Matkusteletko koskaan yksin?
Kommentit (36)
Olen matkustellut pariinkin kertaan. Kävin Kreikassa naatiskelemassa kun ikää oli 18. Kiva reissu oli, vähän ahdistavaa tosin oli kun hotelli setämiesomistaja yritti iskeä joka päivä. En osannut muuta kun paeta kun ällötti.
Jälkimmäinen reissu yssikseen oli Irlantiin. Huippu reissu ja upea maa ihania ihmisiä lukuunottamatta.
Suosittelen reissaamaan yksin! Ei tarvitse mennä kenenkään muun mukaan ja vapaus valita lomakohteesi sekä aktiviteetti kohteessa. Nykyään olen suhteessa, ja reissaamme yhdessä.
Aina. Liettuaan, Ranskaan, Irlantiin, Sveitsiin... En osaa kuvitella reissaavani kenenkään kanssa. Omassa seurassa on kivaa ja voi itse päättää kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on V A U V A palsta. Menkää reppumatkailijat jonnekin interrailfoorumille, kiitos!
Suurin osa tämän palstan keskusteluista ei liity lapsiin tai perhe-elämään millään lailla
En kovin pitkällä, koska minulla on niin huono suuntavaisto. On stressaavaa koko ajan huolehtia siitä, että pysyy kartalla, joten matkailu yksin lisäisi stressiä enemmän kuin rentouttaisi.
Suurin osa aikuisiällä tekemistäni matkoista on tehty yksin, poikkeuksena matkat joita tein yhdessä lapsen kanssa silloin, kun hän oli pieni. Nykyisin reissaan mieluummin miesystäväni kanssa, mutta jos hän ei lähde mukaan niin sitten yksin. Kaupunkilomia ja reppureissuja Eurooppaan.
Useita kertoja. Pitää van ylittää tietty henkinen kynnys "voi ei kaikki kattoo mua varmaan säälien", sen jälkeen se on erittäin kivaa.
Jos haluaisin jonnekin mennä, eikä vaimo tai kukaan kaveri haluaisi lähteä, lähtisin yksin. Kai niitä nähtävyyksiä voi yksinkin katsella ja todennäköisesti matkalla tutustuisikin uusiin ihmisiin.
90-prosenttisesti yksin. Ahdistaa jos joku on mukana. Silloin pitää aina tehdä kompromisseja, eikä saa itse päättää kaikesta. Ja pitää jakaa huone ja muutenkin olla pakosta sosiaalinen koko ajan. Olen reissannut kymmeniä vuosia ja joka puolella maailmaa.
Jos lasketaan se, että matkustan alunperin yksin Aasiaan, jossa sitten tapaan paikallisia söpöjä poikia (+18 kuitenkin), joiden kanssa vietän viikon tai kaksi hauskaa pitäen, niin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on V A U V A palsta. Menkää reppumatkailijat jonnekin interrailfoorumille, kiitos!
Tämä on Aihe vapaa -palsta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on AIHE VAPAA -osio. Täällä on myös vauvoihin liittyviä keskusteluita.
Ei tulisi mieleenikään. Olen pelokas, ahdistaa matkustaminen edes jonkun toisen kanssa.
En ole matkustanut yksin, se ei tunnu yhtä houkuttelevalta vaihtoehdolta kuin mieheni/ystävieni kanssa matkustaminen. Uskon, että minulle yksin matkustaminen ei olisi niin hauskaa kuin läheisteni kanssa (uusien kokemusten jakaminen tärkeimpien ihmisten kanssa yms). Lisäksi olen kova stressaamaan surkea suuntavaistoni takia, joten en ole koskaan osannut nauttia tilanteista, joissa olen yksin vastuussa uusien paikkojen löytämisestä.
Sana kirjoitti:
En kovin pitkällä, koska minulla on niin huono suuntavaisto. On stressaavaa koko ajan huolehtia siitä, että pysyy kartalla, joten matkailu yksin lisäisi stressiä enemmän kuin rentouttaisi.
Kuinka todennäköistä on, että eksyttyäsi et olisikaan enää Maan pinnalla? Ei kovinkaan. Niin kauan kuin olet Maassa, et voi olla kovinkaan eksyksissä.
Miksi muuten ihminen, joka nimimerkillään (ja tuolla blogilinkillään) ilmeisesti kuvaa olevansa uskovainen, pelkäisi eksymistä?
Kiinnostaisi kyllä, mutta en tavallaan tiedä mitä tekisin yksinäni ulkomailla..? Ehkä tuollaiset reissut voisi yhdistää erääseen lajiin, jota kävisi harrastamassa turistina muualla.
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Kuinka todennäköistä on, että eksyttyäsi et olisikaan enää Maan pinnalla? Ei kovinkaan. Niin kauan kuin olet Maassa, et voi olla kovinkaan eksyksissä.
Miksi muuten ihminen, joka nimimerkillään (ja tuolla blogilinkillään) ilmeisesti kuvaa olevansa uskovainen, pelkäisi eksymistä?
Kyllä Maan pinnalla voi eksyä, usko pois.
Usko Jeesukseen ei estä epämukavia kokemuksia täällä maailmassa, usein on jopa päinvastoin.
En varsinaisesti pelkää eksymistä, vaan pidän sitä stressaavana, kuten kirjoitin. Vaikka kyllä siinä joskus paniikkimaisia tunteita tulee, kun ei yhtään tiedä, missä päin sijaitsee.
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Ohis, mutta miksi kaikesta pitää aina nälviä, ärsyttävää. Antakaa ihmisten edes matkustaa siinä seurassa, mikä parhaalta tuntuu :D
Haluaisin, mutta en uskalla. Tuntuu turvallisemmalta, kun on matkakaveri. Eksyn, säädän, odotan ja kuljen pitkin outoja katuja mieluummin ystävän kanssa, kuin yksin.
Olen matkustellut muutaman kerran yksin ja voisin jatkossakin mennä esim. jonnekin ranta/rentoutumislomalle yksin. Siinä saa jotenkin eri tavalla itseluottamusta, kun huomaa, että pärjää.
Mutta en tiedä nauttisinko kaupunkilomista ym. lomista, joissa tarkoitus nähdä ja kokea paljon niin yksin. En hirveästi tykkää Suomessakaan yksin käydä tapahtumissa, vaan kaipaan seuraa, jonka kanssa jakaa kokemus. Reissutkin tuntuvat aina pidemmiltä, kun niitä voi matkaseuran kanssa vaikka vuosien päästä vielä muistella yhdessä. Pelkästään jo turvallisuuden kannalta. Ei tarvi muuta, uin sairastua vatsatautiin, joka on varmasti aika ikävää koettavaa yksin vieraassa paikassa.
Täällä on hyvää pohdintaa yksinmatkustelulusta
https://soundcloud.com/milla-inka/matkapodcast-yksin-matkalla-paivitett…