Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bi-ystävä pilasi ystävyytemme kertomalla minulle tunteistaan, eikä tilannetta voi enää korjata

Vierailija
06.05.2017 |

Hyväksyn homot ja lesbot täysin, mutta eihän tuollaisen tiedon jälkeen enää oikeasti voi mitenkään jatkaa ystävyyttä. Ystävä siis paljasti olevansa korviansa myöten rakastunut minuun, ollut jo pitkään. Samalla tuntuu petetyltä, kun mietin kaikkia yhteisiä saunailtoja ym. Olen vihainen tästä, että paras ystävyyteni meni hetkessä pilalle. Miksei hän voinut suhtautua minuun pelkkänä kaverina tai olisi edes pitänyt tiedon itsellään, kun kuitenkin tiesi minun olevan 100% hetero? Ja nythän minä olen se tarinan k*usipää, kun katkaisen ystävyyden toisen seksuaalisen suuntautumisen kannalta, eikös? Miettikääpä tilanne oman parhaan ystävänne kohdalle ja tulkaa kivittämään vasta sen jälkeen, kiitos!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15-vuotias bi kirjoitti:

Aloituksen luettuani minua alkoi pelottaa - olen tälläkin hetkellä ihastunut parhaaseen ystävääni. Mitä jos hän suhtautuisi minuun samalla tavoin kuin AP?

Me ollaan vietetty yhteistä saunailtaa ja ties mitä, mutten ole koskaan edes uskaltanut ajatella mitään suutelemista vakavampaa, ei sun AP siis tarvitse automaattisesti ajatella, että nyt se tahtoo seksiä sun kanssa.

En tiedä ystäväni ja ihastukseni seksuaalista suuntautumista, mutta olen miettinyt kertomista hänelle tunteistani, nyt en kuitenkaan enää uskalla.

En kyllä tähänkään voi jäädä, on raastavaa viettää toistuvasti aikaa ihmisen kanssa jonka haluaisi lähemmäksi mutta jolle ei voi sanoa mitään.

Vaihtoehdot vähissä.

Siis suuteletteko te naisten kesken???

Luetun ymmärtäminen???

Vierailija
22/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos ap:n aloituksessa olisi ollut nainen ja kaverimies, jonka kanssa on vietetty aikaa ja käyty yhdessä saunassa, ja nyt kaverimies paljastaisi koko ajan olleensa ihastunut ja haluavansa suhdetta. Niin ap olisi teistä yhtä typerä ja inhottava kun nytkin, kun pitäisi tilannetta epämiellyttävänä eikä haluaisi jatkaa läheistä ystävyyttä tällaisen rakastuneen kaverimiehen kanssa? Vaan pitäisi edelleen olla ystäviä, vaikka toinen haluaa oikeasti sen sijaan parisuhdetta? Ja tilanne olisi hyvä ja reilu myös sille kaverimiehelle, joka ei ikinä tulisi saamaan ap:lta sitä mitä oikeasti haluaa?

Kiitos! Vihdoinkin joku ymmärsi, mitä haen takaa ja sen, ettei kyse nyt ole sinällään seksuaalivähemmistöjen asioista, vaan ainoastaan siitä, että paras ystävä on ihastunut juuri minuun romanttisessa mielessä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia nää bi/lesbo naoset ihastuu niin usein umpiheteroihin ystäviinsä ja sitten itkevät kun ei tulekaan vastakaikua..

Voin sanoa, että ihan yhtälailla kiusallista/hämmentävää olisi jatkaa "normaalina" ystävänä miehen kanssa, joka kertoisi olleen minuun ihastunut pitkän aikaa..

Miksi tämä aiheuttaa niin paljon närää? Jos kyseessä olisi miespuolinen ystävä niin tuskin porukka näin negatiivisesti kommentoisi..

Vierailija
24/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. tuon takia en harrasta saunailtoja ystävien kanssa.

Toisaalta en muutenkaan pidä saunomisesta.

Ymmärrän ap:ta, että tilanne tuntuu kiusalliselta. Mutta ei kai sen takia tarvitse katkaista ystävyyttä. Ap:na sulattelisin asiaa jonkin aikaa ja sitten ottaisin sen puheeksi.

Vierailija
25/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ystävälle ettei minusta voi koskaan tulla mitään muuta kuin hetero ja että haluan että hän pitää jatkossa romanttiset ajatukset minusta pois. Eiköhän normaali ihminen voi olla ystävä ihastuksesta huolimatta?

Vierailija
26/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin tunteesi ja ajatuksesi, ap. Eikä kyse tosiaankaan ole siitä, ettet hyväksyisi lesboja tai homoja vaan siitä, että joku on esittänyt jotakin muuta kuin sinä olet tiennyt.

Toisaalta jos ystävyytenne on ollut hyvä, voisit kuitenkin miettiä sitäkin vaihtoehtoa, mitä joku jo ehdottikin eli että istuisitte juttelemaan kunnolla ja kertoisit hänelle ajatuksesi ja tunteesi ja mietitte, onko teillä mahdollista tältä pohjalta jatkaa ystävyyttänne.

Vierailija
27/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin ystävälle ettei minusta voi koskaan tulla mitään muuta kuin hetero ja että haluan että hän pitää jatkossa romanttiset ajatukset minusta pois. Eiköhän normaali ihminen voi olla ystävä ihastuksesta huolimatta?

Vakiokeskusteluaihe: Voivatko mies ja nainen olla vain ystäviä ilman että seksuaalisuus häiritsee tilannetta.

Vierailija
28/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippäs oikeasti miltä siitä ystävästä tuntuu. Hänen sydämensä on särkynyt ja nyt hän lisäksi on menettämässä ystävän. Ja vain sen takia, että uskalsi puhua tunteistaan. Ei ihastuminen ole tunne mitä voi hallita ja kontrolloida. Sääliksi käy.

Jos olisi minun ystävästäni kyse niin halaisin lujaa ja kiittäisin, että oli rohkea ja rehellinen ja tekisin selväksi et mikään ei voi tulla väliimme koskaan. Miettisimme yhdessä miten voidaan työstää sitä, että ihastumisen tunne alkaisi pikkuhiljaa menemään ohitse. KOSKAAN en hylkäisi vaan olisin otettu.

Vierailija
29/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noin kävisi omalla kohdallani, en todellakaan katkaisi välejä.

No mitä sitten tekisit? Yhdessäolo olisi pakostikin kiusallista, kun joutuisit miettimään jatkuvasti sitä, miten kyseinen ystävä tahtoisi varmaankin suudella sinua ja harrastaa kanssasi seksiä. Sehän olisi sama kuin hengailla läheisesti jonkun heteromiehen kanssa, josta ei itse ole kiinnostunut. Eli jotenkin todella väärin ja kiusallista. Entäs jos ja kun kyseinen kaveri tulee mustasukkaiseksi, kun osoitat romanttista kiinnostusta jotakuta muuta kohtaan? Niin tai näin, ystävyys on pakostikin pilalla. Kuuntelen toki mielelläni jos sinulla olisi näihin jokin järkevä ratkaisu.

ap

Minä ymmärrän, ja ihmettelen miten muut eivät. Ajatelkaa, jos ap:n kaveri olisi mies. Hän kertoisi fantasioivansa seksistä ja rakastavansa ja toivovansa suhdetta. Harva osaisi jatkaa "ystävinä" sellaisen jälkeen, ainakin välimatkaa ja etäisyyttä tulisi suhteeseen. Miten esim jutella jatkossa seksiasioista ja oikeista ihastuksistaan "ystävälle"? Voisiko ystävän tukeen luottaa, kun (toinen, aito) suhde kariutuisi? Koko ajan olisi epäilys että "ystävä" onkin mielissään ja kokee jälleen olevansa potentiaalinen seksi/seurustelukumppani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä