Minkä ikäisenä teidän kuukautiset ovat loppuneet?
Kommentit (16)
22-vuotiaana. :D Sairastin nuorena syömishäiriötä, näköjään tarpeeksi pitkään että loppuivat ilmeisesti kokonaan. Olen 28-vuotias.
Ei ole vielä loppuneet. Kierto tosin jo heittelee eikä ole enää tasan 28 päivää niinkuin ennen. Ja olen 48v.
Vierailija kirjoitti:
22-vuotiaana. :D Sairastin nuorena syömishäiriötä, näköjään tarpeeksi pitkään että loppuivat ilmeisesti kokonaan. Olen 28-vuotias.
Mä en ainakaan pitäis tota naurun asiana. Kyllä mua huolestuttais, jos noin monta vuotta olisin ilman kuukautisia noin nuorella iällä.
Mun äiti on 60v., eikä ole vielä loppuneet. Toivottavasti itselläni ei jatku yhtä pitkään..
Olen miettinyt täsmälleen samaa. Nyt 49 ja tulevat sekunnin tarkkuudella edelleen. Alkaa jo väsyttää koko touhu.
Hormonikorvaushoito voi jatkaa vuotoa hamaan hautaan. Syöpäriski samalla, etenkin rintasyöpäriski.
En tiedä. Hormonikierukka laitettiin 46- vuotiaana ja otettiin pois 54- vuotiaana. Jossain siinä välillä on vaihdevuodet olleet ja menneet.
Kiitos vastauksista. Ilmeisesti olen vielä normikierrossa.
53 ja en osaa vielä sanoa. On siis.
50 vuotiaana. Tai, ei ainakaan ole menkkoja ollut 6kuukauteen. Hiki virtaa verenkin puolesta:)
Itselläni kierto alkoi harventua 46 vuotiaana. Kokonaan loppuivat 48 vuotiaana. Viimeiset kuukautiset olivat todella kipeät, makasin sängyssä kovassa selkäkivussa päivän.
Mistä se virallinen loppuminen lasketaan? Tietääkö joku terveydenhuollon ammattilainen?
Jostain luin, että vasta siitä hetkestä kun kuukautiset ovat olleet poissa kuusi kuukautta ja nainen on siis menopaussi-ikäinen.
Vai määritteletkö loppumisen vimeisten kuukautisten ajankohdasta.
Tällä hetkellä (olen 53-vuotias) kuukautiset tulevat harvakseltaan. Eli voi olla kahdenkin kuukauden väli. Kestävät usein vain päivän kunnollista vuotoa, toinen ja kolmas ihan rääppeitä.
Eli vielä eivät ole loppuneet, mutta missä vaiheessa voin ilmoittaa niiden loppuneen?
51 v. Vaiihdevuosi oireet vieläkin 56v.
55 v ja vielä jatkuu. Katsopa terveyskirjastosta keskiarvo ja vaihteluväli menopaussille.