Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu käymään kaupassa kun pitäisi ostaa tamponeja

Vierailija
07.05.2017 |

Jostain syystä ei kehtaa ostaa tamponeja muiden ostosten lisäksi. Pitää itse käydä kun ei jaksa enää tapella tästä asiasta... Mitä mieltä olette, onko miehen noloa ostaa tamponeja kaupasta?

Kommentit (195)

Vierailija
181/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yhtään mitään ''ostorajoitteita''. Minkään ostaminen ei ole noloa, eikä ylivoimaisen vaikeaa. Eikä ketään teidän ostokset kiinnosta, jos sitä pelkäätte.

Eka kerta miehelle tamponihyllyllä voi olla toki vähän hämmentävä mutta kun oppii mitä kumppani tarvitsee niin niiden ostaminen on ihan yhtä helppoa kuin maitopurkin. Sama kortsujen kanssa.

Vähän hämmentävä? En ollut ikinä ajatellut kuinka monta merkkiä ja mallia niitä onkaan kunnes kerran jouduin ostamaan niitä. Jumalattoman pitkä hylly vamppyyrien teepusseja joista valita. Jäi myös viimeiseksi kerraksi ostin siteitä tai mitä ne olikaan, aivan sama.

Olettaisin, että kumppani kertoo mitä tamponeja käyttää, ettei siellä ihan sokkona niitä tarvitse valita. Jos on tarkaat ohjeet naiselta, pitäisi selvitä siitäkin hyllystä ihan kunnialla. Jos ohjeet on luokkaa "ihan sama, mut ei niitä isoja tai halpismerkkejä" niin ymmärrän ongelmasi.

Mikä on sinulle se ongelma, että et osaa itse tuppojasi ostaa ja varastoida?

Jos itse vuotaisin säännöllisesti alapäästäni,  en jättäisi mitään sattuman varaan. Onko vastuunkanto itsestäsi sinulle täysin vierasta?

Vierailija
182/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yhtään mitään ''ostorajoitteita''. Minkään ostaminen ei ole noloa, eikä ylivoimaisen vaikeaa. Eikä ketään teidän ostokset kiinnosta, jos sitä pelkäätte.

Eka kerta miehelle tamponihyllyllä voi olla toki vähän hämmentävä mutta kun oppii mitä kumppani tarvitsee niin niiden ostaminen on ihan yhtä helppoa kuin maitopurkin. Sama kortsujen kanssa.

Vähän hämmentävä? En ollut ikinä ajatellut kuinka monta merkkiä ja mallia niitä onkaan kunnes kerran jouduin ostamaan niitä. Jumalattoman pitkä hylly vamppyyrien teepusseja joista valita. Jäi myös viimeiseksi kerraksi ostin siteitä tai mitä ne olikaan, aivan sama.

Olettaisin, että kumppani kertoo mitä tamponeja käyttää, ettei siellä ihan sokkona niitä tarvitse valita. Jos on tarkaat ohjeet naiselta, pitäisi selvitä siitäkin hyllystä ihan kunnialla. Jos ohjeet on luokkaa "ihan sama, mut ei niitä isoja tai halpismerkkejä" niin ymmärrän ongelmasi.

Jos itse vuotaisin säännöllisesti alapäästäni,  en jättäisi mitään sattuman varaan. Onko vastuunkanto itsestäsi sinulle täysin vierasta?

Tähän kysymykseen on nyt vastattu jo sulle ainakin kolme kertaa. Lue edellinen sivu uudelleen jos meni ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän kysymykseen on nyt vastattu jo sulle ainakin kolme kertaa. Lue edellinen sivu uudelleen jos meni ohi.

Vastaa toki neljännenkin kerran? Tarkoititko nyt että sinulla on syöpä vai molemmat jalat jatkuvasti poikki?

Vierailija
184/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään ei ole tullut yhtäkään oikeaa vastausta siihen, MIKSI aikuinen nainen ei itse kykene omia vuotojaan hoitamaan ja kaupassakäyntejään suorittamaan? Sinkkunaisillekin isä tuo tamponit , kun eivät itse kykene niistä huolehtimaan?

Entäs jos naisella jalat poikki ja makaa kuukausia kotona sairaslomalla. Ei kykene siis ajamaan autoa eikä sinne kauppaan lähteminen miehen kyydilläkään ole mitenkään järkevää. Ei varmaankaan osannut ennustaa jäävänsä pitkäksi aikaa rammaksi, eikä ennustanut tarvitsevansa kuukausien ja kuukausien varastoa kuukautissuojia?

Todella todennäköinen skenaario. Melkein jokainen nainen tässä ketjussa on siis rampa?

Entä jos nainen olisikin sinkku ja rampa? Isänkö tehtävä on tuppoja kuskata?

Naisella on kuukautiset noin 40 vuoden ajan elämän aikana. On enemmän kuin todennäköistä, että tuohon jaksoon osuu ainakin yhden kerran, jolloin syystä tai toisesta ei pääse kauppaan vaan tarvitsee jonkun apua. Jos se on sinusta kuskaamista, niin pidä vaan mielipiteesi.

Vierailija
185/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti ne yksinhuoltajaisät selviävät kuukautissuojien ostamisesta.

Kavereillani oli useita yh isejä jotka eivät siteitä ostaneet vaan laittoivat tyttärensä ne itse ostamaan. Antoivat rahan käteen ja teini itse haki mitä tarvitsi.

Nuo isät eivt sitten kaipaa tyttäriltään apua, kun vanhoina eivät kykene yksin vessaan. Osa ystävistäni ovat vaihtaneet dementoituneen vanhemman vaippojakin, myös niiltä isiltä.

Vierailija
186/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään ei ole tullut yhtäkään oikeaa vastausta siihen, MIKSI aikuinen nainen ei itse kykene omia vuotojaan hoitamaan ja kaupassakäyntejään suorittamaan? Sinkkunaisillekin isä tuo tamponit , kun eivät itse kykene niistä huolehtimaan?

Entäs jos naisella jalat poikki ja makaa kuukausia kotona sairaslomalla. Ei kykene siis ajamaan autoa eikä sinne kauppaan lähteminen miehen kyydilläkään ole mitenkään järkevää. Ei varmaankaan osannut ennustaa jäävänsä pitkäksi aikaa rammaksi, eikä ennustanut tarvitsevansa kuukausien ja kuukausien varastoa kuukautissuojia?

Todella todennäköinen skenaario. Melkein jokainen nainen tässä ketjussa on siis rampa?

Naisella on kuukautiset noin 40 vuoden ajan elämän aikana. On enemmän kuin todennäköistä, että tuohon jaksoon osuu ainakin yhden kerran, jolloin syystä tai toisesta ei pääse kauppaan vaan tarvitsee jonkun apua. Jos se on sinusta kuskaamista, niin pidä vaan mielipiteesi.

Vuonna 2017 on pienemmilläkin paikkakunnilla mahdollisuus tilata vaikka ne tamponitkin kotiin kauppakassipalveluista, pienistä kyläkaupoista puhumattakaan jotka auttavat aina asiakkaitaan.

Vierailija
187/195 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2017 on pienemmilläkin paikkakunnilla mahdollisuus tilata vaikka ne tamponitkin kotiin kauppakassipalveluista, pienistä kyläkaupoista puhumattakaan jotka auttavat aina asiakkaitaan.

Niinpä, mitäpä sitä puolisoaan vaivaamaan noin isolla asialla. Kunhan puolisokin muistaa, ettei vaivaa vaimoaan pikkuasioilla vaan tilaa netistä.

Vierailija
188/195 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa toki neljännenkin kerran? Tarkoititko nyt että sinulla on syöpä vai molemmat jalat jatkuvasti poikki?

Voi vajaaälyinen pikkuihminen. Voin vastata sinulle tähän vielä vaikka kymmenen kertaa mutta kunhan ensin itse vastaa edes yhteen sinulle esitettyyn kysymykseen.

Ai niin ja valitit että me vaan halutaan haukkua miehiä? Ei täällä kukaan hauku miehiä vaan sinua.

Vierailija
189/195 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole noloa mutta hankala se on miehen tietää mitä sieltä tarvitset ja sinun aikuisena naisena pitäisi jo tietää ostaa ne tamppoonisi heti kuukautisten loputtua niin että niitä on taas kun seuraavat alkaa

Itsellä on vähän samoja ajatuksia. Olen mies ja hoidan meidän perheessä kaupassa käynnin.

Tamponien ja siteiden ostossa inhottavaa on se että jos ostaa väärän tuotteen menee rahat hukkaan. Eli kauppalappuun pitää kirjoittaa tarkkaan tai sitten laittaa whatsappissa tms kuva paketista.

Jostain syystä naiset eivät halua että tamponeja ja siteitä ostetaan isoa varastoa. Pesuaineissa, wc- ja talouspaperissa yms. se kuitenkin on heille ok.

Mitään noloa aiheessa ei ole, ei edes se aikuinen mies jota hävettää kaupassa se että hänellä on mensuroiva puoliso.

Isokin varasto loppuu joskus. Nimim. kokemusta on

Oma mieheni on ostanu alusta asti mulle kuukautissuojat, liivinsuojukset yms

Vierailija
190/195 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies ei KEHTAA hakea siteitä, minkä tämä yksi jankkaaja näemmä sivuuttaa täältä ikuisuuteen. Itse ostelen miehelle sheivausjuttuja, dödöä jne. tietenkin, jos olen kaupassa, menee yhteiseltä taloustitiltä. Mies osaa tamponit minulle jos hän on vuorostaan kaupassa. Olisi melko outo parisuhde, jos kumpikin ostaisi vain itselleen tulevat jutut aina erikseen, kun kyse on päivittäistavaroista. 

Sen lisäksi, että tuskin huolisin miestä, joka häpeilee ihan normaalia asiaa, niin suhde loppuisi myös sellaisen kanssa, joka neuroottisesti vahtii, että ei vain vahingossakaan tee mitään toisen hyväksi. Meillä ei kytätä tiski- eikä kokkausvuoroja, kumpikin tekee ja ottaa vastuuta. 

