Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2v ja yhtäkkiä vaikeeta totella kun pitää pukea ja lähteä jonnekin. Muilla näin?

Vierailija
25.03.2006 |

Tyttö 2v3kk ja vielä 2kk sitten pukeminen sujui ja hän puki kun käskettiin. Nyt on yhtäkkiä hirvee rumba joka kerta kun pitää pukea - vaikka haluaa mukaan ulos/kauppaan jne niin toi pukeminen - huh, ei suostu. Sanoo vaan ei jatkuvasti, juoksee piiloon ja lopputulos lähes aina itku. Onko muilla näin? Muuten niiiin suloinen, tottelevainen ja ihanan tyttö.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii sama käytäntö!

Vierailija
2/6 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvana heittäytyi kaarelle/makaroniksi, nyt panee vastaan/juoksee piiloon. Pukea ei osaa vielä itse, ei halua alkaa edes yrittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti pukee. Vähän jo helpottunut karkuun juoksu.

Vierailija
4/6 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ei osaa pukea itse, mutta ei tule puettavaksikaan. Juoksee vain lelujensa kanssa ympäriinsä. Haluaa kuitenkin lähteä.

Vierailija
5/6 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa pukea jo osittain itsekin, mutta ei pue eikä tule puettavaksi. Sanoo esim. että haluaa pihalle/kauppaan/kaverille jne. mutta kun sanot, että laitetaan vaatteet päälle ja mennään niin ei sitten millään. Kiltti poika meilläkin muuten, eikä pahemmin uhmaile, mutta tuo pukeminen on näköjään tässä iässä aivan kamalaa. Tämä äiti odottaa kesää kuin kuuta nousevaa ettei tarvii pukea niin kamalasti!

Vierailija
6/6 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus on nyt juuri samanikäinen kuin ap:n lapsi. Melkein joka asiaan ensimmäinen vastaus on ei. Juoksee pakoon tai menee lymyämään piiloon. Ohimenevää on.

Meillä tepsii hyvin vetoaminen lapsen haluun tehdä MINÄ ITSE asioita. Puettaessa, jos lapsi karkaa tilanteesta ja kysyn napakalla äänellä :" puenko minä sinulle lakin päähän, vai puetko sen ITSE?" Melkeinpä poikkeuksetta lapsi tulle kiltisti äkkiä laittamaan lakin ihan itse, ennenkuin äiti ehtii :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä