Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en tykkää ex-kotiseutuni leipomosta

Vierailija
30.04.2017 |

Yhtä asiaa en ymmärrä: pikkukunnassa jossa synnyin on leipomo, jonka tuotteita myydään parilla naapuripaikkakunnallakin. Ei mikään kotileipomo vaan pienehköstä koostaan huolimatta tekee täysin teollisia tuotteita konein ja kaikin mahdollisin lisäainein. Maussa ne eivät pärjää edes isoille ketjuille saati sitten nykyisille kaupunkien käsityöleipomoille. Pullat ja kakut ihan menevät, mutta leivät ja sämpylät ovat täyttä höttöä ja täynnä ties mitä kummallisuuksia.

Someaikakaudella sitten on yllättäen selvinnyt, että aika moni muu kauemmas muuttanut ikätoveri oikein kaihoaa niitä tuotteita. Onko se lapsuuden nostalgia tosiaan niin vahvaa, että joku vehnä-perunahiutale-maissi-emulgointiaine-vehnäproteiini jne. tuotos tuottaa riemunkiljahduksia, kun sitä taas saa tuomisiksi? Tai parissa päivässä kummallisen murenevaksi kuivuva, paksuhko reikäleipä?

Sen muistan, että lapsuudessani lähellä oli toinenkin leipomo, jonka vielä järkyttävämpiin leipiin verrattuna nuo olivat niitä parempia. Mutta nykypäivänä valitsisin ihan milloin vain vaikka vruispalat tai oikein satsatessani jonkun käsityöläisleipomon käntyn tai jopa leipoisin itse.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nyt kumminkin kun jaoit tämän tiedon kanssamme. Ehkä keksimme mitä teemme sillä.

Vierailija
2/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos nyt kumminkin kun jaoit tämän tiedon kanssamme. Ehkä keksimme mitä teemme sillä.

Jos vaikka keskustelisitte. Eikös tämä ole keskustelupalsta

Vierailija
4/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioita. Loppuunkäsitelty.

Vierailija
5/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Minusta on kyllä aika se ja sama mitä sinä tykkäät jostain teidän perän leipomosta. 

Vierailija
6/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Minusta on kyllä aika se ja sama mitä sinä tykkäät jostain teidän perän leipomosta. 

Et osaa laajentaa?

Vierailija
7/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa laajentaa?

Pakko myöntää, ettei tämä aihe innosta kovin laajaan analyysiin. :D Mutta oikeasti, sorry. Jutelkaa vaan, mikä minä siihen olen nilllittämään. Tuntui vaan niin totaalisen oudolta aiheelta avautua. "en tykkää kotiseudun leipomosta". Ei siihen vaan osaa sanoa muuta kuin, että aha.

Vierailija
8/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä leivällä on väliä. Ilmaa täynnä oleva lisäainesämpylä vastaan kunnollisista aineista tehty rapsakkakuorinen juurella leivottu. Maussa on eroa, ei vain makuasioissa.

Vierailija
9/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vain tämä yksi asia, jota et ymmärrä!

Vierailija
10/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä leivällä on väliä. Ilmaa täynnä oleva lisäainesämpylä vastaan kunnollisista aineista tehty rapsakkakuorinen juurella leivottu. Maussa on eroa, ei vain makuasioissa.

Nimenomaan makuasioita!

Maku voi olla eri mutta ihmiset vaan tykkää erilaisista mauista ja koostumuksista.

Vierailija
11/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän paikallinen keskisuuri leipomomme on niin sivistynyt, että nimittää mazariineja bebeiksi, eikä usko kun virheestä huomautetaan.

Vierailija
12/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa laajentaa?

Pakko myöntää, ettei tämä aihe innosta kovin laajaan analyysiin. :D Mutta oikeasti, sorry. Jutelkaa vaan, mikä minä siihen olen nilllittämään. Tuntui vaan niin totaalisen oudolta aiheelta avautua. "en tykkää kotiseudun leipomosta". Ei siihen vaan osaa sanoa muuta kuin, että aha.

Se tällaisten huonolaatuisten höttänäsämpylöiden ja leipien hehkutusko sitten on sinusta normaalimpaa?

Vierailija
13/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa laajentaa?

Se tällaisten huonolaatuisten höttänäsämpylöiden ja leipien hehkutusko sitten on sinusta normaalimpaa?

No ei, mutta takerruin ehkä liikaa tuohon otsikkoosi. Se kun yleensä kuvastaa sitä, mikä on avauksessa oleellisinta. Minua ei oikein kiinnosta tykkääkö joku jostain firmasta, jonka palveluksia (toisaalla asuessaan) ei edes käytä, eikä se että tykkääkö joku  muu siitä. Mitä se haittaa, että ihmiset tykkäävät eri asioista? Tai eivät tykkää samoista? Minua jopa ärsyttää sellaiset totuudentorvet, joitten mielestä on ok päättää muittenkin puolesta mistä he saavat tykätä. 

Vierailija
14/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan makuasioita!

Maku voi olla eri mutta ihmiset vaan tykkää erilaisista mauista ja koostumuksista.

Minä väitän, että niihin huonompiin on opittu. Yleensä vain ihmiset oppii myöhemmin, että vaikka se kaupan peltipurkin läskipilkkuinen hernari ei olekaan niin hyvää kuin jonkun veteraaniporukan soppatykissä itse hauduttama siansivuinen. Luulisi leivissäkin käyvän niin.

Vierailija
15/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia hävettää sinua, voit kertoa muille syntyneesi jossain muualla. Valitse sellainen uusi kotiseutu jonka leipomon tuotteista pidät.

Vierailija
16/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muuten on ex-kotiseutu? Eikö kotiseutu ole se, mistä on kotoisin, missä asunut lapsena? Miten se voi olla entinen?

Vierailija
17/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asia hävettää sinua, voit kertoa muille syntyneesi jossain muualla. Valitse sellainen uusi kotiseutu jonka leipomon tuotteista pidät.

Tämä oli hyvä neuvo muuten, mutta se kannustaa epärehellisyyteen.

Vierailija
18/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua höpsöä. Tämän kaltaiset valkoiset valheet kuuluvat normaalin ihmisen käyttäytymiseen. Hieman rankemmalla valehtelulla menestyy paremmin ja jos on täysin patologinen valehtelija... No katso nyt vaikkapa hallitustamme. Olisiko sinne kukaan päässyt jos ei osaisi valehdella todella härskisti.

Vain aspergerit ja muut luuserit eivät osaa valehdella.

Vierailija
19/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua höpsöä. Tämän kaltaiset valkoiset valheet kuuluvat normaalin ihmisen käyttäytymiseen. Hieman rankemmalla valehtelulla menestyy paremmin ja jos on täysin patologinen valehtelija... No katso nyt vaikkapa hallitustamme. Olisiko sinne kukaan päässyt jos ei osaisi valehdella todella härskisti.

Vain aspergerit ja muut luuserit eivät osaa valehdella.

Voit olla oikeassa. Missähän sellaisia oikein fiinejä leipomoita on, joita voisi tässä hyödyntää? Eikö Helsingissä löydy jotain hienoja konditorioita? Mutta nyt on kyllä vähän  myöhäistä alkaa väittää, että olen helsinkiläinen, kun olen jo 50 vuotta ollut leimallisesti lappilainen. Ei tuota kukaan uskoisi. 

Vierailija
20/22 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuuko ap ehkä Etelä-Savon leipomoista? Vai mistäpäin oot kotoisin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi