Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huumeita ei laillisteta?

Vierailija
03.05.2017 |

Muutama huomio:

Huumeiden ongelmakäyttö aiheuttaa suurimman osan haitoista, ei viihdekäyttö. Laittomuus tukee ongelmakäyttöä, sillä käyttöä piilotellaan viimeiseen asti (sekä stigman että laillisten seuraamusten takia).

Kun lailliset kanavat eivät myy huumeita, niitä myyvät laittomat kanavat Huumeiden laiton status siis rahoittaa rikollisjärjestöjä. Tämä lisää myös haittoja käyttäjälle, sillä laadunvalvonta puuttuu.

Koska tutkitut päihteet ovat laittomia, niiden muuntoversioita tarjotaan enemmän, sillä tuomiot muuntohuumeista ovat pienempiä kuin itse huumeista. Käyttäjille tämä on huono asia, sillä muuntohuumeiden haittavaikutuksia ei tunneta yhtä hyvin, jos ollenkaan, kuin tunnettujen huumeiden.

Kommentit (577)

Vierailija
461/577 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"

Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustajan poika.

Ei sinunkaan pojallasi jouko olisi ollut mitään ongelmia, jos olisi jättänyt sen LSD:n aikoinaan käyttämättä, mutta ei jättänyt, vaan hänen piti olla ihan kaupungin kovin happopääkin. Kai jouko tiedät, että LSD lasketaan erittäin vaarallisiin huumausaineisiin? Se ei ole mitään kannabista, vaan maailman voimakkain psykedeelinen huume, jota ei ehkä kannattaisi käyttää, jos sukurasitteena on skitsofrenia, kuten suvussanne siis on omankin kertomasi mukaan.

Rasvaliukoisuuksilla ei edelleenkään ole mitään tekemistä kannabiksen haitallisuuden kanssa. Jos olisi, kannabiksen lääkekäyttö olisi mahdotonta, koska lääkekäytössä vahvaa kannabista käytetään joka päivä jopa useita grammoja, eli siis todella paljon enemmän kuin päihdekäytössä, etkä sinä jouko ole kyennyt esittelemään koko maailmasta edes yhtä "kannabishaittauutista" joka liittyisi lääkekäyttöön, vaikka kannabiksen lääkekäyttö on maailmalla kasvanut koko ajan.

Ei LSD ole maailman voimakkain psykedeeli.

Vierailija
462/577 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"

Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustajan poika.

Ei sinunkaan pojallasi jouko olisi ollut mitään ongelmia, jos olisi jättänyt sen LSD:n aikoinaan käyttämättä, mutta ei jättänyt, vaan hänen piti olla ihan kaupungin kovin happopääkin. Kai jouko tiedät, että LSD lasketaan erittäin vaarallisiin huumausaineisiin? Se ei ole mitään kannabista, vaan maailman voimakkain psykedeelinen huume, jota ei ehkä kannattaisi käyttää, jos sukurasitteena on skitsofrenia, kuten suvussanne siis on omankin kertomasi mukaan.

Rasvaliukoisuuksilla ei edelleenkään ole mitään tekemistä kannabiksen haitallisuuden kanssa. Jos olisi, kannabiksen lääkekäyttö olisi mahdotonta, koska lääkekäytössä vahvaa kannabista käytetään joka päivä jopa useita grammoja, eli siis todella paljon enemmän kuin päihdekäytössä, etkä sinä jouko ole kyennyt esittelemään koko maailmasta edes yhtä "kannabishaittauutista" joka liittyisi lääkekäyttöön, vaikka kannabiksen lääkekäyttö on maailmalla kasvanut koko ajan.

Ei LSD ole maailman voimakkain psykedeeli.

Ihan riittävän voimakas psykedeeli sellaiselle, jonka suvussa esiintyy skitsofreniaa. Jotta olisit tyytyväinen, niin muutetaan asiaa sen verran, että LSD on yksi maailman voimakkaimpia psykedeelejä, joka luetaan erittäin vaaralliseksi huumausaineeksi, ja jota Irti Huumeista ry:n perustajan poika käytti siinä määrin, että hänet tunnettiin kaupungin kovimpana happopäänäkin. Isä tosin syyttää kannabista kaikesta, koska kannabisrasva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/577 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkekannabiksen hyödyt peittoavat sen haitat:

http://www.terve.fi/kipu/laakekannabiksen-hyodyt-peittoavat-sen-haitat

Vierailija
464/577 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabislääkityksellä vakavia haittavaikutuksia:

"Yleisimpiä haittavaikutuksia ovat nälän tunne, suun kuivuminen, arkisesta poikkeava energisyys ja väsymys."

Vierailija
465/577 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yleisimpiä haittavaikutuksia ovat nälän tunne, suun kuivuminen, arkisesta poikkeava energisyys ja väsymys."

Tosi vakavaa. Tuollaista siis voi sattua jos kannabista käyttää lääkkeenä useita grammoja päivässä. Ja mitä kaikkea voikaan sattua, jos kannabista käyttää päihteenä 0,5 grammaa kuukaudessa. En uskalla edes kuvitellakaan.

Vierailija
466/577 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt kannabista yi 30 vuotta, ja minulla on tosiaan ollut useinkin nälkä näiden vuosien aikana. Joka päivä pitää jotain aina syödä, ja painankin vähän yli 80 kiloa. Joskus suutakin kuivattaa, silloin yleensä juon jotain. Ehkä se on väärin. Joskus olen myös tuntenut väsymystäkin, silloin taas menen nukkumaan.

Vierailija
467/577 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt kannabista yi 30 vuotta, ja minulla on tosiaan ollut useinkin nälkä näiden vuosien aikana. Joka päivä pitää jotain aina syödä, ja painankin vähän yli 80 kiloa. Joskus suutakin kuivattaa, silloin yleensä juon jotain. Ehkä se on väärin. Joskus olen myös tuntenut väsymystäkin, silloin taas menen nukkumaan.

Kannabiksen haittavaikutus voi siis olla näläntunne, väsymys ja energisyys. Onkohan tuo näläntunne jotenkin "sairaampi" kuin sellainen "normaali" näläntunne? Kahvistakin taas tulee monelle energinen olo? Se lienee haittavaikutus myöskin.

Vierailija
468/577 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksen haittavaikutus voi siis olla näläntunne, väsymys ja energisyys. Onkohan tuo näläntunne jotenkin "sairaampi" kuin sellainen "normaali" näläntunne? Kahvistakin taas tulee monelle energinen olo? Se lienee haittavaikutus myöskin.

Niin eikä se aiheuta tunteita vain vahvistaa niiden tuntumista.

Vierailija
469/577 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raamatussa kerrotaan eräästä puusta / kasvista, joka oli keskellä paratiisia. Raamattu ei kuitenkaan mainitse sen puun nimeä.

Mutta päätelmiä voidaan aina tehdä.

Sen hedelmää ei saanut syödä, koska se aiheutti ennenpitkää kuoleman itse nauttijalle ja myös "nauttijan" jälkeläisille.

Tänäkin päivänä on olemassa tuollainen kasvi, joka kasvaa trooppisissa olosuhteissa erittäin hyvin, se kasvaa jopa 3 metriä korkeaksi, ja sen "hedelmän syöminen tai juominen (esim teen muodossa) lääketieteellisen tutkimuksenkin mukaan aiheuttaa mm. geeneihin ja kromosomeihin negatiivisia muutoksia, eli persoonallisuuden muutoksia ....toisenlaiseksi, mitä olisi luonnostaan tullut.

Tämän kasvin käyttö syötynä tai juotuna ..Tai pössyteltynä on kaikkialla maailmasaa on aiheuttanut valtavasti tuskaa, murhetta ja kuolemaa.

Esimerkkinä mainittakoon Osama Bin Ladenin kannabiksen käyttö...hänen puutarhastaan löydettiin kokonainen kannabiskasvattamo.

Joukkomurhat Aritzonassa, Begiassa ja jne. olivat kannabiksen käyttäjien tekemä.

Ja, niinkuin tiedämme, että sen "puun hedelmän nautiskelijat" tuntevat tulevansa...viisaammiksi, eli "tajunta laajenee", eli käyttäjät tuntevat tulevansa juuri sellaisiksi, kun "suuressa kirjassa" varoitetaan.

Tämä kasvi ...jota puuksikin voidaan sanoa (koska se kasvaa niin korkeaksi) on KANNABISKASVI, ja sen hedelmä, eli emi-kukinto..sisältää rasvaliukoisen aine-osan,...nimeltään THC (tetrahydrokannabinooli). Se on ihmisen psyykeeseen vaikutava ...ja rasvaliukoisuutensa ansiosta, myös vaikuttaa perintötekijöihin.

Tämä kasvi on vielä tänäkin päivänä kielletty puu kaikkialla maailmassa, mutta sen pienestä käytöstä joissakin maissa,(esim Hollanti, Sveitsi jne.) on niin sanotusti rangaistavaisuus poistettu, eli se on dekriminalisoitu.

VOIDAAN SIIS HYVÄLLÄ SYYLLÄ PÄÄTELLÄ, ETTÄ TUO PUU/KASVI VOI OLLA MYÖS KANNABIS PUU/KASVI"

Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustaja, Jouko Pallari, jota on kuunneltu asiantuntijana huumeasioissa eduskunnassakin asti. Kirjoittaja on myös ns. kannabisrasvateorian kehittäjä, ja sitä teoriaa ei missään muualla tunnetakaan kuin Suomessa, jossa sitä on sitten sitäkin kiivaammin levitetty ikään kuin faktana.

Vierailija
470/577 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksen runsaan päivittäiskäytön haitat ovat siis näläntunne, suun kuivuminen, väsymys tai liika energisyys.

Vierailija
471/577 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksen runsaan päivittäiskäytön haitat ovat siis näläntunne, suun kuivuminen, väsymys tai liika energisyys.

Oikein pelottaa mitä kannabiksen satunnainen päihdekäyttö, vaikkapa kerran tai pari kuukaudessa, saa aikaan. Pitäisikö käyttää siis joka päivä, että haitat olisivat verratenkin vähäisiä?

Vierailija
472/577 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Nuo ovat mahdollisia haittoja, mutta niitä ei koe kovinkaan moni koko käyttäjäryhmästä, jotka käyttävät kannabista runsaasti päivittäin. Mahdollista haitallisuutta siis.

Vierailija
473/577 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ketjusta katoaa viestejä. Ei kestä kertoa uusia tietoja kannabiksen pitkäaikaisvaikutteista. Pitkällä aikavälillä käyttäjät muuttuvat väkivaltaisiksi.

Vierailija
474/577 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas ketjusta katoaa viestejä. Ei kestä kertoa uusia tietoja kannabiksen pitkäaikaisvaikutteista. Pitkällä aikavälillä käyttäjät muuttuvat väkivaltaisiksi.

Palstalla kannabiksesta kovin kirjoitteleva satusetätrollikin taas paikalla. Varmaan sinua harmittaa kovasti, kun kannabis on maailman vähähaittaisin päihde, ja myös maailman monipuolisin energia- ja lääkekasvi, jolla on käyttöä myös monipuolisena ravintonakin. Maailman monipuolisin kasvi.

Vierailija
475/577 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykysen miehen takia sain tietää, kuinka moni meidänkin kaupungissa käyttää esim kannabista. Ihan järjetön määrä, se on etenki nuorten aikusten suosiossa melkein enemmän kuin alkoholi. Essot ja piri on myös yleisempiä mitä on annettu missään ymmärtää, ja niitä saa ihan järjettömän helposti. Omasta mielestä kannabis on porttihuume piriin tai essoihin just sen takia, että niitä myydään samoissa piireissä. Jos vaikka pelkkä kannabis olis laillista, moni ei päätyis vahingossa muiden aineiden pariin vaan sinne pitäis oikein hakeutua. 

Laillistamisessa on varmasti ongelmansa, mutta yks hyvä puoli minkä oon huomannut, olis että aineet olis puhtaampia. Itse en käytä mitään, mielenterveysongelmien takia en paljoa edes alkoholia, mutta kaverit käyttää kyllä. Kerran eräskin tuttu jonka kanssa vietin iltaa sai sellaset sivuoireet jostain, minkä piti olla ekstaasia, että hyi sairas. 

Vierailija
476/577 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykysen miehen takia sain tietää, kuinka moni meidänkin kaupungissa käyttää esim kannabista. Ihan järjetön määrä, se on etenki nuorten aikusten suosiossa melkein enemmän kuin alkoholi. Essot ja piri on myös yleisempiä mitä on annettu missään ymmärtää, ja niitä saa ihan järjettömän helposti. Omasta mielestä kannabis on porttihuume piriin tai essoihin just sen takia, että niitä myydään samoissa piireissä. Jos vaikka pelkkä kannabis olis laillista, moni ei päätyis vahingossa muiden aineiden pariin vaan sinne pitäis oikein hakeutua. 

Laillistamisessa on varmasti ongelmansa, mutta yks hyvä puoli minkä oon huomannut, olis että aineet olis puhtaampia. Itse en käytä mitään, mielenterveysongelmien takia en paljoa edes alkoholia, mutta kaverit käyttää kyllä. Kerran eräskin tuttu jonka kanssa vietin iltaa sai sellaset sivuoireet jostain, minkä piti olla ekstaasia, että hyi sairas. 

Viralliset luvut kannabiksen käyttäjien määrästä ovat alakanttiin. Kun se käyttökin on rikos ja seuraukset kiinnijäämisestä ovat kohtuuttomia niin harva kyselyissä myöntää käyttävänsä. Poliisit ja terveydenhuolto näkee niitä ongelmakäyttäjiä joille kannabis on yksi aine muiden joukossa. Tämä aiheuttaa vääristymän siinä että ongelmaisten takia leimataan kaikki samanlaisiksi.

Vierailija
477/577 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopii hyvin allaolevan näkemyksen kanssa yhteen:

"Valtaosalle kannabiksen käyttäjistä ei aiheudu todettavaa fyysistä tai psyykkistä haittaa edes pitkäaikaiskäytössä. (Lancet 1995)"

Vierailija
478/577 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii hyvin allaolevan näkemyksen kanssa yhteen:

"Valtaosalle kannabiksen käyttäjistä ei aiheudu todettavaa fyysistä tai psyykkistä haittaa edes pitkäaikaiskäytössä. (Lancet 1995)"

Älä valehtele. Runsas ja pitkäaikainen kannabiksen päivittäiskäyttö voi aiheuttaa näläntunnetta, suun kuivumista ja väsymystä ja/tai liiallista energisyyttä. Ajattele sitä kun otat.

Vierailija
479/577 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta on nykyinen meininki:

http://www.iltalehti.fi/terveys/201706072200191100_tr.shtml

"Nuorista aikuisista viidesosa syö reseptilääkkeitä suoriutuakseen työelämässä"

Onneksi eivät käytä huumeita kuitenkaan, huumeita vastustaa lääketeollisuuskin, kannabista erityisesti.

Vierailija
480/577 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta on nykyinen meininki:

http://www.iltalehti.fi/terveys/201706072200191100_tr.shtml

"Nuorista aikuisista viidesosa syö reseptilääkkeitä suoriutuakseen työelämässä"

Onneksi eivät käytä huumeita kuitenkaan, huumeita vastustaa lääketeollisuuskin, kannabista erityisesti.

Lääke ei ole huumetta, lääke auttaa ihmistä jaksamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi