Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde ja yhteinen lapsi, mutta omat asunnot?

Vierailija
01.05.2017 |

Onko kenelläkään otsikon mukaista tilannetta? Siis parisuhde mieheen / naiseen ja yhteinen lapsi tämän kanssa, mutta molemmilla vanhemmilla omat asunnot? Miten järjestely on toiminut?

Itselläni on sellainen tilanne, että erinäisistä syistä johtuen yhteiselo miehen kanssa ei onnistu, mutta en halua myöskään erota. Haluaisin meille molemmille omat asunnot ja oman talouden, mutta niin, että pysyisimme kuitenkin yhdessä. Erota en halua, sillä ongelmat olisivat mahdollisesti ratkaistavissa tällä järjestelyllä. Kuulisin mielelläni kokemuksia vastaavista järjestelyistä!

Kommentit (157)

Vierailija
21/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtona ei sitten ole, että lakkaat olemasta äiti sille miehellesi? Pistät kovan kovaa vastaan ja huoltakoon itsensä? Pesköön pyykkinsä jne. Et vain tee. Et suostu palvelijaksi.

Tätä on kokeiltu, mutta koti on sitten jo muutamassa päivässä kuin sikolätti. Minä en halua elää itse, enkä laittaa lastanikaan sellaiseen ympäristöön. Jos miehellä olisi oma asunto, hän saisi porsastella ihan rauhassa tai sitten opettelisi hoitamaan asiansa itse. Joka tapauksessa lopputulos ei enää rasittaisi minua tai lasta, kävi kummin vain.

Ap

Vierailija
22/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, viestit 17 ja 19 olivat Ap:lta.

Hei sinä nro 20! Kertoisitko lisää järjestelystänne? Asutteko lähekkäin ja miten olette hoitaneet asiat yhteisen lapsen suhteen? Kuulisin mielelläni kokemuksiasi! :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla noin vaikeaa? Pitäkää rahat erillään. Et tee miehen puolesta mitään. Jaatte kotityöt. Vain 10 päivää /kk yhdessä ja sä et jaksa?

Etäparisuhde viilenee helposti. Toinen alkaa olla riesa siinä arjessa. Ja se toinen tulee kuin kylään - ei kotiinsa.

Montako vuotta olette olleet näin, vai kenties aina? Ette ole koskaan asuneet kokoaikaa yhdessä?

Olimme muutamia kuukausia kokoaikaisesti yhdessä lapsen vauva-aikana. Silloin tilanne oli vielä pahempi.

Ap

Vierailija
24/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kokeilimme juuri tämänlaista ratkaisua. Mutta meillä syy erilleen muuttoon ei ollut kotityöt, vaan miehen lapsi aiemmasta liitosta. Hyvin meni, mutta erosimme lopulta, en kuitenkaan sanoisi että erilleen muuton vuoksk. Kannattaa kokeilla, ei siinä mitään häviä.

Vierailija
25/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan asuntoon siis kodinhoitoa ja asioidenhoitoa opettelemaan: ehkä joskus viiden vuoden päästä on oppinut, ja voitte harkita yhteenmuuttoa takaisin.

Vierailija
26/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juurikin tuollainen tilanne, kuin Ap suunnittelee: asumme miehen kanssa vierekkäisissä rivitaloasunnoissa. Meillä on kaksi lasta, jotka viettävät aikaa kummankin vanhemman kanssa kummassakin asunnossa aina tilanteen ja fiiliksen mukaan. Molemmissa asunnoissa on lastenhuone.

Miehen kanssa voidaan valita, ollaanko yhdessä jomman kumman kotona, vai kumpikin omissa kodeissaan, joskus jaetaan lapset toinen toiselle ja toinen toiselle, jotta he saavat myös kahdenkeskistä laatuaikaa kummankin vanhemman kanssa. 

Minä huolehdin oman kämppäni kotityöt ja mies omansa. Raha-asiat ovat muutoin erillään, mutta lasten kulut maksetaan puoliksi.

Toimii meillä paremmin kuin hyvin. Voin suositella.  :)

Vierailija
27/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut mainitsemassasi järjestelyssä jo 6 vuotta. Meillä on 2 yhteistä lasta. Järjestely sopii meille erinomaisesti

Vierailija
28/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde, jossa ajatellaan, että " mun pitää vaan vähän kouluttaa kumppania niin siitä tule hyvä", ja "kumppani on ihan hyvä sitten kun se muuttuu", ei ole hyvä parisuhde eikä sillä ole tulevaisuutta.

Minun mielestä vastaa tilannetta "jeppe juo, mutta muun ajan se on tosi ihana mies".

Mun mielestä tuossa kannattaisi ihan suosiolla erota.

Vierailija
29/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota järjestelyä voisi varmaan suositella useammillekin av-mammoille, sen verran täällä valitetaan mieslapsista, jotka syö vanukkaatkin kaapista.

Vierailija
30/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde, jossa ajatellaan, että " mun pitää vaan vähän kouluttaa kumppania niin siitä tule hyvä", ja "kumppani on ihan hyvä sitten kun se muuttuu", ei ole hyvä parisuhde eikä sillä ole tulevaisuutta.

Minun mielestä vastaa tilannetta "jeppe juo, mutta muun ajan se on tosi ihana mies".

--.

Eiköhän tässä nyt ole tarpeeksi katseltu ja yritetty, kun ulkopuolistakin apua on.  Toista ei voi muuttaa. Kummallakin omat tavat.

Eihän perheelle ole yhtä mallia: ihan hyvin voi asua eri asunnoissa.

Vierailija
31/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haaveilen tästä. Kuulostaapa hyvältä. Kummallakaan ei haluja hankkia uusia eri kumppaneita, mutta yhdessä asuminen on jatkuvaa riitelyä juurikin asioista, joita vain pitäisi sietää, ja jotka ei muutu. Muuten kivana ihmisenä pidetään toinen toisiamme. Mutta haluan omaa tilaa, aikaakin ja rauhaa. Suurin este asialle on raha tällä hetkellä.

Vierailija
32/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tyhmä kysymys, mutta miten tuossa järjestelyssä hoituu parisuhteen fyysinen puoli vai onko se osa suhdetta jo kuivunut pois?

Vierailija
33/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ero on seuraava vaihtoehto niin kokeilkaa. Tosin en ymmärrä nykyajan käsitystä siitä et kaikille pitää olla oma tila ja omat jutut. Eikö ois aika kasvaa ihmisenä ja opetella elämään yhdessä?

Tätä olen yrittänyt parhaani mukaan, mutta mielestäni raja on nyt tullut vastaan. Jos ihmisenä kasvaminen tarkoittaa sitä, että minun pitäisi vain alistua miehen odotuksiin esim. kotitöiden suhteen, niin sitten pysyttelen mieluummin tällaisena. :) Tämän ajatuksen taustalla on siis ratkaisemattomia ristiriitoja, jotka häviäisivät ihan vain muuttamalla erilleen. Itse puolestani ihmettelen tätä, että yhdessä asuminen on ainoa oikea muoto, kun kyseessä on ydinperhe. Miksi ei voisi asua erillään ja olla ihan tasapainoinen kokonaisuus silti, jos taloudellinen tilanne vain sen sallii? Miksi pitäisi tyytyä, alistua, joustaa tarpeistaan ja vain mukautua, jos tarjolla kerran on toinenkin vaihtoehto?

Todennäköisesti miehesi tulee pettämään sinua asuessamme erillään, ellei jo petä nytkin kun on paljon on poissa kotoa.

Vierailija
34/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ero on seuraava vaihtoehto niin kokeilkaa. Tosin en ymmärrä nykyajan käsitystä siitä et kaikille pitää olla oma tila ja omat jutut. Eikö ois aika kasvaa ihmisenä ja opetella elämään yhdessä?

Tätä olen yrittänyt parhaani mukaan, mutta mielestäni raja on nyt tullut vastaan. Jos ihmisenä kasvaminen tarkoittaa sitä, että minun pitäisi vain alistua miehen odotuksiin esim. kotitöiden suhteen, niin sitten pysyttelen mieluummin tällaisena. :) Tämän ajatuksen taustalla on siis ratkaisemattomia ristiriitoja, jotka häviäisivät ihan vain muuttamalla erilleen. Itse puolestani ihmettelen tätä, että yhdessä asuminen on ainoa oikea muoto, kun kyseessä on ydinperhe. Miksi ei voisi asua erillään ja olla ihan tasapainoinen kokonaisuus silti, jos taloudellinen tilanne vain sen sallii? Miksi pitäisi tyytyä, alistua, joustaa tarpeistaan ja vain mukautua, jos tarjolla kerran on toinenkin vaihtoehto?

Todennäköisesti miehesi tulee pettämään sinua asuessamme erillään, ellei jo petä nytkin kun on paljon on poissa kotoa.

Aina joku tulee huutamaan: se pettää sinua nyt jo.

No sitten ehkä tulee ero? Ei tulevaisuuteen voi nähdä.  Pettäjä on pettäjä, vaikka voissa paistaisi, ja toisen on sitten aina uskollisia.

Vierailija
35/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuossa kannattaisi ihan suosiolla erota.

Miksi kannattaisi erota, jos ainoa välejämme rassaava asia on se, ettei mies ole joutunut opettelemaan huushollin ylläpitoa? Sen kun voi oppia vielä tälläkin iällä. Kuitenkin, jos asuisimme erillään, mies voisi muuttua omasta tahdostaan tai olla muuttumatta: lopputulos ei jäisi minun rasitteekseni, kävi miten kävi. Tuskinpa kukaan meistä 100 % täydellinen kumppani on, ja tällaisissa tilanteissa pitää vain yrittää löytää kaikille sopiva kompromissi.

Ap

Vierailija
36/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko sinä ap oikeasti jatkaa tämän miehen kanssa?

Vierailija
37/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtisiko isä muka tasapainoisen ruokavalion, puhtaat vaatteet, siistin kodin, kuskaukset harrastuksiin, huoletisi hammaspesut, lukisi iltasadun jne jne.

Vai eläisikö lapsi isänsä luona kuin pellossa?

Vierailija
38/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä suuremmalla syyllä omat asunnot olisi hyvä juttu. 

Vierailija
39/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi perhettä jotka ovat eläneet monta vuotta juuri tuolla tavalla kuin sinä haluaisit. Hyvin on mennyt,ja ovat sitä mieltä, että tuo säpinää suhteeseen, kun ei arki rasita suhdetta. Rahaa tietysti vaatii pitää kahta kotia yllä. Useinhan mennään nopeasti yhteen juuri siitä syystä, että voi jakaa asumismenot.

Vierailija
40/157 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän tyhmä kysymys, mutta miten tuossa järjestelyssä hoituu parisuhteen fyysinen puoli vai onko se osa suhdetta jo kuivunut pois?

Ihan samoin kuin tähänkin asti, mutta yhteisten hetkien jälkeen toinen voisi mennä omaan asuntoonsa tai jäädä viereen nukkumaan, ihan fiiliksen mukaan. Onnistuuhan tuo niilläkin seurustelevilla pareilla, jotka eivät vielä ole muuttaneet yhteen. :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi