Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäkiinnostava suurkaupunki

Matkaaja
02.05.2017 |

Mikä on teidän mielestä epäkiinnostava suurkaupunki, mitä ihmiset hehkuttaa?

Mä en itse ymmärrä miksi ihmiset on niin innoissaan Pariisista. Se on mun mielestä niin tylsä kaupunki. Ja kyllä, olen käynyt itsekin siellä useampaankin kertaan. Aina jotenkin yllätyn siitä kuinka se ei koskaan vastaa odotuksia. Huono palvelu, tylyä ihmisiä ja nähtävyydetkin jotenkin niin nähty.

Itse esim. Tykkään hirvittävästi Barcelonasta. Haluaisin sinne joka vuosi enkä tajua miksi joku ei haluaisi.

Mikä teidän mielestä on yliarvostettu suurkaupunki?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni New York oli yllättäen pienoinen pettymys. Jotenkin odotin että Nykissä olisi sellaista luovaa skeneä enemmän, vähän niin kuin Berliinissä. Sen sijaan Manhattan oli aika tylsää rikkaiden aluetta ja jopa Brooklyn alkaa olla liian kallis monelle luovan alan ihmiselle, joten porukka on kuulemma hajaantunut jonnekin New Yorkin laitamille. New York oli myös yllättävän epäsiisti ja köyhyys ja epätasa-arvoisuus iski aika rumasti kasvoille. En tiedä, ehkä kävin vain ihan väärissä paikoissa...

Vierailija
42/51 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään keskusteluun kirjoittanut ei ole tutustunut kritisoimaansa kaupunkiin kunnolla. Vähän kävellyt ydinkeskustassa ja ajatellut että tässäkö tämä nyt oli. Kyllä siinä pari vuotta menee, että saa suurkaupungista kunnon kuvan.

Kai nyt epäkiinnostavana saa pitää vaikkei tuntisi asiaa hyvin. Minulle kaikki kaupungit ovat epäkiinnostavia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten losia ei ole mainittu? Kaupunki pelkkää lähiötä ja roskia joka paikassa ja haisee karmealle. Myöskään nähtävyyksiä ei ole paitsi "hollywood" kyltti.

Minullakin on LA:sta sellainen käsitys, että se on ankea ja turvaton paikka. Mutta entä San Fransisco, onko kukaan käynyt? Haluaisin lähteä jossain vaiheesssa vähän pidemmälle reissulle Usaan ja New York ja San Fransisco kiinnostavat. Ja Seattle.

San Francisco on kiva, kuten myös San Diego. LA taas on ihan hirveä, turvaton ja ruuhkainen paskaläävä. Hollywoodissa nyt voi käydä kääntymässä ja siinä ympäröivillä rannoilla, mutta LA itsessään ei mitään näkemistä.

Nykistä en erityisesti tykkää, mutta kyllä siellä riittää nähtävyyksiä, ravintoloita yms. mikä pitää kiireisenä ja se oli minusta sentään ihan kiva nähdä.

Vierailija
44/51 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydän jokaisesta paikasta aina jotain kivaa ja matkailu kannattaa aina. En tiedä odotinko liikoja, mutta Hampuri, Amsterdam ja Kööpenhamina olivat tylsempiä kuin luulin.

Vierailija
45/51 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä myös ääni Pariisille. Olen käynyt useamman kerran ja toivottavasti ei tarvitse enää mennä. En osaa tarkemmin määritellä, mikä Pariisissa mättää. Jotenkin siellä on vain huono ilmapiiri, tympeitä ihmisiä, jollain tapaa epäsympaattista ja epäinspiroivaa. Ja jos menee vähääkään keskustan ulkopuolelle, niin muiden ihmisten ihonvärin perusteella saattaisi luulla olevansa jossain päin Lähi-Itää tai Afrikkaa eikä Euroopassa.

Myös Rooma on jotenkin kylmäksi jättävä. Aivan liikaa turisteja, ettei eteen päin pääse, kaoottista. Nähtävyyksien lähelle ei pääse ihmismassan takia. Jatkuvasti saa pelätä taskuvarkaita, myös kerjäläisiä paljon.

Vierailija
46/51 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten losia ei ole mainittu? Kaupunki pelkkää lähiötä ja roskia joka paikassa ja haisee karmealle. Myöskään nähtävyyksiä ei ole paitsi "hollywood" kyltti.

Minullakin on LA:sta sellainen käsitys, että se on ankea ja turvaton paikka. Mutta entä San Fransisco, onko kukaan käynyt? Haluaisin lähteä jossain vaiheesssa vähän pidemmälle reissulle Usaan ja New York ja San Fransisco kiinnostavat. Ja Seattle.

Itse kyllä tykkään New Yorkista. Mutta toisaalta Washington DC on kyllä upea kaupunki, ihana luonto ja paljon nähtävää.

Savannah on taas jotain ihan muuta, kuin olisi Italiassa, mutta Usassa. Upea! Moni Usan kaupunki on persoonaton ja ankeahko pilvenpiirtäjärykelmä, mutta amerikkalaiset matkustavat Kaliforniaan mennessään usein Napa Valley:iin. Sen voi helposti yhdistää San Franciscoon, ja itse ainakin viihdyin hyvin.

Vierailija
47/51 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä?

Vierailija
48/51 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi (olen asunut siellä ja käynyt useamman kuin kerran), Rooma ja Istanbul.

Vierailija
49/51 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

San Francisco ei napannut, mutta olin sen verran vähän aikaa, etten voi kunnolla tuomita. En ole missään kohdannut noin paljon aggressiivisia kerjäläisiä (South Parkin jakso Night of the Living Homeless antaa aika realistisen kuvan). Tavallaan kaupunki oli osittain ihan nätti, mutta ne superjyrkät mäet alkavat ärsyttää. Jos vähän jotain vanhaa hippimeininkiä olisi säilynyt, niin se olisi varmaan tehnyt kaupungista miellyttävällä tavalla erikoisen, mutta nyt se tuntui olevan suunnattu vain gluteenittomille hipstereille. Olen käynyt useimmissa muissa USA:n suurkaupungeissa ja niistä olen pitänyt.

Vierailija
50/51 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Souliin en päässyt ollenkaan sisälle.

Vierailija
51/51 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankara on epäkiinnostavin, yllättäen myös Seattle. Kuala Lumpur on über tylsä, mutta raflaa koollaan.

Niin, sanoisin nämä kolme tossa järjestyksessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä