SOTELI-tulokset kevät 2017
Paljon tuli pisteitä ja pääsitkö valintakokeeseen? Jos pääsit, mikä koulu ja mikä tutkinto?
Iltapäivällä pitäisi tulla sähköpostiin tulokset esivalinnasta.
Kommentit (329)
60,3 ja Turkuun hain toimintaterapeutiksi. Toivotaan parasta 😬
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suoraan sanottuna vituttaa, kun "kaveri", joka ei lukenut kokeeseen yhtään ja jolle tuttava teki koko kokeen saa paremmat pisteet kuin minä, joka luin paljon ja panostin kovasti.. Noh, onneks omatkin pisteet ihan ok.
No tyhmä saa olla, jos ei huijaa kokeessa jossa se on tehty järjettämän helpoksi.
Oonko ainut joka sai miinuspisteitä? Enkku, äikkä ja aineisto meni ok..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suoraan sanottuna vituttaa, kun "kaveri", joka ei lukenut kokeeseen yhtään ja jolle tuttava teki koko kokeen saa paremmat pisteet kuin minä, joka luin paljon ja panostin kovasti.. Noh, onneks omatkin pisteet ihan ok.
No tyhmä saa olla, jos ei huijaa kokeessa jossa se on tehty järjettämän helpoksi.
Komppaan tätä. Tässähän pitää ymmärtää mikä tämän kokeen idea on. Tarkoitushan on karsia ne, joilla ei ole sen vertaa motivaatiota että jaksaisivat lukea esimateriaalit läpi saati nousta aamulla sängystä ylös jotta tekisivät sen kokeen. Tällöin koulu ei hukkaa resursseja ihmisiin turhaan. Ennen tätä uudistusta tosi epämotivoituneet saattoivat päästä helposti valintakokeeseen hyvällä todistuksella. On todella typerää olla katkera "huijaamisesta". On täysin oma vika jos ei kykene luomaan kontakteja muiden hakijoiden kanssa sen vertaa että tekisi yhdessä sen kokeen. Mitä itse kysyin useammalta sote-alan opiskelijalta, niin suurin osa heidän luokkakavereistaan oli tehnyt kokeen porukalla. Et saa mitään mitalia siitä että teet kokeen yksin ja saat paskat pisteet, saat vaan ne paskat pisteet.
Tämä koe ei myöskään mittaa mitenkään sitä, miten itse valintakokeessa/soveltuvuuskokeessa pärjää. Esivalintakoe on vaan ovi siihen itse valintakokeeseen, ei muuta. Itsekukin voi lukea ihmisten kokemuksia psykologiyritysten järjestämistä testeistä ja miettiä niistä miten hyvin ne karsivat alalle oikeasti soveltuvia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Oonko ainut joka sai miinuspisteitä? Enkku, äikkä ja aineisto meni ok..
Miten voi jäädä miinuspisteille, jos nuo on menny ok? Paljonko sitten sait pisteitä?
Melkoista rappiopuhetta tuossa eräältä yllä kirjoittaneelta. Motivaation mittaamiseen riittää jo se, että ihminen tekee itse sen kokeen hyvin pistemäärin. Jos kokeen ideaa täytyy yrittää jotenkin ymmärtää, on koe paska. Minun nähdäkseni on aivan selvää, että kaikkein vähiten motivoituneita ovat ne, jotka eivät saa aikaiseksi edes yrittää yksin. Ne, jotka pistävät kaverit asialle, raakkaisin pois hakijoista samantien.
34,6 pistettä sain ja ei sillä kyllä pääse jatkoon. Tosin olen itse tyytyväinen että sain noinkin hyvät pisteet kun esikarsintakoetta häiritsi hieman yksvuotiaat taapero ja hurtta enkä ollut erinäisistä syistä johtuen ehtinyt lukea ennakkomatskuista kuin kolme ekaa artikkelia kokonaan ja neljästä viimeisestä vain otsikot....
Säälittäviä sun kaltaiset ihmiset, jotka käyttää vilunkipeliä ja puhuu siitä vielä sillein että ois ihan hyväksyttävää. Te jotka ette tehneet koetta yksin olette ihmispaskaa, kierikää omantunnon tuskiskissa!
Pääsykokeessa ne muuten kyselee onko tehnyt yksin ja kyllä muuten erottaa jos valehtelet.
Todella säälittävää.. Olen todella monelta kuullut, että ei ole ollut yksin koetta tehdessään vaan saanut apua poikaystävältä/kaverilta jne. Joku jopa tehnyt toisen puolesta koko esivalintakokeen.. Voi saatana et ketuttaa !!
Ihan perseestä koko esivalintakoe!
Toivottavasti jäisivät kiinni kaikki paskaiset huijarit!!!
Komppaus edellisille. Ihminen, joka kusettaa esivalintakokeessa on moraaliltaan läpimätä ja ei sovi sosiaali- ja terveysalalle. Ja kyllä se on big deal, jos joku alalle oikeesti sopiva jää sen takia rannalle ruikuttamaan.
Höh kirjoitti:
55,7 ja Joensuuhun sosionomiksi... jos nuo edellä mainitut viime vuoden Karelia amk:n alimmat pisterajat ( sosionomille n 60 :-O) on ilman kerrointa, niin joko ollut kova taso tai sit koe vaan paljon helpompi)...Ei vaikuta kovin monella olleen 60 pistettä tai yli ainakin mitä näitä palstoja lueskelee. :-P
Viime vuonna maksimipistemäärää tosiaan nostettiin 80:stä 106,7:ään, ettei kukaan olisi jäänyt miinukselle ja kaikkien pisteet nousivat samassa suhteessa. Hyvin todennäköisesti rajat ovat matalemmat tänä vuonna. Hain Tamkiin sosionomiksi, raja oli se 79,2 ja fyssariksi 82 että pakkohan niiden on olla matalemmat.
Niin no tuo esivalintakokeen ennakkomateriaaliosio perustui ihan ulkoaopetteluun eli sen perusteella jos soveltuvuutta katsottaisi sos- ja terveysalalta valmistuis paljon "katsonpa googlesta"-henkilöitä.
49,9... fyssariks hain tampereelle, taitaa jäädä valintakoekutsu saamatta... välivuosien määrä vain kasvaa
Nii että sun mielestä tiedonhaku googlesta on pahempi juttu kuin epärehellisyys?!
Ihan yhtä epärehellistähän se on.
Esivalintakokeen tekeminen pitäisi siirtää amk:n tiloihin jotta nämä taidottomat poikaystävä teki :) -hakijat saataisiin karsittua.
Kokeessa ei missään kohtaa kielletty ulkopuolisten lähteiden käyttöä, mutta piti rasti ruutuun vakuuttaa tekevänsä kokeen yksin. Ei kyllä omalla moraalikäsityksellä pysty näihin vetämään yhtäläisyysmerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
50.8 metropoliaan geronomiksi. Viimevuonna raja oli 52 pääsykokeisiin. Ärsyttää kyllä jos näin vähästä jää kiinni..
Varmasti pääset! Viime vuonna maksimipistemäärä oli tosiaan 106,7 ja pääsykoeraja se 52. Eli alle puolet esivalintakokeen pisteistä riitti pääsykoekutsuun. Hyvin sä vedit :)
T. Geronomiopiskelija
45,9 pistettä ja Turku AMK toimintaterapia.. Taitaa olla peli menetetty. Eilen harmitti niin paljon että itku tuli ja koko päivä meni pilalle. Valmistauduin todella hyvin ja tuntui että koe meni paremmin kuin viime vuonna, joten tulos tuli yllätyksenä. Ennakkomateriaaleihin pohjautuva osio oli tosiaankin hankala!
Näinpä!Itse opiskelu tulee olemaan haastavaa jos on tarvinnut apua jo ennakkokokeessa.