Jos menisit Kummalliset kammot -ohjelmaan, mikä olisi sun kammo?
Onko sinulla sellaista fobiaa, joka aiheuttaa tietyissä tilanteissa rajoitteita tekemiseesi?
Kommentit (85)
Seksi. Minulla on huono iho enkä tahdo paljastaa kenellekään alastonta vartaloani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiiret, käärmeet, sokeritoukat, uiminen syvässä vedessä (esim keskellä järveä), seisovat pöydät joissa paljon ihmisiä mussuttaa ja ronkkii ruokia, hotellihuoneet ja vieraat pitkät hiukset siellä jne.
Keskellä järveä uiminen ei ole pelkoa vaan järjen köyhyyttä.
Olin joskus purjeveneilemässä. Siitä
Olisi ollut mahdollisuus kastautua järveen, en halunnut. Tarkoitin tällaista tilannetta.
esiintymispelko täällä, paitsi ehkä jos onjo pitkään tunnettu yleisö niin ehkä siitä selviää, esim tietyn luokan edessä menee nippanappa, mutta vaihtuvaa yleisöä eikyllä varmaan kykenis kokeileen
uusien ihmisten kanssa yksittäin eikyllä tuota ongelmia keskustella
Vierailija kirjoitti:
Seksi. Minulla on huono iho enkä tahdo paljastaa kenellekään alastonta vartaloani.
lateksia kehiin.... tai sitten vaikka sokea kumppani?
Mulla on paljon pelkoja, mutta fagofobia, jonka takia meinasin kuolla 15-vuotiaana, on vaikuttanut eniten elämääni. Pelkään myös esim. hammaslääkäriä, ja viimeksi hampaani piti paikata nukutuksessa.
Pelkään ötököitä ihan hirveästi varsinkin kovakuoriaisia...hrrr...sitten pelkään sellaisia tilanteita joissa paljon kerralla ihmisiä suljetussa tilassa...ja sitten jostain syystä pelkään karhuja sairaanloisesti...esimerkiksi susia tai muita en pelkää vain karhuja...
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän näitä kai löytyy, mutta trypofobia on yksi. Hyi kun tuli paha olo vaikkei vuosiin ole kuvia nähnyt. Googlaaminen omalla vastuulla.
Juu hyi se kennosammakko... Pipa pipa joka synnyttää selästään
Verikokeet ja rokotukset. Odotan ensi jaksoa kauhulla... en tiedä pystynkö edes katsomaan sitä piikkijaksoa.
Kaikki ötökät (hämähäkit, leppäkertut, ampiaiset), perhoset, sudenkorennot. Korkeat paikat, ahtaat paikat, väentungos, hammaslääkäri, suoliavanteen saamisen pelko. Pelkään myös sitä että autoni hajoaa keskelle vilkasta liikennettä, pelkään mäkilähtöjä. Tukehtumisen pelko. Oksentamisen pelko.
Mulle pitäis järjestää oma tuotantokausi tuota ohjelmaa tai vaikka parikin.
Suljetunpaikan kammo. Hissit, yleisö-wc:t, ym. kaikki kammottaa. En voi laittaa vessan ovea lukkoon, kun pelkään ettei se aukeakaan.
Tämä aiheuttaa myös sen, että en voi mitään isoja kypäriä laittaa päähän, siis esim. moottoripyöräkypärää. Ahdistaa ja pelottaa se etten pääse siitä pois. Sukeltaminen jollain laitteilla olisi kauhistus.
En voi myöskään uida luonnonvesissä, enkä ainakaan missään jossa jalat ei yllä pohjaan. Pelkään kaikki eläimiä siellä vedessä.
Skorpionit, hyi! Ne eläimet siis, ei onneksi se horoskooppi. ;)
Markkinoilla, huvipuistoissa, lasten- ja urheilutapahtumissa kaikenlaiset maskotit, joista ei voi tietää kuka siellä on sisällä.
Pelkään ainakin reikiä, portaita, purkkaa ja kovien karkkien / jonkun muun rouskuvan pureskeluääntä. En tiedä onko näille virallisempia nimityksiä olemassa, enkä todellakaan aio googlettaa. Ohjelmaa en ole katsonut.
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän näitä kai löytyy, mutta trypofobia on yksi. Hyi kun tuli paha olo vaikkei vuosiin ole kuvia nähnyt. Googlaaminen omalla vastuulla.
Brrrrr
Hämähäkit ja lukit! Pelkään ihan pieniäkin kuollakseni. Kerran käytiin kaverin kanssa matelijatalossa, enkä tiennyt, että siellä on (lasihäkissä tietenkin) isoja hämähäkkejä. Kamalan kirkaisun päästin, kun ne oli yllttäen sijnä sammakkoeläinten vieressä. Yyh...
Käärmeet