Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huumeita ei laillisteta?

Vierailija
03.05.2017 |

Muutama huomio:

Huumeiden ongelmakäyttö aiheuttaa suurimman osan haitoista, ei viihdekäyttö. Laittomuus tukee ongelmakäyttöä, sillä käyttöä piilotellaan viimeiseen asti (sekä stigman että laillisten seuraamusten takia).

Kun lailliset kanavat eivät myy huumeita, niitä myyvät laittomat kanavat Huumeiden laiton status siis rahoittaa rikollisjärjestöjä. Tämä lisää myös haittoja käyttäjälle, sillä laadunvalvonta puuttuu.

Koska tutkitut päihteet ovat laittomia, niiden muuntoversioita tarjotaan enemmän, sillä tuomiot muuntohuumeista ovat pienempiä kuin itse huumeista. Käyttäjille tämä on huono asia, sillä muuntohuumeiden haittavaikutuksia ei tunneta yhtä hyvin, jos ollenkaan, kuin tunnettujen huumeiden.

Kommentit (577)

Vierailija
441/577 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun näkee kuinka vaikeaa politikoille on tuo alkoholilain uudistus niin ollaan vielä kaukana siitä että kannabbiksen laillisuudesta voivat edes keskustella.

Alkoholilain uudistaminen on vaikeampi juttu, koska alkoholin saatavuuden rajoittaminen on huonoksi verotuloille ja ravintola-alalle, mutta hyväksi kansanterveydelle. Kannabiksen laillistaminen olisi hyväksi varotulojen kannalta, myyjien kannalta JA se vapauttaisi poliisin ja oikeuslaitoksen resursseja JA se veisi rahaa pois rikollisjärjestöiltä, eikä edes ole olemassa näyttöä siitä, että se lisäisi terveyshaittoja. Eihän se ole juurikaa lisännyt niitä terveyshaittoja muissakaan valtioissa/osavaltioissa, joissa se on laillistettu. 

Minusta tuntuu, että kannabiksen laillistamista vastustetaan ennen kaikkea ideologisista syistä. Toisin sanoen, tietyt tahot eivät näe päihteiden käyttöä hyvänä tai edes hyväksyttävänä asiana, joten he pyrkivät vastustamaan päihteiden laillistamista, vaikka ymmärtäisivät sen olevan objektiviisesti tarkasteltuna vähähaittaisin vaihtoehto.

Se on ihan täysin ideologia. Perustelut on niin huonot ettei ne pidä. Dea on jo perunut osan aikaisemmista väitteistään haitallisuuksista. Politikkojen on kirotun vaikeaa myöntää olevansa väärässä. Jargonia tulee jos kysyy mutta kunnollisia vastauksi ei nevö. Hulluinta tässä on että politikot lain voimalla takaa rikollisille tuloja.

Grammahinta on 20 euroa ja paljonko suunnilleen suomessa käytetään? Kysykää aarniolta, sillä on ainakin aikaa vastata ja entisenä huumepoliisin päälikkönä sillä on valistunut arvaus.

Vierailija
442/577 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näkee kuinka vaikeaa politikoille on tuo alkoholilain uudistus niin ollaan vielä kaukana siitä että kannabbiksen laillisuudesta voivat edes keskustella.

eihän asiassa tarvita mitään muuta kuin se, että nykyistä, jo säädettyä lakia aletaan noudattamaan, koska sekin jo mahdollistaa sen, että kannabiksen käytöstä ja omaan käyttöön kasvatuksesta ei tarvitse syyttää ja rangaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/577 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eihän asiassa tarvita mitään muuta kuin se, että nykyistä, jo säädettyä lakia aletaan noudattamaan, koska sekin jo mahdollistaa sen, että kannabiksen käytöstä ja omaan käyttöön kasvatuksesta ei tarvitse syyttää ja rangaista.

Näin yksinkertaista se voisi tosiaan olla.

Vierailija
445/577 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinussa puhuu saatana luciferin korkein musta enkeli. Kaikki kannabista maistaneet ovat saatanan mustassa messussa mukana. Tarkoitus on Suomessa tuhota johto, antaa Suomi Luciferille ja myydä mökit ismaelilaisille jotka kansainvaeltavat tänne Etelä-Amerikan suurimpien moskeijoiden laulussa- sama laulu jota lucifer osaa. Hänellä on yhdeksäspää laulupää, tällä laulaa niin kaunista musiikkia, jonka vain kannabiksen osaajat käyttävät. Nyt on kuudes sinetti murrettu, nyt jääneet Jeesuksen pojat eli sinetit, koskevat suurta painetta ja seuraavat sinetit menevät nopeammin ja nopeammin vähemmässä ajassa murroksiin. Silloin kannabiksen ottajat syövät ihmiset ja muuttuvat islamiin!!!!!

OLETTE PASKANARKOMAANEJA KANNABIS ON PAHOLAISEN paskaa JA TE OTATTE SITÄ!!! HÄHÄHÄHÄÄÄÄ

PASKANARKOMAANIENPASKAKEUHKOT JOISSA saatana ASUU!

AINOA JÄRKEVÄT TIE ON AMPUA KAIKKI JOTKA PITÄVÄT NUORISOMUOTIA JA LAITTELEVAT RAP KAPPALEITA SOIMAAN, JOISSA HALUTAAN, ETTÄ KAIKKI OTTAA PASKANARKOMAANIKANNABISTA!!!!!!

MINULLE EI MUUTEN HAUKUTA JATKUVASTI, OLEN JUMALAN TAHDON PUOLELLA JA JOS JUMALA KERTOO KORVAANI, ETTÄ TAPA JA SYÖ TUO IHMINEN NIIN MINÄ SEN TULEN TEKEMÄÄN JA SE KERTOO ETTÄ KANNABIKSEN KÄYTTÄJÄT TUHOTAAN. MINULLA ON YHTEYS JUMALAAN, OLEN NIITÄ HARVOJA, JOILLA ON KORKEIN TASO MAAILMASSA IHMISENÄ, OSAAN PUHUA ENKELTEN KANSSA JA HE VÄLITTÄVÄT ASIANI SUORAAN JUMALALLE!!!

HUOM! OLEN SUORASSA YHTEYDESSÄ LUOJAAN!!!!"

Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustaja.

Vierailija
446/577 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni käyttörikoksista pitäisi tuomita pakkohoitoon

Kuinka paljon pakkohoitoa tulisi kannabissavukkeesta ja millä rahoittaisit useiden tuhansien ihmisten pakkohoidot?

Paljon koska viihdekäyttö on rikos tai ongelmakäyttöä. On se perkele että lailla tehdään kannabiksesta ongelma.

Pitämällä kannabiksen käyttäjät sakotusautomaatteina voidaan kompensoida sitä, että alkoholi aiheuttaa useiden miljardien eurojen kulut vuosittain, joita ei alkoholiveron tuotto riitä millään kattamaan.

Kuinka monta miljardia alkoholin suorat kulut ovat? Ei mitään kuviteellisia lukuja tuotannon menetyksistä tai siitä, että kukaan ei enää hakkaisi toisiaan, jos alkoholia ei olisi. Ei jokainen rikos ole alkoholin syy, vaikka tekijä olisi alkoholin vaikutuksen alaisena.

Tutkijat: Suomessa meneillään alkoholikatastrofi

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tutkijat-suomessa-meneillaa…

Kyllä hyvin voidaan sanoa, että Suomessa on menossa alkoholilla suoritettava kansanmurha ja omaisuuksien ryöstö. Ja jokainen joka lukee näitä rivejä ajatellen, että asia ei minua ja lapsiani koske, on väärässä.

Olen samaa mieltä.

Vierailija
447/577 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niiltä näytä onnistuvan edes 5.5-prosenttisten juomien saaminen ruokakauppoihin. Huumeiden laillistaminen, no chance.

Vierailija
448/577 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niiltä näytä onnistuvan edes 5.5-prosenttisten juomien saaminen ruokakauppoihin. Huumeiden laillistaminen, no chance.

alkoholin saatavuutta parannetaan, jolloin alkoholin aiheuttamat haitat taas entisestään kasvavat, ja näihin laaja-alaisiin alkoholin aiheuttamiin yhteiskunnallisiin ongelmiin vedoten voidaan puolustella kannabiksen laittomuutta.

Vierailija
449/577 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

alkoholin saatavuutta parannetaan, jolloin alkoholin aiheuttamat haitat taas entisestään kasvavat, ja näihin laaja-alaisiin alkoholin aiheuttamiin yhteiskunnallisiin ongelmiin vedoten voidaan puolustella kannabiksen laittomuutta.

