Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onko teille käynyt näin? Olen viimeisen vuoden aikana karsinut tavaraa kotonani varmaan noin kolmasosan verran. Edelleen kuitenkin tuntuu että sitä on liikaa enkä tarvitsisi niin paljon kaikkea. Haluaisin elää minimalistisemmin, mutta milloin karsiminen menee ns. yli?

• ylös 9
  • alas 0

Kommentit (9)

Vierailija

Karsiminen menee yli, kun joudut jättää tekemättä asioita mitä haluaisit/pitäisi tehdä, mutta siihen ei ole enää välineitä kotona. Jos sulla oikeasti on nyt kaikki mitä tarvitset ja enemmänkin, niin karsi pois. Mä esimerkiksi voisin hankkiutua eroon tehosekoittimesta, vedenkeittimestä ja telkkarista, koska en ikinä käytä niitä - mutta jos mun päivät alkaisivat smoothiella, teekupillisella ja Huomenta Suomella, niin ei niitä olisi järkevää heittää pois.

• ylös 11
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mitä konmarittajat harrastavat? Todella moni on tyhjentänyt kotiaan ja huomaan, että vaikuttaa siltä, että samalla lähti harrastukset. Ei ole treenivaatteita, kirjoja, harrastusvälineitä jne. kuten ennen,

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Karsiminen menee yli, kun joudut jättää tekemättä asioita mitä haluaisit/pitäisi tehdä, mutta siihen ei ole enää välineitä kotona. Jos sulla oikeasti on nyt kaikki mitä tarvitset ja enemmänkin, niin karsi pois. Mä esimerkiksi voisin hankkiutua eroon tehosekoittimesta, vedenkeittimestä ja telkkarista, koska en ikinä käytä niitä - mutta jos mun päivät alkaisivat smoothiella, teekupillisella ja Huomenta Suomella, niin ei niitä olisi järkevää heittää pois.

Kiitos vastauksesta! kaikkea ylimääräistä on vielä, mitä en luultavasti kaipaisi jos hankkiutuisin niistä eroon. Ainakaan tähän asti en ole kertaakaan haikaillut karsimieni tavaroiden perään. Pitääkin vielä  rehellisesti pohtia minkälaista elämää nyt elän, millaista haluaisin elää ja miten todennäköistä näiden kohtaaminen on, ja sitten katsoa tavarat läpi sen mukaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä konmarittajat harrastavat? Todella moni on tyhjentänyt kotiaan ja huomaan, että vaikuttaa siltä, että samalla lähti harrastukset. Ei ole treenivaatteita, kirjoja, harrastusvälineitä jne. kuten ennen,

Kirjojahan saa kirjastosta niin paljon kuin jaksaa kotiin kantaa. Itse en ole kaikkia kirjoja karsinut, mutta niistäkin sen kolmasosan. Moni kuten myös minä ostaa harrastusvälineitä, mutta ei sitten kuitenkaan alkuinnostuksen jälkeen jatka tai jopa koskaan edes aloita kyseistä harrastusta, joten miksipä turhaan tavaroita makuuttaa kaapissa, kun ne voi antaa tai myydä jollekin joka voi niillä tehdäkin jotain. Nimimerkillä myin pois joogamattoni koska hyvistä aikomuksista huolimatta en muuttunut sellaiseksi ihmiseksi joka joogaisi aamuisin itsekseen tai työpäivän jälkeen ryhmätunnilla.

/aloittaja

Vierailija

Harrastan teatteria, lukemista, kirjoittamista, itseopiskelua ja juoksua. Eipä noihin mitään erikoisia välineitä tarvitse. Menisi aika äkkiä maku sellaisesta, mihin vaaditaan kauheasti roinaa.

Vierailija

En ole konmarittaja, mutta avioeron takia piti vähentää tavaraa, että mahtuu pienempään asuntoon. Jotenkin siihen jäi koukkuun. Esim olen aina tykännyt pukeutumisesta ja kengistä, mutta nyt haluankin säilyttää vain laadukkaat, minua imartelevat vaatteet. Päädyn kuitenkin aina samaan mekkoon ja kenkiin, kun vaan näytän niissä parhaalta. Heitin pois loput.

Keittiössä olen ihan kypsä muovikippoihin jotka ei mahdu minnekään, yli puolet pois. Hävitin kauheasti kaiken maailman vaasia ja kynttiläkippoa.

Olen aina rakastanut kirjoja, mutta nyt kun kaikki löytyy netistä, niillä ei ole enää käyttöä. Muitan ne lisäksi ulkoa. Luulen että ajan kanssa luovun suuresta osasta.

Olen luopunut suuresta määrästä muistoesineitä, kun niiden säilyttely alkaa olla taakka. Alkaa olla enemmän muistoja niiden siirtelystä kuin ostamisesta tai saamisesta. Lisäksi ne eivät merkitse kellekään muulle mitään, jopa ihmiset joilta ne on saatu, ovat pois elämästäni.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat