella vai oliko hän ensin yksi näistä, joille kerroit että et lupaa mitään?

ap

Ei todellakaan kolahtanut heti ensimmäisellä tapaamisella :D Itse asiassa en pitänyt häntä kovin lupaavana tapauksena alkuun, ja muutamien treffien jälkeen oli viikkojen (yli kuukauden?) tauko kun emme tavanneet ollenkaan, vaan katselin jo muita. Häntä taisi kiinnostaa enemmän, ja tapasimme lopulta uudestaan, ja sitten se olikin siinä. En tiedä mikä muuttui, mutta ihastuin ja rakastuin.

En ole nopeasti syttyvää tyyppiä, joten minun kohdallani siitä ei tulisi mitään, jos pitäisi heti alkuun elätellä suuria toiveita. Haluan ottaa rauhallisesti ja tutustua enemmän kaveripohjalta. Enkä ole häpeillyt sanoa, etten lupaa mitään. Eipä kukaan ole sitä pahalla ottanut, kun en sitä pahalla tarkoitakaan.

Tämä oli kiva vastaus. Onnittelut sinulle ja kumppanillesi, että löysitte toisenne ja hyvää jatkoa. :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Tämä on todella rasittavaa Tinderissä. Naisilla on kymmeniä tapailtavia ja uutta pukkaa koko ajan, sitten roikottavat sinua odottamassa vuoroasi älyttömiä aikoja.  Ongelmaa ei olisi jos molemmilla olisi kymmeniä tapailtavia, mutta kun tavismiehellä on oikeasti työ ja tuska saada treffejä aikaiseksi.Olisi parempi, jos Tinder rajoittaisi selailua, ja pareja saisi olla kerrallaan vain vaikka viisi.  Se toki tekisi naisista entistäkin nirsompia, mutta se on vain hyvä asia.

Miten sinä kuvittelet, että jonkun yksittäisen sovelluksen rajoitukset estäisivät tapailut? Heti kun on viisi täynnä, vaihdetaan wa:n puolelle ja taas on tilaa viidelle uudelle. Tai sitten tapaillaan irl-tuttavuuksia tai tutustutaan muissa sovelluksissa.

En usko, että ihmiset ihan okeasti haluavat multideittailla, vaan kyse on enemmänkin kiusauksesta. Uskon, että rajoitus toimisi osalla ihmisiä oikein hyvin ja tekisi deittailusta kaikille mielekkäämpää. Ei se meinaan naistenkaan psyykkeelle ole hyväksi, että koko ajan odottaa isompaa kalaa ja harrastetaan henkisesti irtosuhteen tapaista pelailua. 

Eivät nuo rajoitukset vain toimisi, ei teknisesti (hyvin helppo kiertää) eikä muutenkaan.

Minulla on mm. kohta tiedossa treffit miehen kanssa, josta tuli match Tinderissä tammikuussa. Olemme molemmat kiireisiä ja sopivaa tapaamisaikaa ei vain ole toistaiseksi löytynyt. Hän olisi siis varannut yhtä tuollaista paikkaa, vaikka en ole häntä vielä edes alkanut tapailla. Joidenkin kanssa käy niin, että ensin jutellaan, sitten juttu tyrehtyy joksikin aikaa, ja myöhemmin taas jatkuu. Ei olisi kiva että tällainen match olisi esteenä muiden matchien syntymiselle, enkä tykkäisi näitä poistaakaan, koska en voi etukäteen tietää mitä mistäkin jatkossa tulee.

Olen ilman rajoituksiakin äärimmäisen valikoiva. Niin valikoiva että saan isoja kurasaavillisia haukkuja niskaani aina, jos keskustelen asiasta vaikkapa jollain anonyymipalstalla, kuten täällä. Miehet poikkeuksetta soimaavat minua aivan liian nirsoksi ja en kuulemma tule tällä tavalla kumppania koskaan löytämään jne. Lisäksi en valikoi ainoastaan tykkäyksiä jakaessa, vaan vielä uudelleen siinä vaiheessa kun keskustelua viritellään (suurimman osan matcheista kanssa jää keskustelu tosi lyhyeksi). Jos taas juttua riittää ja tuntuu kiinnostavalta niin sellaisen miehen lähden mielelläni tapaamaan; enkä näe hyväksi tuosta enää karsia joukkoa pienemmäksi. Käytännössä minulla on aina useampia kuin yksi mies tapailuvaiheessa.

En siis halua toimia toisin, koska en kerta kaikkiaan pysty järkiperustein olemaan enää tämän valikoivampi.

ap

Minä poistan kaikki parit, joiden kanssa mitään ei tapahdu. Yritän aikani, ja jos homma ei toimi, poistan parin, niin se poistuu myös mielestäni sillä. En vain ole sellainen luonne, että jaksan leikkiä tuollaisia leikkejä. 

Minä taas en näe tuota minään leikkinä, vaan ihan ihmisten välisenä normaalina toimintana. Pikemminkin se, että asettaa aikarajoja ja vaatimuksia keskustelujen määrälle ja laadulle ja tapailujen sopimisen vaikeudelle, on minusta peliä. En minä esitä tällaisia vaatimuksia ystävillenikään. Joskus tulee vähän pidempiä taukoja, ettei nähdä ja sitten taas voidaan jatkaa siitä mihin jäätiin, jos vielä molemmat ovat kiinnostuneita viettämään aikaa yhdessä.

Ääni tälle.

ap

Vierailija
64/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ET ole ihastunut kehenkään jos tapailet muitakin.

Kyllä voi olla. Toi on taas todennäköisesti tunteellisen betamiehen puhetta tai sitten naisen puhetta (naiset on keskimäärin miehiä tunteellisempia).

Olen ite ollut vahvasti ihastuneena yhteen naiseen ja samalla tutustuin muihinkin naisiin. Ihastuminen on vaan tunne. Välillä ihastutaan vääränlaisiin naisiin ja jos vain järkeä päästä löytyy niin pitäisi osata tulkita tuo ihastuminen "väärään henkilöön ihastumiseksi". Mielummin käyn järkiajattelulla pääni sisällä onko nainen minulle sopiva vai ei. On typerää lähteä tunnepohjaisesti rakentamaan suhdetta, jos pitäisi loppuelämä olla yhdessä. Olen ollut myös ihastuneena naiseen ja samalla pannut muuta naisia siinä ohessa. Olen oppinut käsittelemään omat tunteeni niin, että en oikeastaan koe ihastumiseen tai seksuaalisuuteen liittyviä tunteita enää juuri minkäänlaisina. Kaikki on harmaara massaa ja ainoa mitä näen ja koen parisuhteessa ja suhteissa ylipäätään on järkiperäiset seikat kuten naisen kyvykkyys olla joskus äiti, isoäiti, vaimo jne. Olen kai tunnekylmä ihminen, mutta onnistuin hieman "hajottamaan" omia tunteitani muun muassa useamman naisen samanaikaisella tapailulla.

Vierailija
65/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Tinderissä tai missään muualla netissä sellaisia naisia, jotka oikeesti haluais vakiintua, eikä vaan olla monen miehen pumpattavana?

ujo mies

Tosi vähän.

Vierailija
66/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viitisen vuotta sitten ollessani vielä sinkku saatoin kyllä käydä ainakin muutamilla treffeillä miesten kanssa tavallaan "päällekkäin". En kuitenkaan siirtynyt mihinkään fyysisiin toimiin ennen kuin ollaan jo sellaisessa seurustelun alkuvaiheessa, jossa ei enää kiinnostakaan deittailla muita ja on jo tutustuttu jonkin verran.

Kyllä suurimmasta osasta deittikumppaneita tietää kuitenkin parin tapaamisen jälkeen, haluaako jatkaa pidemmälle. Mutta siis kunhan se flirtti pysyy vielä verbaalisella tasolla, hyvän keskustelun ja huumorin keinoin, niin ei mitään ongelmaa treffailla useampaa.

Seksin ja lähestulkoon suutelemisenkin voi hyvin jättää sinne seurusteluun.

Vierailija
67/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys: Aloitan Tinderissä keskustelun kahden miehen kanssa yhtäaikaisesti. Molemmat vaikuttavat mukavilta ihmisiltä ja haluaisin heidät tavata. Mutta koska kyseessä on tinder-chat, en voi sen perusteella kovin hyvin kumpaakaan tuntea. Mitä teen?

a) teen valinnan tuntematta kumpaakaan ja lopetan kokonaan keskustelun toisen kanssa

b) tapaan molemmat ja tutustun heihin ja teen valinnan tutustuttuani heihin tai sitten en valitse kumpaakaan

Kummassako tapauksessa en ole kenenkään mielestä k*sipää? A vaihtoehdossa olin nirso ja hyvä mies ei kelvannut minulle ja jätin katsomatta sen kortin tietämättä, miten hyvä tyyppi hän olisi ollut. B vaihtoehdossa en ole tarpeeksi sitoutunut ja käyttäydyn lorttomaisesti, kun deittailen kahta yhtä aikaa.

Vierailija
68/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUMMITUSELÄIN kirjoitti:

Voiko suurempia tunteita (tai edes ihastumista) syntyä jos ajtuksissa pyörii kymmenen eri tapailua samaan aikaan? Matin kanssa käytiin leffassa, Teppo vei syömään mutta Mikolla taas on jäätelökone.

Mutta itse aiheeseen: en tiedä onko mitään hyvää tapaa kertoa toiselle muiden tapailusta. Jos mies toimii samoin niin eipä se mitään vahinkoa aiheuta, kun taas jos vastapuoli on oppinut tapailemaan vain yhtä kerrallaan niin tunnelma voi hieman jäätyä.. Hiljaisuus on ehkä parhain vaihtoehto, näin kumpikin saa säilyttää mielikuvansa ja tapailun vakavoituessa voi muut tiputtaa kyydistä vaivihkaa.

Täh? Miksei voisi? Kyllähän ihastuneena muutenkin tavataan jatkuvasti ihmisiä. Eihän elämä siihen seisahdu. Ihan yhtä hölmöä olisi mielestäni ihmetellä, miten kukaan voi ihastua samaan aikaan kun aloittaa uudessa työpaikassa.

Et ole tosissasi.

Sinä ET ole ihastunut kehenkään jos tapailet muitakin.

Aika itsekeskeinen ja epäempaattinen maailmankuva sinulla. "Minä en voi tapailla muita jos olen ihastunut, joten kukaan muukaan ei voi." Kyllä voi. Maailmassa on paljon muitakin asioita joita sinä et osaa tai joihin sinä et pysty, mutta jotka muille ovat ihan arkipäivää. 

Jos tapailet muita niin silloin ET ole ihastunut kehenkään.

Kyse ei ole mielipiteestä.

Kyse on tosiaankin juuri sinun mielipiteestäsi, eikä se tosiasia jankkaamalla muuksi muutu.

Se on silleen, että sinä etsit koko ajan jotakin "parempaa". Olet ihmispaskaa, koska olet aivan varmasti valmis hylkäämään edellisen tapaamasi ihmisen, jos eteesi tulee se parempi.

Mene terapiaan, tuo ei ole tervettä!

Olisiko mitenkään mahdollista hillitä sitä tuomitsemista?

Itse ainakin sitoudun todella vakavissani sitten, kun löydän sen ihmisen jonka kanssa haluan parisuhdetta. Pisin suhteeni on kestänyt reilusti yli kymmenen vuotta, enkä lähtenyt siitä lätkimään enkä pettänyt, vaikka mm. ihastuin sen aikana toiseen, ja muitakin haasteita tuli tielle. Juuri tästä syystä en kuitenkaan sitoudu heti ensimmäiseen vastaantulijaan ensimmäisellä tapaamisella, vaan vasta sitten kun oikeasti tunnemme toisemme ja mies on osoittautunut sellaiseksi, johon minun on oikeasti mahdollista sitoutua niin, että tähtäimessä on koko loppuelämä yhdessä.

ap

Vierailija
69/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Tämä on todella rasittavaa Tinderissä. Naisilla on kymmeniä tapailtavia ja uutta pukkaa koko ajan, sitten roikottavat sinua odottamassa vuoroasi älyttömiä aikoja.  Ongelmaa ei olisi jos molemmilla olisi kymmeniä tapailtavia, mutta kun tavismiehellä on oikeasti työ ja tuska saada treffejä aikaiseksi.Olisi parempi, jos Tinder rajoittaisi selailua, ja pareja saisi olla kerrallaan vain vaikka viisi.  Se toki tekisi naisista entistäkin nirsompia, mutta se on vain hyvä asia.

Miten sinä kuvittelet, että jonkun yksittäisen sovelluksen rajoitukset estäisivät tapailut? Heti kun on viisi täynnä, vaihdetaan wa:n puolelle ja taas on tilaa viidelle uudelle. Tai sitten tapaillaan irl-tuttavuuksia tai tutustutaan muissa sovelluksissa.

En usko, että ihmiset ihan okeasti haluavat multideittailla, vaan kyse on enemmänkin kiusauksesta. Uskon, että rajoitus toimisi osalla ihmisiä oikein hyvin ja tekisi deittailusta kaikille mielekkäämpää. Ei se meinaan naistenkaan psyykkeelle ole hyväksi, että koko ajan odottaa isompaa kalaa ja harrastetaan henkisesti irtosuhteen tapaista pelailua. 

Eivät nuo rajoitukset vain toimisi, ei teknisesti (hyvin helppo kiertää) eikä muutenkaan.

Minulla on mm. kohta tiedossa treffit miehen kanssa, josta tuli match Tinderissä tammikuussa. Olemme molemmat kiireisiä ja sopivaa tapaamisaikaa ei vain ole toistaiseksi löytynyt. Hän olisi siis varannut yhtä tuollaista paikkaa, vaikka en ole häntä vielä edes alkanut tapailla. Joidenkin kanssa käy niin, että ensin jutellaan, sitten juttu tyrehtyy joksikin aikaa, ja myöhemmin taas jatkuu. Ei olisi kiva että tällainen match olisi esteenä muiden matchien syntymiselle, enkä tykkäisi näitä poistaakaan, koska en voi etukäteen tietää mitä mistäkin jatkossa tulee.

Olen ilman rajoituksiakin äärimmäisen valikoiva. Niin valikoiva että saan isoja kurasaavillisia haukkuja niskaani aina, jos keskustelen asiasta vaikkapa jollain anonyymipalstalla, kuten täällä. Miehet poikkeuksetta soimaavat minua aivan liian nirsoksi ja en kuulemma tule tällä tavalla kumppania koskaan löytämään jne. Lisäksi en valikoi ainoastaan tykkäyksiä jakaessa, vaan vielä uudelleen siinä vaiheessa kun keskustelua viritellään (suurimman osan matcheista kanssa jää keskustelu tosi lyhyeksi). Jos taas juttua riittää ja tuntuu kiinnostavalta niin sellaisen miehen lähden mielelläni tapaamaan; enkä näe hyväksi tuosta enää karsia joukkoa pienemmäksi. Käytännössä minulla on aina useampia kuin yksi mies tapailuvaiheessa.

En siis halua toimia toisin, koska en kerta kaikkiaan pysty järkiperustein olemaan enää tämän valikoivampi.

ap

Minä poistan kaikki parit, joiden kanssa mitään ei tapahdu. Yritän aikani, ja jos homma ei toimi, poistan parin, niin se poistuu myös mielestäni sillä. En vain ole sellainen luonne, että jaksan leikkiä tuollaisia leikkejä. 

Minä taas en näe tuota minään leikkinä, vaan ihan ihmisten välisenä normaalina toimintana. Pikemminkin se, että asettaa aikarajoja ja vaatimuksia keskustelujen määrälle ja laadulle ja tapailujen sopimisen vaikeudelle, on minusta peliä. En minä esitä tällaisia vaatimuksia ystävillenikään. Joskus tulee vähän pidempiä taukoja, ettei nähdä ja sitten taas voidaan jatkaa siitä mihin jäätiin, jos vielä molemmat ovat kiinnostuneita viettämään aikaa yhdessä.

Minä kuulun niihin, jotka deittailee lopettaakseen deittailun. 

Vierailija
70/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on silleen, että sinä etsit koko ajan jotakin "parempaa". Olet ihmispaskaa, koska olet aivan varmasti valmis hylkäämään edellisen tapaamasi ihmisen, jos eteesi tulee se parempi.

Mene terapiaan, tuo ei ole tervettä!

Tuollainen raivoaminen itsestäänselvästä asiasta ei ole tervettä. Kyllä voi tapailla muita vaikka olisikin ihastunut. Samalla tavalla kuin mitä muutakin tunnetta pystyy käsittelemään. Huomaan että itse et ainakaan vihaa pysty käsittelemään, joten todennäköisesti olet muillakin elämän osa-alueilla ja tunteellisesti ylivilkas ja spontaani, sekä kyvytön järkiperäiseen tunteiden tulkintaan. Sinänsä se on hyvä asia. Voi ikäänkuin mennä virran vietävänä. Mutta huono jos tosiaan käyttäydtr noin raivokkaasti heti kun joku kertoo faktan joka ei sinulle käy. :)

Ps. En ole se kenen kanssa ton keskustelun kävit, vaan sivustakatsoja

Vierailija
71/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys: Aloitan Tinderissä keskustelun kahden miehen kanssa yhtäaikaisesti. Molemmat vaikuttavat mukavilta ihmisiltä ja haluaisin heidät tavata. Mutta koska kyseessä on tinder-chat, en voi sen perusteella kovin hyvin kumpaakaan tuntea. Mitä teen?

a) teen valinnan tuntematta kumpaakaan ja lopetan kokonaan keskustelun toisen kanssa

b) tapaan molemmat ja tutustun heihin ja teen valinnan tutustuttuani heihin tai sitten en valitse kumpaakaan

Kummassako tapauksessa en ole kenenkään mielestä k*sipää? A vaihtoehdossa olin nirso ja hyvä mies ei kelvannut minulle ja jätin katsomatta sen kortin tietämättä, miten hyvä tyyppi hän olisi ollut. B vaihtoehdossa en ole tarpeeksi sitoutunut ja käyttäydyn lorttomaisesti, kun deittailen kahta yhtä aikaa.

c) tapaat molemmat pikaisella aikataululla, ja menet kiinnostavamman kanssa toisille treffeille ja päästät toisen jatkamaan matkaansa.

Vierailija
72/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

c) tapaat molemmat pikaisella aikataululla, ja menet kiinnostavamman kanssa toisille treffeille ja päästät toisen jatkamaan matkaansa.

Eli se ratkaisu ja sitoutuminen pitää tehdä ensitreffien perusteella. Koetko sinä siis tuntevasi jonkun hyvin yhden tapaamisen perusteella? Minä en. Ja tuossa vaihtoehdossa mielestäni on kyllä a- ja b-vaihtoehtojen huonot puolet. Tapaat miehet yhtäaikaisesti (sarjadeittaillen) ja teet kuitenkin valinnan tuntematta kumpaakaan.  

No jatketaan tilannetta. Ensitreffit menivät molempien kanssa kelvollisesti. Toisen miehen (A) kanssa keskustelu ei ollut tosin kovin luontevaa, kun hän ilmiselvästi oli ujo ja jännitti tilannetta. Mutta mitään vikaa miehessä ei tuntunut olevan, paitsi ne pari kiusallista hiljaisuutta ja huonoa sanavalintaa. Tarkoittaako tämä sitten sitä, että mies on hyvä vai että jatkossakaan ei oikein juttu lennä, ei voi tietää. Toinen mies (B) taas oli rento ja hänen kanssaan oli helppoa ja mukavaa kaikin puolin. Johtuuko tämä sitten siitä, että kemiat loksahtivat tosi hyvin kohdalleen, vai onko kyse lipevästä jännämiehestä, ei voi tietää. Sitten tinderissä lähti uusi keskustelu kolmannen miehen (C) kanssa ja tämä mies vaikuttaisi myös mielenkiintoiselta.

Kysymys: Mikä on minun seuraava siirtoni, etten tee väärää valintaa ja etten ole kevytkenkäinen lortto?

Vierailija
73/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

ap

Minä kuulun niihin, jotka deittailee lopettaakseen deittailun. 

Minä taas kuulun niihin, jotka deittailevat tutustuakseen ihmisiin oikeasti. En mene parisuhdetoive edellä, vaan ihmissuhdetoive edellä.

Vierailija
74/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä deittaile kahta samaan aikaan, jos käyt tapaamassa monia ihmisiä, mutta he tietävät että tämä on vain just sitä, etsimistä, eikä tapailua eikä seurustelua.

Yksikin tällainen mies kysyi, olenko ehtinyt käydä monen kanssa jo kahvilla, ja kerroin avoimesti, että muutama. Hänkin kertoi että muutama. Tällaista jutustelua, koska molemmat nyt on sillä hetkellä siinä parinetsintäkuviossa.

Meistä tuli pari, ja heti kun ihastuimme, sovimme ettemme enää tapaa muita niin kauan kuin tapailemme toisiamme. Me ihastuimme kyllä ensitreffien aikana.

Halusimme antaa luottamukselle ja ihastumiselle tilaa kehittyä. Jos koko ajan pitää pelätä että toinen huijaa, ei synny luottamusta, mikä on minusta aidon rakkauden ihan kulmakivi. Voin rakastua renttuun, mutta todeta sitten että se on minulle pahasta, jos hän ei sitoudu minuun, ja kuoletan ihastumisen tunteet. Mutta rakkaus ei kestä ilman luottamusta. Ei itseään voi avata aidosti jos pitää pelätä tai salailla.

Vierailija
75/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä deittaile kahta samaan aikaan, jos käyt tapaamassa monia ihmisiä, mutta he tietävät että tämä on vain just sitä, etsimistä, eikä tapailua eikä seurustelua.
Yksikin tällainen mies kysyi, olenko ehtinyt käydä monen kanssa jo kahvilla, ja kerroin avoimesti, että muutama. Hänkin kertoi että muutama. Tällaista jutustelua, koska molemmat nyt on sillä hetkellä siinä parinetsintäkuviossa.
Meistä tuli pari, ja heti kun ihastuimme, sovimme ettemme enää tapaa muita niin kauan kuin tapailemme toisiamme. Me ihastuimme kyllä ensitreffien aikana.
Halusimme antaa luottamukselle ja ihastumiselle tilaa kehittyä. Jos koko ajan pitää pelätä että toinen huijaa, ei synny luottamusta, mikä on minusta aidon rakkauden ihan kulmakivi. Voin rakastua renttuun, mutta todeta sitten että se on minulle pahasta, jos hän ei sitoudu minuun, ja kuoletan ihastumisen tunteet. Mutta rakkaus ei kestä ilman luottamusta. Ei itseään voi avata aidosti jos pitää pelätä tai salailla.

No kyllä minusta tapailu on nimenomaan vielä sitä etsimistä, vaikka olisikin jo yhdet tai kahdet treffit jo käyty. En minä ensitreffien perusteella kehenkään ihastu niin voimakkaasti, että olen valmis tähän ihmiseen sitoutumaan ja heittämään koko muun elämän sivuun. Ei siinä nyt mielestäni paljon jää tilaa huijaamiselle, jos vaikka käydään neljät treffit ennen kuin muut tapailut heivataan kokonaan.

Vierailija
76/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihastunut yhteen, kun deittailin muita. Mutta tämä johtui siitä, että olin ihastunut mieheen jota en voinut saada, ja päätin että minun on pystyttävä jatkamaan matkaa ja unohtamaan hänet. Siksi aloin tarkoituksella tavata (en siis tapailla, vain käydä treffeillä) muita miehiä. Aluksi piti pakottautua. Olin heille avoin, että olen vain hakemassa sosiaalista elämää (ei tarkoita seksiä) enkä ihan vakavissani puolisoa. Lopulta sitten ihastuinkin yhteen tapaamistani miehistä, ja se pyyhki tieltään vanhan ihastumisen ja sai sen näyttämään jo vähän hassulta.

Vierailija
77/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä ketjua lukee, niin en enää ihmettele, miten ihmiset löytävät niitä uusia parisuhteita niin nopeasti ja toisaalta myös eroavat niistä. Ihmiset siis oikeasti lähtevät suhteeseen heti ensitreffien jälkeen tuntematta tyyppiä ollenkaan.

Vierailija
78/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys: Aloitan Tinderissä keskustelun kahden miehen kanssa yhtäaikaisesti. Molemmat vaikuttavat mukavilta ihmisiltä ja haluaisin heidät tavata. Mutta koska kyseessä on tinder-chat, en voi sen perusteella kovin hyvin kumpaakaan tuntea. Mitä teen?a) teen valinnan tuntematta kumpaakaan ja lopetan kokonaan keskustelun toisen kanssab) tapaan molemmat ja tutustun heihin ja teen valinnan tutustuttuani heihin tai sitten en valitse kumpaakaanKummassako tapauksessa en ole kenenkään mielestä k*sipää? A vaihtoehdossa olin nirso ja hyvä mies ei kelvannut minulle ja jätin katsomatta sen kortin tietämättä, miten hyvä tyyppi hän olisi ollut. B vaihtoehdossa en ole tarpeeksi sitoutunut ja käyttäydyn lorttomaisesti, kun deittailen kahta yhtä aikaa.

Ethän sinä deittaile kahta samaan aikaan, jos käyt tapaamassa monia ihmisiä, mutta he tietävät että tämä on vain just sitä, etsimistä, eikä tapailua eikä seurustelua.Yksikin tällainen mies kysyi, olenko ehtinyt käydä monen kanssa jo kahvilla, ja kerroin avoimesti, että muutama. Hänkin kertoi että muutama. Tällaista jutustelua, koska molemmat nyt on sillä hetkellä siinä parinetsintäkuviossa.Meistä tuli pari, ja heti kun ihastuimme, sovimme ettemme enää tapaa muita niin kauan kuin tapailemme toisiamme. Me ihastuimme kyllä ensitreffien aikana.Halusimme antaa luottamukselle ja ihastumiselle tilaa kehittyä. Jos koko ajan pitää pelätä että toinen huijaa, ei synny luottamusta, mikä on minusta aidon rakkauden ihan kulmakivi. Voin rakastua renttuun, mutta todeta sitten että se on minulle pahasta, jos hän ei sitoudu minuun, ja kuoletan ihastumisen tunteet. Mutta rakkaus ei kestä ilman luottamusta. Ei itseään voi avata aidosti jos pitää pelätä tai salailla.

No kyllä minusta tapailu on nimenomaan vielä sitä etsimistä, vaikka olisikin jo yhdet tai kahdet treffit jo käyty. En minä ensitreffien perusteella kehenkään ihastu niin voimakkaasti, että olen valmis tähän ihmiseen sitoutumaan ja heittämään koko muun elämän sivuun. Ei siinä nyt mielestäni paljon jää tilaa huijaamiselle, jos vaikka käydään neljät treffit ennen kuin muut tapailut heivataan kokonaan.

No sitten pitää olla kommunikoinnin aika selkeää. Siihen malliin, että viikon päästä tulee viesti, että oli ihan mukavaa, lähdetkö lounaalle joku päivä.

Niin että molemmat ymmärtää, että tässä ollaan vasta tuttavia, ja voi olla ettei koskaan tule enempää kuin kavereita.

Ei sänkyyn.

Jos on intohimoista suutelua, eikä mikään viisari silti värähdä, minusta se kala pitäisi jo päästää mereen.

Noin muuten olen omalla elämänkokemuksella sitä mieltä, että tuollainen laimea "katotaan nyt kun ei tässä ole muutakaan" on aina päättynyt siihen, että mies silmät loistaen kertoo kohdanneensa elämänsä naisen, ja vuoden sisään on tullut kihlauutisia tai vastaavaa.

Että minun mielestä, sinä kerjäät tuolla pallottelulla vain pettymystä. Viimeistään siinä kun olet asettunut aloilleen "ihan kivan" kanssa, ja ihmettelet miksi mikään ei tunnu miltään. Mutta niin me olemme erilaisia.

Vierailija
79/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä ketjua lukee, niin en enää ihmettele, miten ihmiset löytävät niitä uusia parisuhteita niin nopeasti ja toisaalta myös eroavat niistä. Ihmiset siis oikeasti lähtevät suhteeseen heti ensitreffien jälkeen tuntematta tyyppiä ollenkaan.

Mitä tarkoittaa "lähteä suhteeseen"? En nyt ole kahlannut koko ketjua läpi, mutta itselläni prosessi on aina mennyt niin, että tapaaminen => ihastuminen => aletaan tutustua eli tapailla/seurustella => tutustuminen joko tyssää siihen, ettei sovitakaan yhteen tai johtaa yhä tiiviimpään parisuhteeseen, joka sitten joko kestää (ja mahdollisesti johtaa avo-/avioliittoon) tai loppuu. Ilman ykköskohtaa prosessi ei voi edes alkaa.

Vierailija
80/171 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mihin ihastuin miehessäni ensitreffeillä, on validia vielä nyt kolmen vuoden jälkeenkin. Jos olisin lukenut häntä väärin, se olisi tyssännyt parin kuukauden jälkeen.

Mielestäni riski kannatti ottaa, on aivan ihana mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän