Tykkäisitkö sinä absolutisti miehestä?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
En. Käytän itse alkoholia enkä halua toisen paheksuvan. Romanttiseen iltaan kuuluu lasi viiniä ja olisi kurjaa jos toinen ei sitä juo. En myöskään pelkää alkoholia, kuten monet suomalaiset. Ja absolutisti mies luultavasti pelkäisi.
Inho ja halveksunta on ihan eria asia kuin pelko :)
Miksi "alkoholistit" aina kuvittelee että absolutistit pelkää alkoholia? Ihan naurettavaa. Itse en pelkää, mutta inhoan viinan hajua hengityksessä, en pidä sen mausta enkä varsinkaan siedä sitä kännissä jankkaamista ja rähisemistä jotka on todella lapsellista käytöstä. Varsinkin suomalainen alkaa humalassa aina haastamaan riitaa ja mikään ei ole sen uuvuttavampaa kuin tapella idiootin kanssa jostain täysin turhasta asiasta. En myöskään ymmärrä niitä marttyreita jotka alkaa valittaa sitä jos ei saa juoda seurassa; kun "joutuu vaan istumaan ja katsomaan kun toisilla on hauskaa" eikä edes yritä itse päästä tunnelmaan mukaan ja nauttia juhlasta selvin päin. Aidosti ja oikeesti ihminen on kiinnostavampi ja miellyttävämpi ihan selvinpäin, vaikka olis ujokin ja hiljainen. Sitä en ymmärrä miksi suomalaiset ei tunne häpeää känniörveltämisestä, vaan ihannoivat sitä? Joku joka on saanut kunnolla selkäänsä känniseltä puolisolta, voi syystäkin pelätä alkoholia.
Mieluummin kuin viikonloppukännääjästä. Sellaisten seurassa tulee yökerhoissa lähinnä vaivaantunut olo, kun jatkuvasti tilaavat uutta shottia ja itse juon melkein aina alkoholittomia. En pidä muutoksista, joita alkoholi saa ihmisissä aikaan ja jopa vierastan niitä, sillä en ole tottunut näkemään kännääviä ihmisiä.
Kuulostaa varmasti uskomattomalta, mutten koko teini-ikänäni itsekään ollut kuin yksissä kunnon kosteissa juhlissa. Enkä edes kuulu mihinkään lahkoon/vähemmistökulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En huolisi absolutistia. Kokemukseni mukaan ovat (entisiä) alkoholisteja joille se yksikään olut/viinilasi/drinksu ei sovi, lapasesta lähtee ja kenelläkään ei ole pian hauskaa. Tai sitten absolutismille on syynä jokin lääkitys ja viina ei sovi lääkkeen kanssa tai unohdetaan ottaa lääke alkoholin nauttimisen jälkeen. Tai on uskovainen ja siinä tiukka syy alkoholittomuuteen. Tiukka siis muutenkin. Aina kun puhutaan absolutismista ja viinankäytöstä niin ongelma on olemassa. Normi-ihmisen kanssa Alkosta ei tarvitse puhua, sitä ei tarvitse vältellä jase kuuluu normaaliin elämään. Vähän arkeen, tietysti juhlaan, hyvän ruuan kaveriksi, saunan jälkeen tä muuten vain hyvässä seurassa. En ikinä voisi ottaa miehekseni absolutistia.
Osaatko perustella, miksi alkoholi kuuluu _normaaliin_elämään? Miksi esim. kukka ei kuulu?
Mun mielestä kukka kohtuudella käytettynä voi myös kuulua normaaliin elämään. Tietyt alkoholipitoiset juomat ehkä silti enemmän, koska ovat osa ruokakulttuuria. Kännäävästä miehestä en minäkään tykkäisi, mutta on se mukava juoda vaikka hyvää viiniä hyvin tehdyn ruoan kanssa, tai ottaa kuohuvat juhlan kunniaksi. Jos ei juo niin sitten ei juo, ei siihen suhde kaadu, mutta jos valita pitäisi niin mieluummin kohtuukäyttäjä kuin absolutisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Käytän itse alkoholia enkä halua toisen paheksuvan. Romanttiseen iltaan kuuluu lasi viiniä ja olisi kurjaa jos toinen ei sitä juo. En myöskään pelkää alkoholia, kuten monet suomalaiset. Ja absolutisti mies luultavasti pelkäisi.
Inho ja halveksunta on ihan eria asia kuin pelko :)
Miksi "alkoholistit" aina kuvittelee että absolutistit pelkää alkoholia? Ihan naurettavaa. Itse en pelkää, mutta inhoan viinan hajua hengityksessä, en pidä sen mausta enkä varsinkaan siedä sitä kännissä jankkaamista ja rähisemistä jotka on todella lapsellista käytöstä. Varsinkin suomalainen alkaa humalassa aina haastamaan riitaa ja mikään ei ole sen uuvuttavampaa kuin tapella idiootin kanssa jostain täysin turhasta asiasta. En myöskään ymmärrä niitä marttyreita jotka alkaa valittaa sitä jos ei saa juoda seurassa; kun "joutuu vaan istumaan ja katsomaan kun toisilla on hauskaa" eikä edes yritä itse päästä tunnelmaan mukaan ja nauttia juhlasta selvin päin. Aidosti ja oikeesti ihminen on kiinnostavampi ja miellyttävämpi ihan selvinpäin, vaikka olis ujokin ja hiljainen. Sitä en ymmärrä miksi suomalaiset ei tunne häpeää känniörveltämisestä, vaan ihannoivat sitä? Joku joka on saanut kunnolla selkäänsä känniseltä puolisolta, voi syystäkin pelätä alkoholia.
Tässä taas puhutaan ääripäistä. Absolutisti ja känni. Minä en juo koskaan känniä, mutta ei se absolutismia vaadi. Pystyy sitä alkoholia ottamaan ihan kohtuudellakin. Suomessa se vaan tuntuu menevän ääripäästä toiseen.
Ei sillä olisi mitään väliä. Meillä on miehen kanssa ollut usein yli vuodenkin taukoja alkoholista, eikä olla edes huomattu asiaa.
Osaatko perustella, miksi alkoholi kuuluu _normaaliin_elämään? Miksi esim. kukka ei kuulu?