Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän ADD-nuori ei saa mitään aikaiseksi. Jätti lukionkin kesken

Vierailija
04.05.2017 |

En jaksa, en jaksa, en jaksa!

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, pian hän täyttää 18 ja vastuusi hänestä päättyy.

Vierailija
2/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo minuakin pelottaa. Tosin meidän pikka vasta 14v.

Sen tulevaisuus pelottaa ihan oikeesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu päättyy mutta huoli ei ikinä. Haluaisin niin auttaa mutta vaikeaa on. Sydän vuotaa verta :(

Vierailija
4/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan yhtä huonosti menee meilläkin, joilla ei ole trendikkäitä kirjainyhdistelmiä ja koulut on saatu käytyä

Vierailija
5/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä ehdit pelastaa hänet. Isoin osa sitä on toimiva lääkitys, etsi kunnon lääkäri joka kuuntelee sinua ja tytärtäsi! Toivoisin, että minunkin äitini olisi tehnyt saman aikoinaan.

Vierailija
6/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi samoin. Nippanappa pääsi peruskoulusta. Sen jälkeen kaksi innoissaan aloitettua tutkintoa jäänyt kesken. Kun ei pysty lukemaan sitten yhtään mitään. Ikävä katsoa sivusta..

Vierailija
7/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös ADD ja joskus olin aika samanlainen. Ihan oikeasti ei pystynyt tai jaksanut ja ahdisti ja mitä vielä, mitä ei ainakaan helpottanut kun vanhemmat ei ollenkaan yrittäneet samaistua tai auttaa. Helpotti kun sai apua ja ymmärrystä itselleenkin siihen, miksi kaikki ei suju kuten muilla ihmisillä ja miten käsitellä asiaa.

Vierailija
8/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös ADD ja joskus olin aika samanlainen. Ihan oikeasti ei pystynyt tai jaksanut ja ahdisti ja mitä vielä, mitä ei ainakaan helpottanut kun vanhemmat ei ollenkaan yrittäneet samaistua tai auttaa. Helpotti kun sai apua ja ymmärrystä itselleenkin siihen, miksi kaikki ei suju kuten muilla ihmisillä ja miten käsitellä asiaa.

Mistä sait apua? Yritin että nuori olisi mennyt jonnekin juttelemaan mutta huonolla menestyksellä.

Vierailija
9/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuosta lääkityksestä ei ollut apua, kun ei suostu niitä syömään. Tekee kuulemma niin oudon olon. Ja toisaalta ne hänelle määrätyt eivät käy rytmihäiriötaipumuksen kanssa yhteen.

Vierailija
10/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sait apua? Yritin että nuori olisi mennyt jonnekin juttelemaan mutta huonolla menestyksellä.

Etsi yksityinen lääkäri hänelle, nuo julkisen puolen juttelut vaan pahentavat tilannetta, kun heillä ei mitään ymmärrystä adhd asioihin ole.

Vierailija
11/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan ne teidän lapset jostain apua ja tukea? Voivottelu ja kauhistelu ei nyt auta... Ovatko päässeet jonkin näköiseen kuntoutukseen tms.? Onko lääkitys kunnossa? 

Vierailija
12/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys!

Olen myös yrittänyt tyrkyttää asiaamme vaikka minne kaupungin nuorison palveluista (joita on yllättävän paljon) ei kuulu minkään alan piiriin! Mistään emme saaneet apua.

Vierailija
13/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en suostunut aluksi ja sitten kun suostuin, asiaa tutkittiin pitkään pelkkänä masennuksena. Mutta kaikki lähti suht yksinkertaisesti siitä kun soitettiin kunnan nuorisomielenterveyteen.

Vierailija
14/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan ne teidän lapset jostain apua ja tukea? Voivottelu ja kauhistelu ei nyt auta... Ovatko päässeet jonkin näköiseen kuntoutukseen tms.? Onko lääkitys kunnossa? 

Ei kuntoutusta, lääkitys ei sovi. Ei apua mistään. Yritetty on useastakin paikasta.

Vierailija
15/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin halunnut käydä lukion ja yritinkin moneen otteeseen, mutta oliin vaan sen mallin ADD-asperger, että ei siitä tullut mitään. Ei edes ammattikoulun opinnoista. Vasta töissä oppisopimuksen kautta sain tutkinnon suoritettua ja hoksasin että oli ainoa oikea tapa minulle opiskella. Että kyllä se oma tie voi löytyä jostain toisaalta.

Vierailija
16/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys!

Olen myös yrittänyt tyrkyttää asiaamme vaikka minne kaupungin nuorison palveluista (joita on yllättävän paljon) ei kuulu minkään alan piiriin! Mistään emme saaneet apua.

Ilmeisesti kunnissa on tämän suhteen tosi paljon eroja. Itse juttelin psykiatriselle sairaanhoitajalle ja siitä kyllä on terapiaankin yritetty ohjata.

Vierailija
17/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lukio ole kaikkien juttu. Nyt etsitte yhdessä ammattikoulua mihin hakee. Mietitte mitkä alat kiinnostaa. Amiksessa se opiskelu työharjoittelu painotteista ja toiset todellakin oppivat paremmin tekemällä kuin lukemalla.

Vierailija
19/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuosta lääkityksestä ei ollut apua, kun ei suostu niitä syömään. Tekee kuulemma niin oudon olon. Ja toisaalta ne hänelle määrätyt eivät käy rytmihäiriötaipumuksen kanssa yhteen.

Kauanko hän söi lääkkeitä? Metyylifenidaatin kanssa todella tarkkaa miten syö, liikkuu ja nukkuu, että sitä oloa pystyisi edes jotenkuten sietämään. Aivan hirveä aine enkä ymmärrä minkä takia se tuntuu olevan lähes kaikkialla ainoa vaihtoehto stimulanteista. Elvansesta olen kuullut paljon hyvää ja toivon jonain päivänä itsekin pääseväni aloittamaan sen.

Vierailija
20/52 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin halunnut käydä lukion ja yritinkin moneen otteeseen, mutta oliin vaan sen mallin ADD-asperger, että ei siitä tullut mitään. Ei edes ammattikoulun opinnoista. Vasta töissä oppisopimuksen kautta sain tutkinnon suoritettua ja hoksasin että oli ainoa oikea tapa minulle opiskella. Että kyllä se oma tie voi löytyä jostain toisaalta.

Ihana kuulla että joku on onnistunut!  Usein tulee vaan negatiivista joka tuutista. Kunpa enemmän yritykset ottaisivat oppisopimusopiskelijoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän