Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän ADD-nuori ei saa mitään aikaiseksi. Jätti lukionkin kesken

Vierailija
04.05.2017 |

En jaksa, en jaksa, en jaksa!

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuosta lääkityksestä ei ollut apua, kun ei suostu niitä syömään. Tekee kuulemma niin oudon olon. Ja toisaalta ne hänelle määrätyt eivät käy rytmihäiriötaipumuksen kanssa yhteen.

Kauanko hän söi lääkkeitä? Metyylifenidaatin kanssa todella tarkkaa miten syö, liikkuu ja nukkuu, että sitä oloa pystyisi edes jotenkuten sietämään. Aivan hirveä aine enkä ymmärrä minkä takia se tuntuu olevan lähes kaikkialla ainoa vaihtoehto stimulanteista. Elvansesta olen kuullut paljon hyvää ja toivon jonain päivänä itsekin pääseväni aloittamaan sen.

Toisille elvanse sopii, toisille ei. Todella kallis ja ei kelakorvattava lääke. Minulle ei vaikuttanut hyvin, hieman pettynyt koska niin paljon kehuja kuulleena, odotin jotain ihmettä joka saisi hommat sujumaan.

Mulla on nimenomaan auttanut Dexedrine joka ahneiden lääkeyhtiöiden myötä on vaihdettu Attentineen. Sama vaikuttava aine mutta korvataan vain alle 17 vuotiaille!!! Elvanse on sama lääke depot muodossa.

Vierailija
42/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläkään nuori ei halua syödä niitä lääkkeitä kun kokee että niistä tulee outo olo. Ruoka ei maistu ja on jotenkin masentuneen oloinen. Kunpa olisi jotain miedompia versioita.

Kunnioita nuoren päätöstä.

Tue nuorta ja hyväksy hänet omana itsenään. Kaikille ei lääkitys sovi tai koe hytyvänsä siitä.

Ei syökään nyt lääkkeitä, mutta selkeästi heikentää kykyä selvitä koulusta tai normaalista arjesta. En tietenkään pakota jos ne eivät tunnu hyvälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 100% varmasti add. Miten ihmeessä sen lääkityksen saisi, jos ei ole mitenkään varaa maksaa yksityistä lääkäriä?

Monella ei ole varaa mutta asiantunteva yksityinen neurologi tai psykiatri on todella tärkeä. Pyydä apua sosiaalitoimelta.

Vierailija
44/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 33v, ei koulutusta, ei työkokemusta. Hoitamaton ADD on johtanut syvään masennukseen. Olen täysin turha ihminen.

Tehkää kaikkenne tukeaksenne nuoria, heillä on vielä toivoa!

Vierailija
45/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 33v, ei koulutusta, ei työkokemusta. Hoitamaton ADD on johtanut syvään masennukseen. Olen täysin turha ihminen.

Tehkää kaikkenne tukeaksenne nuoria, heillä on vielä toivoa!

Hei sinä! Minäkin olen tällä hetkellä niin murskattuna. Ja vaikka elämä on mennyt ajoittain so fine niin tällä hetkellä minäkin olen työtön, kiusattu ja masentunut. T, entinen taitoluistelija

Vierailija
46/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun ADD-nuori saa 3.6 lakin.

Vierailija
47/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuosta lääkityksestä ei ollut apua, kun ei suostu niitä syömään. Tekee kuulemma niin oudon olon. Ja toisaalta ne hänelle määrätyt eivät käy rytmihäiriötaipumuksen kanssa yhteen.

Kauanko hän söi lääkkeitä? Metyylifenidaatin kanssa todella tarkkaa miten syö, liikkuu ja nukkuu, että sitä oloa pystyisi edes jotenkuten sietämään. Aivan hirveä aine enkä ymmärrä minkä takia se tuntuu olevan lähes kaikkialla ainoa vaihtoehto stimulanteista. Elvansesta olen kuullut paljon hyvää ja toivon jonain päivänä itsekin pääseväni aloittamaan sen.

Toisille elvanse sopii, toisille ei. Todella kallis ja ei kelakorvattava lääke. Minulle ei vaikuttanut hyvin, hieman pettynyt koska niin paljon kehuja kuulleena, odotin jotain ihmettä joka saisi hommat sujumaan.

Mulla on nimenomaan auttanut Dexedrine joka ahneiden lääkeyhtiöiden myötä on vaihdettu Attentineen. Sama vaikuttava aine mutta korvataan vain alle 17 vuotiaille!!! Elvanse on sama lääke depot muodossa.

Jos elvance ei käy niin voisko tuo attentin sopia?

Vierailija
48/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mun ADD-nuori saa 3.6 lakin.

Toivottavasti saat paljon tyydytystä tuosta että tulet lyömään lyötyä. Onnea nuorellesi lakista, toivottavasti pojasta polvi paranee.

Vierailija
49/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden todella älykkään Asperger-ihmisen, jolla on useampikin tutkinto, mutta ei vain halua työelämään. Elää sinkkuna ja kyseenalaistaa täysin koko työssäkäynnin järjellisyyden ja mielekkyyden. Hänen mielestään ei ole mitään järkeä "uhrata elämäänsä" kiireelle, stressille ja työnteolle. Aistiyliherkkyyksiä löytyy. Tietokoneella oleminen, lenkkeily ja luonnossa liikkuminen kyllä kiinnostavat.

Vierailija
50/52 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lukeeko tätä ketjua enää kukaan, mutta vastaan silti. Olen nuoren aikuisen ADD:n puoliso. Takkuamalla on mennyt koulu läpi, mutta kaksi tutkintoa on hankittu ja tekee fyysistä työtä. Kannustakaa ADD-nuoria fyysiseen työhön, vaikka liikkuminen ei muuten kiinnosta tai huvita, niin se selkeästi kuitenkin helpottaa oloa. ADD henkilöiden kanssa on välillä todella vaikea tulla toimeen ja itseä rasittaa suunnattomasti "toisen aikaansaamattomuus". Sille ei vaan voi mitään. Pitää jaksaa kannustaa, muistutella ja välillä hoputtaakin asioiden kanssa. Älä ilmaise ADD henkilölle olevasi pettynyt, hän ei voi sille mitään. Jos ottaa pattiin niin sano ymmärtäväsi syyn mutta välillä se vain ottaa sinullekin lujille

Vierailija
51/52 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsestani tuli steppaava menninkäinen!

Vierailija
52/52 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin halunnut käydä lukion ja yritinkin moneen otteeseen, mutta oliin vaan sen mallin ADD-asperger, että ei siitä tullut mitään. Ei edes ammattikoulun opinnoista. Vasta töissä oppisopimuksen kautta sain tutkinnon suoritettua ja hoksasin että oli ainoa oikea tapa minulle opiskella. Että kyllä se oma tie voi löytyä jostain toisaalta.

Itselläni tismalleen sama tarina!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi