Vanhemmat nukkumaan olohuoneeseen: laitetaanko parvisänky, vuodesohva vai runkopatja (sohvan tilalle)?
Lapsemme ovat nyt sen ikäisiä, että tarvitsevat omat huoneet, mutta emme aio muuttaa tästä kolmiosta mihinkään vaan me vanhemmat muutamme olohuoneeseen. Emme vaan osaa päättää, miten järjestämme olohuoneen jatkossa.
Minkä valitsisit itse nukkumisratkaisuksi näistä kolmesta ja miksi? Mitä plussia tai miinuksia näillä ratkaisuilla on mielestäsi / kokemuksen perusteella?
1. Parvisänky esim. 140 cm leveä
2. Vuodesohva
3. Runkopatja madalletuilla jaloilla sohvan sijaan; tähän voisi hankkia vetoketjullisen päiväpeiton ja pari tyynyä petaamista varten tuomaan "sohvamaisuutta"
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on lähes velaton asunto, niin hankkikaa vähän isompi. Kun kolmion myy ja hankkii noin kymmenen neliötä suuremman neliön, niin väliraha ei ole iso. Itse tekisin ehdottomasti noin. Lainalle 20 vuoden maksuaika, niin kuukausikustannus on mitätön.
En ole aloittaja, mutta lähivuosina aloittajan tilanteessa. Kotimme on uniikkikohde, eikä ole mahdollista löytää samanlaista isompaa tällä sijainnilla, näköalalla jne. (mm. taloyhtiön oma venepaikka) Kolmiossamme on muuten 90 m2 tilaa, joten neliöissä ei ole se ongelma, vaan huonejärjestyksessä.
Eli meidän tapauksessamme ennemmin muuttaisimme vuokralle muutamaksi vuodeksi kuin luopuisimme tästä kodista.
noh, itse laittaisin seinäsängyn. aika hauskan näköisiä. niitä on kehitelty ja nykyisin saa aika huomaamattomia. niihin pitää vain sijoittaa se tonni. mutta jos meinaatte asua asunnossa pitkään tuskin on liian iso investointi.
Voisiko olohuoneen jakaa kunnolla kaapistoilla tai väliseinällä kahtia, siinä olisi lapsille omat huoneet? Suuremmasta makuuhuoneesta tulisi olohuone ja pienemmästä vanhempien makuuhuone
Mun sisko taisi vielä 6-vuotiaana nukkua äidin ja isän välissä, ei se olisi omaa huonetta tarvinnut. Tosin eipä mun vanhemmilla tainnut enää seksielämääkään olla.