Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Useita miehiä yhtä aikaa tapailevat naiset: miten olette ottaneet asian puheeksi treffeillä? Muitakin vinkkejä otetaan vastaan..

Vierailija
07.05.2017 |

Olin ennen sellainen yksi mies kerrallaan -tyylin edustaja, mutta olen todennut että eihän siitä nykymaailmassa mitään tule, kun muut tapailevat kuitenkin useita ihmisiä. Olen siis itsekin alkanut tapailla useampia miehiä samanaikaisesti. Ongelmaksi on muodostunut ainakin laaja hajonta siinä, mitä miehet odottavat tapailulta. Jotkut haluaisivat jo ensi tapaamisella poistaa Tinderin. Toki jos tuollainen tulee puheeksi, siihen on helppo kommentoida kertomalla että itse haluan rauhassa tutustua useampaan uuteen tuttavuuteen ja että kanssani ei pysty tästä syystä etenemään kovin nopeasti.

Mutta entä kun mies ei ota lainkaan asiaa puheeksi vaan näyttää vain yksinkertaisesti olettavan olevansa ainoa tapailukumppanini? Mikä olisi sopivan pehmeä tapa rikkoa tämä illuusio? Miten te muut olette toimineet? Oletatteko vain, että nykyään kaikkien pitäisi tajuta ihmisten tapailevan monia samaan aikaan, vai pidättekö tärkeänä keskustella asiasta jotta molemmilla on kokonaiskuva tilanteesta?

Tämä monien tapailu mahdollistaisi varmaan myös sen, että tapaisi myös epäkiinnostavalta tuntuvaa miestä useammin kuin kerran - se kun ei tässä mallissa ole pois muiden tapailusta. Oletteko itse toimineet näin ja koetteko sen kannattavaksi? Itse olen ollut tosi jyrkkä aikaisemmin ja laittanut jutun poikki heti jos sukat eivät ensitapaamisella pyöri jaloissa molemmin puolin, mutta nykyiseen deittikulttuuriin tällainen ei ehkä sovi parhaalla mahdollisella tavalla.

Jos mies ehdottaa treffien päätteeksi uutta tapaamista mutta itse et ole varma, mitä vastaat? Itse osaan antaa pakit, ja jos olen varma että haluan nähdä uudelleen, senkään ilmaiseminen ei ole ongelma. Mutta jos olen epävarma? Pitääkö silloin vain päättää kyllä tai ei, ja jos päättää kyllä niin teeskennellä kiinnostuneempaa kuin on, ettei vie toiselta tuulta purjeista?

Lienee selvää että olen aika pihalla deittailusta. Johtuu siitä että aiemmat suhteeni ovat alkaneet niin vaivattomasti, että en ole joutunut koskaan pohtimaan tällaisia. Kaikki neuvot ja pohdinnat aiheesta ovat tervetulleita!

Kommentit (171)

Vierailija
1/171 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
2/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tänään paikalla joku, jota kiinnostaisi keskustella tästä aiheesta?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut kirjoittaa itse ap:n tekstin. Pakko ap kysyä minkä ikäinen olet? :D Kiinnostaa ollaanko samaa ikäluokkaa :)

Mutta niin. Itse suhteutan kaikki kysymyksesi niin, että jos ei olla muuta sovittu niin voin tapailla muitakin kertomatta tästä miehille. Asia olisi tietysti hieman eri jos vaikka harrastaisin useampien kanssa seksiä, mutta sellaista tilannetta itselläni ei ole ollut. Yleensä nämä menevät melko luonnollisesti, jos joku kiinnostaa tapailen häntä ja vähemmän muita vaikka saatankin käydä myös muilla treffeillä. En kuitenkaan lähtisi mainostamaan niitä miehille.

Vierailija
4/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tänään paikalla joku, jota kiinnostaisi keskustella tästä aiheesta?

ap

Tämä on huono kellonaika, koska me töistä kirjoittelevat olemme juuri lähdössä kotiin. Keskustelu virkistyy taas illemmalla.

Vierailija
5/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse deittailen ja panenkin useampaa tyyppiä ja en koe tässä ongelmaa. Mitään ei olla kyselty, sovittu tai luvattu mitenkään päin. Tietääkseni myös miehillä on muita mimmejä, ei haittaa. Kortsua käytän aina.

Tilanne tietenkin muuttuu jos joku ihastuu tai hyvällä tuurilla molemmat toisiinsa. Siihen asti teen kuten tahdon ja panen ketä tahdon asiaa muille selittelemättä. :)

6/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko suurempia tunteita (tai edes ihastumista) syntyä jos ajtuksissa pyörii kymmenen eri tapailua samaan aikaan? Matin kanssa käytiin leffassa, Teppo vei syömään mutta Mikolla taas on jäätelökone.

Mutta itse aiheeseen: en tiedä onko mitään hyvää tapaa kertoa toiselle muiden tapailusta. Jos mies toimii samoin niin eipä se mitään vahinkoa aiheuta, kun taas jos vastapuoli on oppinut tapailemaan vain yhtä kerrallaan niin tunnelma voi hieman jäätyä.. Hiljaisuus on ehkä parhain vaihtoehto, näin kumpikin saa säilyttää mielikuvansa ja tapailun vakavoituessa voi muut tiputtaa kyydistä vaivihkaa.

Vierailija
7/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on nykyään tapana sanoa kaikkea suoraan. Vähän niinkuin jään odottamaan, että tähänkö tämä kaatui. Yleensä ei ole kaatunut.

Deittaillessa tein heti profiilitekstissä selväksi, etten ole nyt vielä etsimässä elämänkumppania. Treffit etenivät ystävällisessä hengessä, ja jollekulle tarjosin, että jos haluaa seuraa vaikka elokuviin kavereina, niin minulle voi soittaa. Jos he halusivat heti alkaa seurustella, niin sanoin että kiitos vaan treffeistä, mutta en näe että tästä tulee sen enempää.

Kun itse sitten tapasin sellaisen joka sai sukat pyörimään jaloissa, niin itse sanoin että en nyt haluaisi tapailla muita, vaan tykkäisin katsoa minne tämä menee. Mies sanoi samaa. Jos olisi halunnut vielä tapailla muita, niin olisin ottanut sen merkkinä että minä en olisi ollut hänelle mitenkään erityinen, ja olisin lopettanut tapailun siihen.

Mutta joka tapauksessa, suoraa puhetta vaan heti ja pitkin matkaa.

Vierailija
8/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, mutta vaikka olen tapaillut useita ihmisiä limittäin, niin kukaan ei ole koskaan kysynyt mitään tapailun laadusta, tai siitä tapailenko muita. Varmaan minun kategoriassani sitten on ilmiselvää tapailla vapaasti, eikä kukaan edes tunnu haluavan mitään enempää. Valitettavasti.

Vierailija
9/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5481 kirjoitti:

Olisin voinut kirjoittaa itse ap:n tekstin. Pakko ap kysyä minkä ikäinen olet? :D Kiinnostaa ollaanko samaa ikäluokkaa :)

Mutta niin. Itse suhteutan kaikki kysymyksesi niin, että jos ei olla muuta sovittu niin voin tapailla muitakin kertomatta tästä miehille. Asia olisi tietysti hieman eri jos vaikka harrastaisin useampien kanssa seksiä, mutta sellaista tilannetta itselläni ei ole ollut. Yleensä nämä menevät melko luonnollisesti, jos joku kiinnostaa tapailen häntä ja vähemmän muita vaikka saatankin käydä myös muilla treffeillä. En kuitenkaan lähtisi mainostamaan niitä miehille.

Kiitos vastauksista sinulle ja kaikille muillekin!

Olen 39-vuotias, ja ikäisilläni tuntuu olevan todella erilaisia tyylejä näissä. Osa pitää itsestäänselvänä että kun kerran ollaan treffeillä oltu ja seuraavistakin puhuttu, niin muita ei ole samaan aikaan. Osalle taas on selvää juuri tämä mitä sanoitkin, että kunnes toisin selvästi sovitaan, on syytä olettaa että molemmilla on kierroksessa muitakin.

Itse tapasin (liian) pian pitkästä suhteesta erottuani miehen, joka tapaili muitakin. En osannut siinä vaiheessa itse varautua tähän mitenkään, koska aikanaan kun ex-mieheni tapasin, deittailukulttuuri oli aika toisenlaista ja perustui ainakin meidän piireissämme siihen, että yksi katsotaan kerrallaan alusta loppuun asti. Mies oli selvästi huomannut, että minä en tajua, ja yritti vihjailla asiasta sanomatta kuitenkaan suoraan. En tajunnut vieläkään! Lopulta kun älysin suoraan kysyä, onko hänellä muita, asia selvisi. Loukkaannuin aika pahastikin. Nyttemmin olen muuttanut kantaani, mutta en haluaisi aiheuttaa samanlaista mielipahaa tapailemilleni miehille.

Olen kertonut ensimmäisellä tapaamisella kohtalaisen suorapuheisesti tyylistäni, ja osa miehistä on kyllä protestoinut siihen jotain, ja jotkut lopettaneet tapailun siihen (näiden tapailua en olisi muutenkaan ollut kiinnostunut jatkamaan). Pari ilmaisi harmitustaan mutta mukautui tilanteeseen. Toiselle olen antanut sittemmin pakit kun alkoi tuntua että meistä ei voi tulla mitään, toista tapailen edelleen mutta hän pyrkii kyllä koko ajan "neuvottelemaan" tilannetta eksklusiiviseksi, mikä ärsyttää minua. Minusta kun ei tunnu siltä että haluaisin sitoutua häneen, ei ainakaan vielä. 

Seksiä en usko voivani harrastaa kuin yhden kanssa kerrallaan. Kysyisin vielä sinulta, miten toimit, jos olet jättänyt kertomatta että tapailet muitakin miehiä (ja harrastat jonkun heistä kanssa seksiä) ja tilanteet alkavat toisenkin miehen kanssa mennä seksuaalisiksi. Keksitkö jonkin tekosyyn siihen, miksi et suostu seksiin, jotta miehelle ei tule kuvaa että et halua häntä? Vai kerrotko oikean syyn suoraan, vai yritätkö jotenkin luikerrella tilanteista niin, että lataus purkautuu eikä asiaa tarvitse erikseen ottaa puheeksi?

ap

Vierailija
10/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse deittailen ja panenkin useampaa tyyppiä ja en koe tässä ongelmaa. Mitään ei olla kyselty, sovittu tai luvattu mitenkään päin. Tietääkseni myös miehillä on muita mimmejä, ei haittaa. Kortsua käytän aina.

Tilanne tietenkin muuttuu jos joku ihastuu tai hyvällä tuurilla molemmat toisiinsa. Siihen asti teen kuten tahdon ja panen ketä tahdon asiaa muille selittelemättä. :)

Juttelin eksäni kanssa tästä aiheesta ja hänkin tekee kuulemma näin, samoin kuin hänen tapailemansa naiset. Itse en varmaan oikein pystyisi. Minulle tulee helposti seksin myötä niin vahvoja tunteita seksikumppania kohtaan, että jään helposti koukkuun - ja seksi muiden kanssa lakkaa myöskin yleensä kiinnostamasta siinä vaiheessa. En tiedä miten psyykelleni kävisi, jos minulla vaihtuisi seksipartneri jatkuvasti. Sinä et ilmeisesti ole huomannut mitään haittaa, kun vaikutat suhtautuvan asiaan noin mutkattomasti. Olen melkeinpä kateellinen sinulle - tässä minun tyylissäni kun joutuu olemaan aika pitkiäkin aikoja välillä kokonaan ilman, ja sehän ei ole yhtään kivaa se. ;)

ap

Vierailija
11/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUMMITUSELÄIN kirjoitti:

Voiko suurempia tunteita (tai edes ihastumista) syntyä jos ajtuksissa pyörii kymmenen eri tapailua samaan aikaan? Matin kanssa käytiin leffassa, Teppo vei syömään mutta Mikolla taas on jäätelökone.

Mutta itse aiheeseen: en tiedä onko mitään hyvää tapaa kertoa toiselle muiden tapailusta. Jos mies toimii samoin niin eipä se mitään vahinkoa aiheuta, kun taas jos vastapuoli on oppinut tapailemaan vain yhtä kerrallaan niin tunnelma voi hieman jäätyä.. Hiljaisuus on ehkä parhain vaihtoehto, näin kumpikin saa säilyttää mielikuvansa ja tapailun vakavoituessa voi muut tiputtaa kyydistä vaivihkaa.

Eihän tämä tilanne kovin paljon eroa sellaisesta entisajan meiningistä, jossa mitään deittipalstoja tai edes lehtien senssi-ilmoituspalstoja ei vielä ollut olemassakaan. Silloinkin on varmaan mittailtu useampia tyyppejä sillä silmällä, esim. työpaikan Esko ja harrastuspiirin Seppo ovat saattaneet tuntua kumpikin omalla tavallaan mukavilta, samoin kuin naapurissa asuva Reino. Suomessa ei ole jenkkityyliin niin paljon varsinaisesti tapailtu/deittailtu, vaan ehkä enemmän tutustuttu luonnollisten kohtaamisten myötä, mutta periaatteessa sama asia kuitenkin. Ja kyllä silloinkin vain ihmiset parin löysivät ja jopa rakastuivat.

Eri asia toki, jos harrastaa seksiä monien kanssa limittäin, tai minulle ainakin olisi. Mutta meitä voi olla monenlaisia, ja osalla seksiä ei ehkä muuta peliä niin vakavaksi kuin itselläni käy, jolloin sillä ei ole niin paljon painoarvoakaan välttämättä.

ap

Vierailija
12/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon heti et ei kannata rakastua muhun. Eilenkin menin sekasin kenen kanssa sopinut, piti soittaa toiselle et tuli menoa oli jo matkalla mulle. En puhu ainakaan heti joskus ehdotan kimppa kivaa jos rohkean oloisia miehiä, joskus joku pelästynyt ja lähtenyt suurin osa suostuu jotka sinne asti selviää n27v

Vierailija
13/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUMMITUSELÄIN kirjoitti:

Täh? Miksei voisi? Kyllähän ihastuneena muutenkin tavataan jatkuvasti ihmisiä. Eihän elämä siihen seisahdu. Ihan yhtä hölmöä olisi mielestäni ihmetellä, miten kukaan voi ihastua samaan aikaan kun aloittaa uudessa työpaikassa.

Vierailija
14/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hemmetti mitä touhua teillä???

Ilmoittakaa nyt miehille edes suoraan että te nussitte muita eikä teihin voi luottaa.

En ihmettele ollenkaan jos moni mies lähtee kokonaan treffimarkkinoilta kun tuollaisia naisia tulee vastaan.

Jo ennen kuin voi edes ajatella  että tuleeko tästä mitään niin pitää selvittää kusettaako nainen miestä.

Vierailija
15/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUMMITUSELÄIN kirjoitti:

Täh? Miksei voisi? Kyllähän ihastuneena muutenkin tavataan jatkuvasti ihmisiä. Eihän elämä siihen seisahdu. Ihan yhtä hölmöä olisi mielestäni ihmetellä, miten kukaan voi ihastua samaan aikaan kun aloittaa uudessa työpaikassa.

Et ole tosissasi.

Sinä ET ole ihastunut kehenkään jos tapailet muitakin.

Vierailija
16/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUMMITUSELÄIN kirjoitti:

Et ole tosissasi.

Aika itsekeskeinen ja epäempaattinen maailmankuva sinulla. "Minä en voi tapailla muita jos olen ihastunut, joten kukaan muukaan ei voi." Kyllä voi. Maailmassa on paljon muitakin asioita joita sinä et osaa tai joihin sinä et pysty, mutta jotka muille ovat ihan arkipäivää. 

Vierailija
17/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin nelikymppisenä miehenä kuulostaa hengästyttävältä tapailla useita ihmisiä yhtäaikaa kaikkien töiden, harrastusten yms. lisäksi. Miten siinä enää pysyy kärryillä? Oma mutu sanoo, että tuolla tyylillä kukaan ei saa oikeaa mahdollisuutta, kun tapailu on pelkkää sillisalaattia eri ihmisten kanssa.

Vierailija
18/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuo ongelmat loppuu sillä sekunnilla, kun vastaan kävelee Se Oikea.

Siihen saakka, tapaile vaan monia. Se on vaan merkki siitä, että niistä miehistä ei ole mihinkään.

Vierailija
19/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUMMITUSELÄIN kirjoitti:

Et ole tosissasi.

Aika itsekeskeinen ja epäempaattinen maailmankuva sinulla. "Minä en voi tapailla muita jos olen ihastunut, joten kukaan muukaan ei voi." Kyllä voi. Maailmassa on paljon muitakin asioita joita sinä et osaa tai joihin sinä et pysty, mutta jotka muille ovat ihan arkipäivää. 

Jos tapailet muita niin silloin ET ole ihastunut kehenkään.

Kyse ei ole mielipiteestä.

Vierailija
20/171 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nuo ongelmat loppuu sillä sekunnilla, kun vastaan kävelee Se Oikea.

Siihen saakka, tapaile vaan monia. Se on vaan merkki siitä, että niistä miehistä ei ole mihinkään.

Sinusta ei ole mihinkään.

Kukaan täysijärkinen ei halua edes olla ihmisen kanssa joka tapailee ketä sattuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi