Useita miehiä yhtä aikaa tapailevat naiset: miten olette ottaneet asian puheeksi treffeillä? Muitakin vinkkejä otetaan vastaan..
Olin ennen sellainen yksi mies kerrallaan -tyylin edustaja, mutta olen todennut että eihän siitä nykymaailmassa mitään tule, kun muut tapailevat kuitenkin useita ihmisiä. Olen siis itsekin alkanut tapailla useampia miehiä samanaikaisesti. Ongelmaksi on muodostunut ainakin laaja hajonta siinä, mitä miehet odottavat tapailulta. Jotkut haluaisivat jo ensi tapaamisella poistaa Tinderin. Toki jos tuollainen tulee puheeksi, siihen on helppo kommentoida kertomalla että itse haluan rauhassa tutustua useampaan uuteen tuttavuuteen ja että kanssani ei pysty tästä syystä etenemään kovin nopeasti.
Mutta entä kun mies ei ota lainkaan asiaa puheeksi vaan näyttää vain yksinkertaisesti olettavan olevansa ainoa tapailukumppanini? Mikä olisi sopivan pehmeä tapa rikkoa tämä illuusio? Miten te muut olette toimineet? Oletatteko vain, että nykyään kaikkien pitäisi tajuta ihmisten tapailevan monia samaan aikaan, vai pidättekö tärkeänä keskustella asiasta jotta molemmilla on kokonaiskuva tilanteesta?
Tämä monien tapailu mahdollistaisi varmaan myös sen, että tapaisi myös epäkiinnostavalta tuntuvaa miestä useammin kuin kerran - se kun ei tässä mallissa ole pois muiden tapailusta. Oletteko itse toimineet näin ja koetteko sen kannattavaksi? Itse olen ollut tosi jyrkkä aikaisemmin ja laittanut jutun poikki heti jos sukat eivät ensitapaamisella pyöri jaloissa molemmin puolin, mutta nykyiseen deittikulttuuriin tällainen ei ehkä sovi parhaalla mahdollisella tavalla.
Jos mies ehdottaa treffien päätteeksi uutta tapaamista mutta itse et ole varma, mitä vastaat? Itse osaan antaa pakit, ja jos olen varma että haluan nähdä uudelleen, senkään ilmaiseminen ei ole ongelma. Mutta jos olen epävarma? Pitääkö silloin vain päättää kyllä tai ei, ja jos päättää kyllä niin teeskennellä kiinnostuneempaa kuin on, ettei vie toiselta tuulta purjeista?
Lienee selvää että olen aika pihalla deittailusta. Johtuu siitä että aiemmat suhteeni ovat alkaneet niin vaivattomasti, että en ole joutunut koskaan pohtimaan tällaisia. Kaikki neuvot ja pohdinnat aiheesta ovat tervetulleita!
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KUMMITUSELÄIN kirjoitti:
Voiko suurempia tunteita (tai edes ihastumista) syntyä jos ajtuksissa pyörii kymmenen eri tapailua samaan aikaan? Matin kanssa käytiin leffassa, Teppo vei syömään mutta Mikolla taas on jäätelökone.Mutta itse aiheeseen: en tiedä onko mitään hyvää tapaa kertoa toiselle muiden tapailusta. Jos mies toimii samoin niin eipä se mitään vahinkoa aiheuta, kun taas jos vastapuoli on oppinut tapailemaan vain yhtä kerrallaan niin tunnelma voi hieman jäätyä.. Hiljaisuus on ehkä parhain vaihtoehto, näin kumpikin saa säilyttää mielikuvansa ja tapailun vakavoituessa voi muut tiputtaa kyydistä vaivihkaa.
Täh? Miksei voisi? Kyllähän ihastuneena muutenkin tavataan jatkuvasti ihmisiä. Eihän elämä siihen seisahdu. Ihan yhtä hölmöä olisi mielestäni ihmetellä, miten kukaan voi ihastua samaan aikaan kun aloittaa uudessa työpaikassa.
Et ole tosissasi.
Sinä ET ole ihastunut kehenkään jos tapailet muitakin.Tuossa äskeisessä puhuttiin siitä, että jos tapailee monia ei voi ihastua, eikä siitä, että on jo ihastunut.
Ja kyllä minä ainakin olin ihastunut hiljattain yhteen mieheen, mutta oli melko selvää, että hän ei ollut jutussa samalla tavalla mukana, niin tottakai tapailin muitakin samaan aikaan. Eikä ole muuten vieläkään ihastus tähän mieheen laantunut, vaikka olen tavannut paria muuta miestä hänen jälkeensä. Pitäisikö minun nyt vain odottaa kotona ja odottaa, että joskus unohdan tämän miehen ennen kuin voin ketään muuta tavata vai miten sinä tämän näet?
Mutta et kai sä nyt enää siinä roiku tapailemassa sitä.
En. Mutta minä olen ihastunut ja silti samanaikaisesti tämän tunteen aikana tapailen muita. Vaikka tuossa sanottiin, että se ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin nelikymppisenä miehenä kuulostaa hengästyttävältä tapailla useita ihmisiä yhtäaikaa kaikkien töiden, harrastusten yms. lisäksi. Miten siinä enää pysyy kärryillä? Oma mutu sanoo, että tuolla tyylillä kukaan ei saa oikeaa mahdollisuutta, kun tapailu on pelkkää sillisalaattia eri ihmisten kanssa.
Siis millä tavalla pysyy kärryillä? Etkö sinä voi olla esim väleissä useamman ystävän, perheenjäsenien tai sukulaisten kanssa yhtä aikaa, ettet mene ihan sekaisin? Ihmisiä ne deittikumppanit vain ovat. Ei ihme, jos hengästyttää, jos deittailu ja sosiaaliset suhteet ylipäätään on jotain suorittamista ja ulkoa opettelua. Aidot ihmissuhteet etenevät omalla painollaan eikä vain ominaisuuksien ynnäämisellä.
Voi ollakin, ei minulla ole kokemusta. Tuli vain mieleen kun olen nyt ollut uudessa työssä kuukauden ja alan vasta vähän oppia tuntemaan minkälaisia uudet työkaverit samassa tiimissä ovat. Ja työpaikalla keskustelu on erittäin kevyttä. Siksi ihmetyttää, että toisesta oppisi jotain syvällistä jollain tunti/viikko-meiningillä ja satunnaisilla viesteillä. Vielä vähemmän, jos niitä tunti/viikko tapaamisia olisi vaikka 5. Tarkoitus ei ollut arvostella ketään, vaan kertoa miltä itsestä tuollainen multideittailu kuulostaa.
Ehkä sinulla on vähän epärealistiset kuvitelmat tästä multideittailusta. Minulla esimerkiksi on viimeisen vuoden sisällä ollut tapailuja yhteensä kuuden miehen kanssa, joista kahden kanssa tapasin vain kerran. Ei siitä nyt niin pyörryksiin mene. Eivät nämä ainakaan minulla mene niin, että maanantaina tapaan Matin, tiistaina Tepon ja keskiviikkona Sepon ja torstaina on uudelleen Matin vuoro.
No ei tuosta varmaan menekään, mutta otsikossa ja avausviestissä puhutaan monien tapailusta yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi sinkkuaikoina ajoittain noin, kun olin nettideittisivustolla. Silloin vastaan saattoi tulla samaan aikaan muutama kiinnostava tyyppi, joten tavattavahan ne oli, joskus useampaan kertaankin. Perustelin itselleni asian niin, että sinkkuna en todellakaan ole tilivelvollinen kenellekään, ja kerroin myös miehille, että en lupaa mitään. Tällä tarkoitin, että en lupaa parisuhdetta, en seksiä, en mitään uskollisuutta tapailuvaiheessa. Enkä odottanut sitä heiltäkään. Hyvin kaikki meni, ja kun löytyi se mies joka kolahti, vaihtui statuskin sinkusta seurustelevaksi ja deittailu jäi historiaan.
Kiitos kommentistasi!
Kolahtiko miehesi heti ekalla tapaamisella vai oliko hän ensin yksi näistä, joille kerroit että et lupaa mitään?
ap
Ei todellakaan kolahtanut heti ensimmäisellä tapaamisella :D Itse asiassa en pitänyt häntä kovin lupaavana tapauksena alkuun, ja muutamien treffien jälkeen oli viikkojen (yli kuukauden?) tauko kun emme tavanneet ollenkaan, vaan katselin jo muita. Häntä taisi kiinnostaa enemmän, ja tapasimme lopulta uudestaan, ja sitten se olikin siinä. En tiedä mikä muuttui, mutta ihastuin ja rakastuin.
En ole nopeasti syttyvää tyyppiä, joten minun kohdallani siitä ei tulisi mitään, jos pitäisi heti alkuun elätellä suuria toiveita. Haluan ottaa rauhallisesti ja tutustua enemmän kaveripohjalta. Enkä ole häpeillyt sanoa, etten lupaa mitään. Eipä kukaan ole sitä pahalla ottanut, kun en sitä pahalla tarkoitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta minulla on ainakin nyt jo ollut ongelmana se, että vaikka kerron tilanteesta, toinen osapuoli voi silti ihastua vahvasti ja käyttäytyä ikään kuin ei olisi ollenkaan kuullut tai ymmärtänyt, mitä olen kertonut. Jos johdattelisin tieten tahtoen miestä harhaan jättämällä kertomatta tapailutyylistäni, katsoisin että on vähän minunkin vastuullani jos juttu päättyykin kyyneliin.
Hankalaa.
ap
Varmasti niitä ihastumisia tapahtuu niin naisilla kuin miehilläkin riippumatta siitä, mitä on sanonut tai jättänyt sanomatta. Ja mitä vaikeammin uskaltaa ihastua, sitä enemmän tuollaisessa voi sattua. Eikä tällaiselle aina voi toinen osapuoli mitään.
Mutta yrittää voi. "tiedäthän että kaipaan tällä hetkellä vaan kaveria?" voi olla aivan riittävä jos toinen ei selvästi asiaa ole vielä tiedostanut. Ja jos tällainen ei auta, kannattaako tapailua jatkaa kovin pitkään?
MiäsHenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Tämä on todella rasittavaa Tinderissä. Naisilla on kymmeniä tapailtavia ja uutta pukkaa koko ajan, sitten roikottavat sinua odottamassa vuoroasi älyttömiä aikoja. Ongelmaa ei olisi jos molemmilla olisi kymmeniä tapailtavia, mutta kun tavismiehellä on oikeasti työ ja tuska saada treffejä aikaiseksi.
Olisi parempi, jos Tinder rajoittaisi selailua, ja pareja saisi olla kerrallaan vain vaikka viisi. Se toki tekisi naisista entistäkin nirsompia, mutta se on vain hyvä asia.Miten sinä kuvittelet, että jonkun yksittäisen sovelluksen rajoitukset estäisivät tapailut? Heti kun on viisi täynnä, vaihdetaan wa:n puolelle ja taas on tilaa viidelle uudelle. Tai sitten tapaillaan irl-tuttavuuksia tai tutustutaan muissa sovelluksissa.
En usko, että ihmiset ihan okeasti haluavat multideittailla, vaan kyse on enemmänkin kiusauksesta. Uskon, että rajoitus toimisi osalla ihmisiä oikein hyvin ja tekisi deittailusta kaikille mielekkäämpää. Ei se meinaan naistenkaan psyykkeelle ole hyväksi, että koko ajan odottaa isompaa kalaa ja harrastetaan henkisesti irtosuhteen tapaista pelailua.
Eivät nuo rajoitukset vain toimisi, ei teknisesti (hyvin helppo kiertää) eikä muutenkaan.
Minulla on mm. kohta tiedossa treffit miehen kanssa, josta tuli match Tinderissä tammikuussa. Olemme molemmat kiireisiä ja sopivaa tapaamisaikaa ei vain ole toistaiseksi löytynyt. Hän olisi siis varannut yhtä tuollaista paikkaa, vaikka en ole häntä vielä edes alkanut tapailla. Joidenkin kanssa käy niin, että ensin jutellaan, sitten juttu tyrehtyy joksikin aikaa, ja myöhemmin taas jatkuu. Ei olisi kiva että tällainen match olisi esteenä muiden matchien syntymiselle, enkä tykkäisi näitä poistaakaan, koska en voi etukäteen tietää mitä mistäkin jatkossa tulee.
Olen ilman rajoituksiakin äärimmäisen valikoiva. Niin valikoiva että saan isoja kurasaavillisia haukkuja niskaani aina, jos keskustelen asiasta vaikkapa jollain anonyymipalstalla, kuten täällä. Miehet poikkeuksetta soimaavat minua aivan liian nirsoksi ja en kuulemma tule tällä tavalla kumppania koskaan löytämään jne. Lisäksi en valikoi ainoastaan tykkäyksiä jakaessa, vaan vielä uudelleen siinä vaiheessa kun keskustelua viritellään (suurimman osan matcheista kanssa jää keskustelu tosi lyhyeksi). Jos taas juttua riittää ja tuntuu kiinnostavalta niin sellaisen miehen lähden mielelläni tapaamaan; enkä näe hyväksi tuosta enää karsia joukkoa pienemmäksi. Käytännössä minulla on aina useampia kuin yksi mies tapailuvaiheessa.
En siis halua toimia toisin, koska en kerta kaikkiaan pysty järkiperustein olemaan enää tämän valikoivampi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin nelikymppisenä miehenä kuulostaa hengästyttävältä tapailla useita ihmisiä yhtäaikaa kaikkien töiden, harrastusten yms. lisäksi. Miten siinä enää pysyy kärryillä? Oma mutu sanoo, että tuolla tyylillä kukaan ei saa oikeaa mahdollisuutta, kun tapailu on pelkkää sillisalaattia eri ihmisten kanssa.
Siis millä tavalla pysyy kärryillä? Etkö sinä voi olla esim väleissä useamman ystävän, perheenjäsenien tai sukulaisten kanssa yhtä aikaa, ettet mene ihan sekaisin? Ihmisiä ne deittikumppanit vain ovat. Ei ihme, jos hengästyttää, jos deittailu ja sosiaaliset suhteet ylipäätään on jotain suorittamista ja ulkoa opettelua. Aidot ihmissuhteet etenevät omalla painollaan eikä vain ominaisuuksien ynnäämisellä.
Toisena nelikymppisenä miehenä olen samaa mieltä ja olen sitä mieltä, ettei pysy kärryillä jos joka päivälle on eri treffiseura. Ei siinä haeta mitään suhdetta silloin vaan halutaan p...a mahdollisimman monen kanssa.
Olen tällaisen jakorasian lähettänyt pariin kertaan kesken treffien kotiin. Tai luultavasti meni jonkin muun luo. Jos on puutteessa tai haluaa vain leffaseuraa, sen voi sanoa. Ja myös sen, jos ajatuksena on jotain vakavampaa. Ei kuitenkaan niin että ollaan muka vakavissaan ja parin viinilasillisen jälkeen menee matit ja mikot sekaisin ja kuulet, miten tykkäsi niistä meidän edellisistä treffeistä joilla seurana olikin mahdollisesti pekka tai ville. Kyllä siinä on silloin yritetty jotakin muistaa ja pieleen menee. Eikö ole helpompi todeta heti puolin ja toisin jos ollaan kaveripohjalta liikkeellä? Silloin ei tarvitse edes esittää muistavansa asioita vaan keskittyä sen hetken tilanteeseen.
Mutta miten voi edes olla vakavissaan ihmisen kanssa, jota hädin tuskin tuntee? Eihän treffit ole mikään seurustelulupaus. Siinä vasta ollaan selvittämässä kenen kanssa lähdetään vakavampaan suhteeseen. Oikeastiko sinä sanot olevasi vakavissasi jonkun suhteen, jonka olet nähnyt kerran tai kaksi?
Mies 26v tässä. Ite tein tuollalailla. Kuulaudessa tuli tavattua noin 5-7 uutta ihmistä ja muutaman kanssa aina jatkui tapailua pari kertaa. En asiasta sen tarkemmin kertonut koska en minäkään halua tietää jos naisilla on muita tapailtavia. Ne keille kerroin asiasta olivat tietysti harmissaan mutta samalla huomasivat minun olevan top alpha, joten he alkoivat haluamaan minua kovemmin. Eli niin sanottu "pre selection" tekniikka toimii ainakin miehenä helposti deittimaailmassa. Nainen haluaa aina sen miehen, jonka kohdalla on kilpailua. Lopulta aina kun löysin jonkun mukavamman ja soveltuvan vaimoehdokkaan, niin keskeytin muiden tapailun. Nykyään onnellisesti parisuhteessa ja aika äkkiä tapailumme alussa jo lopetin tinderissä yhteydenpidon muihin naisiin ja jätin heidät etsimään kakkosvaihtoansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ollakin, ei minulla ole kokemusta. Tuli vain mieleen kun olen nyt ollut uudessa työssä kuukauden ja alan vasta vähän oppia tuntemaan minkälaisia uudet työkaverit samassa tiimissä ovat. Ja työpaikalla keskustelu on erittäin kevyttä. Siksi ihmetyttää, että toisesta oppisi jotain syvällistä jollain tunti/viikko-meiningillä ja satunnaisilla viesteillä. Vielä vähemmän, jos niitä tunti/viikko tapaamisia olisi vaikka 5. Tarkoitus ei ollut arvostella ketään, vaan kertoa miltä itsestä tuollainen multideittailu kuulostaa.
Ehkä sinulla on vähän epärealistiset kuvitelmat tästä multideittailusta. Minulla esimerkiksi on viimeisen vuoden sisällä ollut tapailuja yhteensä kuuden miehen kanssa, joista kahden kanssa tapasin vain kerran. Ei siitä nyt niin pyörryksiin mene. Eivät nämä ainakaan minulla mene niin, että maanantaina tapaan Matin, tiistaina Tepon ja keskiviikkona Sepon ja torstaina on uudelleen Matin vuoro.
No ei tuosta varmaan menekään, mutta otsikossa ja avausviestissä puhutaan monien tapailusta yhtäaikaa.
Minä olen yrittänyt pitää rajana sitä, että saman viikon aikana tapaan maksimissaan kaksi uutta ihmistä. Mieluiten vain yksi viikossa. Vanhoja on sitten tapailulistoilla se määrä, mikä sillä hetkellä sattuu olemaan. Tällä hetkellä itselläni on kaksi tai kolme aktiivista tapailua meneillään ja ainakin neljä odottamassa, että löytyy aikaa tavata ekan kerran.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ollakin, ei minulla ole kokemusta. Tuli vain mieleen kun olen nyt ollut uudessa työssä kuukauden ja alan vasta vähän oppia tuntemaan minkälaisia uudet työkaverit samassa tiimissä ovat. Ja työpaikalla keskustelu on erittäin kevyttä. Siksi ihmetyttää, että toisesta oppisi jotain syvällistä jollain tunti/viikko-meiningillä ja satunnaisilla viesteillä. Vielä vähemmän, jos niitä tunti/viikko tapaamisia olisi vaikka 5. Tarkoitus ei ollut arvostella ketään, vaan kertoa miltä itsestä tuollainen multideittailu kuulostaa.Ehkä sinulla on vähän epärealistiset kuvitelmat tästä multideittailusta. Minulla esimerkiksi on viimeisen vuoden sisällä ollut tapailuja yhteensä kuuden miehen kanssa, joista kahden kanssa tapasin vain kerran. Ei siitä nyt niin pyörryksiin mene. Eivät nämä ainakaan minulla mene niin, että maanantaina tapaan Matin, tiistaina Tepon ja keskiviikkona Sepon ja torstaina on uudelleen Matin vuoro.
Mitä sinä sitten lasket moneksi? Minä luulin, että minä kuulun tähän samaan ryhmään, kun minulla on ollut esim kolme tapailua pienen ajan sisällä limittäin/päällekkäin.
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Tämä on todella rasittavaa Tinderissä. Naisilla on kymmeniä tapailtavia ja uutta pukkaa koko ajan, sitten roikottavat sinua odottamassa vuoroasi älyttömiä aikoja. Ongelmaa ei olisi jos molemmilla olisi kymmeniä tapailtavia, mutta kun tavismiehellä on oikeasti työ ja tuska saada treffejä aikaiseksi.
Olisi parempi, jos Tinder rajoittaisi selailua, ja pareja saisi olla kerrallaan vain vaikka viisi. Se toki tekisi naisista entistäkin nirsompia, mutta se on vain hyvä asia.Miten sinä kuvittelet, että jonkun yksittäisen sovelluksen rajoitukset estäisivät tapailut? Heti kun on viisi täynnä, vaihdetaan wa:n puolelle ja taas on tilaa viidelle uudelle. Tai sitten tapaillaan irl-tuttavuuksia tai tutustutaan muissa sovelluksissa.
En usko, että ihmiset ihan okeasti haluavat multideittailla, vaan kyse on enemmänkin kiusauksesta. Uskon, että rajoitus toimisi osalla ihmisiä oikein hyvin ja tekisi deittailusta kaikille mielekkäämpää. Ei se meinaan naistenkaan psyykkeelle ole hyväksi, että koko ajan odottaa isompaa kalaa ja harrastetaan henkisesti irtosuhteen tapaista pelailua.
Eivät nuo rajoitukset vain toimisi, ei teknisesti (hyvin helppo kiertää) eikä muutenkaan.
Minulla on mm. kohta tiedossa treffit miehen kanssa, josta tuli match Tinderissä tammikuussa. Olemme molemmat kiireisiä ja sopivaa tapaamisaikaa ei vain ole toistaiseksi löytynyt. Hän olisi siis varannut yhtä tuollaista paikkaa, vaikka en ole häntä vielä edes alkanut tapailla. Joidenkin kanssa käy niin, että ensin jutellaan, sitten juttu tyrehtyy joksikin aikaa, ja myöhemmin taas jatkuu. Ei olisi kiva että tällainen match olisi esteenä muiden matchien syntymiselle, enkä tykkäisi näitä poistaakaan, koska en voi etukäteen tietää mitä mistäkin jatkossa tulee.
Olen ilman rajoituksiakin äärimmäisen valikoiva. Niin valikoiva että saan isoja kurasaavillisia haukkuja niskaani aina, jos keskustelen asiasta vaikkapa jollain anonyymipalstalla, kuten täällä. Miehet poikkeuksetta soimaavat minua aivan liian nirsoksi ja en kuulemma tule tällä tavalla kumppania koskaan löytämään jne. Lisäksi en valikoi ainoastaan tykkäyksiä jakaessa, vaan vielä uudelleen siinä vaiheessa kun keskustelua viritellään (suurimman osan matcheista kanssa jää keskustelu tosi lyhyeksi). Jos taas juttua riittää ja tuntuu kiinnostavalta niin sellaisen miehen lähden mielelläni tapaamaan; enkä näe hyväksi tuosta enää karsia joukkoa pienemmäksi. Käytännössä minulla on aina useampia kuin yksi mies tapailuvaiheessa.
En siis halua toimia toisin, koska en kerta kaikkiaan pysty järkiperustein olemaan enää tämän valikoivampi.
ap
Minä poistan kaikki parit, joiden kanssa mitään ei tapahdu. Yritän aikani, ja jos homma ei toimi, poistan parin, niin se poistuu myös mielestäni sillä. En vain ole sellainen luonne, että jaksan leikkiä tuollaisia leikkejä.
Minä haluaisin Tinderistä kavereita, joiden kanssa mahdollisesti voisi myös harrastaa seksiä. Tuntuu kuitenkin, että naiset hakevat tuolta vain parisuhdetta tai seksiseuraa. Toisaalta ymmärtäähän tuon. Monilla näteillä naisilla on aika laaja kaveripiiri. Ei heitä kiinnosta kaverina tavata. Haluavat vain purkaa paineitaan tai miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta minulla on ainakin nyt jo ollut ongelmana se, että vaikka kerron tilanteesta, toinen osapuoli voi silti ihastua vahvasti ja käyttäytyä ikään kuin ei olisi ollenkaan kuullut tai ymmärtänyt, mitä olen kertonut. Jos johdattelisin tieten tahtoen miestä harhaan jättämällä kertomatta tapailutyylistäni, katsoisin että on vähän minunkin vastuullani jos juttu päättyykin kyyneliin.
Hankalaa.
ap
Varmasti niitä ihastumisia tapahtuu niin naisilla kuin miehilläkin riippumatta siitä, mitä on sanonut tai jättänyt sanomatta. Ja mitä vaikeammin uskaltaa ihastua, sitä enemmän tuollaisessa voi sattua. Eikä tällaiselle aina voi toinen osapuoli mitään.
Mutta yrittää voi. "tiedäthän että kaipaan tällä hetkellä vaan kaveria?" voi olla aivan riittävä jos toinen ei selvästi asiaa ole vielä tiedostanut. Ja jos tällainen ei auta, kannattaako tapailua jatkaa kovin pitkään?
Tällä hetkellä yksi tapailumies on sellainen, joka ei tokene edes siitä kun sanon: "Muistathan, että olen kertonut sinulle tapailevani tällä hetkellä vakavammin toista miestä, ja että en harrasta seksiä tai suutele muiden kuin hänen kanssaan?" Haluaisin silti jatkaa tämän miehen tapailua, koska pidän hänestä monella tavalla tosi paljon, ja uskon että meistä voi tulla vähintäänkin hyvät ystävät loppuelämäksi. Mutta hänen haluttomuutensa hyväksyä sitä että tunteeni häntä kohtaan ovat tällä hetkellä vain ystävyyttä saa oloni epämukavaksi hänen seurassaan. :/
ap
MiäsHenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
ap
Minä poistan kaikki parit, joiden kanssa mitään ei tapahdu. Yritän aikani, ja jos homma ei toimi, poistan parin, niin se poistuu myös mielestäni sillä. En vain ole sellainen luonne, että jaksan leikkiä tuollaisia leikkejä.
Kysymys ei ole "leikeistä", vaan siitä että joskus on hyvä hetki tavata ja joskus taas ei ole, ja tähän asiaan vaikuttaa jokaisen ihmisen elämässä lukemattomat erilaiset käänteet ja tilanteet. En siksi itse koe ollenkaan tarpeelliseksi poistaa paria, joka on sillä hetkellä ei-aktiivinen. Sinä voit toki toimia kuten sinulle parhaiten sopii.
ap
Tinder on naisten egon nostamista varten tehty apsi.
Vierailija kirjoitti:
Mies 26v tässä. Ite tein tuollalailla. Kuulaudessa tuli tavattua noin 5-7 uutta ihmistä ja muutaman kanssa aina jatkui tapailua pari kertaa. En asiasta sen tarkemmin kertonut koska en minäkään halua tietää jos naisilla on muita tapailtavia. Ne keille kerroin asiasta olivat tietysti harmissaan mutta samalla huomasivat minun olevan top alpha, joten he alkoivat haluamaan minua kovemmin. Eli niin sanottu "pre selection" tekniikka toimii ainakin miehenä helposti deittimaailmassa. Nainen haluaa aina sen miehen, jonka kohdalla on kilpailua. Lopulta aina kun löysin jonkun mukavamman ja soveltuvan vaimoehdokkaan, niin keskeytin muiden tapailun. Nykyään onnellisesti parisuhteessa ja aika äkkiä tapailumme alussa jo lopetin tinderissä yhteydenpidon muihin naisiin ja jätin heidät etsimään kakkosvaihtoansa.
Niin, siis kerroit vai et kertonut?
Minua kiinnostaisi kysyä, miksi et halua/halunnut tietää naisten tapailevan muita, jos kuitenkin teet/teit niin itsekin? Olisiko se tieto vaikuttanut jotenkin kielteisesti tapailujen sujumiseen mielestäsi? Jos olisin ollut yksi noista tapaamistasi naisista, olisitko siis toivonut että en ota asiaa treffeillä ollenkaan puheeksi?
ap
MiäsHenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
ap
Minä taas en näe tuota minään leikkinä, vaan ihan ihmisten välisenä normaalina toimintana. Pikemminkin se, että asettaa aikarajoja ja vaatimuksia keskustelujen määrälle ja laadulle ja tapailujen sopimisen vaikeudelle, on minusta peliä. En minä esitä tällaisia vaatimuksia ystävillenikään. Joskus tulee vähän pidempiä taukoja, ettei nähdä ja sitten taas voidaan jatkaa siitä mihin jäätiin, jos vielä molemmat ovat kiinnostuneita viettämään aikaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä yksi tapailumies on sellainen, joka ei tokene edes siitä kun sanon: "Muistathan, että olen kertonut sinulle tapailevani tällä hetkellä vakavammin toista miestä, ja että en harrasta seksiä tai suutele muiden kuin hänen kanssaan?" Haluaisin silti jatkaa tämän miehen tapailua, koska pidän hänestä monella tavalla tosi paljon, ja uskon että meistä voi tulla vähintäänkin hyvät ystävät loppuelämäksi. Mutta hänen haluttomuutensa hyväksyä sitä että tunteeni häntä kohtaan ovat tällä hetkellä vain ystävyyttä saa oloni epämukavaksi hänen seurassaan. :/
ap
Päästä tollainen ressukka mies jo vapaaksi. Sen miehen miehisyys tuhoutuu joka kerta pikkasen kun kuulee että saat munaa joltain toiselta mieheltä. Tää poju edelleen elättelee toiveita että sä vaihdat mieltä ja olisikin sun ykkösvaihtoehto. Toi homma ei tuu siististi päättymään jos tilanne on tuo. Auta sitä vaikka ettimään naisseuraa tai jotain, mut toi vaan satuttaa miestä mitä pidempään oot siihen vieläkin yhteydessä
Finderella kirjoitti:
Outoa, mutta vaikka olen tapaillut useita ihmisiä limittäin, niin kukaan ei ole koskaan kysynyt mitään tapailun laadusta, tai siitä tapailenko muita. Varmaan minun kategoriassani sitten on ilmiselvää tapailla vapaasti, eikä kukaan edes tunnu haluavan mitään enempää. Valitettavasti.
Voisiko näillä kahdella asialla olla syy-seuras yhteys? Kukaan ei halua mitään enempää, koska kaikki tapailee vapaasti useita samanaikaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KUMMITUSELÄIN kirjoitti:
Voiko suurempia tunteita (tai edes ihastumista) syntyä jos ajtuksissa pyörii kymmenen eri tapailua samaan aikaan? Matin kanssa käytiin leffassa, Teppo vei syömään mutta Mikolla taas on jäätelökone.
Mutta itse aiheeseen: en tiedä onko mitään hyvää tapaa kertoa toiselle muiden tapailusta. Jos mies toimii samoin niin eipä se mitään vahinkoa aiheuta, kun taas jos vastapuoli on oppinut tapailemaan vain yhtä kerrallaan niin tunnelma voi hieman jäätyä.. Hiljaisuus on ehkä parhain vaihtoehto, näin kumpikin saa säilyttää mielikuvansa ja tapailun vakavoituessa voi muut tiputtaa kyydistä vaivihkaa.Täh? Miksei voisi? Kyllähän ihastuneena muutenkin tavataan jatkuvasti ihmisiä. Eihän elämä siihen seisahdu. Ihan yhtä hölmöä olisi mielestäni ihmetellä, miten kukaan voi ihastua samaan aikaan kun aloittaa uudessa työpaikassa.
Et ole tosissasi.
Sinä ET ole ihastunut kehenkään jos tapailet muitakin.
Aika itsekeskeinen ja epäempaattinen maailmankuva sinulla. "Minä en voi tapailla muita jos olen ihastunut, joten kukaan muukaan ei voi." Kyllä voi. Maailmassa on paljon muitakin asioita joita sinä et osaa tai joihin sinä et pysty, mutta jotka muille ovat ihan arkipäivää.
Jos tapailet muita niin silloin ET ole ihastunut kehenkään.
Kyse ei ole mielipiteestä.
Kyse on tosiaankin juuri sinun mielipiteestäsi, eikä se tosiasia jankkaamalla muuksi muutu.
Se on silleen, että sinä etsit koko ajan jotakin "parempaa". Olet ihmispaskaa, koska olet aivan varmasti valmis hylkäämään edellisen tapaamasi ihmisen, jos eteesi tulee se parempi.
Mene terapiaan, tuo ei ole tervettä!
Ja tähän vielä sen verran, että minä en ainakaan ole etsimässä parisuhdetta veren maku suussa siten, että toisesta pitää tietää kaikki mahdollisimman pian, että saa sen parisuhteen äkkiä alkuun. Ei tietenkään parin viikon tuntemisella ketään voi tunteakaan. Sen takiahan sitä tapailua pitääkin jatkaa tarpeeksi pitkään, ennen kuin voi kehenkään kunnolla sitoutua. Siksi onkin mielestäni järjetöntä, että pitää tapailla vain yhtä kerrallaan, koska sehän tarkoittaa, että sitoudut siihen ventovieraaseen ihmiseen vähintään pariksi kuukaudeksi.