Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suunnaton yhtäkkinen tyhjyys ja ahdistus

Vierailija
07.05.2017 |

Tämä on niin inhottava tunne. Elämä tuntuu niin tyhjältä 😢

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin myös pahasta ahdistuksesta ja tyhjyyden tunteesta. Ajoittain saan sen jotenkin hillintään ja joskus se on fyysisesti tuskaista. Uskon, että (ainakin minulla) se johtuu siitä, että jostain pahasta kokemuksesta on syntynyt sairaus (mielenterveyshäiriö), jota pitäisi osata hoitaa oikein. Mutta itse lääkitsen sitä väärin ja annan itseni kuvitella, että oloni parantuisi täydellisesti jos saisin sen mitä haluan. Mutta uskon, että kyse on jostain sisäisestä asiasta. Ei ulkoa tulevasta, enää. Sisäinen rauha pitää löytää sisältä, kunhan saisi kemiallisen tasapainon, ajatusmallit  ja muut "korjattavat" osuudet kuntoon..

Vierailija
22/30 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finderella kirjoitti:

Kärsin myös pahasta ahdistuksesta ja tyhjyyden tunteesta. Ajoittain saan sen jotenkin hillintään ja joskus se on fyysisesti tuskaista. Uskon, että (ainakin minulla) se johtuu siitä, että jostain pahasta kokemuksesta on syntynyt sairaus (mielenterveyshäiriö), jota pitäisi osata hoitaa oikein. Mutta itse lääkitsen sitä väärin ja annan itseni kuvitella, että oloni parantuisi täydellisesti jos saisin sen mitä haluan. Mutta uskon, että kyse on jostain sisäisestä asiasta. Ei ulkoa tulevasta, enää. Sisäinen rauha pitää löytää sisältä, kunhan saisi kemiallisen tasapainon, ajatusmallit  ja muut "korjattavat" osuudet kuntoon..

Sisäinen maailma on tavallaan salamanväläys koetusta ulkoisesta maailmasta, jonka järki on muokannut ja elämä on sopeutumista ja antautumista. Harva inhimillinen olento kykenee sopeutumaan nykyisiin vallitseviin olosuhteisiin, paina se mieleesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finderella kirjoitti:

Sisäinen maailma on tavallaan salamanväläys koetusta ulkoisesta maailmasta, jonka järki on muokannut ja elämä on sopeutumista ja antautumista. Harva inhimillinen olento kykenee sopeutumaan nykyisiin vallitseviin olosuhteisiin, paina se mieleesi.

Hmm, eli tarkoitatko että helpointa on vain oppia sietämään ahdistusta koska se kuuluu sopeutumiseen ja vallitseviin olosuhteisiin? 

Olen tätäkin miettinyt. Että antaisi vain olla.

Vierailija
24/30 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finderella kirjoitti:

Käytätkö alkoholia? Itse tein päätöksen lopettaa nyt ainakin siksi aikaa, että saan terapiat käytyä ja opittua tervettä itserakkautta. Vai käytätkö masennuslääkkeitä? En ymmärtänyt mihin viittasit tuolla. On tosiaan hyvä saada kemiallinen tasapaino niin eheytyminen voi alkaa.

Tässä sattuu varmaan aluksi lujaa ja sitten olo muuttuu tasaisemmaksi. Elo on ollut vuoristorataa. On myös kiva tietää kuka sitä on pohjimmiltaan. Enhän sitäkään tiedä 😂 onnea siis sinullekin eheytymisen tielle! Fiksummin en osaa nyt sanoa.

AP

Vierailija
25/30 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finderella kirjoitti:

Harva inhimillinen olento kykenee sopeutumaan nykyisiin vallitseviin olosuhteisiin.

Onpa mielenkiintoinen lause pohdiskeltavaksi. Luojalle kiitos internetistä ja viisauden helmistä joita voi täällä surffatessa löytää!

AP

Vierailija
26/30 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tunteet, ihan KAIKKI, niin hyvät kuin huonot ovat aivojen kemiaa. Kuinkas muuten. Ei siinä sen kummempaa.

Samoin mielenterveysongelmat, pään sisällä ne on jossakin paikassa tai paikoissa olevissa "aineissa", ei pään ulkopuolella tai polvessa...

Vierailija
27/30 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelu/2856537/kun-mieli-alkaa-kasitella-todent…

Tästä ketjusta saatat saada neuvoa ja voimaa. :)

Vierailija
28/30 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsele menninkäisen steppausta, se piristää!

Sinä olet se myrkkypakkaus joka yrittää vetää muita alas et tule ikinä onnistumaan. Pysyppä ap stä erossa.

Vierailija
29/30 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On raadollinen traumatausta, joka koostuu eri tekijöistä sekä lääkärin ukaasi olla ilman päihteitä ennen terapiaa ja sen aikana. Työtäni inhoan ja ystäviä ei ole. Kävin lenkillä ja söinkin. Elämä on taistelua...onneksi on uni joka vapauttaa hetkeksi.

Voimia muille joilla on myös vaikeaa. Tai no, voimia kaikille. Elämä ei ole helppoa. Onneksi täältä pääsee vielä jonain päivänä pois. Jos sitä ennen vaan kokisi, että joku rakastaisi minua tällaisena kuin olen...mitään muuta en elämältä toivo.

No. Onneksi ovat nämä jokapäiväiset ihmisetkin, koiranlenkittäjät ja naiset jotka juttelevat työntäessään lapsia rattaissa. On lottokuponkien ostajia ja miehiä jotka nojailevat pelikoneisiin. On ihanaa tavallista elämää joka on kaukana minusta.

AP

Traumatisaatiossa voi olla syy äkillisiin, selittämättömiltä vaikuttaviin ahdistuskohtauksiin, joita jotkut kuvailevat nimenomaan tyhjyyden tunteeksi.

Psyykkisen traumathan toimivat sillä logiikalla (kuten ap. varmaan tietääkin), että jokin tilanne, havainto tai kokemus muistuttaa traumakokemuksesta ja laukaisee ahdistuksen. Traumatisoitunut ei kuitenkaan yleensä ole tietoinen, mistä ahdistus johtuu. Esim. tietynvärinen taivas, jokin puheenaihe, muu muisto tai jonkun tietyn henkilön tapaaminen saattaa aktivoida traumamuiston ja laukaista ahdistuksen.

Traumatisaation toimintaperiaatteen muistaminen saattaa helpottaa olotilaa ja lyhentää ahdistuskohtauksen kestoa.

Vierailija
30/30 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tyhjyydentunne ja tuska joka kalvaa kovasti. Pääseeköhän tästä eroon ikinä? Vai onko tyhjyyd vallannut mielen kokonaan :(