Kuinka paljon teillä on asuntolainaa?
Hei!
Ihan mielenkiinnosta ja " osviittana" , minkäsuuruisia asuntolainoja teillä on ja paljonko lyhentelette lainaa kuussa? Entäpä mistä pankista lainanne on ja millä maksuajalla? Asuinkunta tai -läänikin olisi kivaa lisäinfoa.
Kiitoksia kovasti, jos jaksatte näihin uteluihin vastata...
Kommentit (31)
lainaa jäljellä noin 53 000¿, lyhennys tällä hetkellä noin 400¿ ja lapsia kaksi.
Talon arvo reilu 300 000¿. Kuussa lyhennys 900 ¿, mies keskipalkkaisessa työssä, minä hoitovapaalla. Korkoa en muista koska mies hoitaa lainanmaksun...
ja kuukausierä jotain 450 euroa. Yhden lapsen yksinhuoltaja olen. Ei tee tiukkaa, sillä omaisuutta enemmän kuin lainaa.
laina-aika 25v, lyhennys 1350EUR/kk
nettotulot peruspalkoista yht. n. 5000EUR/kk + lisaksi tulospalkkiot (viime vuodelta vajaa 30tEUR miinus verot)
tuolla yhtalolla jaa kuukaudessa saastoon lapsilisien lisaksi vain pari kolme sataa, siis juoksevat kulut meilla n. 3300EUR/kk. Mielestamme elamme suht nuukasti tai korkeintaan ns. normaalisti, ei proystailysta tietoakaan.
No okei, kuluja lisaa kylla se fakta, etta perheessa on kolme autoa. Jos olisi vaikka vain yksi auto, niin silti meilla juoksevat kulut olisivat n. 3000 EUR/kk, asumiskulut vahennettyna n. 1400-1500EUR/kk. Taloudessa kaksi alle kouluikaista lasta.
Siis kysymys kuuluu: miten parin tonnin nettotuloilla lyhennetaan minkaanlaista lainaa? Vai onko meilla sitten jotenkin kummallisen kovat menot?
lainan lyhennys 750 ja loppuu vuonna 2011
3300¿, mies yrittäjä itse toimistosihteeri, lapsia 3. Asunnon arvo 120000¿
Pirkanmaa.
Talolaina 165 000.
Maksuaika 25 vuotta.
Kuussa tällä hetkellä maksetaan 750 euroo, tarkotus olis lisätä summaa kun palaan töihin niin saadaan lyhennettyä maksuaikaa tai jos korot aikanaan nousee niin voi sopia uusista summista pankin kanssa..
Maksetaan kans vakuutuksia mahollisen työttömyyden, sairauksien jne varalta. Ja talo on tietty kans vakuutettu varkauksia, paloa, vesivahinkoa, irtamistoa myöten.. Sit kun menee vesi- ja sähkölaskut, jätteet.. Plus muut juoksevat laskut ja syömiset niin kyllä sitä rahaa menee.
Tarttee vähän miettiä missä aikataulussa korjataan katto tai remontoidaan keittiö ja millä rahalla hankitaan sohva ja mitä vaatteita kannattaa ostaa kenellekin mistä ja milloin! :D
paritalo 100 m2 helsingissä. Sähkölasku (lattialämmitys) 95 e/kk, yhtiövastike (sis. veden) 82 e/kk
930 euroa. Pitäisi olla maksettuna vuonna 2023
Meillä lainaa kodistamme EUR 18 000, yhteenlasketut nettotulot noin EUR 5000, meillä kaksi pientä lasta. Mies lyhentää asuntolainaa, en siis tiedä lyhennyksen kuukaisimäärää. Yhtiövastike 220 EUR/kk (minä maksan sen).
Asumme Tampereella n 2 kilometriä keskustasta, paritalossa.
Lamavuosista sentään jotain opittu!