Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin Vilasta kotelomekon maaliskuun lopussa. Nyt se on kauttaaltaan nyppyinen, vaikka olen pessyt sen tasan kerran.

Vierailija
05.05.2017 |

Olen käyttänyt mekkoa toimistotyössä, eli keskimäärin kerran viikossa korkeintaan. Ostin mekon maaliskuun lopussa ja koska nyt on toukokuun alku, mekkoa on käytetty ehkä 5-7 kertaa. Mekko maksoi 49,90 euroa.

Minun mielestäni aivan järjettömän huono ostos, huono laatu. Työssäni istun melkein koko päivän, vain muutaman kerran nousen kopioimaan tai tulostamaan jotain. Mekko on aivan kulahtanut ja nyppyinen niiltä kohdin, joka koskettaa jotain. Takapuolen alta, kainaloista ja toiselta olalta, kun kannan sillä käsilaukkua.

Miten näin huonolaatuisia vaatteita voidaan myydä tuolla hinnalla? Sanokaa nyt hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia vaatemerkkejä toimistotyöhön. Ei ole varaa mihinkään supertrendikkäisiin, suomalaisiin monen sadan euron vaatteisiin, enkä ihan mitään Cubuksen polyesterimekkojakaan haluaisi käyttää.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpisvaatteet on tuollaisia. Kaikki nuo halpisketjut (vila, ginatrikoo, henkkamaukka, veromoda, cubus) on huonolaatuisten ja siksi halpojen vaatteiden ostopaikkoja. Kankaat löperöitä, trikoo ohutta ja kulahtanutta, saumat vetävät vinoon, langanpätkiä roikkuu, raitoja ja kuvioita ei ole kohdistettu esim. sivusaumoissa ja hihoissa. Halpisvaatteissa on sama kuin keinonahkakengissä ja -laukuissa, niistä näkee nopealla vilkaisulla laaduttomuuden ja halpuuden. Myös uutena.

Jos niitä kuitenkin haluaa ostaa, kannattaa jo kaupassa katsoa yleistä laadukkuutta; materiaalia ja työn jälkeä. Sitten kannattaa tehdä hankaus- ja rypistystesti; hangata voimakkaasti jonkin aikaa samaa kohtaa vaatteesta ja katsoa miltä näyttää, sitten ottaa kangasta käteen ja rypistää jonkin aikaa ja taas katsoa miltä näyttää. Huonolaatuisissakin kun on vähemmän huonolaatuisia, jollainen kannattaa ostaa mieluummin kuin tosi huonolaatuinen.

Vierailija
22/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkään en viitsi ostaa sieltä enää mitään. P*skaa kaikki.

Katsoppa NOSH. Vähän erilaisia tyyliltään mutta on kestäviä. Eikä ihan hirveän hintaisia kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin Vilasta villakangastakin loppusyksystä, hinta oli yli 100 euroa. Takki on nyt aivan järkyttävän nyppyinen, kainelot, taskujen ympäristö ja hihansuut näyttävät todella karmeilta! Olen käyttänyt takkia talven aikana vain juhlissa, jouluna tai ravintolaan mennessä, eikä sitä ole pesetettykään. Käyttökertoja yhteensä ehkä 15.

Palkkani on pieni, eikä minulla olisi varaa ostella kovin kalliita takkeja joka talvi... Olen todella pettynyt.

Vierailija
24/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin täällä tuntuu halpa ja huono olevan parempi kuin kallis ja huono. Minusta taas halpa ja huono on vielä pahempi, sillä se on sekä epäekologinen että myös epäeettinen.

Vierailija
25/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se on, kun ihmiset eivät vaadi enää vaatteiltaan laatua.

Tämä johtuu ihmisten tyhmentymisestä. Ne, joilla on varaa ostaa kallista, eivät enää välitä laadusta eivätkä myöskään surkean laadun korkeasta hinnasta, koska rahaa on. Köyhempiä taas ei kiinnosta laatu, ekologisuus eikä eettisyys, kunhan tuote on halpa.

Minua itkettää. Miksi me ihmiset olemme niin tyhmiä ja itsekeskeisiä?

Vierailija
26/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin Vilasta villakangastakin loppusyksystä, hinta oli yli 100 euroa. Takki on nyt aivan järkyttävän nyppyinen, kainelot, taskujen ympäristö ja hihansuut näyttävät todella karmeilta! Olen käyttänyt takkia talven aikana vain juhlissa, jouluna tai ravintolaan mennessä, eikä sitä ole pesetettykään. Käyttökertoja yhteensä ehkä 15.

Palkkani on pieni, eikä minulla olisi varaa ostella kovin kalliita takkeja joka talvi... Olen todella pettynyt.

Kannattaa liittyä Facebookissa COS & Filippa K kirpputorille ja/tai Minimalistin kirpputorille. Noilta voit ostaa sadalla eurolla (tai halvemmallakin) oikean merkkitakin tai vintagetakin, joka on kestänyt uudenveroisena ehkä jo vuosikymmenet. Halvat villakangastakit ovat valitettavasti usein ihan laittoman huonoja :(

Vierailija
27/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toteaisin myyjänä, että vaatteen materiaali on luettavissa pesumerkinnän alla olevasta lapusta ja se kertoo selkeästi, että nyppyyntyminen on varsin mahdollista. Asiakas on itse vastuussa siitä, että ennen ostopäätöstä paneutuu siihen, millainen vaate on.

Huomaa että olet myyjä etkä yrittäjä. Teet työnantajallesi hallaa asenteellasi, sillä jo laki velvoittaa korjaamaan virheen, kuten tässä tapauksessa selkeästi on. Edes viiden euron rätti ei saa tuhoutua muutaman käyttökerran jälkeen. Yrittäjä reklamoi asiasta valmistajaa tai maahantuojaa, joten omasta pussista virheet eivät mene.

Vierailija
28/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemallasi hinnalla ei saa muuta kuin heikkolaatuista keinokuitua, joka on käyttökelvotonta muutaman käytön jälkeen. Osta kerralla laadukasta, niin ei tarvitse ruikuttaa.

Vierailija
29/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kannattaa käydä valittamassa. Itse ostin muutama vuosi sitten Inter Sportista housut mitkä olivat täynnä nukkapalloja yhden pesun jälkeen. Housuja olin käyttänyt kaksi kertaa ennen pesua. Sain rahat takaisin ja housut lähetettiin tehtaalle takaisin tutkittavaksi missä vika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän