Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Marimekon suosiminen noloa?

Vierailija
04.05.2017 |

Niin onko se?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä suosiminen? Mitä tarkoitat?

Vierailija
2/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku unikko tai raita...uhh... Sooo last season!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitä suosiminen tarkoittaa? No olisko käyttämistä? Suosin tuota, suosin tätä. Oliko ihan totta uusi sana sulle?

Vierailija
4/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minun mielestä, onhan se nyt sentään suomalainen brändi. Itse en kauheasti ole ihastunut heidän tyyliinsä, mutta makunsa kullakin.

Vierailija
5/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa. On.

Vierailija
6/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekkoa käyttävästä ihmisestä tulee niin sellaiset. kirjastonhoitaja-, nipotäti-, tylsä-, täti-ihminen viboja. Jotenkin semmonen niin tylsä "tämä on tuttua ja turvallista ja suomalaista kuuluu ja pitää ostaa, ihan sama miltä oksennukselta näyttää, tämä on kaikilla muillakin" -ajattelutapa. Jotenkin niin kaavoihin kangistunutta, ei uskalleta hakea ulkomailta tyylivinkkejä tai pukeutua trendeihin, koska onhan siis se unikkokuosi nyt vaan niin DISAINGG ja aina muodissa.. not. Saa käyttäjänsä näyttämään niin paljon vanhemmalta ja tylsemmältä.

Vierailija
7/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vähän ...  vanhanaikaista.

Vierailija
8/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä todella tätimäistä kuosia, jota voisi pikkuhiljaa alkaa päivittämään, koska ei tämä meidän nuorisolle kelpaa ja mites sitten brändin käy?

Vierailija
9/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin Marimekon tuotteiden ostamisen ja käyttämisen niiden kopiokohujen takia. En halua tukea firmaa joka sallii muilta suunnittelijoilta kopioimisen.

Vierailija
10/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan suomalaiset itse ajattelevat sen olevan jotenkin last seasonia. En ymmärrä tätä ajatustapaa. Marimekkoa on muutkin kuin ne unikot ja raitapaidat. Marimekolla on huippudesigniä, jota arvostetaan ympäri maailmaa. Ainoastaan suomalainen itse dissaa taas kerran omia vientituotteitaan, ihme jos ei menestytä kun ei edes omat arvosta. Minusta on erittäin arvokasta ja tyylikästä käyttää ulkomailla erityisesti suomalaista vaatetta, uskokaa pois että niistä kysellään ja ihastellaan.

Vierailija
11/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisolle nimenomaan kelpaa ja etenkik raita on tällä hetkellä trendi.

Vierailija
12/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä todella tätimäistä kuosia, jota voisi pikkuhiljaa alkaa päivittämään, koska ei tämä meidän nuorisolle kelpaa ja mites sitten brändin käy?

Mikä on tätimäinen kuosi? Jos et oikeasti tiedä mitä marimekko tekee, niin älä myöskään jaa mielikuvaa yhden kuosin brändistä

Vierailija
13/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä, että kommentoijat eivät ole edes tutustuneet Marimekon uusiin kuoseihin. Vanhoilla mielikuvilla mennään. Itse käytän iloisena myös työmatkoilla sinne ulkomaille. Ilmeisesti olen sitten tylsä, vaikken ole kirjastonhoitaja

Vierailija
14/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin Marimekon tuotteiden ostamisen ja käyttämisen niiden kopiokohujen takia. En halua tukea firmaa joka sallii muilta suunnittelijoilta kopioimisen.

Firmahan nimenomaan ei sallinut muilta kopioimista vaan potki ulos kopioivat suunnittelijat.

Vierailija
15/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut haluavat pukeutua "tylsästi". Monesti neutraali pukeutuminen mielletään tylsäksi. Ei kai se toisilta ole pois jos "tylsä" tyyli miellyttää pukeutujan omaa silmää. Samalla voi miettiä, että onko itsessä jotain super erikoista, että ei halua näyttää samalta kuin kaikki muut vaan omaa spesiaalisuutta ja hauskuutta täytyy korostaa pukeutumisella. Vaatteet ei välttämättä ole aatteet.

Vierailija
16/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen paljon käyttänyt Marimekkoa (en sentään sitä unikkoa), ja  on niillä muitakin kuoseja, mutta hinnat ovat ihan naurettavat nykyiseen laatuun nähden. Kun Turkissa tehdystä takista irtoaa neppari kahdessa viikossa väljästä kauluksesta, niin risoohan se vähän.

Olen kyllä jo täti-isässä ja nyt suosin mieluummin Gudrun Sjödeniä, mutta hänen malleissaan ei useinkaan vyötäröä ole, vaan sitä ikuista A-leikkausta vain.

Juuri pakkasin 18 raitapaitaa säkkiin, niissä on kyllä vuosien värikirjo. Mietin, että voisiko niistä jotain askarrella. Sen verran ovat käytettyjä, että en taida viitsiä enää kirpparillekaan viedä.

Vierailija
17/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan suomalaiset itse ajattelevat sen olevan jotenkin last seasonia. En ymmärrä tätä ajatustapaa. Marimekkoa on muutkin kuin ne unikot ja raitapaidat. Marimekolla on huippudesigniä, jota arvostetaan ympäri maailmaa. Ainoastaan suomalainen itse dissaa taas kerran omia vientituotteitaan, ihme jos ei menestytä kun ei edes omat arvosta. Minusta on erittäin arvokasta ja tyylikästä käyttää ulkomailla erityisesti suomalaista vaatetta, uskokaa pois että niistä kysellään ja ihastellaan.

Sillä ei ole mitään väliä kuinka paljon niitä arvostetaan ja missä, jos lopputulos on kuitenkin mielestäni rumaa. Ihan yhtälailla niistä Louis Vuittonista juuri ulistiin että näyttää niin rumalta, vaikka niitä ostetaan paljon ja se on arvostettu merkki. Itseäni ei vain sytytä mitkään aikuisten lastenvaatteilta näyttävät vaatteet, omenakuosit sun muut värioksennukset. En halua ostaa mitään mikä näyttää rumalta tai typerältä. Mielestäni on typerää mennä merkin perässä, kuten itsekin sanoit käyttäväsi Marimekon vatteita ulkomailla saadaksesi hypeä ja ihailua merkistä. Ihan sama oliko suomalainen vai ranskalainen, huippu-designiä tai Tokmannia, pelkän merkin vuoksi minä en osta. Myöskään Suomalaisuuden takia en Marimekkoa dissaa, Suomesta löytyy kyllä hienojakin desing vaatteita kuten Minna Parikka, Mert Otsamo tai Samuji.

T: 6

Vierailija
18/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että saat mammapalstalta kovin eriäviä mielipiteitä tai perusteluita, kyseessä kuitenkin mammabrändi.

Vierailija
19/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ja käytän.

Paula Risikolla on tyylikkäitä Marimekkoja.

Vierailija
20/25 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon arvo on noussut. Muista lastenvaatteista pyydetään vaikka fidalla 1-2 € ja marimekon body on siellä 6 €!