Poikani joutuu isäksi vasten tahtoaan.
Eli poikani tapasi jonkun tytön ja he rupesivat tapailemaan. Tyttö kertoi pojalleni että käyttää pillereitä ja poikani luotti tähän tyttöön. Tyttö kuitenkin tuli raskaaksi ja aikoo pitää lapsen. Poikani on tästä asiasta suunniltaan ja hysteerinen. Hän koittanut painostaa tyttöä aborttiin ja sanonut tytölle että aikoo pestä asiasta kätensä ja kiistää isyyden. Tällä hetkellä poika puhuu maanpaosta ja on muutenkin hysteerinen. Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä?
Kommentit (642)
Vierailija kirjoitti:
Self-hating Pakistani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ketjuun vastanneet siis sitä mieltä, että naisen sanaan ei voi lähtökohtaisesti luottaa? Väittää huolehtivansa ehkäisystä. --> Luultavasti valehtelee.
EI, vaan että pillerit eivät ole 100% varma ehkäisy.
Pelkästään 99,9999999... oikein käytettynä. Liian vastuullinen homma naisille?
Lue uusin vastaukseni syistä, jonka seurauksena pillerit voivat pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydestä sakotetaan.
Niinpä. Naisiin ei voi luottaa.
Ei, vaan ehkäisyn tulisi olla kummankin vastuulla. Tuplaehkäisyllä häviävän pieni mahdollisuus tulla raskaaksi.
Jos toinen ottaa sen omaehtoisesti vastuulleen, tässä tapauksessa tyttö, niin ei kai se lopputulos silloin sen pojan vika ole. Ainoa vika pojassa oli se, että meni luottamaan tytön vastuuntuntoon ja sanaan.
Ei muuten ole näin. Pojan vika oli, että ei itse käyttänyt ehkäisyä, kun ei lapsia halua. Kondomi päälle, 30 c maksaa, ja tätäkään ns. ongelmaa ei olisi. Poika ei tehnyt yhtään mitään vastuullista.
Eikä AP:kään - kerro jo tässä vaiheessa pojalle, mistä ne lapset tulevat.
Pillerit ei ole 100 % ehkäisy. Tyttö hoiti osuutensa: ehkäisi, mutta se nyt valitettavasti petti.
Vierailija kirjoitti:
Se on silti sairasta että naiset täällä pitää ookoona sitä että mies ei halua lasta ja nainen silti pitää.
Eli vahinkolapsi niin joutuu silti maksamaan kymmeniä tuhansia euroja sen takia että NAINEN VAAN VOI.
Jos minulle kävisi noin. Tai sanotaan että kondomi pettäisi ja emäntä haluaisi pitää lapsen lähtisin maan pakoon. Ihan oikeasti.
Ja uskot tosissasi, että aloitus on totta? Juu, kyllä näitä tilanteita sattuu oikeasti, mutta jostakin syystä av:lla reilusti yli tilastojen.
Olen ollut samassa tilanteessa kuin poikasi. Elämä meni ihan sekaisin, unettomuutta ja mielenterveysongelmia sekä alkoholismia. Voisi verrata raiskaukseen, kun ei itse voi vaikuttaa asiaan vaan olet matkusta ja joku muu määrää tulevaisuutesi, etkä saa asiaa peruttua.
Vierailija kirjoitti:
Se on silti sairasta että naiset täällä pitää ookoona sitä että mies ei halua lasta ja nainen silti pitää.
Eli vahinkolapsi niin joutuu silti maksamaan kymmeniä tuhansia euroja sen takia että NAINEN VAAN VOI.
Jos minulle kävisi noin. Tai sanotaan että kondomi pettäisi ja emäntä haluaisi pitää lapsen lähtisin maan pakoon. Ihan oikeasti.
Helppo ratkaisu sulle: olet vaan harrastamatta seksiä. Ei sitä ole mikään pakko harrastaa. Sairasta on se että mies kuvittelee vaan saavansa aina kaikki asioiden hauskat puolet ilman vastuuta.
Poikani sanoi että olisi muuten käyttänyt kondoomia, mutta luotti tytön sanaan. Kokee olevansa uhri ja loukattu. Sanoi myös ,että tappaa mielummin itsensä ,kun ryhtyy isäksi 18 vuotiaana.
Ap
Et sitten valistanutettä käyttää kumia. Maksut on maksettava eikös juu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydestä sakotetaan.
Ei, vaan ehkäisyn tulisi olla kummankin vastuulla. Tuplaehkäisyllä häviävän pieni mahdollisuus tulla raskaaksi.
Jos toinen ottaa sen omaehtoisesti vastuulleen, tässä tapauksessa tyttö, niin ei kai se lopputulos silloin sen pojan vika ole. Ainoa vika pojassa oli se, että meni luottamaan tytön vastuuntuntoon ja sanaan.
Ap:n poika kuitenkin varmasti tietää, että pillerit voivat pettää helposti? Esim. joko niin ettei muista ottaa säännöllisesti (joka on tietenkin tytön syy, mutta ei valinta) tai sitten että vatsataudin vuoksi elimistö menee sekaisin.
Jos lapsen saaminen on maailmanloppu, niin tuplaehkäisy.
Pillerit pettävät tosi harvoin, jos niitä käyttää oikein. Ihmisen täytyy olla vajaaälyinen, jos ei siihen kykene.
Ja niissä tapauksissa, joissa on vatsataudin tms. vuoksi riski pillerien pettämiselle, voi nainen vaatia kondomin käyttöä. Ja vaikka itse haluaisi ottaa riskin, toinen ei sitä välttämättä halua. Naisena siis varmistaisin kumppanilta, haluaako hän ottaa riskin ennen kuin päästän panemaan paljaalla, jos ehkäisy on ollut yhteisestä päätöksestä minun vastuullani.
Jos ei halua lapsia, täytyy huolehtia ehkäisystä. Poikasi ei huolehtinut.
Sama selitys on kuultu mm. Jere Karalahden ja Tauskin suusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ketjuun vastanneet siis sitä mieltä, että naisen sanaan ei voi lähtökohtaisesti luottaa? Väittää huolehtivansa ehkäisystä. --> Luultavasti valehtelee.
EI, vaan että pillerit eivät ole 100% varma ehkäisy.
Pelkästään 99,9999999... oikein käytettynä. Liian vastuullinen homma naisille?
Lue uusin vastaukseni syistä, jonka seurauksena pillerit voivat pettää.
Varmuus on yleisesti merkitty, että 99 %. Aina jollekin sattuu se yksi sadasta raskaus, mikä on muuten todella paljon vs. että olisivat absoluuttisen varma tapa.
Turhaa syyllistää, että olisi "liian vastuullista" naisille - miehet kuin ei ota vastuuta yhtään, kuten tässäkin ketjun aloituksessa taas kerran näkyy.
Pillerit pettää. Siellä pilleripaketin takana taidetaan selkokielellä kertoa, että ehkäisyvarmuus on prosenteissa jotain.
Kondomikin voi hajota. Tai valskata. Kondomi kuitenkin suojaa sukupuolitaudeilta.
Nuorille pitää kertoa näistä vaaroista. Ovat totisinta totta eivätkä mitään satua.
Aborttiin painostaminen on väärin. Mielipiteensä voi kertoa ja asiasta puhua, mutta painostaa ei saa.
Nuoren naisen nimitteleminen wt ja naikkonen ja ensimmäisenä epäily, että on tahallaan hankkiutunut raskaaksi... Jotain tolkkua nyt.
Oikeasti nyt olen totaalisesti sitä mieltä että palstan mammat on aivan hulluja...
ENSINNÄKIN... Missä teidän vastuu on?
Haluatte siis että lapsi kasvaa koko elämänsä ilman isää... Tai lapsuuden sellaisessa perheessä jossa vanhemmat eivät välitä toisistaan.
Se abortti on yks helvetin pikku asia VS. että toisen ihmisen elämä on jo pilattu alkukaan.
TE naiset olette jotka väitätte että tuossa ei ole mitään moraalisesti väärää laittaitua ilman isän suostumusta raskaaksi olette sekopäitä.
Jos ajatellan TÄYSIN MIELIKUVITUKSELLISESTI tilannetta. Että mies maksaa lapsesta jo ei halunnut elareita 18 vuotta. Vs että istuu suomessa linnassa 5v
Niin kumman hän valitsee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydestä sakotetaan.
Ap:n poika kuitenkin varmasti tietää, että pillerit voivat pettää helposti? Esim. joko niin ettei muista ottaa säännöllisesti (joka on tietenkin tytön syy, mutta ei valinta) tai sitten että vatsataudin vuoksi elimistö menee sekaisin.
Pillerit pettävät tosi harvoin, jos niitä käyttää oikein. Ihmisen täytyy olla vajaaälyinen, jos ei siihen kykene.
Ja niissä tapauksissa, joissa on vatsataudin tms. vuoksi riski pillerien pettämiselle, voi nainen vaatia kondomin käyttöä. Ja vaikka itse haluaisi ottaa riskin, toinen ei sitä välttämättä halua. Naisena siis varmistaisin kumppanilta, haluaako hän ottaa riskin ennen kuin päästän panemaan paljaalla, jos ehkäisy on ollut yhteisestä päätöksestä minun vastuullani.
Tietenkin voi vaatia, mutta itse en ainakaan tiedä tapauksesta muun kuin minä AP on kertonut.
Jos pillerit käytössä = molempien vastuu.
Tyttö valehteli = tytön vastuu.
EDIT: kirjoitusvirhe
Niin siis, onko se Thaimaassa nähty nuori kampaaja raskaana? Tuleekohan lisää poikia, niitä oikeita nimen jatkajia?
Vierailija kirjoitti:
Poikani sanoi että olisi muuten käyttänyt kondoomia, mutta luotti tytön sanaan. Kokee olevansa uhri ja loukattu. Sanoi myös ,että tappaa mielummin itsensä ,kun ryhtyy isäksi 18 vuotiaana.
Ap
No siitä vaan. Jos ei halua lapsia, niin ehkäisee. Piste.
Hulluhan uskoo, että joku muu hoitaa homman puolesta? Koita nyt kertoa sille, että ei kovin montaa lisää lasta tee tähän maailmaan.
Se lapsi on jo olemassa, nyt on turha itkeä, että tapan itseni tai en maksa. Poikasi on tehnyt jo sen lapsen tähän maailmaan.
No menepä aluksi vaikka vähän ulos haukkaamaan happea ja keksi sitten parempia provoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydestä sakotetaan.
Pillerit ei ole 100 %.
Lapsi on nyt olemassa ja tehty; molemmat oli naimassa yhdessä - kummankin vastuu ihan samalla tavalla.
Tietenkin voi vaatia, mutta itse en ainakaan tiedä tapauksesta muun kuin minä AP on kertonut.
Jos pillerit käuytössä = molempien vastuu.
Tyttö valehteli = tytön vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydestä sakotetaan.
Ei muuten ole näin. Pojan vika oli, että ei itse käyttänyt ehkäisyä, kun ei lapsia halua. Kondomi päälle, 30 c maksaa, ja tätäkään ns. ongelmaa ei olisi. Poika ei tehnyt yhtään mitään vastuullista.
Eikä AP:kään - kerro jo tässä vaiheessa pojalle, mistä ne lapset tulevat.
Pillerit ei ole 100 % ehkäisy. Tyttö hoiti osuutensa: ehkäisi, mutta se nyt valitettavasti petti.
Pojan vika oli, että luotti pässinpäätyttöystävänsä sanaan, joka todennäköisesti tiesi, ettei poikaystävä halua isäksi. Joko tyttö on älyllisesti lahjaton, mikä ei ole hänen oma vikansa, jolloin vastuu on molemmilla, tai valehteleva narttu, joka kusetti pojan tarkoituksella isäksi. Tällöin vastuu on yksin tytöllä.
ei muu auta kuin vietä poika leikattavaksi, niin ei tule lisä vahinko pentueita.