Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan näyttää varakkaalta mutta hillityllä ja tyylikkäällä tavalla, miten pukeudun, meikkaan ym?

Vierailija
01.05.2017 |

Mitä merkkejä ostan, mihin panostan, missä säästän?
Tulot ovat keskitasoa ja haluan siis näyttää varakkaammalta ja porvarillisemmalta kuin oikeasti olen ;)

Kommentit (361)

Vierailija
121/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin käytös ja sivistys kuntoon. Muuten jäät kiinni heti.

Paistaa läpi joka tapauksessa, jos aloitus on tuollainen.

Vierailija
122/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun suomen varakkaimmalla alueella ja yksi asia, johon kiinnitän aina huomiota köyhemmillä alueilla on hiusten väri.

Eli täällä missä asun ei vaan ole räikeitä värjättyjä hiuksia, olen ihan tottunut siihen ja esim. vantaalla käydessä oikeasti säikähdän nähdessäni sen mustien, punaisten yms. hiusten kirjon.

Ja toinen asia on tietysti ylipaino, eli köyhemmillä alueilla on tosi paljon ylipainoisia verrattuna tänne missä asun, en näe täällä melkein yhtään ylipainoisia paikallisia. Kävin kerran siinä jumbon k-marketissa ja melkein kaikki oli lihavia siellä.

Muuta ei tule mieleen, mihin kiinnittäisin huomiota. Hiustenväri on tuo ykkösjuttu, jonka huomaan.

Kyllä, ja se räikeys kaikessa muussakin. Vantaa on aika hurja kyllä. Monelle tuntuu olevan käveleminen haastavaa, kun painoa on niin paljon. Hengästynyt, ylipainoinen, räikeätukkainen, kovaääninen tupakoitsija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa kuvan yläreunassa vilkkuvan mainoksen keski-ikäisen naisen kuva on esimerkki ns. "varakkaasta ulkonäöstä". Heti näkee, ettei ole WT-tapaus. Se on se joku tekijä X, mistä erottaa heti ettei ole juankoskelainen  siivooja kyseessä

Vierailija
124/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella varakas kaverini pukeutuu aina todella rennosti,mutta vaatteissa on selvästi hyvät materiaalit. Ei ikinä mitään todella kireitä vaatteita.Ehkä hänen varakkuutensa huomaa lähinnä kellosta(jos tuntee merkkikelloja) ja hienoista timanttisormuksista.

Vierailija
125/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko joku oikeasti, että mistään ulkoisesta merkistä, vaatteesta ym. tunnistaa oikeat "rikkaat"?

Merkkitakkeja, huiveja, laukkuja jne. näkee nykyisin aivan kaikissa sosiaaliluokissa. Keskiluokkaiset ihmiset nimenomaan panostavat eniten siihen, että kaikki on "kunnollista" tai "hyvää merkkiä".

Sanoisin ennemminkin, että varakkaat ja porvarilliset ihmiset tunnistaa ennemmin tietynlaisesta habituksesta, elekielestä ja käytöksestä.

Vierailija
126/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskelija ja näillä seteillä yleensä oletetaan että olen varakas.

Tähän vuodenaikaan päällä, beige trenssitakki, mustat siistit nilkkurit, merkkilaukku, mustat siistit farkut, ja joku yksinkertainen yläosa.

Pointti näissä on se että kaikkien vaatteiden kuuluu olla hyvin huollettuja eikä mtn ryppysiä rättejä. Hyvä ryhti ja leuka ylös. Hiukset ja meikit kanssa viimesen päälle vaikka olis vaan lähikauppaan matka.

N22

Vierailija
127/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena et ainakaan osta mitään MK, LV roskaa sekä ei mitään iphonea. Nuo on halpojen naisten tuotteita.

Vierailija
128/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin oikeasti varakkaana (vanhaa rahaa), tämä keskustelu hieman huvittaa. Ette ikinä ajattelisi minua tai tuttaviani varakkaiksi kadulla. Käyn ihan Prismassa, feikkicrocseissa ja verkkareissa. Ostan ihan mitä vaatetta sattuu, h&m on kovassa käytössä jne. Tämän hetkinen "kaupungilla hengailu" takkini maksoi Zalandolla 29e.

Toki omistan muutamia erittäin kalliita juhlamekkoja ja muutaman erivärisen jakkupuvun, joihin on yhteensä käytetty kuusinumeroinen summa rahaa. Näihin sopivia koruja, kenkiä ja laukkuja. Työssä joudun edustamaan ja ovat tarpeen. Mutta normaalisti arkipukeutumisesta tai muutenkaan tyylistä varakkuus ei näy. Meikkaan vahvasti, jos huvittaa tai olen meikittä, jos huvittaa. Värjään hiuksia mustaksi tai punaiseksi jos haluan. Leikkaus on aika hillitty ja klassinen kyllä.

Sadantonnin edestä jakkupukuja ja juhlamekkoja? Jep.

Kyllä, usko tai älä. Hyvä, todella laadukas jakkupuku maksaa helposti viisikin tonnia. Pari lähes 20t maksanutta mekkoa. Ja muutamia vähän edullisempia.

Ja kengät yms lisäksi.

Vierailija
129/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu, nahkalaukku ja kengät samaa väriä, kunnon napakat farkut , trenssi ja hiukset + meikki huoliteltu

Terv plösö tuulipuku mamma 😊

Vierailija
130/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei tietenkään mulle kuulu mutta miksi feikata varallisuusasteensa? Eikö ois järkevämpää tehdä töitä sen eteen että oikeasti voisi kuulua siihen varallisuusluokkaan kuin haluaa? Suomessahan peräänkuulutetaan aina aitoutta kaikessa heh hee, tässäkö saakin sitten olla epäaito ; ) I don't get it..

Vierailija
131/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavat paljastavat. Hyvän kasvatuksen ja koulutuksen saaneet hallitsevat ruokailutavat. Sivistyneet aikuiset eivät mätä ruokaa suuhun haarukka oikeassa kädessä ja puhu ruoka suussa. Tämä on ihan oikeasti seikka joka paljastuu yllättävän useasti illanvietossa tai isossa lounasporukassa. Monesti löytyy joku joka innostuksissaan unohtaa ruokailutavat ja "paljastaa" millainen oikeasti on miehiään huutelemalla kommentteja leivänmurut suusta lentäen.

Toinen asia on uusien ihmisten esittely. Ei tiedetä missä järjestyksessä tai sitten ei esitellä ollenkaan!

Vierailija
132/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin oikeasti varakkaana (vanhaa rahaa), tämä keskustelu hieman huvittaa. Ette ikinä ajattelisi minua tai tuttaviani varakkaiksi kadulla. Käyn ihan Prismassa, feikkicrocseissa ja verkkareissa. Ostan ihan mitä vaatetta sattuu, h&m on kovassa käytössä jne. Tämän hetkinen "kaupungilla hengailu" takkini maksoi Zalandolla 29e.

Toki omistan muutamia erittäin kalliita juhlamekkoja ja muutaman erivärisen jakkupuvun, joihin on yhteensä käytetty kuusinumeroinen summa rahaa. Näihin sopivia koruja, kenkiä ja laukkuja. Työssä joudun edustamaan ja ovat tarpeen. Mutta normaalisti arkipukeutumisesta tai muutenkaan tyylistä varakkuus ei näy. Meikkaan vahvasti, jos huvittaa tai olen meikittä, jos huvittaa. Värjään hiuksia mustaksi tai punaiseksi jos haluan. Leikkaus on aika hillitty ja klassinen kyllä.

Kyllä, usko tai älä. Hyvä, todella laadukas jakkupuku maksaa helposti viisikin tonnia. Pari lähes 20t maksanutta mekkoa. Ja muutamia vähän edullisempia.

Ja kengät yms lisäksi.

Toki kannattaa maksaa jos on liikaa rahaa. Itse käytän ylimääräisen rahan mieluummin matkustamiseen tms.

Mulla on pari erinomaista laatua olevaa housupukua joiden hinta oli alle 200€ reilu 10v sitten. Ihan uudenveroisia vaikka käytän niitä tosi paljon. Juhlavan kotelomekon ostin juuri Englannista -70% ja hintaa tuli reilusti alle 100£ kenkien hintaa en edes kehtaa sanoa mutta ne on todella erikoiset ja mekkoon sopivat. Kukaan ei taatusti pysty sanomaan maksoiko mekko alle satasen vai yli tonnin:D Pitkiä iltapukuja mun on turha ostaa kun niitä voi käyttää vain kerran eikä niistä koskaan saa omiaan takaisin.

Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
133/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta. Mieheni on koulutettu ihminen, mutta kotoisin alemmasta sos.luokasta. Vuosienkaan jälkeen ei omaa tiettyjä käytöstapoja, jotka vahvasti periytyvät kasvatuksessa. Esim. ruokailutilanteissa yms ei osaa tiettyjä asioita, jotka taas minulle on itsestään selvää. En jaksa itse enää asioista puhua, koska hän on aikuinen ihminen eikä niitä enää omaksu, ihmettelee vaan turhaa " nipotusta" . Ärsyttää vaan välillä tämä junttimainen puoli. Itse en ole varakas, mutta perheeni on. Ihmettelin pitkään, mutta kun tajusin miten vanhempansa käyttäytyvät ja mitä katsellut koko lapsuuden, niin ei tarvitse enää ihmetellä miksei tiedä missä järjestyksessä otetaan ruokia seisovasta pöydästä yms...

Vierailija
134/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kengät yms lisäksi.

Todellakin uskon. Itsellä myös vaatekaapin arvo on vähintään satatuhatta. Kymmenkunta jakku/housupukua, useita kalliita iltapukuja, kenkiä, laukkuja, takkeja... ostan paljon uniikkikappaleita ulkomailta.

Eikä minullakaan peruspukeutumisesta kukaan varmastikaan arvaa onko rahaa vai ei. Ihan ketjuliikkeistä ostan niin hillittyä kuin värikästäkin.

Vierailija
135/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliit vaatteet, laukut ja viimeisen päälle trendikäs tyyli. Ne ovat pelkkää pintaa. Ihmisen habitukseen kiteytyy luokkayhteiskunnan leima.

Ihmisen sosiaalinen asema, tulot ja varallisuus voi muuttua elämän varrella paljonkin. Habitus muovautuu kuitenkin elämän varrella, ja se koituu monen kohtaloksi. Siitä voi tehdä jo paljon päätelmiä. Hienojenkin vaatteiden alle näkee, kun katsoo tarpeeksi tarkasti. Näkyvimpiä ovat esimerkiksi ihmisen tapa kantaa itsensä, kommunikoida, elehtiä kasvoillaan. Myös kyky pitää itsestään huolta on asia, jota rikkaudet eivät hetkessä muuta. Porvariston hillitty charmi on laajalti tunnettu käsite.

Vierailija
136/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kengät yms lisäksi.

Juu, siellähän niitä Net-a-Porter kaupassa on niitä kalliimpia kuteita. Kerro meille, että olet edes joskus tilannut sieltä jotain :)

Vierailija
137/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pukeudu kuin eräs Sofia ja olet jo pitkällä. Äläkä leikkele itsestäsi pellen näköistä. Älä puhu pahaa ja juoruile esim. ex-puolisoista.

Vierailija
138/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kengät yms lisäksi.

Toki kannattaa maksaa jos on liikaa rahaa. Itse käytän ylimääräisen rahan mieluummin matkustamiseen tms.

Mulla on pari erinomaista laatua olevaa housupukua joiden hinta oli alle 200€ reilu 10v sitten. Ihan uudenveroisia vaikka käytän niitä tosi paljon. Juhlavan kotelomekon ostin juuri Englannista -70% ja hintaa tuli reilusti alle 100£ kenkien hintaa en edes kehtaa sanoa mutta ne on todella erikoiset ja mekkoon sopivat. Kukaan ei taatusti pysty sanomaan maksoiko mekko alle satasen vai yli tonnin:D Pitkiä iltapukuja mun on turha ostaa kun niitä voi käyttää vain kerran eikä niistä koskaan saa omiaan takaisin.

Mutta kukin tyylillään.

Tottakai, jokainen tyylillään. Joudun itse käymään mieheni kanssa ulkomailla iltapukutilaisuuksissa jatkuvasti, joten siihen puoleen on pitänyt panostaa. Mutta kuten sanoin, arkena menen kauppaan likaisissa, kulahtaneissa verkkareissa enkä välitä pukeutumisesta pätkääkään.

Vierailija
139/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varakas mutta pysyn kaukana pintaliito-piireistä. Puistattaa moinen.

Vierailija
140/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikkicrokseissa ja nyppyisissä lökäpöksyissä saatan todellakin käydä Lähikaupassa tai puutarhakaupassa.

Jotenkin nautin, että paremmat vaatteet säästyy ja sulaudun joukkoon. Miljonääri en ole, mutta pukeutuminen ei ole rahasta kiinni.

Työelämässä tai juhlissa tietenkin pukeudun asiaan kuuluvalla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän