Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bi-ystävä pilasi ystävyytemme kertomalla minulle tunteistaan, eikä tilannetta voi enää korjata

Vierailija
06.05.2017 |

Hyväksyn homot ja lesbot täysin, mutta eihän tuollaisen tiedon jälkeen enää oikeasti voi mitenkään jatkaa ystävyyttä. Ystävä siis paljasti olevansa korviansa myöten rakastunut minuun, ollut jo pitkään. Samalla tuntuu petetyltä, kun mietin kaikkia yhteisiä saunailtoja ym. Olen vihainen tästä, että paras ystävyyteni meni hetkessä pilalle. Miksei hän voinut suhtautua minuun pelkkänä kaverina tai olisi edes pitänyt tiedon itsellään, kun kuitenkin tiesi minun olevan 100% hetero? Ja nythän minä olen se tarinan k*usipää, kun katkaisen ystävyyden toisen seksuaalisen suuntautumisen kannalta, eikös? Miettikääpä tilanne oman parhaan ystävänne kohdalle ja tulkaa kivittämään vasta sen jälkeen, kiitos!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhyy

Vierailija
2/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin kävisi omalla kohdallani, en todellakaan katkaisi välejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sinun täytyy katkaista välit? Mielestäni fiksumpaa olisi, että istutte samaan pöytään ja juttelette fiiliksistänne. Ystäväsi täytyy ymmärtää, että hän ei voi saada rakkaudelleen vastakaikua ja sinun täytyy yrittää asettua hänen tilanteeseen.

Vierailija
4/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällä oli kaksi vaihtoehtoa: Elää valheessa jatkossakin ja kärsiä kun oli sinuun rakastunut mutta ei voinut asiaa kertoa tai rehellisesti tulla esille kertoen tilanteen ja katsoen miten sinä suhtaudut. 

Ystävälläsi ei ollut velvollisuutta jatkaa sellaista ihmissuhdetta, joka perustui valheeseen. Jos sinä koet tilanteen vaativan ystävyyden katkaisemista niin se on OK, mutta se on sinun päätöksesi. Nyt sinua harmittaa se, että pallo on sinulla ja joudut itse tekemään tuon päätöksen.

Vierailija
5/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi jatkaa ystävänä. Munkin bi-kaveri oli joskus 15 vuotta sitten varmaan viis vuotta putkeen ihan rakastunut muhun. Samassa kaveripiirissä pysyttiin silti ja yhteisiä saunailtoja vietetään vieläkin. Ketä loukkaa, jos kaveri tykkää erityisen paljon, muttei fyysisesti lähentele?

Vierailija
6/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noin kävisi omalla kohdallani, en todellakaan katkaisi välejä.

No mitä sitten tekisit? Yhdessäolo olisi pakostikin kiusallista, kun joutuisit miettimään jatkuvasti sitä, miten kyseinen ystävä tahtoisi varmaankin suudella sinua ja harrastaa kanssasi seksiä. Sehän olisi sama kuin hengailla läheisesti jonkun heteromiehen kanssa, josta ei itse ole kiinnostunut. Eli jotenkin todella väärin ja kiusallista. Entäs jos ja kun kyseinen kaveri tulee mustasukkaiseksi, kun osoitat romanttista kiinnostusta jotakuta muuta kohtaan? Niin tai näin, ystävyys on pakostikin pilalla. Kuuntelen toki mielelläni jos sinulla olisi näihin jokin järkevä ratkaisu.

ap

Vierailija
7/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lesta?

Vierailija
8/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kävi samalla tavoin kun tulkitsin kaveriani väärin ja ilmaisin kiinnostukseni hänelle. Nyt ei ole puhunut viikkoon mitään. Harmittaa kyllä, olemmehan tunteneet yläasteelta lähtien.

Vierailija
9/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessäolo olisi pakostikin kiusallista, kun joutuisit miettimään jatkuvasti sitä, miten kyseinen ystävä tahtoisi varmaankin suudella sinua ja harrastaa kanssasi seksiä.

No siinä olet oikeassa, että toinen teistä on liian outo ystävyyteen.

Vierailija
10/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lesta?

Ei ole.

ap

Vierailija
11/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen luettuani minua alkoi pelottaa - olen tälläkin hetkellä ihastunut parhaaseen ystävääni. Mitä jos hän suhtautuisi minuun samalla tavoin kuin AP?

Me ollaan vietetty yhteistä saunailtaa ja ties mitä, mutten ole koskaan edes uskaltanut ajatella mitään suutelemista vakavampaa, ei sun AP siis tarvitse automaattisesti ajatella, että nyt se tahtoo seksiä sun kanssa.

En tiedä ystäväni ja ihastukseni seksuaalista suuntautumista, mutta olen miettinyt kertomista hänelle tunteistani, nyt en kuitenkaan enää uskalla.

En kyllä tähänkään voi jäädä, on raastavaa viettää toistuvasti aikaa ihmisen kanssa jonka haluaisi lähemmäksi mutta jolle ei voi sanoa mitään.

Vaihtoehdot vähissä.

Vierailija
12/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? Kuulostatte suht nuorilta.

Vierailija
13/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyn homot ja lesbot täysin, mutta eihän tuollaisen tiedon jälkeen enää oikeasti voi mitenkään jatkaa ystävyyttä. Ystävä siis paljasti olevansa korviansa myöten rakastunut minuun, ollut jo pitkään. Samalla tuntuu petetyltä, kun mietin kaikkia yhteisiä saunailtoja ym. Olen vihainen tästä, että paras ystävyyteni meni hetkessä pilalle. Miksei hän voinut suhtautua minuun pelkkänä kaverina tai olisi edes pitänyt tiedon itsellään, kun kuitenkin tiesi minun olevan 100% hetero? Ja nythän minä olen se tarinan k*usipää, kun katkaisen ystävyyden toisen seksuaalisen suuntautumisen kannalta, eikös? Miettikääpä tilanne oman parhaan ystävänne kohdalle ja tulkaa kivittämään vasta sen jälkeen, kiitos!

Tämän avautumisesi jälkeen kukaan ei usko, että hyväksyisit seksuaalivähemmistöt. Tekstisi suorastaan tihkuu loukkaantumista: yhyy, BI-seksuaali on ihastunut minuun, miten se kehtaa mainita tuollaisesta! Oletko sitä paitsi aivan varma, että ystäväsi tiesi sinun olevan sataprosenttisen hetero? Ettet olisi vain sortunut olettamaan, että näin on. Koska totta kai lähdetään siitä liikkeelle, että ihminen on hetsku, daa!

Vierailija
14/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias bi kirjoitti:

Aloituksen luettuani minua alkoi pelottaa - olen tälläkin hetkellä ihastunut parhaaseen ystävääni. Mitä jos hän suhtautuisi minuun samalla tavoin kuin AP?

Me ollaan vietetty yhteistä saunailtaa ja ties mitä, mutten ole koskaan edes uskaltanut ajatella mitään suutelemista vakavampaa, ei sun AP siis tarvitse automaattisesti ajatella, että nyt se tahtoo seksiä sun kanssa.

En tiedä ystäväni ja ihastukseni seksuaalista suuntautumista, mutta olen miettinyt kertomista hänelle tunteistani, nyt en kuitenkaan enää uskalla.

En kyllä tähänkään voi jäädä, on raastavaa viettää toistuvasti aikaa ihmisen kanssa jonka haluaisi lähemmäksi mutta jolle ei voi sanoa mitään.

Vaihtoehdot vähissä.

No sinä oletkin vielä lapsi ja hän on jo aikuinen nainen. Moni sinun ikäinen heterokaan ei ole vielä aloittanut seksielämäänsä, vaan ne voivat tulla kuvioihin sitten vasta myöhemmin.

Tiesin kyllä vuosia, että kyseinen ystävä on bi-seksuaali, eikä se todellakaan häirinnyt minua ennen kuin sain tietää hänen olevan ihastunut juuri minuun. Oikeasti, mitkä siinä ovat vaihtoehdot, kun tunteet eivät kohtaa? Jatkaa kaveruutta kiusallisesti tietäen toisen tunteista tai katkaista välit. Entiselleen se ystävyys tuskin jää. Tsemppiä kuitenkin sinulle. Ehkä löydät jonkun paremman ihastuksen kohteen kuin ystäväsi.

ap

Vierailija
15/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette? Kuulostatte suht nuorilta.

30v.

T. 8

Vierailija
16/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tuollainen sikamulkku "ystävä",tuo on aikalailla pahinta mitä voi ystävälle tehdä.

Vierailija
17/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias bi kirjoitti:

Vaihtoehdot vähissä.

Siis suuteletteko te naisten kesken???

Vierailija
18/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän avautumisesi jälkeen kukaan ei usko, että hyväksyisit seksuaalivähemmistöt. Tekstisi suorastaan tihkuu loukkaantumista: yhyy, BI-seksuaali on ihastunut minuun, miten se kehtaa mainita tuollaisesta! Oletko sitä paitsi aivan varma, että ystäväsi tiesi sinun olevan sataprosenttisen hetero? Ettet olisi vain sortunut olettamaan, että näin on. Koska totta kai lähdetään siitä liikkeelle, että ihminen on hetsku, daa!

Teitkö sen, mitä pyysin aloituksessa? Eli mietit saman tilanteen oman parhaan ystäväsi kohdalle? Tuskinpa. On eri asia pitää homoseksuaaleja yleisellä tasolla ihan yhtä arvokkaina kuin heterojakin ja toivoa heille samoja oikeuksia kuin tietää parhaan ystäväsi olevan ihastunut sinuun romanttisessa mielessä. Oletko todella niin tyhmä, ettet tajua näiden eroa, hei daa? Kuten jo mainitsinkin, niin yhtä kiusallista olisi olla läheinen ystävä heteromiehelle, joka on kiinnostunut minusta ja josta en itse välittäisi muuta kuin ystävänä. Enkö siis hyväksy kunnolla heteroitakaan?

ap

Vierailija
19/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos ap:n aloituksessa olisi ollut nainen ja kaverimies, jonka kanssa on vietetty aikaa ja käyty yhdessä saunassa, ja nyt kaverimies paljastaisi koko ajan olleensa ihastunut ja haluavansa suhdetta. Niin ap olisi teistä yhtä typerä ja inhottava kun nytkin, kun pitäisi tilannetta epämiellyttävänä eikä haluaisi jatkaa läheistä ystävyyttä tällaisen rakastuneen kaverimiehen kanssa? Vaan pitäisi edelleen olla ystäviä, vaikka toinen haluaa oikeasti sen sijaan parisuhdetta? Ja tilanne olisi hyvä ja reilu myös sille kaverimiehelle, joka ei ikinä tulisi saamaan ap:lta sitä mitä oikeasti haluaa?

Vierailija
20/29 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

...juu et hyväksy heteromiehiäkään ystävinä.