Kylläpä ottaa päähän! Ostin hiljattain asunnon ja parkkipaikan
Ja nyt on joka päivä ollut muiden ihmisten autoja omalla autopaikallani ja olen joutunut maksamaan jo lähes 15€ kun haen puhelinpalvelusta autojen omistajien tiedot ja soitan heille josko tulisivat siirtämään autonsa :---) Sinänsä en syytä vielä näitä autoilijoita (vaikka kyseessä on selvästi taloyhtiön paikat ja autonsa parkkeeranneet ovat mm. läheisen vanhainkodin hoitajia ym) koska taloyhtiö ei ole vieläkään laittanut autopaikkani kohdalle varattu-kylttiä vaikka heille jo viikon päivät olen vihaisesti soitellut!!!!! Kyseessä on vastavalmistunut talo joka oli muuttovalmiina vasta muutama päivä sitten, mutta eihän tuo ole mikään syy. V-tuttaa kun paikka maksoi 6000€ + 30€ maksu kuukaudessa eikä sitä pääse edes käyttämään. Mitä tässä voi enää tehdä?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko siihen laittaa itse kyltin?
No voi varmasti, mutta toisaalta kylttikustannukset ja kyltin metsästäminen ja sen asentaminen kuuluvat kyllä taloyhtiölle. He ovat asian luvanneet hoitaa, mutta kas kummaa kun mitään ei ole vielä tehty asian eteen 😧 ap
Sanot yhtiölle ettet maksa kk-maksua, ennenkuin kyltit on paikallaan.
Lisää tolppaan vielä sopimusehto, että jos jollain muulla rekisterinumerolla varustettu ajoneuvo on ruudussa, laskutat kyseistä ajoneuvon omistajaa 60 euroa parkkitunnilta. Jos kauppa alkaa käymään, ota ajoneuvosta rekisterinumeroineen kuva niin, että samassa kuvassa näkyy tolpasssa olevat infot.
Noniin, homemade varattu-kyltti ei toiminut. Parkissa oli auto kun tulin kotiin, enkä edes saanut auton omistajaa kiinni. Alkaa pikkuhiljaa suututtaa ihan kunnolla, sekä taloyhtiön että pöljän autoilijan joka parkkeeraa toisen paikalle takia.
Voisikohan parkkipaikan eteen asentaa jonkun puomisysteemin että asiattomat eivät pääsisi siihen? ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi varmasti, mutta toisaalta kylttikustannukset ja kyltin metsästäminen ja sen asentaminen kuuluvat kyllä taloyhtiölle. He ovat asian luvanneet hoitaa, mutta kas kummaa kun mitään ei ole vielä tehty asian eteen 😧 ap
Väliaikainen pahviviritys ei maksa mitään.
Ilmoitat taloyhtiölle että kyltti sinne ja heti.Sekä hyvittävät jo maksamasi kk maksun koska et ole saanut paikkaasi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit koko ketjun lukenut, tietäisit että kävin tänään sellaisen laittamassa, ja että joku taulapää parkkeerasi siihen silti
Ja kyllä se maksaa, nimittäin turhaa vaivaa. Tuollaisen kiskurihintaisen parkkipaikan oston jälkeen odottaisin kaiken sujuvan kuin vettä vaan. ap
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat taloyhtiölle että kyltti sinne ja heti.Sekä hyvittävät jo maksamasi kk maksun koska et ole saanut paikkaasi käyttää.
On ilmoitettu, lähes joka päivä olen heille asiasta valittanut ja painostanut. ap
Laita siihen oranssi liikennekeila. Suurimmalle osasta parkkeeraajia lampimasta autosta uloskapuaminen ennen parkkeerausta saa ajatukset jo muuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
noi avuton ei saa olla... väliaikainen kyltti vain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
noi avuton ei saa olla... väliaikainen kyltti vain
Väliaikainen kyltti on edelleenkin laitettu eikä se toiminut. Sinä täällä avuton olet kun et viitsi lukea miten asiat ovat kehittyneet ;-) ap
Jotain siihen esteeksi ja jos ei toimi niin soitat hinauksen paikalle ja sanot että auton omistaja maksaa kyydit.
Ap, omistatko tulostimen? http://media.riemurasia.net/albumit/m10001/normal_pysakointi1.jpg Tulosta tämä (ota varakappaleita hanskalokeroon) ja laita aina paikallesi pysäköidyn auton tuulilasiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit koko ketjun lukenut, tietäisit että kävin tänään sellaisen laittamassa, ja että joku taulapää parkkeerasi siihen silti
Ja kyllä se maksaa, nimittäin turhaa vaivaa. Tuollaisen kiskurihintaisen parkkipaikan oston jälkeen odottaisin kaiken sujuvan kuin vettä vaan. ap
No tuossa tapauksessa tekisin jo jotain ilkivaltaa! Kerran motitimme auton omallamme ja saimme tietysti parkkilaskun niin laitoimme parkkeeraajan maksamaan meille kyseisen summan ennen, kuin päästimme auton pois ruudusta
Oletko ilmoittanut siis suoraan isännöitsijälle, että et tule maksamaan parkkimaksua ennenkuin he huolehtivat, että paikka on sinulle merkitty. Tee ilmoitus sähköpostitse niin sinulla on kirjallinen todiste ilmoituksestasi. Toisaalta jos sinun pahvilapustasi huolimatta joku siihen parkkasi niin auttaako parempi taloyhtiönkään merkintä tilannetta. Pitääkö sinulla olla joku seiväs jonka laitat parkkipaikkasi etupuolelle pystyyn ja siihen merkintä että paikka on maksettu ja varattu. Hauskaa mutta jotakinhan sinun pitäisi tehdä kun ei mikään auta ja olet noin suolaisen maksun maksanut. Yksityinen piha niin pirkot eivät siinä varmaan käy? Mites muiden paikat? Viedäänkö nekin?
Minulla oli edellisen asunnon parkkisella vähän väliä jonkun samaan taloon kyläilemään tulleen auto minun paikalla. Paikka oli selvästi merkitty varatuksi mutta ilmeisesti kun oli reunapaikka niin jotkut tollot ajattelivat että voivat sitä käyttää. Pihalla ei ollut yhtään vieraspaikkaa ja tienvarressa vain kolme paikkaa jotka olivat tietenkin aina varattuna. En alkanut itse näkemään vaivaa ja kuluttamaan rahaa soittelemalla kenellekään, jätin autoni minun paikallani olevan taakse, koska muuta paikkaa ei autolleni ollut, niin ettei omistaja saanut autoaan pois (ei ollut muiden autojen tai hälytysreittien tiellä) ja oli hänen tehtävänsä alkaa jäljittämään minun numeroani. Jos oli menoa ja olin kaupungilla niin siinäpä odottelivat että pääsen oman aikatauluni mukaan takaisin kotiin. Oppivatpa yhdestä kerrasta eikä samaa autoa näkynyt enää minun paikalla. Useampi tollo siihen kuitenkin vuoden aikana katsoi oikeudekseen autonsa jättää. En ymmärrä kun paikka oli selkeästi merkitty varatuksi!
Siitä käy ruuvaamassa paikkavarkaalta toisen rekisterikilvistä aina irti ja nakkaa roskiin.
Tee lappuja jotka laminoit tms sateen varalta jossa lukee "hei idiootti. En tiedä auttaako tämä lappu kun selkeästi et osaa lukea jos et osaa lukea tolppaan kiinnitettyä lappua että tämä paikka on varattu. Seuraavalla kerralla soitan poliisille/parkkipirkolle"
Tuo on niin helvetin ärsyttävää!! Meidän ruutua käytetään talossa olevan päiväkodin parkkiruutuna. Kun tulen yövuorosta, aina on jonkin mamman auto ruudussa, kun hän on viemässä nicopetteriänsä päiväkotiin ja sama iltapäivällä, kun tulen päivävuorosta. Käsittäkää, että se että ruutu on tyhjä, ei tarkoita sitä, että se on vapaa kenen tahansa käytettäväksi. Maksamme siitä joka kuukausi. Olen alkanut parkkeeraamaan niin viereen, että melkoinen jonglööri saa olla, jotta autonsa saa jalkakäytävän reunakiveyksen kautta pois ruudusta, soittamatta minulle.