Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin testaat kuoletko lähivuosina: pääsetkö näin alas ja sitten ylös (VIDEO)?

Vierailija
30.04.2017 |

Sitting-rising test on yksinkertainen ja ennustaa hyvin loppuelämän pituutta. Ihmisillä on omituisia käsityksiä kuinka tämä testi tehdään, esim. kuvitellaan että yhdellä jalalla saa ottaa tukea ym. Ei! Katso tämä video ja kokeile:

Näin testaat kuoletko lähivuosina: pääsetkö näin alas ja sitten ylös (VIDEO)?

Vaihtoehdot

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha, eli kättä saa kerran käyttää apuna ja silti saa 9 pistettä.

Ilman yhden käden apua ei meilllä päässyt ylös edes 12 v voimistelijatyttö.

Täydet pisteet saa kun ei käytä edes sitä yhtä kättä.

No niinhän minä kirjoitinkin, yksi piste menee kun käyttää kättä. Mutta ei sillä ole ennusteen suhteen mitään väliä saako, 8, 9 vai 10 pistettä.

Vierailija
22/78 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu. Helpostipa vielä tällaiselta lyhyeltä tapilta. :)

Lyhytjalkaisella kuulemma helpompi kuin pitkäsäärisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten pääsin. Nyt oon niin lihava, että pääsen vain alas ilman käsiä.

Vierailija
24/78 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri lyhyiltä juuri onnistuu, pitkille vaikeampaa.

Videon mies näyttää aika pitkältä..

Väittikö tuo edellinen kommentoija, että kaikille pitkille vaikeampaa? Tuo videonkin mies lienee jo monta kertaa eläessään tehnyt tuon liikkeen. Ei ollut ensimmäistä kertaa pappia kyydissä. Kaikki voivat harjoitella, niin pitkät kuin lyhyet. Tosin väkisin ei kannata yrittää, jos tietää omaavansa kremppoja, jotka estävät liikkeen tekemisen.

Vierailija
25/78 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet hieman harhaanjohtava tässä asiassa. Videolla oleva tapa on vain yksi. Tehtävässä mennään lattialle risti-istuntaan ja ylös ottamatta mistään tukea millään kehon osalla. Tulos on sama vaikka se ei näyttäisi kuin videolla. 

Se mikä unohdat myös on se, että tuota pitäisi jatkaa eestaas jne. Yksi kerta alas ja ylös ei merkitse mitään sen enmpää kuin sekään ettei onnistu ollenkaan.

Vierailija
26/78 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Ei oo ollu hajuakaan että tää on joku testi, mutta itseasiassa nousen välillä maasta istumasta just tuolla tavalla. Onnistuu siis, helposti. Jalat aina ollu vahvat ja notkeutta löytyy. :)

Vierailija
27/78 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo homma (olen 40). En kyllä usko tuon ennustavan loppuelämän pituutta: mitä jos vuoden päästä puhkeaa aggressiivinen syöpä tai iskee aivoinfarkti? Ja tietty kaikki mahdolliset onnettomuudet yms.

Vierailija
28/78 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri lyhyiltä juuri onnistuu, pitkille vaikeampaa.

Videon mies näyttää aika pitkältä..

Väittikö tuo edellinen kommentoija, että kaikille pitkille vaikeampaa? Tuo videonkin mies lienee jo monta kertaa eläessään tehnyt tuon liikkeen. Ei ollut ensimmäistä kertaa pappia kyydissä. Kaikki voivat harjoitella, niin pitkät kuin lyhyet. Tosin väkisin ei kannata yrittää, jos tietää omaavansa kremppoja, jotka estävät liikkeen tekemisen.

Kannattaa treenata tuota niin krempat paranee

29/78 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onnistuu toi ihan puhtaasti. Mä oon 40v, jäykkä kuin rautakanki ja liikuntaa harrastan säännöllisesti kerran kuussa.

Eteenpäin taivutus on ollu mulle vaikeeta aina, tavaroita poimin lattialta mieluiten jaloilla.

Vierailija
30/78 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testiksi riittää kokeilla, pääsekö alas ja ylös. Ei tarvitse toistaa montaa kymmentä kertaa. Eikä harjoitella. Tekee vaan ja joko pääsee tai ei.

Vierailija
31/78 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis testin tekijä USKOI testin ennustavan testattavan lähivuosien kuolleisuutta tiettyjen liikkuvuusspeksien kautta. Hän vertasi tätä vanhusten iän myötä ilmenevään liikkuvuuden vähenemiseen.

Siis voi hyvää päivää ja kirvesvartta. Eihän tuo todista yhtään mitään. Jengi hyppää täälläkin tuolille ja kaivoon kun joku setä netissä käskee. Nyt vähän medialukutaitoa ihmiset! Vai ootteko te näitä jotka ostavat dna:han vaikuttavaa kasvovoidetta? Jos olette niin minun pitää kehittää joku hyvä bisnesidea, oottakaapa vaan...

Vierailija
32/78 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

business_wömän kirjoitti:

Niin siis testin tekijä USKOI testin ennustavan testattavan lähivuosien kuolleisuutta tiettyjen liikkuvuusspeksien kautta. Hän vertasi tätä vanhusten iän myötä ilmenevään liikkuvuuden vähenemiseen.

Siis voi hyvää päivää ja kirvesvartta. Eihän tuo todista yhtään mitään. Jengi hyppää täälläkin tuolille ja kaivoon kun joku setä netissä käskee. Nyt vähän medialukutaitoa ihmiset! Vai ootteko te näitä jotka ostavat dna:han vaikuttavaa kasvovoidetta? Jos olette niin minun pitää kehittää joku hyvä bisnesidea, oottakaapa vaan...

Anna kun arvaan.. sä et päässyt ylös? :´D

Vierailija
33/78 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että on hyvä testi, moni joka on pitänyt itseään hyväkuntoisena epäonnistuu tässä. Samoin siinä syväkyykyssä, kellahtelevat vaan nurin rassukat.

Vierailija
34/78 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta löytyy hyviä videoita kun hakee vaikka sit to stand tai sitting down and getting up jne.

Tämä on ehdottomasti paras ja kertoo miten kevyt, pieni mies voi noin sekunnissa tehdä koko testin

Video kestää 8 sekuntia!

Tässä taas nainen näyttää vain ylösnousun, eikä meinaa ollenkaan heti onnistua.

Ja koska tuo perusmalli ei onnistu kaikilta niin tässä erilaisia versioita, myös se palstamamman urheilijatytön "polviavustus".

Vierailija
35/78 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä BBC:n asiantuntija selittää kokeen merkityksen sillä, että se kertoo kuinka vahvat lihakset ovat ja onko henkilöllä tasapaino kunnossa. Ja siitähän tässä on kyse; jos ei ole core-lihaksia, syviä vatsalihaksia niin ylös ei taatusti pääse. Ja jos on huono tasapaino, kaatuu ja horjuu.

Vierailija
36/78 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu, ennustaakohan tämä että kuolen kaksosteni synnytykseen? Kuukausi jäljellä...

Vierailija
37/78 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti onnistuu, mutta vaikka olen suht hoikka ja liikunnallinen, elämäntapani eivät todellakaan ennakoi pitkää ikää.

Vierailija
38/78 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂

Vierailija
39/78 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti onnistuu, mutta vaikka olen suht hoikka ja liikunnallinen, elämäntapani eivät todellakaan ennakoi pitkää ikää.

Olet ketterä ja lihakset kunnossa, joten siltä osin kaikki ok!

Vierailija
40/78 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse ylös, kuolemaa odotellessa...😑(44 v.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi