Työssäkäyvät äidit, joiden vauvat/lapset nukkuvat huonosti!
Miten jaksatte yöllä herätä ja sitten aamulla taas töihin lähteä?? Mulla mahdollisesti työt alkamassa ja tätä pähkäilen mielessäni.... meillä vielä 5,5v tulee joka yö viereen nukkumaan enkä sitten juurikaan enää saa unta.. =( ja varmaan kohta 1v4kk alkaa myös sen temppuilun kun siirsimme hänet jatkettavaan lastensänkyyn.... Meillä mies on TODELLA huono yöherääjä, siitä ei koskaan seuraa kun hirveä sota jos se on joutunu heräämään! joten se on mun herättävä....
Kommentit (7)
Meillä 1,5-vuotiaalla ollut nyt flunssan ym. takia vähän huonompi nukkumisjakso ja välillä herää muutenkin jo klo 5 aamulla.. itse en osaa pehkuihin kiivetä ennen puolta yötä, joten kyllähän se välillä väsyttää, mutta jotenkin sitä vain äitinä on jo tottunut vähiin uniin.. Minusta on kyllä helpompi olla väsyneenä töissä kuin kotona: töissä niin paljon älyllistä haastetta ja pohdittavaa, että pysyy virkeänä vaikka olisi univelkaakin, kun taas kotona möllötellessä meinasin huonojen öiden jälkeen tipahtaa ruokapöytään ja nukahtelin kesken kirjojen lukemisen ym. =)
rutiinia. Sitä vaan nousee silmät sikkuralla ja päätä särkien ylös (klo. 6) ja lähtee töihin. Joskus puolen päivän aikoihin helpottaa ja olotila on " normaali" .
T; huonosti nukkuvan 3-vuotiaan (väsynyt)äiti
Mutta totta kai heräili satunnaisesti ja aamulla oli todella kuollut olo, jos takana oli rikkonainen yö, esim. kolme tuntia valvomista muksun kanssa. Kahvin voimalla jaksoi jotenkin työpäivän läpi. Onneksi poika nukkui kuitenkin pääsääntöisesti hyvin, ehkä pari yötä viikossa oli sellaisia levottamampia, jolloin joutui itsekin heräämään. Muistan erään työkaverini, joka tuli töihin heti äitiysloman loputtua. Hän oli aivan rättiväsynyt, koska silloin 10-11kk:n ikäinen lapsi nukkui vielä huonosti. Kurjaa, että äitiysloma loppuu juuri silloin, kun monella lapsella on levoton vaihe menossa.
Herää miltei joka yö, mutta sitä en koe ongelmaksi, koska jatkamme molemmat heti unia yhdessä. mutta tosiaan esimerkiksi nuhassa kitisee ja kätisee nenäänsä öisin. Ja sitten jos vaikka mies joutuu jäämään kotiin, niin minä lähden puolikuolleena töihin. Toisaalta ei siellä kotonakaan mitään kitisevän ja pätkissä nukkuvan lapsen kanssa saisi levättyä.
Ikää 1,5v
odotan kevättä , jonka jälkeen saa jäädä taas kotiin. Mutta " pakkohan" se on töihin lähteä ja yrittää vaan sinnitellä päivä kerrallaan. Mulla lapset 3v4kk ja 2v2kk, joista varsinkin jälkimmäinen tosi huono nukkuja.
Elikä palautetaan muksu takaisin omaan sänkyyn. Kyllä se viikossa-kahdessa tajuaa että nyt on eri meininki.
He ilmeisesti vaan lähtevät sitten töihin puhkiväsyneenä. Kyllähän se varmaan silloin tällöin menee mutta jos olisi oikein ahkeria valvottajia, niin enpä tiedä.