Jankkaajamiehelle suosittelen sinkkuutta, tulee aika vaikeaa parisuhteessa jos on noin vihamielinen asenne. 

Vierailija
191/195 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittajan miestä niitä nolottaa ostaa, niin mikä helvetin pakko sen miehen niitä olisi ostaa?

Avatkaa tätä pirttihirmut? Ja edelleenkin , onko teillä elämänhallinta noin hukassa? Av-palstailu vie kaiken ajan ja ette pääse itse koskaan kauppaan?

Itse en osannut varautua synnytyksen jälkeisen jälkivuodon määrään esikoista odottaessani. Olin varannut isoja siteitä vain pari pakettia, mutta eihän ne riittäneet mihinkään. Mies hoiti kauppareissut ja osti samalla siteitä lisää, oli jopa miesmyyjän kanssa pohtineet, mitä laatua kannattaisi ostaa. Minä en kauppaan kyennyt enkä halunnut kotiakaan sotkea verellä. Parisuhde on hyvää, kun kumppani on aikuinen.

Nyt ei ollut kyse jälkivuodoista. Sinäkö teet kaikkea itsellesi erittäin vastenmielistä, kunhan vain miehesi sitä sinulta vaatii?

Kyllä minusta jälkivuoto on kuukautisvuotoon verrattavaa, samanlaista verta sieltä tulee. En nyt ymmärrä, miksi tamponien tai siteiden ostaminen on "erittäin vastenmielistä", vastaavaa voisi olla tenojen ostaminen eturauhasleikkauksen läpikäyneelle miehelle.

Minusta erittäin vastenmielistä on oksennuksen siivoaminen. Miehestä taas lapsen kakkavaipan vaihtaminen oli erittäin vastenmielistä. Mies siis siivosi oksennukset, minä vaihdoin kakkavaipat, vaikka ensin mainittua oli huomattavan paljon harvemmin.

Edelleenkin, puhut aivan eri asiasta. Ja sinäkään et siis tee mitään itsellesi vastenmielistä,

mutta aloittajan miehen pitäisi niin tehdä?

Koska silloin kun toista rakastaa, niin silloin hakee vaikka siteet kaupasta. Kyllä pitkässä ja hyvässä suhteessa tukee vastaan yhtä sun toista mikä on vastenmielistä mutta sen voi silti tehdä sen rakkaansa vuoksi.

Minä oletan, että sinä et tiedä mitä rakkaus on. Ennustan sinulle yksinäistä elämää.

Vierailija
192/195 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että joillekin miehille tämä voi olla vaikeaa. Sinä naisena tiedät kuitenkin että tarvitset säännöllisesti kuukautissuojia, joten tämän voi ennakoida ja pitää aina varastoa. On selvää että sinäkin hoidat kauppa-asioita niin osta niillä reissuilla jo valmiiksi. Ennakoiminen on kaiken a ja o ja pätee moneen asiaan elämässä.

Hyvällä suunnittelulla vältetään monta konfliktitilannetta, kiireisiä aamuja ei ole, ei myöhästymisiä, kaikki tarvittava on mukana, jne.

Itse olen hyvä organisoimaan ja ihmettelen monien elämäntaitojen puutetta ihan arkipäivän pikkuasioissa, tulee turhaa draamaa ja riitoja.

Kumpi teillä hoitaa auton pienet huollot, tarkistaa/vaihtaa öljyt, renkaat, tankkaa, lisää tuulilasinpesunestettä, tarkistaa ilmanpaineet renkaista, vaihtaa tulpat ja ilmanpuhdistimen, tuulilasinpyyhkijät jne. Moni mies tekee nämä asiat ja nainen pitää automaattisesti selvänä että mies hoitaa ja ajelee huoletta autolla. Toki tämä ei ole yhteismitallinen tamponien kanssa, otin vain esimerkin muusta elämästä.

Kumpi ostaa kondomit jos niitä käytätte?

Jos kuukautissuojat ovat loppumaisillaan, on täysin ymmärrettävää pyytää miestä tuomaan niitä, jos tämä on lähdössä kauppaan. Sehän juuri on sitä ennakointia!

Vierailija
193/195 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos niille tamponeille on tarvetta saman vuorokauden aikana, niin mitä se auttaa tilata niitä netistä, kun niitä ei saa pariin vuorokauteen ja se pakettikin pitää hakea jostain. Itse asun keskisuuressa kaupungissa eikä täällä ole kauppakassipalveluita eikä enää pieniä kyläkauppojakaan.

Jos tuollainen nillittäjä pyytäisi vaimoa tuomaan kauppareissulta tupakkaa, kun entiset alkavat olla lopussa, niin vaimon ei tarvitse niitä tuoda, niinkö? Kyllähän tupakkaa näyttävän ostavan nekin naiset, joista tiedän, että he eivät itse polta.

Vierailija
194/195 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUOSTUUKO OSTAA KONDOMEITA?

Vierailija
195/195 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivutolkulla jatkunut provoilu vuodelta 2017 piti nostaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi