Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat nukkumaan olohuoneeseen: laitetaanko parvisänky, vuodesohva vai runkopatja (sohvan tilalle)?

Vierailija
06.05.2017 |

Lapsemme ovat nyt sen ikäisiä, että tarvitsevat omat huoneet, mutta emme aio muuttaa tästä kolmiosta mihinkään vaan me vanhemmat muutamme olohuoneeseen. Emme vaan osaa päättää, miten järjestämme olohuoneen jatkossa.

Minkä valitsisit itse nukkumisratkaisuksi näistä kolmesta ja miksi? Mitä plussia tai miinuksia näillä ratkaisuilla on mielestäsi / kokemuksen perusteella?

1. Parvisänky esim. 140 cm leveä

2. Vuodesohva

3. Runkopatja madalletuilla jaloilla sohvan sijaan; tähän voisi hankkia vetoketjullisen päiväpeiton ja pari tyynyä petaamista varten tuomaan "sohvamaisuutta"

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvi hankala petata ja imuroida eikä olisi kiva kömytä sieltä keskellä yötä vessaan.

Vuodesohvien patjat ovat ohuita, surkeita ja epämukavia nukkua. Ne on myös tarkoitettu tilapäiseen nukkumiskäyttöön eivätkä ole rakenteeltaan kovin tukevia. Pian jalat nitisee ja nitkuu, varsinkin jos ette ole ihan pienikokoisia. Tyynyjen ja peittojen siirtely vuodevaatelaatikkoon saattaisi olla pitemmän päälle rasittavaa. Ja sängyn kuntoon laittaminen illalla väsyneenäkin voisi joskus tuntua mälsältä.

Runkopatjasänky, joka päiväksi muunnetaan nätillä päiväpeitolla ja suurilla tyynyillä löhöpaikaksi, ja jossa on hyvä nukkua, on näistä suosikkini. 120 sentin levyinen sänky näyttäisi päivälläkin kutsuvalta divaanilta...

Vierailija
22/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laittaisin lapset toiseen huoneeseen ja jakaisin sen huoneen sermeillä tai hyllyillä kahteen osaan niin että kummallakin on oma tilansa ja vanhemmille toinen huone. Olohuone makuuhuoneena aikuisille ei vain toimi. Lapset vanhetessa alkaa juosta vessassa ja juomassa tai hakemassa syötävää kellon ympäri. Siinä saa unohtaa seksin ja muut aikuisten jutut.

Sanotaan nyt että olen varautunut siihen, ettei teinivuosina paljoa seksiä harrasteta näin ahtaassa asunnossa, oli omaa makuuhuonetta tai ei. AP

Miksi ei? Meillä vanhemmat harrasti ja kyllä tiedettiin kun kyllä siitä suljettujen ovienkin takaa tietyn verran ääniä tulee. Ja joo kyllähän se ällöttää teininä mutta nyt vanhempana osaan arvostaa että vanhemmat rakastaa toisiaan ja selvisi meidän kasvatuksesta yhdessä ja saatiin hyvä malli parisuhteesta kotoa. Ja ennen hän ihmiset nukkui samassa pirtissä ja peitot senkin heilu ja muut yritti esittää nukkuvaa. Toki tämä olisi nykyään liikaa mutta vanhemmat nyt harrastaa seksiä ja paras paikka sille on se oma huone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parvi paras vaihtoehto, siellä voi myös aikuisten kesken touhuilla näkösuojassa ilman pelkoa siitä, että lapset yllättää.

Näkö mutta ei kuulo. Nimittäin se parvisänky pamahtelis seinää vasten liikkeiden tahdissa. Ja aika irstas ajatus että lapset saattaa vaikka hakea yöllä juotavaa ja sielä vanhemmat painaa menemään kun lapsi kulkee ohi.

*tirskis*

(oletan kyllä, että alkuperäinen tarkoitti sitä etteivät lapset traumatisoidu kohdatessaan vanhempiaan täydessä touhussa suoraan näköetäisyydeltä eikä niinkään sitä, että lapset katsovat vaikka telkkaria samassa huoneessa vanhempien touhuillessa)

Vierailija
24/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laittaisin lapset toiseen huoneeseen ja jakaisin sen huoneen sermeillä tai hyllyillä kahteen osaan niin että kummallakin on oma tilansa ja vanhemmille toinen huone. Olohuone makuuhuoneena aikuisille ei vain toimi. Lapset vanhetessa alkaa juosta vessassa ja juomassa tai hakemassa syötävää kellon ympäri. Siinä saa unohtaa seksin ja muut aikuisten jutut.

Sermit huoneenjakajina voi toimia tuon ikäisillä lapsilla mutta on yhtä tyhjän kanssa vanhemmilla lapsilla tai sellaisessa tapauksessa että lapsilla on suuri ikäero ja sen myötä ihan eri aikataulut ja intressit. Esim. toinen haluaa nukkua j toinen valvoa ja katso tv:tä.

Vierailija
25/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan nyt että olen varautunut siihen, ettei teinivuosina paljoa seksiä harrasteta näin ahtaassa asunnossa, oli omaa makuuhuonetta tai ei. AP

Totta toikin. Teinit on varsinaisia seksintappajia:)

Vierailija
26/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä näin. Viimeistään teini-iässä lapset tarvitsevat oman rauhan, varsinkin kun ovat eri sukupuolta. Ihan oikea ratkaisu ap:n perheeltä. Vanhemmat voivat hetkeksi luopua intimiteetistään, mutta kehittyvät lapset/nuoret tarvitsevat sitä.

Hmmm.... Hetki=vähintään 10 vuotta. Kyllä siinä ajassa natisee parempikin parisuhde, jos mitään yksityisyyttä ei ole. Itse tekisin tässä kohtaa tuon sermiratkaisun siihen asti, kun vanhempi lapsi tulee murrosikään. Tai muutto.

Vierailija
27/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä näin. Viimeistään teini-iässä lapset tarvitsevat oman rauhan, varsinkin kun ovat eri sukupuolta. Ihan oikea ratkaisu ap:n perheeltä. Vanhemmat voivat hetkeksi luopua intimiteetistään, mutta kehittyvät lapset/nuoret tarvitsevat sitä.

Me pärjätiin hyvin veljeni kanssa samassa huoneessa, kunnes veli muutti pois kotoa. Ei tulisi itsellänikään edes mieleen luopua minun ja mieheni huoneesta, kun lapset kasvaa vaan saavat jakaa tuon huoneen minkä nytkin. Minusta on lopun alkua se, että vanhemmat karsivat seksuaalisuudestaan ja keskinäisestä ajasta. Sitten kun ne lapset lopulta muuttaa pois kotoa, niin vanhemmat ei enää tunne toisiaan ja miettii että mitäs nyt? Meillä on lähipiirissä ollut useita pareja, joille tämä on käynyt. Lapset lentää pesästä ja ero tulee ja syy "no me vaan kasvettiin erilleen"

Vierailija
28/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm.... Hetki=vähintään 10 vuotta. Kyllä siinä ajassa natisee parempikin parisuhde, jos mitään yksityisyyttä ei ole. Itse tekisin tässä kohtaa tuon sermiratkaisun siihen asti, kun vanhempi lapsi tulee murrosikään. Tai muutto.

Tarkoitin lähinnä, että harrastellaan varmaan sitten, kun lapset on poissa kotoa tai vaikka varhain aamulla, koska itseäni häiritsee ajatus mahdollisesti valvovista teineistä. AP

Vierailija
29/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sermit huoneenjakajina voi toimia tuon ikäisillä lapsilla mutta on yhtä tyhjän kanssa vanhemmilla lapsilla tai sellaisessa tapauksessa että lapsilla on suuri ikäero ja sen myötä ihan eri aikataulut ja intressit. Esim. toinen haluaa nukkua j toinen valvoa ja katso tv:tä.

Minä olen tuo joka jakoi huoneen veljensä kanssa eikä meillä ollut moista ongelmaa. Tv on olkkarissa ja samoin oli pc. Lisäksi kun kasvettiin saatiin omat läppärit ja kuulokkeet. Ei koskaan aiheuttanut mitään ongelmaa. Tietenkin jossain välissä tuli kuvioihin tyttö ja poikaystävät ja omaan kehoon tutustumiset mutta meillä ne hoidettiin suihkussa ja ne kumppanit tavattiin jossain muualla tai sellaiseen aikaan kun muut ei olleet kotona. Kaikilla meillä oli harrastuksia joten kaikilla oli muutamia tunteja kerrallaan olla yksin.

Vierailija
30/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonejärjestelyiden linkittäminen seksiin on kyllä perin ihmeellistä. Jos himoja riittää, löytyy aina paikkakin. Jos taas ei kiinnosta, se makuuhuone ei asiaan vaikuta.

Meillä nelihenkinen perhe, ja nukumme kaikki samassa huoneessa. Olisi enemmänkin huoneita, mutta kätevintä näin. Jotenkin ihmeessä on kolmaskin lapsi tulossa.

Nyt kun aloin miettiä, yksikään lapsistamme ei ole saanut alkuaan makuuhuoneen sängyssä.

Vierailija
31/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonejärjestelyiden linkittäminen seksiin on kyllä perin ihmeellistä.

No tämä kyllä vähän naurattaa. Mietin tosiaan nukkumajärjestelyjä ja vastaukset keskittyy seksin ympärille. Minua kiinnostaa enemmän ratkaisujen käytännöllisyys esim. siivoamisen, petaamisen ja muun arjen kannalta. AP

Vierailija
32/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä teillä sitten enää olisi olohuonetta vaan iso makuuhuone. Lapset tarvitsevat vasta teini-iässä omaa tilaa joten teillä on ainakin 4-5vuotta aikaa pitää oma makkari. Mut miten olisi sellainen kaappisänky? Voisi nostaa päiväksi pois tieltä? Vai onko tarkoitus käyttää huonetta edelleen "olohuoneena"?

Vierailija
33/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonejärjestelyiden linkittäminen seksiin on kyllä perin ihmeellistä. Jos himoja riittää, löytyy aina paikkakin. Jos taas ei kiinnosta, se makuuhuone ei asiaan vaikuta.

Meillä nelihenkinen perhe, ja nukumme kaikki samassa huoneessa. Olisi enemmänkin huoneita, mutta kätevintä näin. Jotenkin ihmeessä on kolmaskin lapsi tulossa.

Nyt kun aloin miettiä, yksikään lapsistamme ei ole saanut alkuaan makuuhuoneen sängyssä.

Kaikki eivät voi harrastaa seksiä autossa/suihkussa/pukukopissa jne. Oli haluja kuinka paljon tahansa. Esim. minulla on nivelten kanssa ongelmaa ja ainoa paikka missä seksiä voidaan harrastaa on sänky. Syitä on monia.

Vierailija
34/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät voi harrastaa seksiä autossa/suihkussa/pukukopissa jne. Oli haluja kuinka paljon tahansa. Esim. minulla on nivelten kanssa ongelmaa ja ainoa paikka missä seksiä voidaan harrastaa on sänky. Syitä on monia.

Niin. ja kaikki taas eivät voi hankkia kotia, jossa olisi aikuisille oma makuuhuone. Ei varmastikaan ole olemassa yhtä ainoaa kaikille sopivaa ratkaisua. Onneksi aikuiset tietävät omalta kohdaltaan, mikä onnistuu ja mikä ei.

Vierailija
35/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taattua AV:ta. Ap kysyy SELKEÄN kysymyksen vastausvaihtoehtoineen, ja keskustelu ajautuu sivuraiteille sekä ap:n ratkaisujen kritisoimiseen... :D :D 

Vierailija
36/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneen ovi kiinni tai haitariovi hankintalistalle, sen saa lukkoonkin tarvittaessa, runkopatja sängyksi.

Vierailija
37/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä kyllä vähän naurattaa. Mietin tosiaan nukkumajärjestelyjä ja vastaukset keskittyy seksin ympärille. Minua kiinnostaa enemmän ratkaisujen käytännöllisyys esim. siivoamisen, petaamisen ja muun arjen kannalta. AP

Johtuu siitä että seksi on iso osa parisuhdetta ja olohuoneessa ei ole yksityisyyttä. Jos pitäisi valita niin lapselle parvisänky olohuoneeseen ja vanhemmat pitää yhden huoneen ja toinen lapsista toisen huoneen. Toki tämäkään ei reilua ole mutta ei ainakaan minulle käy järkeen se että vanhemmat nukkuu olkkarissa. Lisäksi meillä jo pelkästään vanhempien unet kärsisi kun teinit ravaa suihkussa, vessassa ja keittiössä yölläkin ja aamulla pitää mennä töihin.

Jos siivoamisen ja mukavuuden haluatte yhdistää niin kaappisänky tai sitten sänky jonka muunnatte päivällä sohvaksi. Tosin vieraana hieman häiritsisi istua toisen sängyllä pedattu tai ei

Vierailija
38/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi meillä jo pelkästään vanhempien unet kärsisi kun teinit ravaa suihkussa, vessassa ja keittiössä yölläkin

Ohis, mutta ette taida asua kerrostalossa? Ei meillä ainakaan mitään "ravata", vaikka teinejä löytyykin 3kpl.

Vierailija
39/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. ja kaikki taas eivät voi hankkia kotia, jossa olisi aikuisille oma makuuhuone. Ei varmastikaan ole olemassa yhtä ainoaa kaikille sopivaa ratkaisua. Onneksi aikuiset tietävät omalta kohdaltaan, mikä onnistuu ja mikä ei.

Ei ap:n tarvitse hankkia uutta kotia kun vanhassa on ihan tarpeeksi tilaa heille ja lapsille niin että aikuiset saa oman huoneen. Toki jos haluavat lapsille omat huoneet ja karsia omasta mukavuudestaan niin ei nyt kukaan tule ristiin naulitsemaan siitä että nukkuvat olkkarissa

Vierailija
40/64 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä että seksi on iso osa parisuhdetta ja olohuoneessa ei ole yksityisyyttä. Jos pitäisi valita niin lapselle parvisänky olohuoneeseen ja vanhemmat pitää yhden huoneen ja toinen lapsista toisen huoneen. Toki tämäkään ei reilua ole

No ei ole reilua. Millä päätät sen, kumpi lapsi saa oman huoneen ja kumpi joutuu olohuoneeseen, jossa muut katsovat telkkaria/ovat tietokoneella/jne. koko ajan? Entä kun lapsesta tulee teini, miten takaat rauhan kavereiden kanssa olemiseen, masturbointiin (omg koska sitä teinit tekevät sukupuoleen katsomatta), mahdollisen tyttö/poikaystävän kanssa muhinointiin..? Todella epäreilu ratkaisu lapsen kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi