Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan näyttää varakkaalta mutta hillityllä ja tyylikkäällä tavalla, miten pukeudun, meikkaan ym?

Vierailija
01.05.2017 |

Mitä merkkejä ostan, mihin panostan, missä säästän?
Tulot ovat keskitasoa ja haluan siis näyttää varakkaammalta ja porvarillisemmalta kuin oikeasti olen ;)

Kommentit (361)

Vierailija
81/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värjää tukkasi mustaksi ja pari violettia raitaa näyttämään, että on rahaa riittänyt näihinkin. 

Näyttävät tatuoinnit ovat myös omiaan nostamaan statusta muiden silmissä. Jos vielä rahat riittää lävistyksiin kasvoissa (muuallahan ne eivät juuri katukuvassa näy), niin eiköhän sinua jo miljonääriksi luulla Erkkojen suvun piiristä. 

Muista myös puhetyyli, jota täällä ei ole tarpeeksi korostettu. Joka lauseeseen pitää sisällyttää v-ttu, mieluusti useampikin. 

Ei h--------, kuvailit juuri ihastukseni. :D

Vierailija
82/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se varakkuus saa näyttämään tyylikkäämmältä vaan tyylitaju ! Se ei taas varakkuutta vaadi yhtään vaan silmää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:n ajatuksen. Kaikkihan me haluamme antaa itsestämme menestyneen kuvan.

Kaupassakin saa parempaa palvelua hyvissä vaatteissa. Olen huomannut tämän.

Parasta palvelua saa kun käyttäytyy hyvin, vaikka päällä olisi säkki. 

Andy Warhol sanoi, että pitää käyttäytyä ja esiintyä kuin olisi rikas ja kuuluisa - ja ihmiset kohtelevat sinua juuri siten kuin olisit sitä. Andyn motossa on ideaa. Kyse on sisäisestä itsevarmuudesta. Kokeilkaas, naiset. Huomenna, ihan omana itsenänne, käyttäydytte itsevarmasti ja ylpeästi. Silleen hyvällä tavalla, ei pröystäillen vaan rehellisen ylpeästi kannatta oman hyvän itsenne ja hymyilette maailmalle.

Takaan menestymisen!

Vierailija
84/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoillapröystäily kuuluu enemmän nousukkuuteen, merkkien pitää näkyä. Voivat silti ollakin oikeasti varakkaita mutta eivät omaa vielä sellaisen itsetuntoa.

Vierailija
85/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väreillä todella on merkitystä.

Oranssiin, keltaiseen tai pinkkiin pukeutumalla on vaikea näyttää varakkaalta ellet ole Queen Elisabeth.

Siinä on eroa pukeutuuko räikeisiin muovisiin pinkkeihin pvc-housuihin vaiko pinkkiin Chaneliin. Eli muoto määrittelee, ei väri. Jos väri on hurja, kannattaa valita simppeli malli. Kuvittele J. Kennedyn tyylinen jakkupuku missä tahansa räikeässä värissä, simppeleiden kenkien ja aurinkolasien kanssa. Toimii.

Yksi varoituksen sana: värikkäässä kankaassa näkyy helposti huono laatu. Mustassa se jää helpommin huomaamatta. Etsi siis jämäkkää ja arvokkaan näköistä kangasta ja varmista, ettei saumat repsota tai mene kieroon, jne.

Vierailija
86/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkkihän on nimenomaan varakkaiden väri . Rouva Kennedy

Vierailija
87/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:n ajatuksen. Kaikkihan me haluamme antaa itsestämme menestyneen kuvan.

Parasta palvelua saa kun käyttäytyy hyvin, vaikka päällä olisi säkki. 

Andy Warhol sanoi, että pitää käyttäytyä ja esiintyä kuin olisi rikas ja kuuluisa - ja ihmiset kohtelevat sinua juuri siten kuin olisit sitä. Andyn motossa on ideaa. Kyse on sisäisestä itsevarmuudesta. Kokeilkaas, naiset. Huomenna, ihan omana itsenänne, käyttäydytte itsevarmasti ja ylpeästi. Silleen hyvällä tavalla, ei pröystäillen vaan rehellisen ylpeästi kannatta oman hyvän itsenne ja hymyilette maailmalle.

Takaan menestymisen!

