Mitä mieltä lapsen kasvatuksesta tässä?
Eli lapsi tuli aamulla olohuoneeseen, jossa nukuimme ja halusi alkaa askarrella pahvilaatikoilla. Sellaisestahan tulee aika helv..moinen ääni, jotn sanoin, etä älä vielä tee tuota, äiti nukkuu vielä eikä pysty nukkumaan, jos laatikoita revitään ja leikellään vieressä. Lapsi sanoi minulle, että ei, kun mä askartelen tässä.
Nyt miehen mielestä mä saan lapsen tuntemaan itsensä huonoksi ja siksi lapsen olisi pitänyt saada askarrella silloin kun häntä huvitttaa siinä korvani juuressa. Muita huoneita jonne mennä jossa ei oli myös herättänyt jonkun (tai mahtunut askartelemaan) ei ollut.
Minusta ei ole niin kohtuuton pyyntö vaatia, että askartelu aloitetaan kaikkien herättyä ja sillä välin tehdään jotain muuta, mikä ei häiritse nukkuvia.
Kommentit (259)
Onko tää aloittaja joku tuttu hahmo täältä palstalta vai mikä tässä on niin outoa? Todella kummallinen tapa vastata kommentteihin. Jos mikään ei ole hyvin , niin tee jotain. Tekisin itse lasun tällaisesta perheestä, eihän tuonikäisiä voi sulloa yhteen huoneeseen ja olohuoneessa nukkuu vanhemmat. Ei ole normaali järjestely.
Käyttäjä5324 kirjoitti:
Jätitkö kertomatta sen että sanoit asiasta lapselle rumasti tai aggressiivisesti ja mies kritisoi sinua siitä?
Vähän rivien välistä luettuna tuntuisi että jotain asiatonta käytöstä on ollut...
Marttyyri-meininkiä.
En sanonut" aikaisemmin olen kyllä hermostunut siitä, ettei lapsi kunnioita minua, mutta silloinkin lähinnä niin, että kunpa mies tulisi apuun. Mutta alkaahan se nyt käydä selväksi, ettei mies tule, eikä ikinä aiokaan tulla! Minuahan se vain on helppo syyttää että HE olivat sopineet, että aamulla saa jatkaa! Mun kanssa ei ollut sovittu mitään, että saa mun unet viedä, mutta mun vika toki.
ap
Tässä ei ole kyse kasvatuksesta vaan ihan jokaviikkoisesta Äitihullun itsekkyyden purkauksesta. Tänäänkin hampaissa lapset
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei ole kyse kasvatuksesta vaan ihan jokaviikkoisesta Äitihullun itsekkyyden purkauksesta. Tänäänkin hampaissa lapset
Tätä mieltä mieskin on. Kun ainoa mitä mä halusin, on nukkua!
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko tää aloittaja joku tuttu hahmo täältä palstalta vai mikä tässä on niin outoa? Todella kummallinen tapa vastata kommentteihin. Jos mikään ei ole hyvin , niin tee jotain. Tekisin itse lasun tällaisesta perheestä, eihän tuonikäisiä voi sulloa yhteen huoneeseen ja olohuoneessa nukkuu vanhemmat. Ei ole normaali järjestely.
Äitihullu. Palstan kammottavin hahmo. Myös Kivikissaäitinä tunnettu.
Jankkaa jatkuvasti. Narsisti.
Haukkuu äitiä, lapsiaan, miestään, isää ja isän vaimoa.
Ei siivoa, ei hoida lapsiaan, kohtelee perhettään kaltoin
Ehkä mä sitten pistän tän talon myyntiin. Mieshän se tänne asumaan halusi, muuttakoot kerrostaloon sitten. Kyllä mä pärjään, siitä ei ole kiinni.
ap
Jotenkin säälittävää että mies päättää ettei lapsen tarvi totella sinua. Itse olisin sanonut että "ei. Sinä et nyt askartele kun äiti nukkuu." ja pitänyt siitä kiinni, ihan sama mitä mies sanoo, vieköön lapsen johonkin askartelemaan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo, mietipä ihan vain keskenäsi, onkohan asia noin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, enpä tiennyt. Täytyypä olla tarkempana jatkossa. Eihän tällaisen kanssa kannata jankata.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin säälittävää että mies päättää ettei lapsen tarvi totella sinua. Itse olisin sanonut että "ei. Sinä et nyt askartele kun äiti nukkuu." ja pitänyt siitä kiinni, ihan sama mitä mies sanoo, vieköön lapsen johonkin askartelemaan sitten.
Sulla onkin varmaan ollut koti, jossa siä mitä sinä sanot on kunnioitettu. Sulla ei olle ongelmaa seistä vaatimustesi takana, vaikka tietäisitkin, että todella trvitset sen.
ap
Olisiko lapsen isä voinut mennä askartelemaan lapsen kanssa toiseen huoneeseen?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mä sitten pistän tän talon myyntiin. Mieshän se tänne asumaan halusi, muuttakoot kerrostaloon sitten. Kyllä mä pärjään, siitä ei ole kiinni.
ap
Hyvä ajatus. Muista ettet sillä lapsia tai miestä uhkaa tai kiusaa kuten kivikissapäivänä.
Teet sen rakentavasti heti tiistaina.
Nyt keskity lasten vappuun
Miksi olet miehen kanssa joka ei kunnioita sinua? Etkö pärjää yksin? Eihän tässä tarinassa ole mitään järkeä. Lapsia syytetään siitä, mitä aikuiset ovat saaneet aikaiseksi. Muuttakaa isompaan asuntoon, ja lopeta valitus.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko lapsen isä voinut mennä askartelemaan lapsen kanssa toiseen huoneeseen?
Hän nukkui myös ja ei? Mihin lapsi siinä isää olisi tarvinnut? Ei ollut kyse avuntarpesta askartelussa, vaan siitä, moneltako sen voi aloittaa, ettei häiritse muita, jotka kaikki nukkuivat vielä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Heräisin jo matkalla lapsen huoneseen niin, ettei uni enää tulisi. Vain jos lapsi olisi jättänyt pyydettäessä askartelun myöhempään, olisin nukahtanut uudestaan. Olen herkkäuninen. Se, että lapsi sanoi, ettei lopeta ja mun piti jäädä siitä lapsen kanssa "nuvittelemaan", sai mut heräämään. Kiva lapsi, joka ei opi ottamaan muita huomioon. Mitenköhän aikanaan jos hänellä on vaikkapa jaettava huone jonkun kanssa?
ap
No mitä jos ensiksi viet ne pahvilaatikot pois.
Sitten voitte miettiä onko oikein että 9 veellä, joka ei anna toisten nukkua on oma huone.
Voisiko se olla äidin huone.
Sitten kunnon säännöt, lapsi ei tule ennen kymmentä pois omasta huoneestaan.
Rapisevat ja kilisevät lelut pois.
Askarteluvehkeet pois koko talosta.
Pojalle huoneeseen ämpäri kusemista varten ja televisio jota katsoo, hiljaa.
Mies saa lähtöpassit jos ei tue äitiä. Uhkaa vaikka väkivallalla!
Tässä alkuun, annan mielelläni lisää neuvoja.
Suosittelen fyysiseen väkivaltaan siirtymistä tai uhkaat tappaa itsesi, jos perhe ei tee kuten sanot!;€
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet miehen kanssa joka ei kunnioita sinua? Etkö pärjää yksin? Eihän tässä tarinassa ole mitään järkeä. Lapsia syytetään siitä, mitä aikuiset ovat saaneet aikaiseksi. Muuttakaa isompaan asuntoon, ja lopeta valitus.
Muuttakaa ja muuttakaa, ei se ole noin vain itsestäänslvää ja hlppoa. Hkä sellaisille onkin, jotka saavat elää tuilla, mutta muille ei. Ja lisäksi pärjään yksinkin, mutta n voinut arvata, että mies on isänä noin mitätöivä sille, miten lapset tottelvat aikuisia.
ap
Miltä susta tuntuu aloittaa aamu aina näin rakas?
Jääkö sulle loppupäiväksi hyvä mieli?
Ootko sä syönykkään mitään?
Oikeasti.. Mulla käy sua ihan hirveesti sääliksi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei syytetä mistään, mutta jos mies olisi samaa mieltä kanssani siitä, että lapsen on toteltava äitiä tämmöisessä asiassa kuin yöunien häiritseminen, niin minulla olisi nyt ihan hyvä mieli.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei syytetä mistään, mutta jos mies olisi samaa mieltä kanssani siitä, että lapsen on toteltava äitiä tämmöisessä asiassa kuin yöunien häiritseminen, niin minulla olisi nyt ihan hyvä mieli.
ap
No ei oikein voi olkkarissa maatessaan vaatia yksityisyyttä.
Mitä erikoista on teidän kaksiossa? Kaksio teinien kanssa. 11 v ja 9 v samassa huoneessa ja vanhemmat olohuoneessa
EI!