Mitä mieltä lapsen kasvatuksesta tässä?
Eli lapsi tuli aamulla olohuoneeseen, jossa nukuimme ja halusi alkaa askarrella pahvilaatikoilla. Sellaisestahan tulee aika helv..moinen ääni, jotn sanoin, etä älä vielä tee tuota, äiti nukkuu vielä eikä pysty nukkumaan, jos laatikoita revitään ja leikellään vieressä. Lapsi sanoi minulle, että ei, kun mä askartelen tässä.
Nyt miehen mielestä mä saan lapsen tuntemaan itsensä huonoksi ja siksi lapsen olisi pitänyt saada askarrella silloin kun häntä huvitttaa siinä korvani juuressa. Muita huoneita jonne mennä jossa ei oli myös herättänyt jonkun (tai mahtunut askartelemaan) ei ollut.
Minusta ei ole niin kohtuuton pyyntö vaatia, että askartelu aloitetaan kaikkien herättyä ja sillä välin tehdään jotain muuta, mikä ei häiritse nukkuvia.
Kommentit (259)
Vierailija kirjoitti:
Ei saatais mitään tukia.
ap
Asumistukea vähintään noin pienituloinen perhe. Ei kukaan joudu sen vuoksi kaksiossa ison perheen kanssa elämään
Missäs te sitten asutte, jos ei kaksiossa? Sanoit että nukutte olohuoneessa ja lapsilla on oma makuuhuone. Mikä muu huone teillä sitten on, ja jos on- niin miksi se ei ole teidän aikuisten makuuhuone? Kyllä minustakin lapsella on oikeus olla aamulla herätessään olohuoneessa, jos omassa huoneessa nukkuu pikkusisarus, ja sitäkään ei saa herättää. Lapsella ei ole tilaa mihin mennä. Kiusaa varmaan teitä vanhempia aamulla sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saatais mitään tukia.
apAsumistukea vähintään noin pienituloinen perhe. Ei kukaan joudu sen vuoksi kaksiossa ison perheen kanssa elämään
Miten niin saatais asumistukea? En usko.
ap
Me omistetaan tää asunto, asumiskulut on suht matalat. Miten me siihen tukea saatais?
ap
Kysy isän edunvalvojalta saisitteko vuokrata jonkun isän asunnoista
Vierailija kirjoitti:
Missäs te sitten asutte, jos ei kaksiossa? Sanoit että nukutte olohuoneessa ja lapsilla on oma makuuhuone. Mikä muu huone teillä sitten on, ja jos on- niin miksi se ei ole teidän aikuisten makuuhuone? Kyllä minustakin lapsella on oikeus olla aamulla herätessään olohuoneessa, jos omassa huoneessa nukkuu pikkusisarus, ja sitäkään ei saa herättää. Lapsella ei ole tilaa mihin mennä. Kiusaa varmaan teitä vanhempia aamulla sen takia.
Lisäksi on eteinen, keittiö ja eräänlainen välitila, josta mennään vessaan ja jossa on pyykkihuoltia ja sen sellaista. Neliöitä on paljonkin, isot huoneet. Ja siis lapset osaavat olla aamulla koneella tai katsoa tv:tä, mutta ongelma oli se, ettei äitiä tarvinnut totella.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikea tuolla summalla jakautua kahtiakaan. Toki se saattaa olla edessä mutta en tiedä mikä olisi hyvä ratkaisu ilman että nykyiset tulot vain tippuu.
ap
Millä summalla? Muuta vuokralle, ja myy osuutesi asunnosta miehelle. Vuokraan saat asumistukea, ja jos otat yksinhuoltajuuden saat tukia vielä enemmän. Eihän tuolla miehellä mitään tee, paljon paremmin saat kasvatettua lapset itse, ja saat myös tilaa lapsille. Ei noin ahtaasti voi asua,varsinkaan jos ette tule toimeen keskenänne. Sun asenne taitaa olla että ei ole mitään mahdollisuuksia muuttaa pois. Kyllä on! Suomi on täynnä yksinhuoltajia, miten kuvittelet heidän tulevan toimeen? Ärsyttää suunnattomasti tuo asenteesi, että mitään ei ole tehtävissä, etkä saa edes yhtä 9-vuotiasta kuriin. Tee jotain tilanteelle, en usko että olet onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mietipä, isän edunvalvoja saattaisi auttaa mua todennäköisemmin, kuin mun oma isä!
ap
Vierailija kirjoitti:
Me omistetaan tää asunto, asumiskulut on suht matalat. Miten me siihen tukea saatais?
ap
Myykää se ha vuokratkaa 4h plus keittiö. Asumistukea pienituloiset saa vuokraan. Ei iso perhe mahdu kaksioon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi on eteinen, keittiö ja eräänlainen välitila, josta mennään vessaan ja jossa on pyykkihuoltia ja sen sellaista. Neliöitä on paljonkin, isot huoneet. Ja siis lapset osaavat olla aamulla koneella tai katsoa tv:tä, mutta ongelma oli se, ettei äitiä tarvinnut totella.
ap
No haloo, kaksiohan toi on! Olohuone, makuuhuone ja keittiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikea tuolla summalla jakautua kahtiakaan. Toki se saattaa olla edessä mutta en tiedä mikä olisi hyvä ratkaisu ilman että nykyiset tulot vain tippuu.
apMillä summalla? Muuta vuokralle, ja myy osuutesi asunnosta miehelle. Vuokraan saat asumistukea, ja jos otat yksinhuoltajuuden saat tukia vielä enemmän. Eihän tuolla miehellä mitään tee, paljon paremmin saat kasvatettua lapset itse, ja saat myös tilaa lapsille. Ei noin ahtaasti voi asua,varsinkaan jos ette tule toimeen keskenänne. Sun asenne taitaa olla että ei ole mitään mahdollisuuksia muuttaa pois. Kyllä on! Suomi on täynnä yksinhuoltajia, miten kuvittelet heidän tulevan toimeen? Ärsyttää suunnattomasti tuo asenteesi, että mitään ei ole tehtävissä, etkä saa edes yhtä 9-vuotiasta kuriin. Tee jotain tilanteelle, en usko että olet onnellinen.
Ai "myy osuutesi miehelle", ihmiselle, joka ei saa palkkatuloja? Ja jos eroaisimme, mies saisi olla lähivanhempi, tarvitsisin tukea vanhemmuuteen, jos mies ei sitä osaa tai välitä tai halua antaa, niin kasvattaa lapset sittn niin kuin tahtoo. Mies voisi tukia saadakin, minä en.
ap
Tottakai sä saat asumistukea jos muutat vuokralle. Alkaa tuntua siltä että tämä on provoilua. Jos et itse edes tiedä asuvasi kaksiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMillä summalla? Muuta vuokralle, ja myy osuutesi asunnosta miehelle. Vuokraan saat asumistukea, ja jos otat yksinhuoltajuuden saat tukia vielä enemmän. Eihän tuolla miehellä mitään tee, paljon paremmin saat kasvatettua lapset itse, ja saat myös tilaa lapsille. Ei noin ahtaasti voi asua,varsinkaan jos ette tule toimeen keskenänne. Sun asenne taitaa olla että ei ole mitään mahdollisuuksia muuttaa pois. Kyllä on! Suomi on täynnä yksinhuoltajia, miten kuvittelet heidän tulevan toimeen? Ärsyttää suunnattomasti tuo asenteesi, että mitään ei ole tehtävissä, etkä saa edes yhtä 9-vuotiasta kuriin. Tee jotain tilanteelle, en usko että olet onnellinen.
Muuten ihan hyvä neuvo paitsi ettei Äitihullu nytkään tee kotona mitään. Ei hoida lapsia yhtään. Hän jättäisi lapset miehelle. Eikä ottaisi edes viikonlopuksi, koska silloin ei saisi olla rauhassa
Suosittelen silti eroa. Perhe pärjää paremmin. Ja saa kyllä tukia
Jätitkö kertomatta sen että sanoit asiasta lapselle rumasti tai aggressiivisesti ja mies kritisoi sinua siitä?
Vähän rivien välistä luettuna tuntuisi että jotain asiatonta käytöstä on ollut...
Marttyyri-meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mietipä, isän edunvalvoja saattaisi auttaa mua todennäköisemmin, kuin mun oma isä!
ap
Markkinavuokra toki. Pitää valvoa isän etua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMyykää se ha vuokratkaa 4h plus keittiö. Asumistukea pienituloiset saa vuokraan. Ei iso perhe mahdu kaksioon
Jos tää oiskin vaan tavallinen kerrostaloasunto niin vaihtaminen ois se ja sama.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai "myy osuutesi miehelle", ihmiselle, joka ei saa palkkatuloja? Ja jos eroaisimme, mies saisi olla lähivanhempi, tarvitsisin tukea vanhemmuuteen, jos mies ei sitä osaa tai välitä tai halua antaa, niin kasvattaa lapset sittn niin kuin tahtoo. Mies voisi tukia saadakin, minä en.
ap
Ai jaa, eli mies on pennitön ja elää sun kustannuksella vai? Mies töihin sitten vaan. Ja jos miehellä ei ole palkkatuloja, niin miksi mies saisi olla lähivanhempi? Miksi sinä et voi saada tukia, onko sulla omaisuutta? Olet siis loukussa miehen kanssa, jota et rakasta. En tajua tätä koko stooria. Valitat, että miehesi ahdistaa ja saa sinut sairaaksi, mutta et halua tehdä mitään muutoksia. Asutte liian pienessä asunnossa, liian isojen lasten kanssa, lapset kärsivät. Jos omistatte asunnon yhdessä, niin heitä mies sitten pellolle, jos hän kerran saa tukia. Varmasti löytää vuokra-asunnon.
Vuorotyöläisen näkökulmasta, ihan perseestä, mies ja lapsi. Kyllä sullakin on oikeus nukkua vapaapäivänä pitkään. 9-vuotias kyllä ymmärtää väsymyksen.
Ajatella voisi vaikka niinkin päin, että kun lapset laittavat nukkumaan, ette tekään biletä tai mene heidän huoneeseen riehumaan. Voithan tietysti seuraavan kerran kun heräät neljältä, mennä heidän huoneeseen repimään pahvilaatikoita :D
Ok, ehkä hieman karrikoitua, mutta ymmärrän sun pointin. Nyt on maanantaikin vapaata, joten tänään illalla pidät puheen jossa ilmoitat että sinulla on oikeus nukkua yhdeksään tai ylikin. Ei tuon ikäiset mitään 1-2-vuotiaita ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMarkkinavuokra toki. Pitää valvoa isän etua
No luuletko, että isä ikinä ois vuokrannut alle sen myöskään? Sen jälkeen kun se haahka tuli selän taakse neuvomaan ja vaatimaan itselleen.
ap
ap