ivf/icsi vko18??????
onko liian aikaista huhuilla " hoito" seuraa...
Meillä suunniteltu punktio viikon 18 alkuun..elikkä 6.4 pitäs ruveta sumuttelemaan.
Meille oli tarkoitus tehdä tämä ivf hoito jo viikolle 14 mutta selviskin että minulla pco joten siirrettiin kk eteenpäin!Syön nyt diformin lääkkeitä niin pitkään ennen kun raskaus alkaa...Lääkäri sillä määräs nää lääkkeet jos ne vaikka noita munasarjoja veis parempaan suuntaan, eikä tulis niin paljon niitä " raakileita" .
Me ollaan hoidossa joensuun keskus-sairaalassa..olis kiva tietää missä muut hoitoa saavat.
Niin ja meille on eka ivf tämä...takana 1 inssi josta km ja 4 luomuraskautta jotka kaikki päättyi keskenmenoon(rv 6-7+5)
hende84
Kommentit (196)
Pitkällä kaavalla ja eka IVF. Sumut alotan sunnuntaina. Oletettu siirto ois vapun jälkeen. Kerron myöhemmin lisää. Kiva saada seuraa.
Taustaa: Selittämättömiä, lapsettomuutta 3v., 2 inssiä. Koskaan en ole plussannut, vaikka kaikki on muka pelannut.
Sumut aloiteltu tänään. Mullakin 0-ultra 19.4. Sitten mahd. Puregonit ja sumuja jatketaan. Pregnyl ennen punktiota. Siirron jälkeen Luget. Tämä on suunnitelma.
Mitäs muille kanssasisarille kuuluu??
Tänään kävin lääkärissä kuuntelemassa tuomion että onnistuuko hoito vai ei...IHANAA 6.4 nyt sit ihan oikeesti sumuttelemaan ja sit nolla ultra on 18.4..piikitykset alotan ke 19 tai to 20.4
Mulla kun oli se kysta joka ei sit ollu poitunut niin tyhjentivät sen(punktio tuntuu kuulemma aikalailla samalta...eli ei todellakaan paha vaikka ei ollut kuin puudutus)ja sit kun mulla oli monirakkulaiset munasarjat niin nekin on parempaan suuntaa,eli noi diforminit oikeesti tehoaa!!!Toivottavasti jatkossakin sujuu kaikki hyvin!
vielä kk tätä jännitystä ja sit onkin H-hetki käsillä==)
Tulen mukaan tähän teidän ketjuun, jos sopii?
Aloitan huomenna (5.4.) Procren piikillä (korvaa sumut).
Odottelen menkat ja piikitys Puregonilla alkaa 20.4 .
UÄ 27.4 punktio suunniteltu 3.5 (APUA).
Pitkä viljely ja siirto siis 8.5.
Onkos muita Procrenilla aloittavia?
Tuleekohan siitä vaihdevuosi oireita?
Jännitävä kevät siis meillä kaikilla!
Haleja ja onnen toivotuksia kaikille!
Mulla on huomenna lääkäri naistenklinikalla ja sit illalla ois tarkoitus aloittaa sumuttelu ja piikittely sit 19.4. Hiukan jännittää millaisia oireita näistä lääkkeistä tulee kun pitäis olla töissäkin täysillä mukana.
No mutta mieli korkealla kevättä ja toivottavasti raskautta kohti... :)
Laitan huomenna taas lekurireissun jälkeen kuulumisiani.
no niin nyt on sit ekat sumut laitettu...Luulin että olis paljon epämielyttävämpää laittaa noi mut ei toi oikein tuntunu missään,pikkasen nenässä kihelmöi!!
Nyt sit odotellaan nolla ultraa joka on 18.4..Toivottavasta nää sumut nyt tehoaa!!
onko muilla käyny niin että on menkat alkanu ennen sumuja??mulla alkoi menkat tiistaina kystan tyhjennykset seuraamuksena..mutta ei hätä ole tämän näköinen sain silti luvan alottaa noi sumut!
Tulipas taas sekanen viesti=)
Minäkin olen piiketellyt jarrua nyt 3 päivää ja jatkan 19.4. asti jolloin on ultra. Vielä ei ole vaihdevuosivaivat iskeneet päälle, mutta kyllä ne päänsäryt ja hikoilut kohta alkaa :-(. Onneksi eivät kuitenkaan kestä kovin kauaa. Pysytään linjoilla :-).
t. muksuja2
6. sumuttelupäivä. Yhtenä päivänä oli pää kipeä. Ollut pientä väsymystä, palelua, yöllistä kuumotusta ja unettomuutta (öisin heräilyä). Siis ei mitään normaalista poikkeavaa. ;-)
mulla nyt 5pvä sumuja.päähän koskenu lauantaista asti ja yöllä vähän hikoiluttaa ja on tosi" levottomat" jalat....
Vaikka on vasta näin alussa hoitoo niin tuntuu et nyt jo ihan täynnä noita sumuja.
Eikä mitään sivuoireita! Eli hyvin menee täällä, vaikka reidet onkin jo täynnä pieniä mustelmia piikeistä :). En kai ole kovin hyvä piikittelijä...? Viime kerralla pääkivut ja hikoilut alkoivat vasta viimeisellä viikolla. Tsemiä kaikille!
10. sumupäivä ja hyvin on menny. Yöllä on hikoilua, mut ei se niin vakavaa. Menkatki on jo. Kokeilin ekaa kertaa myös kuukuppia ja hyvältä vaikuttaa. Sen kanssa voi nukkua alasti.
oho olipas kauas karannu meidän pino!!
alkaa nolla ultra lähestymään(ti) vähän jännittää että onko ne jarrut oikeesti tehonneet ja pääseekö piikittelee ke tai to!!
Laiskasti minä ainakin kirjoittelen...
Jotenkin veto veks!
Menkkoja odottelen, kolme pv myöhässä...torstaina alkaa piikitys (puregon).
Vapun jälkeen siis punktio jne. Ihan hölmö olo, monet hoidot takana eikä mitään tulosta. Ei edes yritystä alkiolla tarttua kiinni. Nyt tehdään pitkä viljely, katotaan onko mitään siirrettävääkään ! huh jos koko homma menee hukkaan.
Sain mahtavat vaihdevuosi oireet tuosta jarrupiikistä!!!! :D
Nyt vielä nuo menkat, joten hikoillaan oikein urakalla (ja palellaan).
Jaksamista kaikille!
Huomenna 0-ultra ja katotaan pääsenkö piikittelemään.
No niin nyt on nolla ultrassa käyty,olis ollu aika eilen mutta iski kaamee mahatauti ni piti vaihtaa aika tälle päivälle!Elikkä huomenna alotan pistelee,aika suurella määrällä 225!
Kystan pirulainen tullu takas mutta ottaavat punktiossa pois!
Mites muilla...kamalasti alko noi pistokset jännittämään et millasenkahan hormooni-hirviön ne tekee ja jatkuukohan nää päänsäryt vielä sinne punktioon asti!
ja ekat piikit pistelty. Suhautin sitte vahingossa sumutkin molempiin sieraimiin. No pitänee olla tarkempi seuraavalla kerralla.
No niin nyt o eka piikki pistetty!Onko muilla gonal-f kynä käytössä...mitenkähän mä jotenkin koen aika hankaksi käyttää ton??Kaipa sitä oppii ja tottuu!!Kyllä menee kauheita summia rahaa näihin lääkkeisiin ja mulla ei varmaankaan edes riitä toi 2x gonal-f..mut kyllä siihen jostain on rahat revittävä=))
Eilen 0-ultra (hurjasti ihan pieniä folikkeleita näkyvissä) ja verikokeet ja sain luvan aloittaa tänään Merionalin (225) piikityksen. Päivittäiset migreenit alkoivat viikonloppuna, mutta johan tässä muutenkin ollaan täynnä kemiaa, niin ei nuo migreenilääkkeet enää paljon ole lisää. Eka ultra on tiistaina, johon mennessä olen sitten piikitellyt 5 x 225. Sitten voidaan jo alkaa suunnitella punktiota :-).
Eli on siis antanut mun päättää hoitoihin lähdöstä lähestulkoon kokonaan. Hän vain sanoi että sano koska on mikäkin aika missä ja koska pitää toimittaa purkin pohjalle " ituja" :-). Ei se hirveesti edes ymmärrä koko proseduurista. Ja mua se ei haittaa, kun en stressaa pahemmin mistään piikeistä tai punktioista, niin ei tarvi sellaista henkistä tukeakaan pahemmin. Yhdessä kyllä piinailaan, mutta noiden piikkien kanssa sillä menee pasmat ihan sekaisin.
Noista hinnoista kyselit. Mie en ole ihan selvillä hinnoista, mutta eka ivf tuli maksamaan n 2400 Euroa, tuli näiden mittapuiden mukaan halvaksi kun onnistui niin hyvin ettei tullut mitään extroja eikä pakkaseen jäänyt mitään (maksaa erikseen). Tällä kertaa jouduttiin maksamaan 3500 Euroa klinikalle " sisään" ja mitä siitä sitten jää yli, hyvittävät takaisin. Nuo jarrut kävin kyllä hakemassa tänään apteekista ja maksoivat 200 Euroa. Kaikki joutuu maksamaan itse, täällä Sveitsissä kun kaikki terveyspalvelut ovat yksityisiä ja vakuutus ei maksa mitään. Mutta on tämä äitiys sen arvoista :-).
Pysytään yhteydessä!