Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään tehtävissä? Työkaveri haisee tupakalta ja homeelta

Vierailija
05.05.2017 |

Uusi työntekijä firmassamme haisee niin voimakkaasti tupakalta ja perunakellarilta, että haju leviää viiden metrin säteelle vaikka tyyppi istuu paikallaan. Liikkuessa jättää hajuvanan peräänsä, takkinsa tartuttaa hajun viereisiin naulakossa, eteiseen jää lemu kun tyyppi tulee sisälle ja pysähtyy leimaamaan kellokorttinsa, ruokalassa vieressä istuessa ruokahalu menee...

Ei kuitenkaan tupakoi työpäivän aikana, eli ilmeisesti polttaa kotonaan ja ehkä autossakin. Ja meillä kyllä tupakointi olisi sallittuakin, kunhan sen tekee tupakkapaikalla. Onko siis mitään tehtävissä, vai pitääkö vain sietää hajuhaittaa?

Ei kai ketään voi käskeä tupakointia lopettamaankaan, kun ei työntekoon liity mitenkään... Ja kellarin hajulle ei tietysti voi mitään, jos kotonaan haisee siltä.

Hajun lisäksi tämä henkilö muuten myös puuskuttaa ja huokailee jatkuvasti. Varmaan tupakointi aiheuttanut jotain oireita kun ihan normaalipainoinen ihminen kyseessä. Ikää hänellä n. 50 vuotta. Hajun lisäksi siis ärsyttää tuo äänekäs huohotus myös, kuulostaa siltä kuin hänellä olisi koko ajan vaikeaa ihan vaan olla olemassa.

Ärsyttääkö muita työkavereiden hajut ja äänet? Kohtalotovereita?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimieheen yhteyttä. Ei tuollaista tarvitse sietää. Pitäisitkö itse töissä tuollaista?

Vierailija
42/50 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä "naulakossa" teidän takit on? Ota takkisi omaan kaappiisi.

Entä jos on työpaikassa, jossa ei ole kaappia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama ongelma täällä, kollegalle sanottukin (esimiehen toimesta) asiasta mutta ei muutosta.. Polttaa autossaan selkeästi, ja kotona. Hajuttomuutta kesti ehkä kaksi viikkoa puhuttelun jälkeen, sitten taas jatkunut tämä että tajuton röökinkatku leijailee koko konttoriin heti kun henkilö saapuu paikalle.

Alkaa käydä sietämättömäksi, hajuun ei totu vaikka siinä on koko päivän, haisee vaan nenään ja jopa käy henkeen eikä mulla oo ees mitään astmaa tms. Mikä neuvoksi?? Voiko samasta asiasta valittaa taas esimiehelle, jotenkin hävettää kun olen jo kerran valittanut...

Muutkin haisee mutta ei sillä tavalla että henkeen kävis. 

Vierailija
44/50 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä "naulakossa" teidän takit on? Ota takkisi omaan kaappiisi.

Entä jos on työpaikassa, jossa ei ole kaappia?

Ei meillä ainakaan ole mitään kaappeja, ihan toimistotyössä ollaan ja vain yhteinen naulakko käytettävissä. Eri asia ehkä jossain tehtaassa/laitoksessa.

Hajuasiaan en osaa sanoa mitään muuta kuin ikävämpi homma. Itseäkin inhottaa voimakas tupakan haju tai hajuvedet. Ei siis aiheuta oireita onneksi, mutta ovat epämiellyttäviä. Ei siinä oikein muuta voi kun toivoa, ettei satu haisevia ihmisiä kollegoiksi. Itsellä tähän asti hyvä tuuri, ihmiset ei haise kuin korkeintaan lähietäisyydeltä.

Vierailija
45/50 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työpaikoilla, jossa muutama "hajusteherkkä" matami on tyrannisoinnut koko työyhteisöä.

Aina haisee ja häiritsee joku. Hiki, kuukautiset (?!), dödö, ihmisten ominaistuoksu, paska vessassa, huuhteluaine vaatteissa, tupakka, hajuvesi tai hiuskiinne jne. Koskaan ei ole hyvä ja aina vika muissa.

Sellasia ne duunipaikkojen henkiset haisunäädät ovat, mikään ei haise ennenkuin nämä paskiaiset pelmahtaa paikalle ja ihan pirullisuuttaan päättää pilata jonkun päivän silkalla veemäisyydellään.

Jep, olen myös kuullut valituksia siitä kuinka vessassa haisee kakka. Anteeksi, mutta mitä varten se vessa on? Paskanhajukin on parempi kuin se tukahduttava hajusteaineen suihkutus niin että pullo menee viikossa! Voi vain kuvitella mitä tällainen valitus tekee niille, joilla on "ujo rakko" tai muita vaikeuksia käydä vessassa, tai kroonisesti sekaisin oleva vatsa ja pakko käydä "haisemassa" välillä :(

Mun puolesta haiskoon kukin siellä vessassa miten lystää. Siinä vaiheessa kun haju leviää toimiston puolelle niin alkaa vituttaa.

Että käyköön vaikka röökillä vessassa samalla kun ripuloi, kunhan ei haise sitten työpöydän ääressä tupakalta ja paskalta.

Vierailija
46/50 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi kaikille vittuilijoille:

Tilanne omalta osaltani ratkesi siten, että sain vaihtaa toimistoa. Esimies ymmärsi, koska oli itsekin häiriintynyt hajusta ja valitteli sitä minulle! Huoneen vaihdon jälkeen pari kollegaa on tullut sanomaan, että voisivatpa hekin vaihtaa toimistoa, kuulemma uuden työntekijän haju on niin kammottava.....

Ajattelin vain tulla kertomaan tämän teille, joiden mielestä mun valitus oli naurettavaa ylireagointia. Hyvää elämän jatkoa teille paskanhajuisille röökiä vetäville junteille. <3

Ap

Teillä ei siis esimies muka puutu tilanteeseen, jos kaikki kollegat valittavat hajusta. Meillä oli yksi tyyppi, joka haisi todellä häiritsevästi. Se vaikutti kaikkien hyvinvointiin. Esimies otti puhutteluun ja kaveri oikeasti alkoi käymään suihkussa, pesemään vaatteitaan ja käyttämään dödöä. Ongelma ratkesi.

Aika onneton esimies, jos ei tuollaisia osaa ratkoa muuten kuin toimistoa siirtämällä.

Minun esimieheni on eri kuin tämän haisevan. Toimiston vaihto oli minun oma toiveeni, ei esimiehen. Hän kuitenkin antoi luvan vaihtoon, koska se oli nopein ratkaisu minun ongelmaani. Muut kollegat ovat sitten varmaan vain kyräilleet keskenään, eivätkä ole esimiehelle vielä asiasta maininneet. En tiedä. Olin joka tapauksessa ensimmäinen pomolle valittaja, joten toimiston vaihto onnistui kohdallani helposti.

Ja kyllä, asia meni tämän jälkeen minun esimieheni kautta eteenpäin haisevan esimiehelle, en tiedä onko asia edennyt jotenkin. Ongelmahan ei muuten ollut tässä tapauksessa uuden työntekijän huono hygienia, vaan pinttynyt tupakan ja homeen haju. Siksi tilanne lienee hankalampi esimiehillekin. Mutta se asia ei enää tässä vaiheessa kuulu minulle, joten en tiedä etenemisestä sen enempää.

Ap

Ps. Uudessa toimistossani on ihmisiä, jotka haisevat välillä mm. hien ja hajuveden sekoitukselta ja yksi jopa hevosilta. Ei haittaa pätkääkään! Ne eivät ole mitään verrattuna siihen tupakan ja homeen sekoitukseen, joka edellisessä toimistossa vallitsi. <3 <3 <3

Sen jälkeen kun sinä (vihdoin) siirryit sinne uuteen toimistoon, niin ei täällä edellisellä toimistolla kyllä  enää ole mikään haissu.

Vierailija
47/50 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne omalta osaltani ratkesi siten, että sain vaihtaa toimistoa. Esimies ymmärsi, koska oli itsekin häiriintynyt hajusta ja valitteli sitä minulle! Huoneen vaihdon jälkeen pari kollegaa on tullut sanomaan, että voisivatpa hekin vaihtaa toimistoa, kuulemma uuden työntekijän haju on niin kammottava.....

Ajattelin vain tulla kertomaan tämän teille, joiden mielestä mun valitus oli naurettavaa ylireagointia. Hyvää elämän jatkoa teille paskanhajuisille röökiä vetäville junteille. <3

Ap

Teillä ei siis esimies muka puutu tilanteeseen, jos kaikki kollegat valittavat hajusta. Meillä oli yksi tyyppi, joka haisi todellä häiritsevästi. Se vaikutti kaikkien hyvinvointiin. Esimies otti puhutteluun ja kaveri oikeasti alkoi käymään suihkussa, pesemään vaatteitaan ja käyttämään dödöä. Ongelma ratkesi.

Aika onneton esimies, jos ei tuollaisia osaa ratkoa muuten kuin toimistoa siirtämällä.

Minun esimieheni on eri kuin tämän haisevan. Toimiston vaihto oli minun oma toiveeni, ei esimiehen. Hän kuitenkin antoi luvan vaihtoon, koska se oli nopein ratkaisu minun ongelmaani. Muut kollegat ovat sitten varmaan vain kyräilleet keskenään, eivätkä ole esimiehelle vielä asiasta maininneet. En tiedä. Olin joka tapauksessa ensimmäinen pomolle valittaja, joten toimiston vaihto onnistui kohdallani helposti.

Ja kyllä, asia meni tämän jälkeen minun esimieheni kautta eteenpäin haisevan esimiehelle, en tiedä onko asia edennyt jotenkin. Ongelmahan ei muuten ollut tässä tapauksessa uuden työntekijän huono hygienia, vaan pinttynyt tupakan ja homeen haju. Siksi tilanne lienee hankalampi esimiehillekin. Mutta se asia ei enää tässä vaiheessa kuulu minulle, joten en tiedä etenemisestä sen enempää.

Ap

Ps. Uudessa toimistossani on ihmisiä, jotka haisevat välillä mm. hien ja hajuveden sekoitukselta ja yksi jopa hevosilta. Ei haittaa pätkääkään! Ne eivät ole mitään verrattuna siihen tupakan ja homeen sekoitukseen, joka edellisessä toimistossa vallitsi. <3 <3 <3

Sen jälkeen kun sinä (vihdoin) siirryit sinne uuteen toimistoon, niin ei täällä edellisellä toimistolla kyllä  enää ole mikään haissu.

Ap on varmaan aikoja sitten lopettanut tämän keskustelun seuraamisen, mutta koska olen itse ollut samassa tilanteessa niin ihmettelen kyllä näitä kommentteja! On oikeasti tosi inhottavaa, jos joku häiritsee työntekoa koko ajan, oli se sitten tuo haju tai vaikka ääni.

Joko nämä kommentoijat eivät itse haista mitään, haisevat itsekin tai turtuvat epämiellyttäviin hajuihin nopeasti. Joka tapauksessa näyttää olevan mahdotonta ymmärtää, että jotakuta voi häiritä jatkuvassa pahassa hajussa oleilu. 

Minulla oli eräs erittäin voimakkaalle hielle haiseva työkaveri. Kaveri haisi aina ja voimakkaasti, pomon kautta meni viesti eteenpäin mutta tilanne ei juuri muuttunut. Liekö hänellä joku sairaus sitten, eikä voinut tehdä asialle mitään. Ongelma poistui minulta työpaikan vaihdon myötä, mutta en tiedä mitä olisin tehnyt jos olisi pitänyt jatkaa siellä! Kamala tilanne, kun on jo sanottu asiasta eikä mikään muutu. Voiko tuollaisesta montaa kertaa edes sanoa? 

Vierailija
48/50 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap on varmaan aikoja sitten lopettanut tämän keskustelun seuraamisen, mutta koska olen itse ollut samassa tilanteessa niin ihmettelen kyllä näitä kommentteja! On oikeasti tosi inhottavaa, jos joku häiritsee työntekoa koko ajan, oli se sitten tuo haju tai vaikka ääni.

Joko nämä kommentoijat eivät itse haista mitään, haisevat itsekin tai turtuvat epämiellyttäviin hajuihin nopeasti. Joka tapauksessa näyttää olevan mahdotonta ymmärtää, että jotakuta voi häiritä jatkuvassa pahassa hajussa oleilu. 

Minulla oli eräs erittäin voimakkaalle hielle haiseva työkaveri. Kaveri haisi aina ja voimakkaasti, pomon kautta meni viesti eteenpäin mutta tilanne ei juuri muuttunut. Liekö hänellä joku sairaus sitten, eikä voinut tehdä asialle mitään. Ongelma poistui minulta työpaikan vaihdon myötä, mutta en tiedä mitä olisin tehnyt jos olisi pitänyt jatkaa siellä! Kamala tilanne, kun on jo sanottu asiasta eikä mikään muutu. Voiko tuollaisesta montaa kertaa edes sanoa? 

Ei kyllä oikeastaan voi. Oli hyvä että ongelma poistui sinulta työpaikan vaihdon myötä.

Vierailija
49/50 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, jos ihan helppo konsti ei loukkaisi, niin voisihan töissä käyttää erillisiä työvaatteita.

Vierailija
50/50 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha Ap täällä, näköjään vanha aihe nostettu takaisin keskusteluun :D

Kollegalle annettiin lopulta uudet työvaatteet työnantajan toimesta ja ilmeisesti ongelma on vähentynyt. Ei kai kuitenkaan kokonaan poistunut, sillä juuri eräs toinen työkaveri mainitsi häiritsevästä tupakanhajusta...

Hankala tilanne kaikille tosiaan jos ongelma jatkuu, vaikka se on kerran jo yritetty ratkaista. Itselläni on nyt hyvä toimistopaikka, mutta ikävää niille, jotka edelleen ovat siellä samassa ja kärsivät asiasta. Ikävää myös tälle henkilölle itselleen, jos häntä esim. vältellään asian takia. En tästä tapauksesta tiedä kun en itse ole juuri tekemisissä ko. hlön kanssa, mutta inhottavaa silti.

Minä siedän kyllä satunnaiset hiet, hajuvedet, kemikaalit ja kotieläinten hajut. Toimistollani pyörii kaikenlaisia ihmisiä maalta ja kaupungista, Suomesta ja ulkomailta. Kyllä satunnaisia voimakkaitakin hajuja sietää helposti, tuskin itsekään olen aina täysin hajuton.

Mutta jatkuva pistävän tupakan ja homeen yhdistelmä on kyllä monille tosi paha hajuhaitta, olitte te kommentoijat mitä mieltä tahansa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi