SOTELI-tulokset kevät 2017
Paljon tuli pisteitä ja pääsitkö valintakokeeseen? Jos pääsit, mikä koulu ja mikä tutkinto?
Iltapäivällä pitäisi tulla sähköpostiin tulokset esivalinnasta.
Kommentit (329)
Kutsut valintakokeeseen päästään lähettään 11.5.alkean.Ennen sitä ammattikorkeakoulutkaan eivät tiedä alimpia pisterajoja lopullisiin valintakokeisiin.
Ite jopa n. 20 pistettä laskin yläkanttiin! Ja vähensin kyllä miinuspisteet.. kiire tuli, tein viimeisenä äikän osion noin vajaassa 6 minuutissa, silmäilin äkkiä tekstin ja valkkasin sitten järkevimmän kuuloiset vaihtoehdot.. ja näin perustein olisin saanut 15/15, enkku ehkä 9/10 ja ennakkoaineisto noin 29. Matikka meni aivan penkin alle, siitä tyyliin muutama piste :D Muttei munKAAN laskupäällä noista tule 39,8 pistettä vaikka kuinka jättäis matikat poikkeen. Missään välissä en kyllä tallentanut ja just ja just sain äikän tehtyä kun aika loppui ja lensin pihalle. Tiedä sitten.
36,4... oli kyl tiedossaki ettei ihan putkee menny :D
siis en ymmärrä, itselläkin n. 15p vähemmän kuin mitä itse laskin kokeen jälkeen. ei tällä 52,7 pisteellä päästä minnekkään fyssariksi😭😭 en käsitä kun olin ihan varma että nyt meni hyvin...
60,3 ja hain fyssariksi Seinäjoelle! Toivottavasti tulee kutsua!
Missä kohdassa hakuprosessia on merkitystä yo-arvosanoilla ja esim. ensikertalaisuudella?
8.7 / 85 :)
luinki tosipaljon hehe.mut siis se oli mun 6. vaihtoehto, laitoin sen listaan vaan siksi ku halusin huvikseni tsekata että miltä koe näyttää :D
Tuntuu kuin jonkin osion pisteet ois jäänyt huomiotta.Laskin itsellekin kymmenkunta pistettä enemmän vaikka miinustin väärät vastaukset.no joka tapauksessa 55.3 pistettä napsahti. Hain Turkuun sosionomiksi.
47,5 pistettä tuli ilman lukemista ja estenomiksi hain. Ymmärtääkseni aika suosittu ala, joten nähtäväksi jää riittävätkö pisteet :( olivatkohan Laurean sivujen viime vuoden kokeen pisterajat painotettuja....
Pisteet 38,6.. Aika huonosti meni sit..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pisteet 57,1 ja hain rikosseuraamusalan sosionomiksi Laureaan... Aikaisempien tilastojen perusteella ei riitä kyllä pääsykokeisiin, vaikka meni hieman paremmin kuin mitä itse olin laskeskellut.
Viime vuonna täydet pisteet oli 106,7 eli pisterajoja ei voi verrata. Pääset varmasti, ite 52,5 tuskin tai siinä ja siinä.
No joo nyt kun sanoit niin huomasin että sain kuitenkin 71-72 % täysistä pisteistä. Viime keväänä nopeitten laskujen mukaan yli 75% on pitänyt saada päästäkseen pääsykokeisiin. Toivotaan että tää koe oli nyt sen verran vaikeampi tällä kertaa, niin ehkä raja on silloin alempana ja päästään molemmat pääsykokeisiin :)
Kiitos kannustuksesta :) En tiedä mitä teen, jos jää taas muutamasta hassusta pisteestä :'(
Vierailija kirjoitti:
Sain 45,2 pistettä ja hain metropoliaan toimintaterapeutiksi ja fysioterapeutiksi. Tietääkö kukaan onko mulla mahiksia päästä varsinaiseen pääsykokeeseen? Mistä niitä edellisten vuosien pisterajoja näkee?
Fysion voit unohtaa.
Hönö kirjoitti:
Oonko jotenki ulapalla, mut miten te laskitte noi miinus pisteet? Mietin vaan et jos ennakkomateriaali tehtävästä saa vääristä vastauksista -0,3 samoin enkku ja äikkä ja oliks se matikka jossa sitten - 0,5. Ni vaikka ois vastannu kaikki väärin ni jäis plussalle?
Aloitat 0 pisteestä ja joka kerta, kun vastaat väärin menetät 0,3 tai 0,5 pistettä ja sinulta jää 1 piste saamatta. Jos miinustat väärin menneet täysistä pisteistä sinun pitää miinustaa joka kerta 1,3 tai 1,5 pistettä. En tajua miten tätä on niin vaikea ymmärtää.
62 pistettä. Koe meni kyllä ihan penkin alle. Jännittää hirveästi pääsenkö mihinkään valintakokeisiin.
Onkohan 45 pisteellä sairaanhoitajaksi mitään mahdollisuuksia...
33,4... luulin että meni paljon paremmin 😂
40 pistettä... metropolia Th, sh ja kätilö, diak Th ja sh monimuoto... varmaan syksyllä taas uusiksi :/
Oho, en tiennytkään että sote-aloille on nykyään näin vaikeaa päästä, tai edes pääsykokeisiin! Hyvä että teitä ihmisiä näin noilta ammateilta suojellaan... 😂 Olette vielä kiitollisia siitä joskus ettette pääse sisälle.
29,2 pistettä. Ihan sama mihin hain, en tule pääsemään. Ekalla kerralla sain 63,5 pistettä, viime syksynä jotain 39 ja nyt tämä rimanalitus. Taidan luovuttaa.