Naurettavaa perustella kannabiksen laittomana pitämistä alkoholin haitoilla. Yhtä hyvin voisi väittää että lisääntynyt jäätelön syönti lisää hukkumisia. Kesällä kun jäätelöä syödään enemmän ja samaan aikaan hukkumisia on enemmän niin jäätelö perkeles on syyllinen.

Vierailija
450/577 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

DEA poistanut valheita kannabiksesta nettisivuiltaan.

http://www.safeaccessnow.org/iqa_victory

“The DEA’s removal of these popular myths about cannabis from their website could mean the end of the Washington gridlock” said Steph Sherer, Executive Director of Americans for Safe Access. “This is a victory for medical cannabis patients across the nation, who rely on cannabis to treat serious illnesses. The federal government now admits that cannabis is not a gateway drug, and doesn’t cause long-term brain damage, or psychosis. While the fight to end stigma around cannabis is far from over, this is a big first step.”

DEA:n sivuilla oli väitteitä, että kannabis on porttihuume, aiheuttaa älykkyyden laskua aikuisilla, psykooseja ja keuhkosyöpää.

“DEA:n tekemät yleisten myyttien korjaukset kotisivuillaan voi olla merkki Washingtonin umpikujan avautumisesta. Tämä on voitto kaikille kansakunnan kannabista käyttäville potilaille, joille kannabis merkitsee helpotusta vakavaan sairauteen. Liittovaltio myöntää nyt, että kannabis ei ole porttihuume, ei aiheuta aivovaurioita eikä psykooseja. Vaikka kamppailu kannabiksen ympärille lyödyn stigman poistamiseksi ei ole läheskään ohi, on tämä yksi merkittävä askel", ASA:n toiminnanjohtaja Steph Sherer selittää.

Lain täytäntöönpanon ylimpänä valvojana Jeff Sessionsilla pitää olla käytettävissään tieteellisesti todennettu tietopohja, jotta hän kykenee tekemään perusteltuja päätöksiä liittovaltion huumelakien täytäntöönpanosta. ASA jatkaa kampanjointiaan DEA:n jakaman informaation oikaisemiseksi.

Vierailija
451/577 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni käyttörikoksista pitäisi tuomita pakkohoitoon

Kuinka paljon pakkohoitoa tulisi kannabissavukkeesta ja millä rahoittaisit useiden tuhansien ihmisten pakkohoidot?

Paljon koska viihdekäyttö on rikos tai ongelmakäyttöä. On se perkele että lailla tehdään kannabiksesta ongelma.

Pitämällä kannabiksen käyttäjät sakotusautomaatteina voidaan kompensoida sitä, että alkoholi aiheuttaa useiden miljardien eurojen kulut vuosittain, joita ei alkoholiveron tuotto riitä millään kattamaan.

Kuinka monta miljardia alkoholin suorat kulut ovat? Ei mitään kuviteellisia lukuja tuotannon menetyksistä tai siitä, että kukaan ei enää hakkaisi toisiaan, jos alkoholia ei olisi. Ei jokainen rikos ole alkoholin syy, vaikka tekijä olisi alkoholin vaikutuksen alaisena.

Tutkijat: Suomessa meneillään alkoholikatastrofi

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tutkijat-suomessa-meneillaa…

Kyllä hyvin voidaan sanoa, että Suomessa on menossa alkoholilla suoritettava kansanmurha ja omaisuuksien ryöstö. Ja jokainen joka lukee näitä rivejä ajatellen, että asia ei minua ja lapsiani koske, on väärässä.

Siinä on sellainen ajatus, josta kannattaa pitää kiinni.

Vierailija
452/577 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata muiden huumeiden kuin kannabiksen laillistamista. En ole ikinä sitä käyttänyt, mutta lukenut aineesta sitäkin enemmän. Paljon alkoholia vaarattomampi aine ja siitä saatavalla öljyllä mahdollista pelastaa syöpäsairaita. Mielestäni syöpäsairaiden pitäisi voida käyttää kannabisöljyä ja koittaa parantua sillä viimeistään silloin kun toivoa ei enää ole... mutta todennäköisesti kävisi niin, että saisi huumesyytteen mikä on ihan perseestä. Silläkin uhalla käyttäisin ja jos pelastuisin sen avulla ja saisin huumesyytteen, niin syyttäisin valtiota tapon yrityksestä. 

Vierailija
453/577 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kannata muiden huumeiden kuin kannabiksen laillistamista. En ole ikinä sitä käyttänyt, mutta lukenut aineesta sitäkin enemmän. Paljon alkoholia vaarattomampi aine ja siitä saatavalla öljyllä mahdollista pelastaa syöpäsairaita. Mielestäni syöpäsairaiden pitäisi voida käyttää kannabisöljyä ja koittaa parantua sillä viimeistään silloin kun toivoa ei enää ole... mutta todennäköisesti kävisi niin, että saisi huumesyytteen mikä on ihan perseestä. Silläkin uhalla käyttäisin ja jos pelastuisin sen avulla ja saisin huumesyytteen, niin syyttäisin valtiota tapon yrityksestä. 

Kannatan myös kannabiksen laillistamista. Siitä on jo näyttöä mitä oikeasti tapahtuu jos laillistetaan. Olen käyttänyt satunnaisesti 28 vuotta. Ainoa haitta on sakot 16 vuoden takaa. Joskus kun kasvatin niin silloin tuli vähän aikaa käytettyä liikaa. Päihdyttävä vaikutus lähes katosi. Pidin taukoa niin sitten taas toimi.

Vierailija
454/577 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin USA:ssa: Lääkeyhtiö vastusti kannabiksen laillistamista – tuo nyt synteettisen tuotteensa markkinoille

https://tekniikanmaailma.fi/muu-tekniikka/nain-usassa-laakeyhtio-vastus…

Vierailija
455/577 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin USA:ssa: Lääkeyhtiö vastusti kannabiksen laillistamista – tuo nyt synteettisen tuotteensa markkinoille

Yhdysvaltalainen lääkeyhtiö Insys Therapeutics tuki kannabiksen laillistamisen vastustajia Arizonassa merkittävällä summalla viime vuonna. Samaan aikaan se kehitti omaa synteettistä kannabislääkettään.

Vierailija
456/577 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvaltalainen lääkeyhtiö Insys Therapeutics tuki kannabiksen laillistamisen vastustajia Arizonassa merkittävällä summalla viime vuonna. Samaan aikaan se kehitti omaa synteettistä kannabislääkettään.

Kyllä on maailma mallillaan. Suomessa tehdään alkoholilla kansanmurhaa ja lääkejätit rahoittavat kannabiksen vastustajia. Lääkejätit muutenkin hyötyvät alkoholista, esimerkiksi 10 prosenttia syövistä johtuu suoraan alkoholista ja paljon muutakin terveyshaittaa tulee, jolla voi rahastaa reippaasti. Isoja rahoja, isoa lääkebisnestä.

Vierailija
457/577 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten onkaan hienosti huumevalistus toiminut Suomessa. Hienoa Irti Huumeista ry ja muut kannabiskulttilaiset...

Raportti: Suomalaiset nuoret aikuiset amfetamiinin kulutuksen kärjessä

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/raportti-suomalaiset-nuor…

Vierailija
458/577 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"

Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustajan poika.

Vierailija
459/577 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"

Suosittelen lämpimästi tutustumaan, jos vaikka "natsaa oireet":

https://www.narsistienuhrientuki.fi/

Vierailija
460/577 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinunkaan pojallasi jouko olisi ollut mitään ongelmia, jos olisi jättänyt sen LSD:n aikoinaan käyttämättä, mutta ei jättänyt, vaan hänen piti olla ihan kaupungin kovin happopääkin. Kai jouko tiedät, että LSD lasketaan erittäin vaarallisiin huumausaineisiin? Se ei ole mitään kannabista, vaan maailman voimakkain psykedeelinen huume, jota ei ehkä kannattaisi käyttää, jos sukurasitteena on skitsofrenia, kuten suvussanne siis on omankin kertomasi mukaan.

Rasvaliukoisuuksilla ei edelleenkään ole mitään tekemistä kannabiksen haitallisuuden kanssa. Jos olisi, kannabiksen lääkekäyttö olisi mahdotonta, koska lääkekäytössä vahvaa kannabista käytetään joka päivä jopa useita grammoja, eli siis todella paljon enemmän kuin päihdekäytössä, etkä sinä jouko ole kyennyt esittelemään koko maailmasta edes yhtä "kannabishaittauutista" joka liittyisi lääkekäyttöön, vaikka kannabiksen lääkekäyttö on maailmalla kasvanut koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän