Kukaan ei halunnut kuulla sijoitusvinkkiäni: nyt arvo noussut parissa kuukaudessa kymmenenkertaiseksi (XRP)
Suosittelin monille tutuilleni sijoittamista Ripple Labsin XRP-bittirahaan. Sanoin heille että sijoituksessa on iso riski mutta mahdollinen voitto tulee olemaan niin korkea että sitä kannattaa silti kokeilla vaikka pienellä summalla, edes satasella. Keskityin kertomaan ihmisille, jotka tiesin ajatteleviksi ja sellaisiksi joilla olisi varmaan ollut ainakin tuo satanen. Itse asiassa luulen että moni heistä olisi voinut koska vaan sijoittaa vaikka montakin tonnia ilman että olisi tuntunut juuri missään.
Kuuntelivatko he? Eivät. Tasan yksi jaksoi kuunnella edes vähän ja osoitti laiskaa kiinnostusta asiaa kohtaan mutta ei hänkään ostanut.
Nyt arvo on tosiaan kymmenkertaistunut lyhyessä ajassa ja graafi osoittaa edelleen kohti taivasta. https://coinmarketcap.com/currencies/ripple/
Uskon että tuo tulee kasvamaan edelleen, mm. siksi että se on edelleen huonosti tunnettu asia mutta maine kasvaa pikku hiljaa. En löytänyt äkkiseltään esimerkiksi suomeksi kuin yhden lyhyen uutisen aiheesta. Bitcoinin tuntee kaikki ja siksi siihen on myös sijoitettu suhteettoman paljon. Lisäksi se on bittirahayhteisön ideologinen suosikki ja tähän mennessä sijoittajat on tulleet lähinnä sieltä.
Tarinan opetus: kannattaa kuunnella sijoitusvinkkejä edes sen verran, että annat suosittelijalle mahdollisuuden kertoa asiansa. Eivät kaikki ole houkuttelemassa sinua johonkin pyramidihuijaukseen. Hyvä nyrkkisääntö on, että jos suosittelija tulee itse hyötymään rahallisesti siitä että saa sinut mukaan, pysy kaukana.
Kommentit (35)
Ostin itse Ripplea ja toivon pitkällä aikavälillä massiivisia tuottoja.
Kukin päättää itse mitä rahoillaan tekee, mutta suosittelen jokaista ihmistä edes tutustumaan/harkitsemaan jonkinlaista sijoitustoimintaa, edes pienillä summilla.
Hauskaa kun ihmisillä ei ole hallussa edes perus matematiikka...
"arvo on kyl niin mitätön...vai onko mul eri käppyrät koneella"
Jos 1000€ muuttuu 2000€ niin tuotto on 100%.
Jos 0,10€ muuttuu 0,20€ niin tuotto on 100%.
Molemmissa tapauksissa sijoittaja olisi tuplannut sijoituksensa.
Ainoa mikä merkitsee on tuottoprosentti.
Kumpi on parempi sijoituskohde,
A. Kultainen rannekello josta maksat 1000€ ja 10v päästä sen arvo on 2000€
B. Ostat tuhannella eurolla 10 000kpl älytöntä kryptovaluuttaa hintaan 0,10€.
10v päästä niiden arvo on noussut 0,20€. Jolloin sinulla on 2000€ eli täysin sama summa kuin sijoittamisella kultaiseen rannekelloon. Eli aivan turha miettiä "mitättömiä arvoja".
Jos kuitenkin käy niin, että älytön kryptovaluutta nousee vaikka 10€/kpl niin sinulla olisikin 10 000 x 10kpl = 100 000€. . Esim. Bitcoin nykyään yli 3500€/kpl ja sille naureskeltiin seitsemän vuotta sitten kun sitä sai alle eurolla.
Kuten aina, sijoittamisen perussääntö on, että älä sijoita sellaista summaa mitä et kestä hävitä. Olen sijoittannut summan X ja jos jostain syystä menetän summan X niin en menetä sen takia yöuniani.
XRP tulee nousemaan todella paljon kunhan oikeusjuttu SEC:n kanssa ratkeaa.
Nojoo jälkikäteen voit hehkuttaa sitä sun hyvää vinkkiä mutta entäs ne 10 joilla olisi hävinnyt rahaa?
Turvallisinta on sijoittaa maltillisesti ja hajauttaa. Itse en edes seuraa kursseja. Salkunhoitaja hoitaa sijoittamisen. Sijoitan vain sen verran että ei harmita jos kaikki menee.
Nyt tosin olisi moniakin kohteita joissa kurssit on romahtaneet ja kannattaisi ostaa. En vain oikein ole itse innostunut häsläämään.
Sijoittaminen nyt kannattaa aina. Ite suosin enemmän osakkeita kuin kryptovaluuttoja joista en tiedä mitään.
Jos saat 1000% tuoton ja sitten -100% tuoton, niin mikä sinun tuotto oli yhteensä? Vihje: se ei ole 900%.
Kryptovaluuttaa on lähes mahdoton muuttaa euroiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kryptovaluuttaa on lähes mahdoton muuttaa euroiksi.
Jep. Noi niitten hinnat ovat yhtä kuvitteelisia kuin ruplan kurssi.
Toki, aina niitä voi ostaa noteerattuun hintaan niin paljon kun haluaa mutta heti kun yrittää myydä niin joko kurssi romahtaa tai nostot ovat rajattu hyvin pieniksi.
Saatta tulla ikävänä yllätyksenä monille kun ne miljoonat tilillä eivät olekaan oikeita.
Ei vissiin noussut tarpeeksi kun yrität pumpata ylöspäin. Rikollisten hommia nuo kryptot.
Miksi joku nostaa yhtäkkiä näin vanhan ketjun? Piti ihan käydä katsomassa XRP:n kurssikäppyrä ennen kuin tajusin katsoa avauksen päiväyksen. Viime aikoina kryptorintamalla ei todellakaan ole tapahtunut paljoa, eikä ainakaan kymmenenkertaisia nousuja.
Krypton arvo voi nousta vain voi joskus on halukas maksamaan siitä ostohintaa enemmän eli arvonnousu ei perustu mihinkään konkreettiseen kuten tuottavuuden kasvattaminen yritystoiminnassa. Tämän vuoksi se on lähempänä pyramidipeliä kuin aitoa sijoitustoimintaa.
XRP voitti rosiksen. Nyt arvo nousee ja nopeasti! Voi tätä ilonpäivää.
?