Olen vegaani ja feministi, kysy mitä tahansa! ;)
Katsotaan onko ihmiset känkkäränkkä-tuulella vaikka on kaunis sää.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tiukasti olet "vegaani"? Mihin vedät eläinperäisyyden rajan ruoan tuotantoketjussa?
Omasta ystäväpiiristä löytyy kolme vegaania ja heistä kukaan ei esim. syö hunajaa, koska se on eläinperäinen tuote. Tämä on aiheuttanut hauskoja keskusteluja, kun olen kysynyt, että ymmärtävätkö he, että ihminen on myös eläin (luomakunnan huipulla...), ja käytännössä kaikki muut kuin vapaasti luonnossa kasvavat itse poimitut marjat ja sienet ovat eläinperäisesti tuotettuja, ihminen on tuotantoketjussa läsnä alusta loppuun asti.
Tämä on aiheuttanut hauskoja ristiriitoja ja saanut heidät ajattelemaan asioita aivan uudelleen =)
En ole niuhottaja tässä asiassa, enkä lähde esim. ravintolassa kyselemään että sisältääkö tämä ja tämä hunajaa/kananmunaa. Maitoa, munia ja lihaperäisiä tuotteita en osta. Tämä tekee sekä mun psyykkisen että fyysisen olon niin hyväksi, että aion tällä linjalla jatkaa.
Et ole vegaani, vaan korkeintaan lakto-ovo vegetaristi.
Höps!
Vierailija kirjoitti:
Miksi lesbosuhteet ovat jopa väkivaltaisempia kuin heterosuhteet?
Ps. Älä kerro modelle, että kysyin tätä. Tästä ei saa keskustella. Wovon mann nicht sprechen kann, you know.
En ole nähnyt tällaista tutkimusta, joten en nyt osaa sanoa.
Onko sinulla yhtään tuttua tai puolituttua, joka ei tietäisi sinun olevan vegaani ja feministi?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla yhtään tuttua tai puolituttua, joka ei tietäisi sinun olevan vegaani ja feministi?
On! Kaikki ne, jotka eivät esim. ole kutsuneet mua kotiinsa syömään (=tarjonneet mulle ruokaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tiukasti olet "vegaani"? Mihin vedät eläinperäisyyden rajan ruoan tuotantoketjussa?
Omasta ystäväpiiristä löytyy kolme vegaania ja heistä kukaan ei esim. syö hunajaa, koska se on eläinperäinen tuote. Tämä on aiheuttanut hauskoja keskusteluja, kun olen kysynyt, että ymmärtävätkö he, että ihminen on myös eläin (luomakunnan huipulla...), ja käytännössä kaikki muut kuin vapaasti luonnossa kasvavat itse poimitut marjat ja sienet ovat eläinperäisesti tuotettuja, ihminen on tuotantoketjussa läsnä alusta loppuun asti.
Tämä on aiheuttanut hauskoja ristiriitoja ja saanut heidät ajattelemaan asioita aivan uudelleen =)
En ole niuhottaja tässä asiassa, enkä lähde esim. ravintolassa kyselemään että sisältääkö tämä ja tämä hunajaa/kananmunaa. Maitoa, munia ja lihaperäisiä tuotteita en osta. Tämä tekee sekä mun psyykkisen että fyysisen olon niin hyväksi, että aion tällä linjalla jatkaa.
Et ole vegaani, vaan korkeintaan lakto-ovo vegetaristi.
Höps!
Flexivegaani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On! Kaikki ne, jotka eivät esim. ole kutsuneet mua kotiinsa syömään (=tarjonneet mulle ruokaa).
Hahhah! Hyvä vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhah! Hyvä vitsi.
Kiitos :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kertoa mielipiteesi tästä, vihreitä koskevasta analyysistä? (Peräsin Timo Vihavaisen uusimmasta kirjasta):
"Itseasiassa meillä on jo hyvän aikaa vaikuttanut suuntaus, jota voisi nimittää taantumukselliseksi hurmahenkkisyydeksi. Yleensä vihrein tunnuksin varustautuneet ihmiset, enimmäkseen nuoret, kieltävät aineellisen kasvun arvon ja pyrkivät palaamaan yksinkertaisempiin oloihin. Usein liike saa kvasiuskonnollisia muotoja etenkin ruokavalioon liittyen. Muitakin tabuja kannatetaan ja usein hyvin kiivaasti, ydinvoiman vastaisuudesta turkisten tuomitsemiseen, rokotusten hylkäämisestä lisääntymisestä luopumiseen.
Pyritään siis takaisin, pois sivistyksen turmeluksesta, kuten Rousseau kerran. Uutuutena kuitenkin on, ettei "luonto" enää riitä esikuvaksi, siihenhän toki kuuluvat tappaminen ja maksimaalinen lisääntyminen aivan keskeisesti. Hurmahenkisessä taantumuksellisuudessa on vahva luonnottomuuden elementti sen tunnuksista huolimatta.
Tämän liikkeen syvin eetos on joka tapauksessa jyrkässä ristiriidassa vanhan edistysajattelun kanssa. Paradoksaalista kyllä, siihen pyritään kuitenkin kaikesta huolimatta ymppäämään vanhan edistyksen tasa-arvopyrkimystä, joka nyt ulotetaan erityisesti marginaaliryhmiin, vammaisista ja perversseistä aina mielipuoliin ja pummeihin. Ilmeisesti tällä taholla uskotaan taantumuksen voivan jotenkin yhdistyä edistykseen, kunhan asia oikein oivalletaan."
"...Usein hämmästellään sitä, että viherradikaali suuntaus viihtyy niin hyvin maahamme hakeutuvien islaminuskoa tunnustavien henkilöiden kanssa. Asia on sikäli mystinen, ettei tämä tulokkaiden joukko suinkaan ole kiinnostunut ekologisesti kestävästä kulutuksen vähentämisestä tai tasa-arvon äärimmäisestä venyttämisestä ad absurdum. Itseasiassa se on aivan päinvastaisella kannalla, kiivaastikin.
Ehkäpä tämä ilmiö saa selityksensä siitä, että noita toisen sivilisaation piiristä saapuvia tulokkaita pidetään alentuvasti jonkinlaisina autenttisina jaloina villeinä, jotka antirationaalisuudessaan aidosti edustavat sellaista mennyttä maailmaa, joka näyttää välkkyvän taantumususkon elähdyttämien radikaalien ihanteena."
"...Mikäli haalimme tänne suuria alakulttuureita takapajuisista maista, ei meidän tietenkään kannata olettaa, että he jakaisivat kanssamme sen rationaalisuuden, joka kehittyi läntisen edistyksen myötä vuosisatojen mittaan. Lienee kuitenkin myös turha odottaa, että heidän uskonnollinen taantumuksellisuutensa tukisi viherradikaalia, luonnotonta taantumuksellisuutta, ainakaan pitemmän päälle."
En ole tyypin kanssa samaa mieltä, ei vaikuta hänellä olevan lääkitys ihan kohdillaan kun noin villisti paasaa. Mielestäni esim. turkisten vastustaminen ei ole mitään hurmahenkistä pellossa kasvamista vaan etiikan ja sivistyksen kehittymistä.
Juu, ei ole kaikki Valtterit pysäkillä nyt!!! Mutta kenellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lesbosuhteet ovat jopa väkivaltaisempia kuin heterosuhteet?
Ps. Älä kerro modelle, että kysyin tätä. Tästä ei saa keskustella. Wovon mann nicht sprechen kann, you know.
En ole nähnyt tällaista tutkimusta, joten en nyt osaa sanoa.
Vai viestini poistettiin? No okei, minun huumorintajuni ei lopu kesken. I just roll with the punches, as they say. Hassua, että joku sen on aina kerinnyt jo kuitenkin lainata.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein syöt lihaa?
Muutaman kerran viikossa tietty! Hyväähän se on :) ja tärkeää terveydelle välillä saada jotain eläinperäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein syöt lihaa?
Muutaman kerran viikossa tietty! Hyväähän se on :) ja tärkeää terveydelle välillä saada jotain eläinperäistä.
Lihapulla päivässä pitää lääkärin loitolla eikä tarvii vitamiineja ja hivenaineita purkista.
Ei kuulkaa ap varmaan vastaa enää kun kaivoitte yli vuoden vanhan ketjun
Vierailija kirjoitti:
Nieletkö vai syljetkö?
Kyllä!
Oletko harkinnut koskaan itsemurhaa? Mielestäni se olisi erinomainen vaihtoehto.
Vegaanius ja feminismi? Mielisairauksia.... Juu.
Miksi naisten ei tarvitse kantaa vastuuta kouluttautuessaan matalapalkkaiselle alalle? Miksi heti alkaa valitus palkasta, vaikka se on hyvin tiedossa.
Lahjoitan SEY:lle, Amnestylle ja WWF:lle.
Äänestän vaaleissa ehdokkaita, joille vähemmistöjen oikeudet ovat tärkeitä. Lisäksi pääsen ruohonjuuritasolla vaikuttamaan oikeuksiin omassa työssäni.
Malalaa arvostan todella paljon.