Epäkiinnostava suurkaupunki
Mikä on teidän mielestä epäkiinnostava suurkaupunki, mitä ihmiset hehkuttaa?
Mä en itse ymmärrä miksi ihmiset on niin innoissaan Pariisista. Se on mun mielestä niin tylsä kaupunki. Ja kyllä, olen käynyt itsekin siellä useampaankin kertaan. Aina jotenkin yllätyn siitä kuinka se ei koskaan vastaa odotuksia. Huono palvelu, tylyä ihmisiä ja nähtävyydetkin jotenkin niin nähty.
Itse esim. Tykkään hirvittävästi Barcelonasta. Haluaisin sinne joka vuosi enkä tajua miksi joku ei haluaisi.
Mikä teidän mielestä on yliarvostettu suurkaupunki?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Lontoo ei mitään hyvää ja surkea sää
Onhan Lontoossa paljon nähtävää, kun menee museoihin ja käy syömässä, kiertelee laajalti. Mutta sää on usein kehno ja ilmanlaatu jotenkin huono/sakea whatever. Sinne kannattaa varata useita päiviä, niin ehtii muuallekin kuin jonnekin parille shoppailukadulle.
Kaikki kaupungit Intiassa. Kun kaikki pakolliset nähtävyydet ja hienostoalueet on nähty, jää jäljelle vaan likaa, ruuhkaa, pelkoa ja paskaa joka puolella.
Minä en ymmärrä, miksi Berliiniä hehkutetaan. Pommitettu ja siksi ruma.
Wien on kans melko tylsä, tosin en ole 100% varma, lasketaanko sitä suurkaupungiksi. Ne nähtävyydet on nopeasti nähty (kaikki liittyy Sissiin tavalla tai toisella...heh) ja ihmiset ovat jotenkin tosi ankean tylyjä ja juroja (pahempia kuin suomalaiset siinä mielessä).
Yksikään keskusteluun kirjoittanut ei ole tutustunut kritisoimaansa kaupunkiin kunnolla. Vähän kävellyt ydinkeskustassa ja ajatellut että tässäkö tämä nyt oli. Kyllä siinä pari vuotta menee, että saa suurkaupungista kunnon kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kaupungit Intiassa. Kun kaikki pakolliset nähtävyydet ja hienostoalueet on nähty, jää jäljelle vaan likaa, ruuhkaa, pelkoa ja paskaa joka puolella.
Olen eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
New York, nekkujen mesta. Yhtä harlemia koko mesta. :(( Merihaan tapainen paikka. :((
Et ole tainnut käydä. Kannattaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään keskusteluun kirjoittanut ei ole tutustunut kritisoimaansa kaupunkiin kunnolla. Vähän kävellyt ydinkeskustassa ja ajatellut että tässäkö tämä nyt oli. Kyllä siinä pari vuotta menee, että saa suurkaupungista kunnon kuvan.
Aloituksen perusteella ihan turistikokemukset riittävät.
Ja lisään listaan vielä Hampurin, varsinkin talvella: kolkko, kolho ja tylsä paikka, jossa on yllättävän vähän nähtävää ja yllättävän paljon narkkareita/kodittomia kaduilla.
Katson aina käytännön kannalta. Booking.com kautta on ok budjettihotelleja, mutta juuri Pariisin hotelleissa on ludehavaintoja euroopassa eniten. Myös New Yorkin hotelleissa on lutikoita. Ja huom, luteita voi olla kalliissakin paikassa.
Mä olen kyllä tosi "helppo" kun mä en ole vielä löytänyt paikkaa, josta en olisi kiinnostavia asioita löytänyt. Aika liuta suurenpia ja pienenpiäkin kaupunkeja käytynä ja aina on ollut kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Katson aina käytännön kannalta. Booking.com kautta on ok budjettihotelleja, mutta juuri Pariisin hotelleissa on ludehavaintoja euroopassa eniten. Myös New Yorkin hotelleissa on lutikoita. Ja huom, luteita voi olla kalliissakin paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä tosi "helppo" kun mä en ole vielä löytänyt paikkaa, josta en olisi kiinnostavia asioita löytänyt. Aika liuta suurenpia ja pienenpiäkin kaupunkeja käytynä ja aina on ollut kivaa.
Oon mäkin niistä löytänyt kiinnostavia juttuja, mutta kokonaisuutena ovat tylsiä.
T. Miamin, Kairon ja Hampurin dissaaja
Miten losia ei ole mainittu? Kaupunki pelkkää lähiötä ja roskia joka paikassa ja haisee karmealle. Myöskään nähtävyyksiä ei ole paitsi "hollywood" kyltti.
Vierailija kirjoitti:
No mitä odotit? Berliinissä näkyy historia ja siksi se on kiinnostava matkakohde. Tosin ei varmaan niille joita ei historia kiinnosta. Silloin kannattaa matkustaa johonkin, missä sliipattuja julkisivuja riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä odotit? Berliinissä näkyy historia ja siksi se on kiinnostava matkakohde. Tosin ei varmaan niille joita ei historia kiinnosta. Silloin kannattaa matkustaa johonkin, missä sliipattuja julkisivuja riittää.
Tykkään kaikista kauniista paikoista. Viisikymmennen luvun taloja en pidä kauniina. Sillä ei ole mitään tekemistä sliippauksen kanssa.
Historia ei riitä. Pitää olla historia + kauneus.
Miten kaupungit nyt voisi ollakaan mielenkiintoisia? Vanhoja taloja (joihin on pääsy kielletty), museoita (näyttelyt vaihtuvat 6kk välein, kerran kun käyt niin saat odottaa taas pitkään jotain uutta), turistirysiä, ylihintaista ruokaa ja ainainen kurjaliston muotishow kaupunkien parhailla paikoilla. Hyi hemmetti!
Ja sitä gelatoa ja espressoa saa kyllä suomestakin eli senkään takia ei kannata lähteä minnekään.
Mielestäni matkailu onkin naisten vastine miesten munanjatkeautoille. Mitään järkeä siinä ei ole, mutta kun pitää vain saada ja päästä että voi näyttäytyä parempana ihmisenä.
Berliini. Joka katu näyttää samalta. Tylsää "urbaanihelvettiä" joka paikassa. En todellakaan ymmärrä kaupungin viehätystä.
Vierailija kirjoitti:
Miten losia ei ole mainittu? Kaupunki pelkkää lähiötä ja roskia joka paikassa ja haisee karmealle. Myöskään nähtävyyksiä ei ole paitsi "hollywood" kyltti.
Minullakin on LA:sta sellainen käsitys, että se on ankea ja turvaton paikka. Mutta entä San Fransisco, onko kukaan käynyt? Haluaisin lähteä jossain vaiheesssa vähän pidemmälle reissulle Usaan ja New York ja San Fransisco kiinnostavat. Ja Seattle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on LA:sta sellainen käsitys, että se on ankea ja turvaton paikka. Mutta entä San Fransisco, onko kukaan käynyt? Haluaisin lähteä jossain vaiheesssa vähän pidemmälle reissulle Usaan ja New York ja San Fransisco kiinnostavat. Ja Seattle.
Käytiin päiväseltään ja SF vasta ankea olikin. Se johtunee suurimmaksi osin säästä, joka oli kylmä ja harmaa, ja siitä, että ei etukäteen juuri suunniteltu tekemisiämme. Patsasteltiin siinä Pier 39 (?) paikkeilla, ajeltiin Sillan yli, käytiin katselemassa Siltaa hiekkarannalta ja metsästettiin Googlen päämajaa. Ja piipahdettiin jossain ilmaisessa "museossa" jonkun parkissa olevan sotalaivan vieressä.
No onneksi sä tajusit että tää oli vaan provo. :D