Tuli mieleen Susa Kettunen

Vierailija
88/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on kyllä varakas ja aina ollutkin ja hänen päällään en muista olenko ikinä nähnyt mustaa väriä (oikeasti). Materiaali se on joka merkitsee. Äitini ei ole yhtään mikään jakkupuku tyylinen, vaan rennompi, mutta näyttää aina hyvältä. Kun mietin mitä hänen tyylissään on olennaista, niin ainakin se että harvoin on missään merkkiä näkyvillä. Jokunen tunnistettava chanel laukku löytyy, mutta nekään ei ole niitä suosituimpia malleja vaan äidin näköisiä , esim tummanvihreitä tai violetteja.

Vaatteet istuu aina hyvin ja ovat hyviä materiaaleja (ei polyesteriä). Vaatteiden värit sopii yhteen mutta eri värejä on. Suosikkiväri äidilläni on semmoinen anilliininpunainen joka ei ole räikeä vaan jotenkin maanläheinen. Se väri myös korostaa kirkasta ihoa ja ruskeita hiuksia. Eli värit pitää valita sen mukaan mikä sopii itselle parhaiten. Beigessäkin on niin monta sävyä, esim itse voin käyttää burberryn beigeä (olen "eri värinen" kuin äiti), mutta äiti näyttää siinä jotenkin värittömältä. Minä voin muuten käyttää mustaakin, toisin kuin äiti.

Kynnet on aina siistit ja lyhyet ja lakattomat. Koruja on joka päivä, isot timanttisormukset (kornia kyllä) ja joku kaulakoru yleensä ainakin ja työpäivinä rannekello. Näissä ei myöskään mitään merkkejä esillä, itse pitäisin esim chanel-logollista kaulakorua aika nolona.

Meikkiä on joka päivä sen verran että on tasainen iho, ei siis överi tasainen, mutta siisti ja puhtaan kauniin näköinen. Eli jtn meikkipuuteria tms ainakin punoittavilla kohdilla.

Hampaat hyvät mutta ihan tavalliset. Ei erityisen valkoiset (äitini on jo suht iäkäs) mutta puhtaat, suorat, ei kuluneet jne.

Tärkeää on löytää oma tyyli, jos pukeutuu tarkoituksella ja tosi mietitysti esim "veneily-henkiseen asuun", se näyttää vain persoonattomalta, pikkusievältä ja ahdistavalta. Mutta mikäli veneily on intohimosi ja tukka vähän tuulen tuivertama ja iho päivettynyt merellä, näyttää veneily tyyli ihan mahtavalta! Terveeltä, reippaalta ja ihastuttavalta. Mutta silloin se ei ole "niin justiinsa".

Eli etsi oma tyylisi, sen ei tarvitse olla mikään erityinen "tyyli-tyyli", kuten jakkupuvut tai merihenkisyys tai hippi. Vaan jos tiedät että joku väri sopii sinulle hyvin ja pidät siitä pitkäjänteisesti niin osta alkuun vaikka sen värinen huivi tai alushousut laadukkaana (laatu ei tarkoita kallista, vaan materiaalia, istuvuutta ja ompeleiden viimeistelyä). Siitä se sitten lähtee :)

Vierailija
89/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttäisin ainakin yliehostamista.

Ei paksua ja silminnähtävää meikkivoidekerrosta ja epäluonnollista väriä kasvoilla tai hiuksissa.

Ei ripsipidennyksiä, joista näkee niiden olevan ripsipidennykset.

Meikki enemmän sellainen huomiota herättämätön.

Hiuksissa tosiaan mahdollisimman luonnollinen sävy eikä näkyviä hiuspidennyksiä.

Ei rakennekynsiä.

Ei tatuointeja.

Vaatetus ei liian tyrkky (ei kireitä pikkutoppeja tai liian lyhyitä hameita), mutta ei myöskään mitään kauhtunutta iloisen kuvioista trikoota. Kannattaa välttää itseään huutavia hintavampienkin merkkien logoja.

Varmasti joku varakas nainen saattaa laittautua em. tavoilla, mutta näitä välttämällä pystyy mielestäni näyttämään ainakin hillityllä tavalla tyylikkäämmältä ja fiksummalta.
Varakkaimmat tuntemani ihmiset eivät vaatteilla koreile, eikä heitä todellakaan tunnistaisi varakkaaksi. En ole varma haluatko loppujen lopuksi tavoitella heidänkään, suoraan sanottuna olematonta tyyliään ;)

Siskoni on hyväpalkkaisessa työssä ja säästäväinen, en edes tiedä paljonko tilillään on rahaa mutta veikkaisin että paljon. Pukeutuu siististi mutta arkisesti ja monesti aika sporttisesti. Pitkät suorat hiukset joista mies leikkaa latvat ja minä värjään :). Ulkonäöstä kukaan ei uskoisi että on varakas ihminen kyseessä. Joihinkin vähän virallisimpiin tilaisuuksiin menee monesti farkuissa ja siistissä paidassa, joku ihan neulepaita tai kauluspaita. Itseltä jäi vaatteita pieniksi kun lihoin ja mielellään otti kaikki vastaan ja kehui miten kivoja olivat. Ja mä olen ollut duunarina ja tällä hetkellä työtön MT-kuntoutuja. Näin meillä.

Vierailija
90/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, miten vaatteilla voi edes viestiä varallisuutta, kun ne on kaikkien saatavilla ja ovat edullisia.

En usko kenenkään pystyvän määrittelemään vaatteiden ja ulkonaisen olemuksen perusteella, onko rikas vai köyhä.

Joidenkin varallisuutta voidaan arvioida asumisen perusteella, jos on hulpea talo, arvostetulla asuinalueella, veneet, ykkös- ja kakkoskodit, maatilat jne.

Mutta jo auto, on sellainen, ettei voi tehdä mitään johtopäätöksiä, kun ne on kaiken kansan saatavilla.

Vierailija
91/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse melkoisen rähjäinen ulkomuodoltani, mutta saan kaupoissa hyvää palvelua. Lienee kohteliaan ja ystävällisen käytökseni syytä. Sen jälkeen kun "varakkaan näköinen" on pompottanut myyjää puoli tuntia, minun kiltti ystävällisyyteni tuntuu varmaan hengähdystauolta.

Sama täällä, olen söpö, kiltti ja vaalea pieni nainen. Käytän lapasia, Kånkenia ja villakangastakkia. Melkein poikkeuksetta saan joka paikassa hyvää palvelua.

Vierailija
92/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangastakki näyttää aina toppatakkia kalliimmalta.

Trenssi näyttää paremmalta kuin parkatakki

Nahkatakki voittaa farkkutakin

Vierailija
93/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole näin. 

Olen työtön ja vähävarainen. Pukeuden siististi ja asiallisesti korostamatta tietenkään mitään köyhyyttäkään. Mutta miksi ihmeessä haluaisin näyttää "menestyneeltä", kun kerran en ole. Minusta se olisi suorastaan naurettavaa, että metsästäisin kirppareilta joitan statusmerkkejä ja yrittäisin kohottaa arvoani näin tuntemattomien silmissä. 

Siisti henkilö saa parempaa kohtelua usein menee näin.

Kuin vaikka löyhkäävä krapulainen.  Väliäkö sillä on köyhä, jollei tunneta ulkoasulla merkitystä.

Vierailija
94/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ap:n kaltaisia täysin jälkeenjääneinä. Korvien välissä ei liiku mitään. Paitsi se, miten näyttää varakkaammalta kuin on. Miksi se on tärkeää, että joku luulee sinua varakkaaksi?

Vierailija
95/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse melkoisen rähjäinen ulkomuodoltani, mutta saan kaupoissa hyvää palvelua. Lienee kohteliaan ja ystävällisen käytökseni syytä. Sen jälkeen kun "varakkaan näköinen" on pompottanut myyjää puoli tuntia, minun kiltti ystävällisyyteni tuntuu varmaan hengähdystauolta.

Mitä tarkoittaa rähjäisen näköinen, harottavat hiukset?

Vierailija
96/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on kyllä varakas ja aina ollutkin ja hänen päällään en muista olenko ikinä nähnyt mustaa väriä (oikeasti). Materiaali se on joka merkitsee. Äitini ei ole yhtään mikään jakkupuku tyylinen, vaan rennompi, mutta näyttää aina hyvältä. Kun mietin mitä hänen tyylissään on olennaista, niin ainakin se että harvoin on missään merkkiä näkyvillä. Jokunen tunnistettava chanel laukku löytyy, mutta nekään ei ole niitä suosituimpia malleja vaan äidin näköisiä , esim tummanvihreitä tai violetteja.

Vaatteet istuu aina hyvin ja ovat hyviä materiaaleja (ei polyesteriä). Vaatteiden värit sopii yhteen mutta eri värejä on. Suosikkiväri äidilläni on semmoinen anilliininpunainen joka ei ole räikeä vaan jotenkin maanläheinen. Se väri myös korostaa kirkasta ihoa ja ruskeita hiuksia. Eli värit pitää valita sen mukaan mikä sopii itselle parhaiten. Beigessäkin on niin monta sävyä, esim itse voin käyttää burberryn beigeä (olen "eri värinen" kuin äiti), mutta äiti näyttää siinä jotenkin värittömältä. Minä voin muuten käyttää mustaakin, toisin kuin äiti.

Kynnet on aina siistit ja lyhyet ja lakattomat. Koruja on joka päivä, isot timanttisormukset (kornia kyllä) ja joku kaulakoru yleensä ainakin ja työpäivinä rannekello. Näissä ei myöskään mitään merkkejä esillä, itse pitäisin esim chanel-logollista kaulakorua aika nolona.

Meikkiä on joka päivä sen verran että on tasainen iho, ei siis överi tasainen, mutta siisti ja puhtaan kauniin näköinen. Eli jtn meikkipuuteria tms ainakin punoittavilla kohdilla.

Hampaat hyvät mutta ihan tavalliset. Ei erityisen valkoiset (äitini on jo suht iäkäs) mutta puhtaat, suorat, ei kuluneet jne.

Tärkeää on löytää oma tyyli, jos pukeutuu tarkoituksella ja tosi mietitysti esim "veneily-henkiseen asuun", se näyttää vain persoonattomalta, pikkusievältä ja ahdistavalta. Mutta mikäli veneily on intohimosi ja tukka vähän tuulen tuivertama ja iho päivettynyt merellä, näyttää veneily tyyli ihan mahtavalta! Terveeltä, reippaalta ja ihastuttavalta. Mutta silloin se ei ole "niin justiinsa".

Eli etsi oma tyylisi, sen ei tarvitse olla mikään erityinen "tyyli-tyyli", kuten jakkupuvut tai merihenkisyys tai hippi. Vaan jos tiedät että joku väri sopii sinulle hyvin ja pidät siitä pitkäjänteisesti niin osta alkuun vaikka sen värinen huivi tai alushousut laadukkaana (laatu ei tarkoita kallista, vaan materiaalia, istuvuutta ja ompeleiden viimeistelyä). Siitä se sitten lähtee :)

Peukkuja tuolle värineuvolle! Ihailin tuttavaani, joka näytti aina niin tyylikkäältä nuden ja hiekan yhdistelmissä. Ostin muutaman vaatteen itselleni samoissa sävyissä ja - näytin ihan kamalalta. Kaikki hehku katosi ihosta, silmistä ja hiuksista ja näytin vain vanhalta ja väsyneeltä.

Veikkaan että isot sormukset on meidän vähän vanhempien naisten juttu. Itsekin tykkään sellaisista ja samoin iäkäs äitini. Tiedän, että monen mielestä todella kookas koru on mauton, mutta en välitä.

Vierailija
97/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi "luksus" materiaaleja, eli silkkiä, merino villaa, cashmere jne. Hyvästä materiaalistä tehtyjä klassikko vaatteita löytää helposti myös vähän halvemmalla mutta näyttää kalliilta ja hienolta.

Älä osta koruja h&m tai prismasta. Timantit ja hopea/kulta maksaa niin jokainen jolla on vähänkin älyä tajuaa että se sormenkynnen kokoinen lasinpala ei ole oikea timantti. Osta mielummin ensin ketju ja siihen pari riipusta joita voi vaihtaa. Yhdet tai kahdet aidot korvakorut jne. Jos skippaa kymmenen h&m korvakorua (n 10€) niin niillä saa jo kultaiset korvakorut.

Aidot nahka kengät ja laukut. Ja pidä niistä hyvää huolta. Putsaa ja kiillota kengät, varsinkin keväisin kun on loskaa. Rikkaat ei kulje likaisissa kengissä, ne tulee autolla parkkihalliin.

Osta joku hillitty merkki huivi. Minulla on Givenchy huivi kuuluisalla printillä MUTTA se printti ei ole mikään logo printti. Tavalliset ihmiset ei ehkä tunnista mutta kyllä kahviloissa ja ravintoloissa tunnistetaan. Jos haluaa niin voi solmia sen huivin rennosti niin että lappu jää vähän esiin. 

Mulle perus tyyliin kuuluu pari kulta sormusta, timantti korvikset, hieno kultainen kaulakoru. Nahkaiset kengät ja käsilaukku. Perus farkut mutta cashmere neule, hieno takki (se näkyy ensimmäisenä joten osta hieno takki) ja toi huivi. 

Minkälainen on hieno takki jota useampikin on mainostanut tässä ketjussa? Mistä ostatte laukut, kashmirneuleet ja kengät?

Vierailija
98/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi "luksus" materiaaleja, eli silkkiä, merino villaa, cashmere jne. Hyvästä materiaalistä tehtyjä klassikko vaatteita löytää helposti myös vähän halvemmalla mutta näyttää kalliilta ja hienolta.

Älä osta koruja h&m tai prismasta. Timantit ja hopea/kulta maksaa niin jokainen jolla on vähänkin älyä tajuaa että se sormenkynnen kokoinen lasinpala ei ole oikea timantti. Osta mielummin ensin ketju ja siihen pari riipusta joita voi vaihtaa. Yhdet tai kahdet aidot korvakorut jne. Jos skippaa kymmenen h&m korvakorua (n 10€) niin niillä saa jo kultaiset korvakorut.

Aidot nahka kengät ja laukut. Ja pidä niistä hyvää huolta. Putsaa ja kiillota kengät, varsinkin keväisin kun on loskaa. Rikkaat ei kulje likaisissa kengissä, ne tulee autolla parkkihalliin.

Osta joku hillitty merkki huivi. Minulla on Givenchy huivi kuuluisalla printillä MUTTA se printti ei ole mikään logo printti. Tavalliset ihmiset ei ehkä tunnista mutta kyllä kahviloissa ja ravintoloissa tunnistetaan. Jos haluaa niin voi solmia sen huivin rennosti niin että lappu jää vähän esiin. 

Mulle perus tyyliin kuuluu pari kulta sormusta, timantti korvikset, hieno kultainen kaulakoru. Nahkaiset kengät ja käsilaukku. Perus farkut mutta cashmere neule, hieno takki (se näkyy ensimmäisenä joten osta hieno takki) ja toi huivi. 

Minkälainen on hieno takki jota useampikin on mainostanut tässä ketjussa? Mistä ostatte laukut, kashmirneuleet ja kengät?

Joku 600 euroa maksava?   49 euron takkikin voi olla hyvän näköinen.

Vierailija
99/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta etsisin tätä takkia Ajattaresta tai Stokmannilta. Saa maksaa ihan niin paljon kuin ikinä pystyn siihen sijoittamaan.

Vanhin takkini on 18 vuotta vanha kipparintakki. Erittäin laadukas. Ei ole mennyt miksikään.

Vierailija
100/361 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti ei ole siinä, onko vaatteet hillittyjä vai retvakoita. Pointti on siinä, miten ne vaatteet on rakennettu. Halvat vaatteet on rakennettu ilman tukikankaita ja toimivia vuorituksia, ja siksi ne alkaa helposti roikkua päällä. Arvokkaammat vaatteet on rakennettu käyttäen kunnollisia, muotoon leikattuja vuorauksia ja vuorin ja päällyskankaan väliin asennettuja tukikankaita ja tukiluita, ja siksi ne pysyvät käytössä ryhdikkäinä ja ryhdistävät velä kantajansakin.

Tämä ei ole merkkisidonnaista, niissä hintaluokisssa, johin ketjun aloittajalla ai useimmilla meistä kirjoittajistakaan on varaa. Siis on toki merkkejä, joissa tämä toimii aina, mutta ne on yli meidän hintaluokkien. Mutta keskitason merkeiltä ja varsinkin käsityöläisompelijoilta löytyy paljon hyvää tavaraa, kunhan osaa katsoa, mitä mikin on ja valita ostoksensa oikein.

Tämä pätee myös laukkuihin.

Toisaalta pitkä ja ryhdikäs ihminen saa kaiken näyttämään hyvältä ja arvokkaalta. Lyyhistynyt ja epävarma ihminen ei pelkillä vaatteilla saa olemukseensa ryhtiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi